Slides en motor mere ved neddrosling ?
Fra : Thomas Jensen

Dato : 23-03-04 10:02

Hej,

har set på en CBR600 F4 med 34hk drosling på, som har kørt 40000km droslet.

Men kom til at tænke på, at når den er droslet får den mindre benzin, men
har det noget at gøre med en magere blanding ?

Mere fordi at har hørt en mager blanding kan brænde ventiler.

Blander jeg noget sammen her ?

Eller er det godt den har kørt droslet til 34hk, da den så ikke har fået
tæsk ?

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Brian Laursen

Dato : 23-03-04 15:46

Thomas Jensen wrote:
> [...]
>
> Blander jeg noget sammen her ?
>
> Eller er det godt den har kørt droslet til 34hk, da den så ikke har

Tjaaa de siger de har det godt i motoren selvom de har været droslet... En
droslet blackbird kan f.eks kun tage 5000 rmp.. Når de piller droslingen
væk, ja så skal jeg love for den godt kan komme ud af sognet... Jeg tror
ikke der er nogen forskel på motoren... Den skulle ikke tage skade af
det....

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 24-03-04 06:59

"> >

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jeg tror ikke det er en magere blanding benzin den får, da blandeforholdet
bestemmes i karburatoren, men droslingen ( i hvert fald på nogen modeller )
foregår ved at begrænse indsugningshullet, derved at blandingsforholdet
forbliver det samme, men mængden af benzin-blanding reduceres, men om dette
er sådan det i virkeligheden foregår, vil jeg lade dem som ved det, svare
på.

--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer

Fra : Armand

Dato : 25-03-04 20:16

Thomas Jensen <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c3ouet$1j29$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> har det noget at gøre med en magere blanding ?
> Mere fordi at har hørt en mager blanding kan brænde ventiler.

Jup!
- Primitive droslinger er udført så man så at sige ikke kan give mere end
halvt gas, og det kan jo ikke slide ekstra at man aldrig giver bundgas :-|
- Andre droslinger er foretaget i kraft af svagere knaster, således at
motoren under ingen omstændigheder vil yde mere end de 34 Hk - Og dét kan jo
heller ikke slide som 100Hk :-|
- Svage (5-10 hk's-) droslinger kan være så primitivt udført som kun ved
isvejsning af en stor "spændeskive" i udstødningen, og dét ses ofte at
medføre et øget bensinforbrug!
Øget forbrug ved sænket ydelse angiver en meget fed bensinblanding, og
ligesom at køre permanent med choker regnes dét for ligefrem at kunne vaske
smørefilmen (á motorolie) af cylinderen, hvilket MÅ forårsage et øget
cylinderslid

> Eller er det godt den har kørt droslet til 34hk, da den så ikke har fået
> tæsk ?

Det er ganske OK; men stol ikke på at den aldrig har haft den originale
ydelse "monteret" - Tyskere er vel ligeså spegede som vi danskere er :-/
Tag det som: "muligt positivt" men ikke absolut et slid-argument :-|

--
Armand.