Kan et tankdæksel uden videre skrues af
Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-03-04 19:03

Tanken på min XJ600 skal have en shiner, og i den anledning opdager jeg
nogle små sorte afmærkninger (eller hvad det nu hedder) i rillerne på
tankdækslet.

Så nu kunne jeg egentlig godt tænke mig at skrue dækslet af og få det
gjort ordentlig rent. Men kan jeg bare uden videre skrue de 8 Umbraco'er
ud eller risikerer jeg der er låsebolte eller lignende, på den anden
side, der så ryger af og ned i tanken?
Eller er der andre ting der kan gå galt og betyde jeg nok bare bør lade
det sidde hvor det er og gøre det så pænt som muligt der?

/Robert

Fra : Keld

Dato : 22-03-04 19:54

Du kan sagtens skrue det af, da der ikke er møtrikker på indersiden af
tanken. Du skal bare lige huske at låse dækslet op, ellers kommer det ikke
af.
--
Keld R1

Fra : TheHobbit

Dato : 22-03-04 20:41

Keld wrote:
> Du kan sagtens skrue det af, da der ikke er møtrikker på indersiden af
> tanken. Du skal bare lige huske at låse dækslet op, ellers kommer det
> ikke af.

Hvis man har et nyt tankdæksel - kan man så skifte selve låsen over fra sit
gamle tankdæksel??
http://www.StephanNet.dk/stuff/TilTankCBR600.jpg

/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297

Fra : Robert Eriksen

Dato : 23-03-04 19:30

Keld wrote:
> Du kan sagtens skrue det af, da der ikke er møtrikker på indersiden af
> tanken. Du skal bare lige huske at låse dækslet op, ellers kommer det ikke
> af.

Og af kom dækslet

Og det var nok ikke nogen dårlig ide... der kan jo danne sig rust i den
lille udhulning i tanken fandt jeg så ud af :-/