ToldSkat siger undskyld
Fra : Ukendt

Dato : 22-03-04 16:01

Opsummering:
I august sidste år importedere jeg en Honda CBR 600 F3 '96 og fik den
foreløbige vurdering fra ToldSkat med det samme. Den gang blev den sat til
50.150 kr i foreløbig afgift. 6 mdr efter får jeg en ny vurdering som nu er
på 55.531 kr.
Så var spørgsmålet - hvad gik der galt!

Det fandt jeg aldrig ud af - men den flinke dame på toldskat kiggede på de 2
blanketter og efter 5 minutters tasten på sin PC konkluderede at der nok var
sket en fejl. Jeg fik lov at slippe med de 50.150. Desuden fik jeg lov at
betale med dankort!!! Jeg slap for at ha' kontakter med. Det viser sig at
hvis man skriver et CVR nummer på blankettet så kan man betale med dankort!
(Jeg er tilfældigvis moms registreret så det var altså ikke bare et jeg
fandt på!)

Hun var tilmed så flink at hun tilbød mig at betale den høje afgift - for så
fik jeg jo flere penge tilbage! Jeg var fristet men sagde nejtak og betalte
den "lille" afgift.

Så er der bare fremvisningen på næste onsdag - jeg sveder glædens og
frygtens sved.

/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 22-03-04 16:16

TheHobbit wrote:
>SNIP ...endnu en historie om sløsede vurderinger fra T & S.

Det var da utroligt, som de klokker i det i det danske afgiftssystem.
Jeg fik (som tidligere beskrevet) en blanket tilbage, hvor jeg skulle betale
over 66 kilo i afgift på min gixxer i modsætning til de aftalte 53 kilo. Fik
dog rettet det igen, men det er nogle grimme fejl, de laver! :o/

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : NielSV650

Dato : 22-03-04 16:35

"TheHobbit" <stephan[snabel-a]protek.dk> wrote in message
> Hun var tilmed så flink at hun tilbød mig at betale den høje afgift - for

> fik jeg jo flere penge tilbage! Jeg var fristet men sagde nejtak og
betalte
> den "lille" afgift.

Huh?? Flere penge tilbage fra hvad?

/ Niels
S FAU himmelblau
http://www.dfmc.dk/?id=158

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-04 17:04

NielSV650 wrote:
> "TheHobbit" <stephan[snabel-a]protek.dk> wrote in message
>
> Huh?? Flere penge tilbage fra hvad?
Fra ToldSkat når den endelige afgift blev fastsat. (Men det var jo et
underligt argument for at betale 5.500 kr mere....)

/Stephan

Fra : NielSV650

Dato : 22-03-04 17:58

"TheHobbit" <stephan[snabel-a]protek.dk> wrote in message
> Fra ToldSkat når den endelige afgift blev fastsat. (Men det var jo et
> underligt argument for at betale 5.500 kr mere....)

Ja, så er du da lige langt.... Hvordan blev du lige fristet af det? Det er
da li'som falske pant - hvis folk kunne lade være betalte de da heller ikke
det.

Niels
S FAU himmelblau

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 22-03-04 18:07

NielSV650 wrote:
> Ja, så er du da lige langt.... Hvordan blev du lige fristet af det?
> Det er da li'som falske pant - hvis folk kunne lade være betalte de
> da heller ikke det.

Jeg tror vi skal ud i noget med, at Told & Fusk kun betaler beløb tilbage på
over 4 kilo, så vidt jeg husker, og hvis de vurderer hans cykel til fx 2
kilo under de 50.150,- så kan han nu få dem tilbage, hvis de i forvejen
skylder ham nogle penge.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 23-03-04 12:36

"Psycho Cowboy" <chrijac_FJERN_@hotmail.com> wrote in message

> [...]

> over 4 kilo, så vidt jeg husker, og hvis de vurderer hans cykel til fx 2
> kilo under de 50.150,- så kan han nu få dem tilbage, hvis de i forvejen

arhh... kan det nu også passe.....

Men hvis det virkelig er tilfældet. Er det også sådan at den slags også
gælder modsat - dvs at man således ikke behøver at betale beløb til dem på
under kr. 4000,-..

Dette er faktisk grunden til at TDC fjernede deres petitesse-grænse på kr
100

Thore

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 15:01

Psycho Cowboy wrote:

> [...]
> cykel til fx 2 kilo under de 50.150,- så kan han nu få dem tilbage,
> hvis de i forvejen skylder ham nogle penge.

Det lyder meget mystisk - er der andre der har erfaring med om der er en
grænse på 4.000 kr?

/Stephan

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 23-03-04 15:56

TheHobbit wrote:

> Det lyder meget mystisk - er der andre der har erfaring med om der er
> en grænse på 4.000 kr?

Hvis jeg har forstået det rigtigt, er det da dét der står nede under det
stykke, der skal udfyldes af toldmyndigheden disse papir:
http://www.erhverv.toldskat.dk/blanketter/21009.pdf

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 23-03-04 16:03

Psycho Cowboy wrote:

> Hvis jeg har forstået det rigtigt, er det da dét der står nede under
> det stykke, der skal udfyldes af toldmyndigheden disse papir:
> http://www.erhverv.toldskat.dk/blanketter/21009.pdf

Jeg ryger hash hér... Der er selvfølgelig ved export!
Bare glem, hvad jeg skrev!

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 16:20

Psycho Cowboy wrote:
> Jeg ryger hash hér... Der er selvfølgelig ved export!
> Bare glem, hvad jeg skrev!

At du skrev hvad?? (Bare iorden - så længe det ikke passer er jeg glad!)

/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297

Fra : TheHobbit

Dato : 22-03-04 20:33

NielSV650 wrote:
> [...]
> Ja, så er du da lige langt.... Hvordan blev du lige fristet af det?
> Det er da li'som falske pant - hvis folk kunne lade være betalte de

Ud for ordet "fristet" skulle der have været en ironi-smiley men jeg ved
ikke lige hvordan sådan én ser ud.... Jeg synes faktisk IKKE det var ret
fristende at betale 5.500 kr mere end jeg skulle!

/Stephan