Plader eller ikke plader det er spørgsmåle~
Fra : TheHobbit

Dato : 22-03-04 22:25

Godt!! Nu skal vi have alle argumenter for/imod at sætte plader på sin MC
inden den har været fremstillet for den endelige vurdering.

Som jeg ser det er der disse for/imod:

For:
1. Man får pladerne noget før og kan komme ud og køre
2. Sparet udgift ved prøveplader

Imod:
1. Afgiften kan IKKE gå tilbage hvis den endelige vurderinge er noget møg.
Man er bundet til at betale det vurderingen lyder på.

Jeg har hørt andre "imod" - men dem er jeg ikke sikre på passer: (måske bare
overtro!)
2. Man bliver syltet i systemet - det tager meget længere at få sine penge
tilbage efter vurderingen
3. ToldSkat har fat i den lange ende og opfatter det som en "godkendelse" af
deres afgiftsvurdering, og er derfor svære at rokke ved den endelige
vurdering.

Er der noget for/imod jeg har overset??
Er punkt 2 og 3 (imod) noget der passer - eller er det bare overtro?

/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297

Fra : ncj

Dato : 22-03-04 23:08

Du kan jo vente med at sætte plader på til efter endelig vurdering og er den
så for høj kan du få din afgift retur.
the bladerunner

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 23-03-04 00:14

TheHobbit wrote:

> 3. ToldSkat har fat i den lange ende og opfatter det som en
> "godkendelse" af deres afgiftsvurdering, og er derfor svære at rokke
> ved den endelige vurdering.

Nu er det jo ikke kun Told og skat der er til stede ved den enedelige
vurdering.
Det er kun én af tre personer!

> Er der noget for/imod jeg har overset??
> Er punkt 2 og 3 (imod) noget der passer - eller er det bare overtro?

Er du glad for cyklen, og kan se den foreløbige vurdering er nogenlunde
rimelig, så smid du blot
pladerne på. Har aldrig hørt om en afgift der blev sat i vejret efter
endelig vurdering!

> /Stephan - DT125 og CBR600F3
> http://www.dfmc.dk/?id=297

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 09:38

Thomas Buus Andersen wrote:
> Er du glad for cyklen
Ja
>og kan se den foreløbige vurdering er
> nogenlunde rimelig
Ja
> så smid du blot pladerne på. Har aldrig hørt om en afgift der blev sat i
vejret efter
> endelig vurdering!
Ok! Hvad med alle myterne, de holder ikke stik eller hvad. Der tænker jeg
f.eks. på 9 mdrs behandlingstid osv.

/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 23-03-04 10:34

TheHobbit wrote:

> Ok! Hvad med alle myterne, de holder ikke stik eller hvad. Der tænker
> jeg f.eks. på 9 mdrs behandlingstid osv.

Jeg kan umuligt forestille mig at det skulle tage 9 måneder. I så fald
må man rykke dem for det! Jeg ventede 2½ måned inden jeg fik svar (pladerne
var på).
Det er efter hvad jeg ved en normal ventetid.

> /Stephan - DT125 og CBR600F3
> http://www.dfmc.dk/?id=297

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 10:43

Thomas Buus Andersen wrote:

> Jeg kan umuligt forestille mig at det skulle tage 9 måneder. I så fald
> må man rykke dem for det! Jeg ventede 2½ måned inden jeg fik svar
> (pladerne var på).
> Det er efter hvad jeg ved en normal ventetid.

Som sagt så gjort! Pladerne er på, wroom wroom!

/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-03-04 11:23

"TheHobbit" <stephan[snabel-a]protek.dk> wrote in message

> Som sagt så gjort! Pladerne er på, wroom wroom!

Tillykke da!

vh
Torben - 31 dage til registrering
http://dfmc.dk/default.asp?id=425

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 23-03-04 11:28

TheHobbit wrote:

> Som sagt så gjort! Pladerne er på, wroom wroom!

Lækkert - men nu skal du ik slagte mig når Told og Skat kommer efter flere
penge :)
Ej, det tror jeg nu næppe! Dejligt at gi den gas, ik?? :)

> /Stephan - DT125 og CBR600F3
> http://www.dfmc.dk/?id=297

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 14:56

Thomas Buus Andersen wrote:

> Lækkert - men nu skal du ik slagte mig når Told og Skat kommer efter
> flere penge :)
> Ej, det tror jeg nu næppe! Dejligt at gi den gas, ik?? :)
Bare roligt du bliver ikke slagtet..... medmindre jeg finder ud af hvor du
bor!!! LOL

Det gør de ikke. Den er prissat somom den var fejlfri og 100% original, og
det er den ikke.

/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 18:52

Thomas Buus Andersen skrev i meddelelsen
<4060046a$0$28873$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...

>Jeg kan umuligt forestille mig at det skulle tage 9 måneder......

9 måneder og 16 dage og så var de fuldstændigt enige med sig selv i
at de havde "gættet" rigtigt i første hug... Jeg er bange for at
dovenskaben byder at de får ret

mvh
Orla
"fie" fortoldet og undergående forårsservice

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-03-04 20:20

On Tue, 23 Mar 2004 10:33:30 +0100, "Thomas Buus Andersen"
<t-buusSLET@stofanet.dk> wrote:

Hej Thomas.

> [...]
>var på).
>Det er efter hvad jeg ved en normal ventetid.

Den med de 9 måneder holder.
Min nabo var på den - pladerne var hentet

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ronni S?rensen

Dato : 23-03-04 12:16

"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> wrote in message news:<405f7327$0$11564$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...

> [...]
> rimelig, så smid du blot
> pladerne på. Har aldrig hørt om en afgift der blev sat i vejret efter

Det har jeg.. har en kammerat der fik et smæk på 10000kr 7mdr. efter

Ronni

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-03-04 13:09

> Det har jeg.. har en kammerat der fik et smæk på 10000kr 7mdr. efter

Ej, det ka' du sgu' da ikke! Nu har manden lige hentet pladerne..

vh
Torben
http://dfmc.dk/default.asp?id=425

Fra : Armand

Dato : 24-03-04 23:46

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4060320d@news.carlbro.dk...
> "Ronni S?rensen" <ronnidrengen49@hotmail.com> wrote in message

> Ej, det ka' du sgu' da ikke! Nu har manden lige hentet pladerne..

Han havde tilsyneladende ikke tid til at modtage svar på sine spørgsmål :-/
Og var det endda ikke hám der var desperat over T&S' svingende deposita

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 14:57

Ronni S?rensen wrote:
> Det har jeg.. har en kammerat der fik et smæk på 10000kr 7mdr. efter
Hvad var begrundelsen?

/Stephan

Fra : Ronni S?rensen

Dato : 24-03-04 02:26

"TheHobbit" <stephan[snabel-a]protek.dk> wrote in message news:<40604163$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> Hvad var begrundelsen?
>
> /Stephan

de mente at de havde vuderet den for lavt!!

Ronni