/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
*LOL* jo jo, hva fabrikanterne ikke opford~
Fra : Moller


Dato : 18-03-04 21:53

Sad lige og kiggede på Mikuni's side omkring justering af kaburatore...

http://www.mikuni.com/tg_main_jet_size.html

Læg mærke til hvad der står under note, og så det der står under
Roll-off... hvordan skal man tjekke hoveddysen, når man ikke må gøre som
beskriver det kan gøres :)

Lidt mere seriøst... mon dette gælder alm. eller vacum kaburatore, eller
begge typer ???

VH
Lars Molnit



 
 
Armand (18-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-03-04 23:59


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:405a0b99$0$89811$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Sad lige og kiggede på Mikuni's side omkring justering af kaburatore...
>
> http://www.mikuni.com/tg_main_jet_size.html
>
> Læg mærke til hvad der står under note, og så det der står under
> Roll-off... hvordan skal man tjekke hoveddysen, når man ikke må gøre som
> beskriver det kan gøres :)

Der står jo netop at farten kan give såvel legale som dynamiske problemer,
hvorfor en lukket bane og i bedste fald et rullefelt er at foretrække :-|

> Lidt mere seriøst... mon dette gælder alm. eller vacum kaburatore,
eller
> begge typer ???

Fint trick(*) forøvrigt!
Mon ikke at det kun dækker spjæld-typerne, da C.V. typen netop kompenserer
for de påvirkninger som abrubte gasspjælds-bevægelser medfører :-/

(*):
Hvis man efter en lang acceleration i næsthøjeste eller højeste gear
pludselig lukker gasssen af med omkring 10%, vil det medføre at
gasblandingen kortvarigt bliver federe. Og hvis motoren reagerer derpå ved
at trække bedre er dysningen for mager, hvorimod dem er for fed hvis motoren
tenderer til at drukne ved gas-bevægelsen!

--
Armand.



Hekto (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-03-04 10:03

In article <c3d9o2$101$11@news.cybercity.dk>,
armand@mcSTREGchaufførerne.dk says...
> Fint trick(*) forøvrigt!
> Mon ikke at det kun dækker spjæld-typerne, da C.V. typen netop kompenserer
> for de påvirkninger som abrubte gasspjælds-bevægelser medfører :-/
>

Fidusen ligner lidt den man brugte på S.U kaburatorer, med at løfte
spjældet 1mm. Steg omdrejninger kun lige hørbart, og så falt igen, var
justeringen af strålerørets højde OK.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408611
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste