Fire styk Suzuki GSX-F 600
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 22-03-04 23:16

Jeg ville blive meget glad, hvis folk kunne udpege den cykel de ville købe af
disse 4 (priserne er sælgers drøm, realiteterne kan være anderledes):

Suzuki GSX 600F, '97, sort/rød/grå, km 38.000, 4i1 lazer, nye
spejle/kædekit, gode dæk, m.afg., priside
- 52.000

Suzuki GSX 600 F, 600 ccm, '96, km 20.000, Mørkeblå, m.afgift, Yoshimura
udst. Nyere kædekit, Ny malet, Blåt kåbeglas. Kører godt. Lyder godt
- 53.500

Suzuki GSX 600F, 600 ccm, '97, km 22.000, sort, m.afgift, Pæn og velh., 4i1
laserudstødning
- 56.000

Suzuki GSX 600 F, '97, 99-motor: 8.000 km, sort m.gule/røde staff.,
pæn/velh., m.afg.
- 58.500
(fin med ny motor, men hvorfor er den mon blevet skiftet?)

Jeg skal ud og se på nummer 3+4 denne uge, nogen specielle ting jeg skal
være opmærksom på ved dem? (Jeg tager naturligvis Bagers vedlejning med
i hovedet, og gennemgår MCerne efter bedste evne)

(Jeg kender til de oplagte alternativer; Honda CBR (for dyr), Kawa GPZ (for
lille kåbe, Suzuki SV (for dyr, for lille kåbe), Yamaha Fazer (for dyr).
Budgettet er cirka 50K, og en godt udseende (og helt fuldkåbe) er et krav -
derudover er 600ccm at betragte som minimum - men hvis andre modeller opfylder
disse krav er jeg lydhør))

På forhånd tak for ethvert input!

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Wheeler

Dato : 23-03-04 00:05

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> wrote

svage knaster -> søg på google.com

Jeg ville i den prisklasse vælge en VFR 750. Til godt 50K kan du få et meget
velholdt eksemplar, med masser af kraft, gode køreegenskaber (bedre end en
gsx'ers) og sidst men ikke mindst en lang levetid!
--

Wheeler
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 23-03-04 09:16

On 2004-03-22, Wheeler <> wrote:
> "Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> wrote
>
> svage knaster -> søg på google.com

Det er jeg opmærksom på. Der er også noget med kølingen, men er det
ikke "blot" et spørgsmål om at hælde olie på jævnligt?

Hvad angår knasterne vil et mekanikerbesøg inden køb sikkert kunne
kaste lys over knasternes kvalitet på den specifikke MC.

> Jeg ville i den prisklasse vælge en VFR 750. Til godt 50K kan du få et meget
> velholdt eksemplar, med masser af kraft, gode køreegenskaber (bedre end en
> gsx'ers) og sidst men ikke mindst en lang levetid!

Et hurtigt opslag på dba.dk efter en VFR i København/Nordsjælland
giver:

VFR 750 '92, 29.000km: 83.900
VFR 750 '95, 33.000km: 114.900
VFR 750 '88, 74.000km: 50.000
VFR 750 '86, 85.000km: 49.000

Det lyder i mine øjne som gamle, meget kørte - men stadigvæk dyre -
motorcykler? Er der noget jeg overser?

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : MKS - 74

Dato : 23-03-04 09:33

On 23 Mar 2004 08:15:49 GMT, Anders Vind Ebbesen <usenet@ebbesen.org>
wrote:

>VFR 750 '92, 29.000km: 83.900
>VFR 750 '95, 33.000km: 114.900
>VFR 750 '88, 74.000km: 50.000
>VFR 750 '86, 85.000km: 49.000
>
>Det lyder i mine øjne som gamle, meget kørte - men stadigvæk dyre -
>motorcykler? Er der noget jeg overser?

Det skulle da lige være at den/de GSX-F du har som alternativ stort
set er samme cykel som den gang modellen blev født omkring '89 og at
VFR'erne, selv de gamle af slagsen er uhyre slidstærke.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 24-03-04 19:24

On 2004-03-23, MKS - 74 <priller@tiscali.dk> wrote:

> Det skulle da lige være at den/de GSX-F du har som alternativ stort
> set er samme cykel som den gang modellen blev født omkring '89 og at
> VFR'erne, selv de gamle af slagsen er uhyre slidstærke.

"If it ain't broke, don't fix it?"

Jeg synes dog der er noget galt med tallene man ser ovenfor.

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 23-03-04 09:56

Anders Vind Ebbesen <usenet@ebbesen.org> wrote in

> Det er jeg opmærksom på. Der er også noget med kølingen, men er det
> ikke "blot" et spørgsmål om at hælde olie på jævnligt?

Jeg har ikke hørt eller oplevet nogle problemer med kølingen og det skulle
slet ikke være nødvendigt at "hælde olie på", blot skifte den ved de af
producenten angivne km-mellemrum.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Normann P Nielsen

Dato : 23-03-04 13:04

Wheeler wrote:

> [...]

> velholdt eksemplar, med masser af kraft, gode køreegenskaber (bedre end en
> gsx'ers) og sidst men ikke mindst en lang levetid!

Enig med Wheeler i at en VFR klar er at foretrække frem for en GSX-F'er -
køreegenskaberne er i en helt anden klasse og VFR klubben i Danmark er
meget aktiv. "Problemet" er selvfølge sommertider at de er noget ældre end
GSX'erne. Men prøv en inden du investerer i en GSX'er.

Se f.eks denne: http://www.mc-farmen.dk/VFR750F_87_2/vfr750f_87_2.htm
eller http://www.bikes-and-parts.dk/Motorcykler03/HonVFR750F-92.htm

mvh Normann
gpz 900

Fra : Ove Jakobsen

Dato : 23-03-04 13:04

> [...]
>
> Suzuki GSX 600 F, 600 ccm, '96, km 20.000, Mørkeblå, m.afgift, Yoshimura
> udst. Nyere kædekit, Ny malet, Blåt kåbeglas. Kører godt. Lyder godt

Hej Anders
Jeg ville vælge den pæneste/mest vedligeholdte af disse to.
Er standen den ca den samme ville jeg naturligvis vælge den med færest km.
Den skræk kampagne nogle kører herinde, om knaster og vippetøj kan du tage
meget rolig på, brugte stumper koster ikke ret meget.Pga. MANGE modeller
deler dem.
Pris eks. Rune har/har haft en Bandit motor til ca 2000/2500 Knud Dam har
solgt en til under 3000 begge motore skulle være ok.Jeg har en hel gsx600f
med tyske papire uden kåbe der kører godt til 5000kr.Km 45000
Undskyld reklamen-)
MVH Ove Bandit 600+

Fra : Ove Jakobsen

Dato : 23-03-04 13:35

> [...]
> - 53.500

Hej Anders
Jeg ville vælge den pæneste/mest vedligeholdte af disse to.
Er standen ca den samme ville jeg naturligvis vælge den med færest km.

Fra : Armand

Dato : 24-03-04 23:47

Anders Vind Ebbesen <usenet@ebbesen.org> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrnc5upfc.2o4c.usenet@prozac.pills.dk...

> [...]
> Budgettet er cirka 50K, og en godt udseende (og helt fuldkåbe) er et
> krav - derudover er 600ccm at betragte som minimum - men hvis andre

Når man tænker på hvor mange kroner der på verdensplan omsættes for af
MC-magasiner med grundige tests, så synes jeg det er dejligt befriende at
kunne se hvilke(t) krav at folk i bund og grund stiller til sin kommende
motorcykel

--
Armand.
(der mener at hver af de nævnte alternativer nok har hver deres betragtelige

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 25-03-04 00:25

On 2004-03-24, Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
> [...]
> kunne se hvilke(t) krav at folk i bund og grund stiller til sin kommende

Hehe, ja. Pointen er at jeg personligt ikke går så meget op i om en
motorcykel i en test går fra 0-100km/t på 4,5 sekunder - eller om det
tager 6 eller 7. Jeg vil sandsynligvis meget sjældent selv opleve det som
brugbart at accellerere så hurtigt (slet ikke i byen, da det ofte bare
betyder at man knalder mere benzin af - og får længere ventetid ved
næste kryds). Tests er sjove at læse, og jeg har da også læst en
række tests af både GSX-F og de ovenstående alternativer.

Jeg finder at økonomi er en fornuftig parameter at opsætte, ligesom
kåbe også er det, når man gerne vil køre stærkt fra tid til anden
- f.eks. kørte jeg på en Yamaha XJ600N ind mod byen med 70km/t en dag
det blæste en del - hvis jeg ikke allerede inden havde besluttet mig for en MC
med fuldkåbe, blev beslutningen hurtigt taget dér.

Kubiktallets minimum er dels et udtryk for mit korpus, dels et udtryk for at jeg
godt kan lide lidt fart.

Egentligt mener jeg at GSX-F giver mest "fuck for the buck", det er - når jeg
ser på dba.dk med et begrænset kendskab til motorcykler - den model som
giver det bedste pris/værdi forhold. Endvidere er de /ret/ udbredte, hvilket
gør at priserne er lidt lavere - og at nærmest alle værksteder kan
reparere dem. Det er et stort plus for en som undertegnede, der IKKE køber en
motorcykel for at spendere flere timer om ugen på at pusse og nusse den, men
udelukkende går efter køreglæden.

> (der mener at hver af de nævnte alternativer nok har hver deres betragtelige
> force til forskel for GFXF)

Uden tvivl - de har bare også nogle væsentlige ulemper, f.eks. pris.
Ellers kunne man sætte en Ducati op som alternativ og konkludere "Ducati'en
er bedre end GSX-F'eren". Det ville blot ikke være en betragtning jeg kunne
bruge konstruktivt i min jagt efter en MC.

(Wow, jeg lavede mange stave/skrivefejl i mit tidligere indlæg - dette skulle
være lidt bedre på den front)

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Armand

Dato : 25-03-04 20:05

Anders Vind Ebbesen <usenet@ebbesen.org> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrnc6465p.m6d.usenet@prozac.pills.dk...

> [...]
> brugbart at accellerere så hurtigt (slet ikke i byen, da det ofte bare
> betyder at man knalder mere benzin af - og får længere ventetid ved

Hva' mæ': Styrevillighed, bremse-evne, kørestilling og andre lignende
parametre ??

> Tests er sjove at læse, og jeg har da også læst en række tests af både
> GSX-F og de ovenstående alternativer.

Tests - eller kun resultaterne alene??

> [...]
> giver det bedste pris/værdi forhold. Endvidere er de /ret/ udbredte,
> hvilket gør at priserne er lidt lavere - og at nærmest alle værksteder kan

CBR600 F2 blev lanceret i '91 til 100.000,- kr og sælges stadig til ~60.000,
hvilket kan tages som indikation af pålidelighed og soliditet (qua kundernes
tillid).
Hvis man læser i sole og måner ser det ikke ud til at selv den gamle F2'er
skulle gå
hen og falde pludseligt i brugtpriserne, hvorfor det må formodes at en
væsentlig del af indkøbs-summen måtte være sikret ved videresalg indenfor de
næste
par år :-/

Når GSXF'erne er generelt billige, skyldes det såvel at de også var
billigere end CBR600 fra ny af, men også at prisen skal "så langt ned" for
at køberne melder sig - Altså det omvendte fænomæn af CBR-prislejet.

"Fuck for the buck"????

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-03-04 14:56

Anders Vind Ebbesen <usenet@ebbesen.org> writes:

> Hehe, ja. Pointen er at jeg personligt ikke går så meget op i om en
> motorcykel i en test går fra 0-100km/t på 4,5 sekunder - eller om det
> tager 6 eller 7.

Hvorfor køber du så ikke en GS500E med fuldkåbe. Sådan en kan du
snildt finde for 40 kkr, og så får du endda en fra 2000 eller noget i
den stil.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-03-04 14:48

Anders Vind Ebbesen <usenet@ebbesen.org> writes:

> Suzuki GSX 600F, '97, sort/rød/grå, km 38.000, 4i1 lazer, nye
> spejle/kædekit, gode dæk, m.afg., priside
> - 52.000

Hvorfor har den nye spejle? Har den være ned og ligge? Check
styrender, motordæksler og hvad der elllers vil ramme først når man
vælter.

> Suzuki GSX 600 F, 600 ccm, '96, km 20.000, Mørkeblå, m.afgift, Yoshimura
> udst. Nyere kædekit, Ny malet, Blåt kåbeglas. Kører godt. Lyder godt
> - 53.500

Det var ikke mange kilometer. Men det kan jo have været en
sommer-model.

> Suzuki GSX 600F, 600 ccm, '97, km 22.000, sort, m.afgift, Pæn og velh., 4i1
> laserudstødning
> - 56.000

Lige dyrt nok. Den kan godt handles lidt ned. Jeg ved du har
handelstalent.

> Suzuki GSX 600 F, '97, 99-motor: 8.000 km, sort m.gule/røde staff.,
> pæn/velh., m.afg.
> - 58.500
> (fin med ny motor, men hvorfor er den mon blevet skiftet?)

Jeg ville nok hæfte mig ved den skiftede motor. Den gamle er sikkert
blevet skamkørt, og er så død. Hvad tror du selv der er sket med den
nye?

> Jeg skal ud og se på nummer 3+4 denne uge, nogen specielle ting jeg skal
> være opmærksom på ved dem? (Jeg tager naturligvis Bagers vedlejning med
> i hovedet, og gennemgår MCerne efter bedste evne)

Lad være med at købe noget første gang. Tag ud en gang mere og tag en
MC-klog person med hvis du overvejer modellen seriøst.

> [...]
> helt fuldkåbe) er et krav - derudover er 600ccm at betragte som
> minimum - men hvis andre modeller opfylder disse krav er jeg

Hvad med en Yamaha FZR600US? De fås også indenfor din prisramme.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Armand

Dato : 25-03-04 20:03

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> skrev i en
nyhedsmeddelelse:spamdrop+m3lllpca1i.fsf@paven.bunk.cc...

> Det var ikke mange kilometer. Men det kan jo have været en
> sommer-model.

Stemplede servicebøger er gode til at dokumentere slige km-tal, og hvis den
ikke har skyggen af en servicebog, er tallet modsat ganske suspekt i mine
øjne :-|

Billigere at skifte hele motoren om med en tysk købt, end at skifte
knastaksler og vipparme :-|
Samtidig kan man skifte en motor uden videre teknisk kendskab, hvilket man
ikke kan med topstykket => mer-pris til mekaniker!!

> Hvad med en Yamaha FZR600US? De fås også indenfor din prisramme.

Og SV650S, der om nogen holder prisen (de næste par år!?) :-|

--
Armand.