Juhu, så kom pakken :) men jeg er nu lidt ~
Fra : Moller

Dato : 18-03-04 20:04

Hejsa,
Så skete det... hjerneblødning, spiseforstyrelser, og alt for stort
forbrug af kaffe har nu medført at jeg fik bestilt en ny Cyll. hjem fra
tyskland :) incl. anden kaburator og lidt andet guf.

Men tjek selv : http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=531

Nu er problemet der bare, hvad for en kaburator snakker vi her om ??? og
hvilken maskiner sider den normalt på ??? og er der nogen der har en
værkstedsbog fra en maskine med den type kaburator, som vil hjælpe med at
skaffe en kopi af et kapitel som gennemgår den :) så jeg kan finde ud af
diverse indstillinger, og hvad satan de forskellige studser er til ? der er
3... har gætte mig til at den store er til benzinslangen, men de to små som
stikker ud en til hver side ka jeg ik helt lure, men det ser ud til at være
noget med choker systemet.

Nå, men 300cc, og helt anden portning osv... så må jeg jo til at lave
min egen udstødning :) så den virkelig kan mase, uden at få for snævert et
effektområde :)

VH
Lars Molnit

Fra : Moller

Dato : 18-03-04 20:31

Ja, nu svare jeg på mit eget spørgsmål :)

Det er jo selvfølgelig en Mikuni VM kaburator :)

Efter at ha tjekke målende på denne side :
http://www.motorcyclecarbs.com/mikuni/VMsingle.htm

Så må jeg konkludere at det er en VM36 kaburator.

Og så fandt jeg denne side : http://victorylibrary.com/tech/mikuni-2.htm

Der ser man jo hvad de to studser er til... så vidt jeg kan forstå skal
de bare forbindes med en slange, men skal denne slange være så kort som
muligt ??? jeg mangler et mål til den, og hvordan den skal snos rundt om den
:)

Men stadig er det uvist hvordan man måler flyderhøjden på den ?

VH
Lars Molnit

Fra : Ninja Rider

Dato : 18-03-04 21:10

Hejsa

Moller wrote:
> [...]
> forbrug af kaffe har nu medført at jeg fik bestilt en ny Cyll. hjem fra
> tyskland :) incl. anden kaburator og lidt andet guf.

Det ligner noget fra en puch maxi! .....

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......

Fra : Moller

Dato : 18-03-04 21:23

"Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> Det ligner noget fra en puch maxi! .....

http://dfmc.dk/galleryframe1.asp?gid=508&pid=5013 jo jo, og det ligner
jo noget fra en Bil :) eller former du dem bare til, og sælger dem videre
til bil jere *GGG*

VH
Lars Molnit
Det gas, du ka tag det :)

Fra : Ninja Rider

Dato : 18-03-04 22:03

Hejsa

Moller wrote:
> http://dfmc.dk/galleryframe1.asp?gid=508&pid=5013 jo jo, og det ligner
> jo noget fra en Bil :) eller former du dem bare til, og sælger dem videre
> til bil jere *GGG*

Jepper.... Det er smart fordi så har jeg et nyt dæk til bilen også! Så
spare jeg der i stedet....

> Det gas, du ka tag det :)

Mvh Emil

Fra : dosser

Dato : 18-03-04 22:07

Det er en Mikuni størrelsen er svær at se, men jeg har en nøjagtig magen
til, den store studs er rigtig nok til bensinen, de 2 små er til vacum
slangerne, dem kan du (har jeg ladet mig fortælle) sætte en stump slange
imellem, så burde den virke.

Der står H5 4 J på min, jeg kan ikke give dig en bedre beskrivelse.

OT: Men hvis der er nogen der er interesseret i en sådan kan de give et bud
på min den er som ny, spørgsmål om den kan sendes til mig. Det var meningen
den skulle have været monteret på en gammel BSA men det blev ikke til noget.

--
Jan
Fjern ordet "NiXSPAM" i min mailadresse inden der svares!

Fra : Moller

Dato : 18-03-04 22:23

"dosser" <NOSPAMwebm@sccd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til, den store studs er rigtig nok til bensinen, de 2 små er til vacum
> slangerne, dem kan du (har jeg ladet mig fortælle) sætte en stump slange

vacum slanger ligefrem :) det havde jeg slet ikke tænkt på, nå men så
montere jeg en slange imellem dem. Takker for hjælpen, det var den sidste
info jeg manglede, eftersom jeg nu har fundet en VM kaburator manual fra
mikuni, men den nævner intet om de to studser heller, men alt andet
forklares osv.

> Der står H5 4 J på min, jeg kan ikke give dig en bedre beskrivelse.

Der er stemplet T4 3 1 i min, underlig mærkning de bruger, men på de
anden side nu fandt jeg jo målende til de forskellige VM kaburatore, så det
er bekræftet at det er en VM36.

> [...]
meningen
> den skulle have været monteret på en gammel BSA men det blev ikke til

Se midt andet indlæg, der er et link til en tabel over mål, så kan du
tjekke det... hvis det er en VM32, så kan den anbefales til MZ ejere med
300cc Cyll. da den så vil være mere omdr. villig, og derved få flere heste
mod ofring af lidt fra bunden :) Jeg selv har efterlyst en et par gange inde
i dk.markede.stumpe halløj, men med den jeg har nu er der jo ikke den store
interesse mere fra min side, men mon ikke Kubik_H ku brugen den.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : dosser

Dato : 18-03-04 22:47

Nu blev jeg sq lidt i tvivl, enten skulle de forbindes ell. også skulle de
lukkes af (det er efterhånden et stykke tid siden jeg fik det at vide LoL),
men prøv og se hvad der virker bedst, jeg kan ikke forestille mig der skulle
kunne ske andet end at den ikke vil tage omdrejningerne ordentligt.

--
Jan Dosdal

Fra : dosser

Dato : 18-03-04 23:10

Min lader til at være en VM36 ell. VM38 det er sq ikke nemt at måle højden
nøjagtigt med en tommestok LoL
Så løber du ind i nogen der mangler en kan du jo fortælle det videre

Hvad kostede din ?

--
Jan Dosdal

Fra : Moller

Dato : 19-03-04 01:36

> Min lader til at være en VM36 ell. VM38 det er sq ikke nemt at måle højden
> nøjagtigt med en tommestok LoL
> Så løber du ind i nogen der mangler en kan du jo fortælle det videre

Det skal jeg nok :)

> Hvad kostede din ?

Min fulgte med sammen med Cyll. osv. fordi budet kom over 120? inde på
ebay.de så en præcis pris kender jeg ikke, eneste jeg ved er at den er i nær
ny stand.

VH
Lars Molnit

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-03-04 22:55

Moller wrote:
> Så skete det... hjerneblødning, spiseforstyrelser, og alt for stort
> forbrug af kaffe har nu medført at jeg fik bestilt en ny Cyll. hjem fra
> tyskland :) incl. anden kaburator og lidt andet guf.

Totalt næsten RD-killer dér...

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!