Spørgsmål pga manglende tyskkundskaber!
Fra : Kasperkk

Dato : 20-03-04 20:25

Hej igen

10034152 RR-OELTEMP.DIREKTANZEIGER

Er det ikke et termometer til at montere i oliehullet? Det mener jeg at jeg
er nået frem til, men jeg kan ikke lige umiddelbart se noget gevind på
billedet...
Det ville jo være dejligt smart at vide 100% hvornår den er klar til at på
gas

Kasper
gs500

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 20-03-04 20:37

Kasperkk wrote:
> [...]
>
> Er det ikke et termometer til at montere i oliehullet? Det mener jeg
> at jeg er nået frem til, men jeg kan ikke lige umiddelbart se noget

Jo, det er til at montere i oliehullet. Har selv tænkt på at bestille
en til min bandit. Du må lige melde tilbage hvordan det fungerer i praksis
hvis du køber en.

Jeg er heller ikke hundredemetermester i tysk, så når det kniber med
forståelsen smider jeg teksten ind i altavistas oversæt-funktion, så det
bliver oversat til engelsk. Nogle gange er det noget volapyk der kommer
ud af det, men det er som regel rigeligt til at få noget meningsfyldt ud af
det.

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 20-03-04 21:19

Kasperkk wrote:
> [...]
> gevind på billedet...
> Det ville jo være dejligt smart at vide 100% hvornår den er klar til

Det er nemlig lige det, det er

den du henviser til koster 49,95 Euro, og er med en "pind" monteret hvor du
skal lave mærker, du skal bruge din originale oliepåfyldningshulprop
som skabelon så du kan aflæse oliestanden i din motor, men hvis du gider
at have arbejdet med at skifte termometeret ud med din originale,
den der du ved, når du skal kontrolere din oliestand i motoren, så har de
har også 10034309 til 19,95 Euro men der er ikke en oliepind monteret !

Jeg er 95% sikker på, at det er det samme hul/gevind størrelse, så du kan
bruge den billigere version !, men det er der måske andre der ved bedre ?

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Kasperkk

Dato : 20-03-04 21:34

> [...]
> den der du ved, når du skal kontrolere din oliestand i motoren, så har de
> har også 10034309 til 19,95 Euro men der er ikke en oliepind monteret !

Ok det er jo meget nyttigt at vide. Jeg troede egentlig den brugte "pinden"
nede i olien til at måle temperatuen med, men den er kun til at aflæse
oliestanden på åbentbart. Den lille og billigere fungerer så ved at den bare
måler lufttemperaturen dernede og så må vi bare konkludere at de to
(luft&olie) temperaturer er nogenlunde ens eller hvordan forholder tingene
sig?

Egentlig lidt underligt alle de ting de har jeg ligepludselig har brug for.
Jeg købte motorcyklen i tirsdag og har kun kørt ganske lidt da jeg ikke har
kørekort, men jeg har allerede en bestillingsliste så lang med varer fra
louis.de jeg ikke kan undvære

Kasperkk
gs500

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 21-03-04 00:01

Kasperkk wrote:
> [...]
> så ved at den bare måler lufttemperaturen dernede og så må vi bare
> konkludere at de to (luft&olie) temperaturer er nogenlunde ens eller

Der er mange cykler der faktisk ikke har plads til "pinden" , de har ikke
oliepind, men bare en skrueprop,
så er der bare en lille rude hvor man kan se olienevau'et,
man må gå ud fra at luften / olien har samme temp, der kommer sikkert også
olie sprøjt på termostaten/føleren,
så hvis du gider besværet med at skifte , når du skal kontrolere dit
olieniveau, så er der lidt penge at spare

Jeg mener at vide at din GS 500 er en opboret version af GS 400, og til en
GS 400 passer best.nr: 10034308 til 19,95 Euro

Jeg håber at der er andre der blander sig hvis jeg ikke har ret ?

> [...]
> da jeg ikke har kørekort, men jeg har allerede en bestillingsliste så
> lang med varer fra louis.de jeg ikke kan undvære

Jep kender det godt, tro ikke det bliver bedre efter flere sæsoner

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 21-03-04 08:58

Det med at måle temperaturer er noget svært noget.
En ting er givet - Lufttemperaturen er ikke den samme som olietemperaturen.
Hvor stor forskellen er er afhængig af modellen, og forskellen er
ikkeligefremt propertional med temperaturen.
På den anden side, så er denne type termometre ikke ligefrem kalibrerede
kvalitetsmåleinstrumenter, så forskellen kan nemt være mindre end
fejlvisningen på instrumentet.

Men et sådant olietermometer giver en god føling mec hvor man er i forhold
til normalen for din MC, så det er en anbefalelsesværdig ting.
Lad blot være med at tro at du kan sammenligne særligt præcist med andre
motorcykler - Det er målemetoden alt for usikker til.

--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998

Fra : Armand

Dato : 24-03-04 23:46

Kasperkk <kasperkk_nielsen(fjern)@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:405c9a74$0$267$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> jeg er nået frem til, men jeg kan ikke lige umiddelbart se noget gevind på

Det er korrekt vurderet, og sstol blot på at der ér gevind på den!
Af samme grund ér der sikkert også et antal typer alt efter hvilken models
olieprop-gevind den skal passe til!

> Det ville jo være dejligt smart at vide 100% hvornår den er klar til at på
> gas

Ganske fornuftig indstilling!
Jeg forudser at du bliver overrasket over hvor længe at olien er kold

--
Armand.