mc køb
Fra : Aragorn24

Dato : 18-03-04 17:13

Hej
det er første gang jeg er herinde (bruger min kærestes pc).
min kæreste har et par mcér, og nu er jeg blevet bidt af det og vil have min
egen.
spørgsmålet er bare hvad jeg skal købe.
det er min første mc og den skal koste max. 20000kr, skal være synet og
stille og rolig.
har tænkt på marauder 125, men er i tvivl om den er for sløv. eller en rebel
250.
håber i kan hjælpe mig.
skal starte på mc-kortet på onsdag...
mvh stine

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-03-04 17:27

"Aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> stille og rolig.
> har tænkt på marauder 125, men er i tvivl om den er for sløv. eller en

Mit råd er at vente til du har prøvet skolecyklen (erne?), så du har lidt
erfaring med størrelse/effekt. Dernæst find en model der er til at sælge
fornuftigt igen, så du kan skifte når den praktiske erfaring kommer, og du
får lyst til noget andet - for det får du med garanti. Personligt mener jeg
at en 250'er har mest potentiale, men hvis budgettet siger gammel og slidt
250'er kontra frisk 125'er står sagen måske anderledes.

God fornøjelse med køretimerne og velkommen til. Fortæl gerne om dine
oplevelser undervejs.

vh
Torben

Fra : Peter Graff

Dato : 18-03-04 17:42

Hej Stine

Tag først kørekortet, lån derefter den ene af din kærestes MC, kør på den og
få noget erfaring med hvilken slags cykel det skal være. Derefter brug de
20000 kr. til udbetalingen på en SV 650 S ,som jo er den lækreste maskine
der findes. Alt under 251 ccm stinker, især hvis det er en chopper og
specielt hvis den kun har kostet 20000.

MVH

Peter Graff

Fra : Tommy Fer

Dato : 18-03-04 17:50

"Peter Graff" <peter.graff@fjernoncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 20000 kr. til udbetalingen på en SV 650 S ,som jo er den lækreste maskine
> der findes. Alt under 251 ccm stinker, især hvis det er en chopper og

Hmm, brug så de næste 20K på at opgradere din SV650er så den kommer på højde
med en ordentlig mc.... Cartrigde dæmpning og kølvands termometer etc... :p

Mvh Tommy Fer
HONDA VFR400R

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 19-03-04 00:50

"Tommy Fer" <tommyfer@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message

> [...]
højde
> med en ordentlig mc.... Cartrigde dæmpning og kølvands termometer etc...

Og kør den så ud på en bane, og se en gammel 250ccm kværn køre forbi dig,
fordi en eller anden har studeret køreteknik imens du sparede penge sammen
til affjedringskomponenter.
Kør derefter i pit, justér et eller andet på din bagdæmper, skub et par
gange ned på bagenden, og nik eftertænksomt.
Gentag indtil dagen er gået.

PS: Find en kværn til 16.000 og brug 4.000 ekstra på tøj & hjelm.

--
VH Flemming Nyboe

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 19-03-04 09:49

"Flemming Nyboe" <flemREMOVEming.e@get2net.dk> writes:

> Kør derefter i pit, justér et eller andet på din bagdæmper, skub et par
> gange ned på bagenden, og nik eftertænksomt.
> Gentag indtil dagen er gået.

*LOL*

Squids'R'Us

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-03-04 18:40

"Peter Graff" <peter.graff@fjernoncable.dk> writes:

> Tag først kørekortet, lån derefter den ene af din kærestes MC, kør på den og
> få noget erfaring med hvilken slags cykel det skal være.

Enig så vidt.

> Derefter brug de 20000 kr. til udbetalingen på en SV 650 S ,som jo
> er den lækreste maskine der findes.

Vås!

> Alt under 251 ccm stinker, især hvis det er en chopper og
> specielt hvis den kun har kostet 20000.

Vås! En 20 hestes 250'er rækker da til det meste transport og de
fleste hyggeture, hvis man ikke er forvænt med de fleste mc'ers
kraftoverskud. Hvis jeg stod med 20k ville jeg nok se om ikke jeg
kunne finde en GS500'er, det tror jeg godt kan lade sig gøre med lidt held.
--
mvh Jes Vestervang - Hvis Fazer 600 naturligvis er verdens bedste mc

Fra : Jacob Larsen

Dato : 18-03-04 19:14

Jes Vestervang wrote:

> [...]
> kraftoverskud. Hvis jeg stod med 20k ville jeg nok se om ikke jeg
> kunne finde en GS500'er, det tror jeg godt kan lade sig gøre med lidt

Hvis du leder godt efter, kan du nok finde et tidligt hjemmemalet eksemplar
med skriggrønne fælge til lidt over 20.000kr. Jeg vil dog ikke anbefale at
købe sådan en mc hvis man er nybegynder og ikke kan lave det store selv.

Jeg synes altid man kommer til at give ca. 50% mere end man havde tænkt sig
når man kigger på anden mc. For de 30k du så kommer til at betale kan du
sagtens finde dig en GS'er.

Du kunne jo også kigge efter en GS450 til de 20.000kr. Det skulle kunne lade
sig gøre. Ellers er der jo billige begyndercykler som Suzuki GN250. Mindre
cykler tror jeg bare du bliver træt af for hurtigt. Du må prøve dig lidt
frem.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-03-04 21:59

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> writes:

> [...]

Uhhh, pas på med at fjerne de linjer med hvem der skrev hvad, jeg vil
nødigt citeres for ovstd. udtalelse! :-|

> [...]
> købe sådan en mc hvis man er nybegynder og ikke kan lave det store selv.

Ok, de 20k er nok i underkanten, men et tilfældigt opslag i på
mc.dba.dk afslører da bl.a. en tilsyneladende velholdt '94'er til 27k
og en '91'er til 26k5, så en lidt ældre, lidt ridset/whatever skal man nu
nok kunne få til lidt over 20k. Vel at mærke uden at have større
mekaniske handicap (slidt affjedring slipper man alligevel ikke for).
Priserne i dba er jo heller ikke andet end hvad ejeren _håber_ på at
kunne få

> Jeg synes altid man kommer til at give ca. 50% mere end man havde tænkt sig
> når man kigger på anden mc. For de 30k du så kommer til at betale kan du
> sagtens finde dig en GS'er.

Afhængigt at hvem man er, så er 50% ekstra ikke nødvendigvis lige
noget man finder i lommerne.

> Du kunne jo også kigge efter en GS450 til de 20.000kr.

Arh, de fås vist pæne til 15k. Men jeg ville nok gå efter en Yamaha
XS400 Seca istedet, hvis jeg skulle have noget i det prisleje.

> Det skulle kunne lade
> sig gøre. Ellers er der jo billige begyndercykler som Suzuki GN250. Mindre
> cykler tror jeg bare du bliver træt af for hurtigt.

Mindre end en GN250'er er nok for småt, men er man et 50 kilos-væsen,
så kan den måske også være hurtig nok til en begynder. Jeg har dog lidt
svært ved at sætte mig ind i den situation, da jeg vejer det dobbelte

> Du må prøve dig lidt frem.

Helt sikkert - og en GN250'er skal der nok blive lejlighed til at
prøve i forbindelse med kørekortet!
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jacob Larsen

Dato : 19-03-04 00:31

Jes Vestervang wrote:

> Uhhh, pas på med at fjerne de linjer med hvem der skrev hvad, jeg vil
> nødigt citeres for ovstd. udtalelse! :-|

Noteret

> [...]
> mekaniske handicap (slidt affjedring slipper man alligevel ikke for).
> Priserne i dba er jo heller ikke andet end hvad ejeren _håber_ på at

Jeps, man skal aldrig give det der står. At bruge 5 min. på at prutte lidt
om prisen er en ret god timeløn.

> Afhængigt at hvem man er, så er 50% ekstra ikke nødvendigvis lige
> noget man finder i lommerne.

Ah, så må man købe de billige havregryn et stykke tid.
Det er selvf. rigtigt hvad du siger. Jeg synes bare altid, at det ender med
50% ekstra lige meget hvad jeg starter med. Nu er mine cykler jo heller ikke
de dyreste af slagsen.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-03-04 20:20

> Jeps, man skal aldrig give det der står. At bruge 5 min. på at prutte lidt
> om prisen er en ret god timeløn.

Jep Fazeren gav jeg dog den annoncerede pris for, men den lå også 10k
under resten af markedet

> Ah, så må man købe de billige havregryn et stykke tid.

Hvis jeg kender mc-købere ret, så er budgettet presset til det niveau
i forvejen

> Det er selvf. rigtigt hvad du siger. Jeg synes bare altid, at det ender med
> 50% ekstra lige meget hvad jeg starter med.

Jeg kan godt genkende tendensen

> Nu er mine cykler jo heller ikke
> de dyreste af slagsen.

Det var næsten det samme da jeg købte Fazeren - opri ndelig lå budgettet
på godt 50k kr, men det endte jo så alligevel i 70k... og jeg var
da ved at overveje en Fireblade til 80k seriøst
--
mvh Jes Vestervang