Suzuki GT500 1977. Tænder kun på en cyl.
Fra : Glavind

Dato : 19-03-04 19:35

Hejsa.
Jeg har ikke megen forstand på en 2 takter, derfor dette spørgsmål.
Der er gnist på tændrøret og den får nok benzin.
Starter fint med den ene cylinder, men den anden er ikke med. Kun en enkelt
prut engang imellem. Og ud af udstødningen masser af benzin/olie.
Hvad kan der være galt.
Mvh. Glavind
BSA Lightning.

Fra : jørgen Sørensen

Dato : 19-03-04 20:34

Hejsa
det kan jo være mange ting
selvom der er gnist når tændrørene er ude, er det ikke sikkert der korrekt
gnist under kompression
sådan en gter ryster en del ,så dysen i den ene karburator kan være løs
skidt i karburatoren kan være en mulig fejl
chokeren kan hænge i den ene karburator
svømmer højden kan være forkert
det var vel en lille del af mulige fejl
minder jo en del om 4 takts fejlfinding
har selv haft en del af disse problemmer med min
da den tænder på begge cylindre samtidig kunne du finde ud af om det er
kabler /rør eller tændhætter ved at bytte side på disse
kaburatorene bør måske adskilles og renses og svømmerhøjden kontrolleres den
er 27,3 mm i følge haynes

--
Hilsen
Jørgen Sørensen

HYUNDAI 2 GOOD 4 YOU

Suzuki GT 500 1976 blue smoker

Suzuki GSX 400 1982

Dnepr K750

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=316

hjemmeside motorcykler : http://fam-drejer.dk/solnamc/index.htm

Russerside : http://fam-drejer.dk/ural/ural1.htm

Hjemmeside Drejer : http://www.fam-drejer.dk/

Fra : Armand

Dato : 19-03-04 20:45

> [...]
enkelt
> prut engang imellem. Og ud af udstødningen masser af benzin/olie.

Vi skruede engang dybt i en venindes indkøbte T500 for at finde fejlen til
samme problem, som viste sig at være at én af komponenterne i ét af
tændings-kredsløbene vil være det svageste af de to mulige, og derfor ikke
vil kunne håndtere manglende strøm fra et færdigt batteri!
Selvom du (i modsætning til os) mener at vide at batteriet er godt nok, så
prøv at give det en navlestreng á startkabler og se om den kører på begge
derefter!

--
Armand.

Fra : Glavind

Dato : 21-03-04 18:46

> [...]
> prøv at give det en navlestreng á startkabler og se om den kører på begge

Hejsa.
Armand, du havde ret, tak for det. Det er en cykel vi havde kig på til
sønnen og vi har nu købt den. Nyopladet batteri og den er med på begge
cylindre.
Venlig hilsen
Jørgen Glavind