4 års regl omkring syn ved ejerskifte
Fra : News

Dato : 23-03-04 22:05

Hej NG

Efter 7 års skadesfri kørsel giver jeg op.
Min forsikring er nu på 9.000 årligt for en VFR800. (Jeg er 27 og selskabet
et Tryk)

Hvis jeg ønsker at få få min far til at forsikre MC'en skal den da igennem
et syn ??

Jeg har hørt noget om at hvis det er under 4 år siden cyklen blev
synet/indregistreret første gang behøver den ikke blive synet igen ved
ejerskifte ???

Mvh

Kasper

Fra : dsadas

Dato : 23-03-04 22:30

mener nu det er 5 år

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 23-03-04 22:37

"News" skrev i meddelelsen

> Efter 7 års skadesfri kørsel giver jeg op.
> Min forsikring er nu på 9.000 årligt for en VFR800. (Jeg er 27 og
selskabet
> et Tryk)

Jeg er 29, har 11 års erfaring inkl. bil, jeg er lige steget til 3582,-
årligt for min SVer, også hos Tryg.

> Hvis jeg ønsker at få få min far til at forsikre MC'en skal den da igennem
> et syn ??

Og dette bør du nok overveje endnu een gang. Hvis du kører galt risikerer du
kun at få erstattet med en vis %del hvis de finder ud af hvordan det hænger
sammen.

> Jeg har hørt noget om at hvis det er under 4 år siden cyklen blev
> synet/indregistreret første gang behøver den ikke blive synet igen ved
> ejerskifte ???

0-5 år, omreg. uden syn.
5-10 år, max 2 år siden sidste syn.
>10 år, max 1 år siden sidste syn.

P.s. Ellers kan vi da bytte Mc, så skal jeg nok betale differencen i
forsikringspræmie

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271

Fra : News

Dato : 23-03-04 22:51

Hej Kenn

Tryk får selvfølgelig en chance for at komme med et bedre tilbud, men den
pris går simpelthen ud over min køreglæde.
Når jeg fylder 30 ryger den tilbage i mit eget navn.

Tak for tilbudet omkring byt af MC, godt nok lyder SV650 også godt, men min
VFR er jeg simpelthen så glad for

PS: Jeg har ikke kørt galt eller været tæt på og håber ikke at det sker de
næste 2 år, 7, 9. 13

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 23-03-04 23:29

"News" skrev i meddelelsen

> Tryk får selvfølgelig en chance for at komme med et bedre tilbud, men den
> pris går simpelthen ud over min køreglæde.

Ring til dem, men hør lige priser andetsteds først, så du evt. har lidt at
presse dem med. En gang imellem er det sundt at gå sine forsikringer
igennem, og få tilbud forskellige steder fra. Du kan bl.a. finde links, adr.
mv. på http://www.forsikringsluppen.dk/

> Når jeg fylder 30 ryger den tilbage i mit eget navn.

Undersøg lige evt. konsekvenser af evt. ulykkestilfælde inden du beslutter
dig for at ejerskifte den. Det kan blive frygteligt dyrt, og jeg ville ikke
turde gøre det.

1. Hvad nu hvis du totalskader den og f.eks. kun får 50% dækning ?
2. Du opsparer ikke ancienitet når den står i farmandens navn.
3. Omkostninger v. 2*ejerskift + 1*syn (om 2 år)

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-03-04 08:24

> Tryk får selvfølgelig en chance for at komme med et bedre tilbud, men
> den pris går simpelthen ud over min køreglæde.
> Når jeg fylder 30 ryger den tilbage i mit eget navn.

Pas på. De fleste selskaber nulstiller din ancennitet når du ikke har haft
et køretøj indregistreret i ejet navn i et par år 2 eller 3. Jeg er ikke
helt sikker.

Det er almindelig høflighed her i gruppen at svare under det man citerer og
skære så meget som mulig væk af det oprindelige indlæg, uden at meningen
forsvinder. Grunden til dette er at man ikke behøver at læse hele strengen
for at kunne følge med i en tråd, men at man via et enkelt indlæg kan få en
forståelse for hvad det handler om. Der er mange der stadig har modems, og
derfor er det er fordel at "spare" på pladsen ved at skære unødig tekst væk.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Kenneth

Dato : 24-03-04 06:15

> Efter 7 års skadesfri kørsel giver jeg op.
> Min forsikring er nu på 9.000 årligt for en VFR800. (Jeg er 27 og
selskabet
> et Tryk)

Hej.

Kender det godt. Jeg har kørt uden kasko i 3 år, fordi jeg ikke havde råd
til det, men nu er jeg nået "det skarpe hjørne", og lige pludselig bliver
priserne meget attraktive. Glæd dig til du bliver 30.

--
Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 24-03-04 10:39

> [...]
> Hej NG
>
> Efter 7 års skadesfri kørsel giver jeg op.
> Min forsikring er nu på 9.000 årligt for en VFR800. (Jeg er 27 og

Ring og få priser fra alle de forsikringsselskaber du kan finde. Priserne
svinger helt vildt fra selskab til selskab.
Nogen selskaber giver også et ekstra års ancienitet når du skifter fra et
andet selskab.

Jeg har skiftet selskab 3 gange inden for de sidste 4 år og kun skiftet MC 2
gange. At du er 30 har kun betydning for nogle selskaber, de fleste har dog
en forskel fra de 25. Så det er ikke sikkert du skal glæde dig for tidligt.

Så igen er der jo også MC type-klasificeringerne der også kan være
forskellige fra selskab til selskab.

Hvis du forsikre VFR'en i en andens navn (det gode/dårlige ved det skal jeg
ikke kunne udtale mig om) så sørg for at få fat i en gammel scooter eller
andet (hvad der nu koster mindst i ansvar) så du stadig optjener ancienitet.

mvh.
Jesper CB 900 F '03