hvad #&%¤* bruger de til at konservere cyk~
Fra : b.lind

Dato : 22-03-04 08:56

En af mine kammerater har lige fået en mc hjem fra tyskland. Den har
tilsyneladende fået en slags textyl lignende substans (en mat hinde) over
det hele, motor, stel, hjul alt er syltet ind. Vi har forsøgt alt for at
fjerne det men uden held... vi har prøvet benzin, terpentin, petroleum,
sprit, vand, sæbe, cellousefortynder, acetone, penselrens... jo forresten,
med autosol og 10 min`s gnubben så fik vi renset et 5 krone stort stykke på
stellet, med da hele cyklen er smurt ind ville det tage år...

Nu er det ikke første gang jeg ser tysk importerede cykler der er smurt ind
i dette middel - det er åbenbart noget de bruger meget dernede... MEN HVAD
FJERNER DE DET MED???????

Mvh B.L

Fra : Lange

Dato : 22-03-04 11:01

> Nu er det ikke første gang jeg ser tysk importerede cykler der er smurt ind
> i dette middel - det er åbenbart noget de bruger meget dernede... MEN HVAD
> FJERNER DE DET MED???????

Hvad med at spørge sælger?
Lange

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-03-04 11:24

b.lind skrev:

> Nu er det ikke første gang jeg ser tysk importerede cykler der er
> smurt ind i dette middel - det er åbenbart noget de bruger meget
> dernede...

....jeg kommer til at tænke på, da jeg var i lære på lageret hos VW; de
originale motordele vi fik hjem, var gerne dyppet i "elefantørevoks"...

> MEN HVAD FJERNER DE DET MED???????

....damprensning gjorde meget ved det, og formentlig osse et bad i
petroleum eller hvad værkstedet nu brugte af opløsningsmiddel - men det
lader jo til, at du har prøvet alt relevant...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Biker Mike

Dato : 22-03-04 20:33

Er det ikke bare gennemsigtigt techtyl ? Da jeg var knægt og kørte på
knalleret kunne man få det i 2 varianter, en sort og en transperant, de
sorte kunne vaskes af med petrolium, men den transperante skulle vaskes af
med et specielt rensemiddel og intet andet kunne bide på det, det lyder som
om at det er det der er sprayet på din MC, dengang kunne det købes på de
større tankstationer, hvor du får det i ag ved jeg ikke.

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-03-04 20:45

Biker Mike skrev:

> [...]
> det, det lyder som om at det er det der er sprayet på din MC, dengang
> kunne det købes på de større tankstationer, hvor du får det i ag ved

....jeg brugte både brun og transparent tectyl, da jeg kørte "igennem" en
vinter, og havde overhovedet ikke problemer med at få det af igen -
selvom det selvfølgelig var et bøvl...

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-03-04 22:53

"b.lind" <b_lind@post5.tele.dk> wrote in message
> [...]
ind
> i dette middel - det er åbenbart noget de bruger meget dernede... MEN

Det gør de åbenbart ikke

Det lyder mest af alt som noget djævelskab a'la motorlak. Hvis det er det,
er der vist ikke rigtigt noget at gøre, andet end at fatte en stak halvfint
og fint vandslibepapir. Eller bide i det sure æble og lakere hele lortet om.
Min tyske FJ har det heldigvis ikke.

vh
Torben

Fra : Søren Lindholt

Dato : 22-03-04 23:11

"b.lind" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ind
> i dette middel - det er åbenbart noget de bruger meget dernede... MEN

WD40...

Fra : b.lind

Dato : 23-03-04 09:18

"Søren Lindholt" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse

> ind
> HVAD
> >
> WD40...

Har prøvet WD40 - virker ikke!

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-03-04 09:56

> Har prøvet WD40 - virker ikke!

Så læg modellen i lindolie natten over (nej ikke hende - hun foretrækker en
anden olie), og gnid den ind i bivoks (og voksen klarer hun selv)

vh
Torben

Fra : b.lind

Dato : 23-03-04 11:08

> Så læg modellen i lindolie natten over
Jeg har ingen kar der er store nok til at lægge modellen ned i
Nej, alvorlig talt, hvordan lægger jeg modellen i linolie???

>og gnid den ind i bivoks
Bivoks?? er det et forsøg på at være økologisk?? hvad skulle virkningen
være??

Mvh B.L

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-03-04 12:22

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-03-04 12:26

> [...]
> Nej, alvorlig talt, hvordan lægger jeg modellen i linolie???

> Bivoks?? er det et forsøg på at være økologisk?? hvad skulle virkningen

betyder ironi/glimt i øjet. Tag ikke indlægget alvorligt! Eller køb
Flemming Leth's videoer - den omtalte kur evt. krydret med sandpapir virker
på ALT.

Men ved nærmere eftertanke vil bivoks beskytte lakerede dele forbilledligt -
det er bare mere omstændigt at applikere end Turtle's den bedste.

vh
Torben
...bier er ikke nødvendigvis økologiske - det er ret svært at styre hvor de
henter deres nektar..

Fra : Jack Jensen

Dato : 23-03-04 10:50

> [...]
ind
> i dette middel - det er åbenbart noget de bruger meget dernede... MEN

Det kunne godt lyde som silikone
- Brug silikonefjerner - men det er noget bøvl at få af.

Mvh
Jack

Fra : b.lind

Dato : 23-03-04 11:11

"Jack Jensen" <JJ@jylland.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> HVAD
> >

> Det kunne godt lyde som silikone
> - Brug silikonefjerner - men det er noget bøvl at få af.

jeg kan ikke forestille mig at det skulle være silicone... Der sidder en mat
hinde der er fuldstændig tør og fast og kan faktisk kun fjernes ved at bruge
et slibemiddel som autosol - men det tager lang tids gnubben for at afrense
et 5 krone stort område.....

Fra : Squish

Dato : 23-03-04 19:50

b.lind wrote:
> [...]
> i dette middel - det er åbenbart noget de bruger meget dernede... MEN HVAD

Hm.. Det lyder som det stads våbnene var smurt ind i, når de havde været
opbevaret i længere tid. Feronat tror jeg det hed.. Der var vist kun een
måde at få det af på.. Knofedt!

--
Squish
CB400F

Fra : Richard

Dato : 23-03-04 21:24

Squish wrote:

> Hm.. Det lyder som det stads våbnene var smurt ind i, når de havde været
> opbevaret i længere tid. Feronat tror jeg det hed.. Der var vist kun een
> måde at få det af på.. Knofedt!

Hm, tror du det? - som jeg husker det, kunne ferronat gnides/vaskes af
våbnene, reservedele etc. med rensolin eller benzin, som hvor brave ven
vist allerede har prøvet. Men en eventuel nutidig, klar variant kunne
selvfølgelig kræve en endnu mere hårdhændet behandling

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Squish

Dato : 23-03-04 22:39

Richard wrote:

> [...]
> vist allerede har prøvet. Men en eventuel nutidig, klar variant kunne
> selvfølgelig kræve en endnu mere hårdhændet behandling

Er der mon ikke nogen (Thore?) som kan spørge en VMEK, hvordan man
lettest får stadset af?

Har forresten lige købt en dåse Protect&shine 645- det er bare godt!
Tak for tippet!

--
Squish

Fra : Richard

Dato : 23-03-04 22:48

Squish wrote:

> Har forresten lige købt en dåse Protect&shine 645- det er bare godt!
> Tak for tippet!

Velbe, velbe - altså, skulle have købt aktier i Motorex inden jeg begyndte
at promote dem herinde

Fra : Squish

Dato : 23-03-04 22:50

Richard wrote:

> Velbe, velbe - altså, skulle have købt aktier i Motorex inden jeg
> begyndte at promote dem herinde

Med alle de gange du har anbefalet det herinde, skulle man tro du havde
majoriteten!

--
Squish
CB400F

Fra : Richard

Dato : 26-03-04 18:58

Squish wrote:

> Med alle de gange du har anbefalet det herinde, skulle man tro du havde
> majoriteten!

Så var jeg blot blevet sigtet for insiderhandel