Råd ang. vedligeholdelse
Fra : Christian Jakobsen

Dato : 16-03-04 22:25

Så har jeg fået rullet små 300 km. på min nyindkøbte cykel
siden mandag kl. 14, lækkert!

Men eftersom jeg ikke rigtig har de gode opbevaringsmuligheder
kommer den desværre formentlig til at tilbringe langt det meste
af tiden under åben himmel Det stiller naturligvis nogle andre
krav til vedligeholdelse end hvis man har en opvarmet garage
den kan overnatte i. Så derfor har jeg tænkt på at købe et overtræk
til at beskytte den mod den værste regn og blæst. Umiddelbart tror
jeg det skal være et overtræk fra louis.de nr. 10005017. Er der nogen
der har erfaringer eller kommentarer angående dette overtræk?

Mht. kæden ser det ud til at der generelt er enighed om at afrense med
petroleum/lampeolie og så benytte en eller anden form for automatisk
smørresystem (scottoiler) eller en kædespray indeholdende voks. Andre ting
man bør være opmærksom på mht. kædepleje? (udover at den skal være tilpas
stram, ingen slidte tænder osv.)

*Generel vedligeholdelse:*

Det bedste er vel at vaske den jævnligt med vand og sæbe/shampoo?
Men hvilken sæbe/shampoo bør man bruge? (Gerne med navn og link til
hvor det kan købes, f.eks. louis.de eller lignende)

Hvilke produkter kan ellers anbefales til at holde cyklen pæn?
pleje/polering af tank/kåbedele, afgangsrør, motorblok, gummislanger m.m.
(Hvilke typer voks, olie, fedt m.m. også gerne navn og henvisning til hvor
det kan købes).

Hvordan forhindrer man nemmest rust (specielt på bremseskiverne da de jo
ikke så godt kan smøres.)

Hvilken motorolie kan iøvrigt anbefales til min cykel? (også *meget* gerne
med
henvisning til nr. hos louis.de eller lignende).

En sælger hos Special MC sagde at jeg burde vælge en fuldsyntetisk, og
manualen
anbefaler sae 10w-40 mærket SE, SF eller SG. Der er tale om en GSF 600
Bandit.
Jeg har læst om olier på dmc-org.dk og ducati.dk, men ønsker stadig at høre
jeres
anbefalinger.

Er der specielle ting der bør tages hensyn til når cyklen står ude det meste
af tiden?

Håber ikke det var for mange spørgsmål på én gang!
På forhånd tak!

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Ole Baun

Dato : 16-03-04 23:54

"Christian Jakobsen" skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg det skal være et overtræk fra louis.de nr. 10005017. Er der nogen
> der har erfaringer eller kommentarer angående dette overtræk?

Jeg tror såmænd ikke at regn og blæst er særligt "farligt".
Hvis du køber et overtræk, skal du vælge et der ikke blafrer, eller bliver
løftet op og ned af vinden, det kan let gøre mere skade end gavn, slide lak
og maling af på udsatte steder.

> [...]
> man bør være opmærksom på mht. kædepleje? (udover at den skal være tilpas

Næh, det lyder fornuftigt. Scottolieren er praktisk, og en god investering
hvis du kører meget.

> *Generel vedligeholdelse:*
>
> Det bedste er vel at vaske den jævnligt med vand og sæbe/shampoo?

Det er det vel. Min bliver vasket mindst 1 gang om året.

> Men hvilken sæbe/shampoo bør man bruge? (Gerne med navn og link til
> hvor det kan købes, f.eks. louis.de eller lignende)

Aner det ikke. Den jeg har købt for flere år siden, er sikkert den billigste
fra Silvan.

> [...]
> det kan købes).
>
> Hvordan forhindrer man nemmest rust (specielt på bremseskiverne da de jo

Kør. Og brug bremserne.

> [...]
> jeres
> anbefalinger.
>
> Er der specielle ting der bør tages hensyn til når cyklen står ude det

Køb, (og brug), en god lås.

> Håber ikke det var for mange spørgsmål på én gang!
> På forhånd tak!

Det var så lidt. Man kan jo blot, som jeg, vælge at springe de spørgsmål
over man ikke kan hjælpe med.

> Venlig hilsen
> Christian Jakobsen

Ole Baun
CB500, ´96, 124 kkm

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 17-03-04 10:04

"Ole Baun" <olebaun@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> løftet op og ned af vinden, det kan let gøre mere skade end gavn, slide

Endnu værre kan det under kraftig vind virke som et sejl og vælte MC'en...

Fra : anders majland

Dato : 17-03-04 15:04

> Endnu værre kan det under kraftig vind virke som et sejl og vælte
> MC'en...

Et gammelt slidt overtræk kan måske holde pilfingre og potentielle
amatørtyve væk. Desuden kan parkeringsvagterne jo ikke se en nummerplade
at give bøder ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 17-03-04 22:57

anders majland wrote:
> Et gammelt slidt overtræk kan måske holde pilfingre og potentielle
> amatørtyve væk. Desuden kan parkeringsvagterne jo ikke se en
> nummerplade at give bøder ...

Mon ikke parkeringsvagterne løfter overtrækket hvis cyklen
virkelig er ulovligt parkeret....

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 17-03-04 22:55

diablo de la velocidad wrote:

> Endnu værre kan det under kraftig vind virke som et sejl og vælte
> MC'en...

Ja, så er det måske næsten bedre at lade den stå uden!

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 17-03-04 22:54

Ole Baun wrote:

> [...]
> bliver løftet op og ned af vinden, det kan let gøre mere skade end
> gavn, slide lak og maling af på udsatte steder.

ok, ja det er selvfølgelig ikke hensigten.

> Næh, det lyder fornuftigt. Scottolieren er praktisk, og en god
> investering hvis du kører meget.

Det kan godt være at det skal overvejes på et tidspunkt, men
foreløbig bliver det bare med en almindelig kædespray, en
scottoiler virker lidt for touringagtig synes jeg

> Kør. Og brug bremserne.

Se det er et svar jeg kal lide at høre!

> Køb, (og brug), en god lås.

Jeg købt en (billig skod) skivebremselås og regner med at bestille
en Abus granit 37 kæde (level 20) mener jeg den hedder. Det burde
vel kunne gøre det?

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-03-04 23:06

> Jeg købt en (billig skod) skivebremselås og regner med at bestille
> en Abus granit 37 kæde (level 20) mener jeg den hedder. Det burde
> vel kunne gøre det?

Man kan ikke sikre sig 100%, så der er ikke noget der 'kan gøre det'. Jo
flere og bedre låse, jo bedre. Hvor meget du mener er nødvendigt, må
være op til din egen samvittighed. Nogle tyve vil gå langt for at skaffe
varen. Selv på min cykel som jeg kun gav 17.500,- for, har jeg 4 låse og
en sort overtræksgarage, så den ikke tiltrækker opmærksomhed.

Jeg kan huske en herinde der fortalte om at han havde låst sin mc med en
kæde omkring et træ, som den stod op af. Om natten hører han en kædesav
køre uden for, men tænker selvfølgelig ikke lige over at de kunne være
efter hans mc. Det var mørkt, så han kunne ikke se hvad der skete
udenfor. En anden beboer var åbenbart træt af larmen, så vedkommende
råbte ud af vinduet efter gerningsmanden, hvorefter larmen stoppede.
Dagen efter opdager ejeren af MC'en at træet hans MC var lænket til, var
savet halvt igennem, men heldigvis var de blevet stoppet inden de blev
færdige.
Fair som det så måtte være, så blev han forbudt at låse sin MC til
træerne (som ikke var hans egne), da de jo blev ødelagt..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 17-03-04 23:15

Martin Sørensen wrote:

> [...]
> Fair som det så måtte være, så blev han forbudt at låse sin MC til
> træerne (som ikke var hans egne), da de jo blev ødelagt..

hehe, jeg hader når det sker...
jeg må finde en løsning som både min samvittighed og pengepung kan
acceptere.

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-03-04 23:29

> jeg må finde en løsning som både min samvittighed og pengepung kan
> acceptere.

Ja, det er typisk pengepungen der sætter en begræsning i hvor mange og
hvor dyre låse man vil købe. Det bliver hurtigt ret dyrt, hvis man skal
have en af de gode Abus kædelåse. Også på låse er der dog en del at
spare ved at købe i Tyskland, hvis du ikke allerede er klar over det..
Da jeg købte, var der ca. 30% at spare ifht. den lokale mc-forhandler,
men jeg købte alligevel lokalt, da jeg ikke ville have mc'en til at stå
ulåst i de dage det ville tage for en forsendelse at komme frem fra
Tyskland.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-03-04 00:26

> Det bedste er vel at vaske den jævnligt med vand og sæbe/shampoo?
> Men hvilken sæbe/shampoo bør man bruge? (Gerne med navn og link til
> hvor det kan købes, f.eks. louis.de eller lignende)

En normal autoshampoo af en art. Det er jeg sikker på at louis.de ligger
inde med. Jeg bruger selv en Alaska autoshampoo som jeg fandt i
supermarkedet. Med den mængde jeg bruger, så holder 1 liter for 17,- til
mange år.

> Hvilke produkter kan ellers anbefales til at holde cyklen pæn?
> pleje/polering af tank/kåbedele

Jeg er fint tilfreds med Delo Polierwachs fra louis.de. Det er voks på
spray, virker fint og er praktisk, og holder længe når det ikke er en
bil man skal polere op. Er også fint til at polere badeværelsesspejlet,
så det ikke dugger.
Så er der også Autosol til det grove. Er godt til at få min udstødning
spejlblank efter nogle måneders kørsel i diverse vejr..

>, afgangsrør, motorblok, gummislanger
> m.m. (Hvilke typer voks, olie, fedt m.m. også gerne navn og
> henvisning til hvor det kan købes).

louis.de igen.
Det meste bliver rimeligt pænt efter en grundig vask med autoshampoo og
børste. Sørg for at bruge rigeligt med væske hele tiden, så du skyller
skidtet/sandet væk fra overfladen og undgår ridser der kunne have
opstået, hvis du havde brugt børsten oven på en masse skidt.

> Hvordan forhindrer man nemmest rust (specielt på bremseskiverne da de
> jo ikke så godt kan smøres.)

Jeg plejer at smøre bolthoveder m.v. med wd40 (også louis.de). Så ruster
de ikke umiddelbart. Ellers har jeg ikke rigtigt nogle rustproblemer.
Sålænge lakken er intakt på metallet, så ruster det ikke. Chrom kan
selvfølgelig stadig ruste, men det sker ikke rigtigt hvis det vaskes
jævnligt.

> [...]
> En sælger hos Special MC sagde at jeg burde vælge en fuldsyntetisk, og
> manualen anbefaler sae 10w-40 mærket SE, SF eller SG. Der er tale om

Det er ret ringe krav, så du kunne sikkert fint køre med semisyntetisk
også, da det også ville opfylde kravene.
louis.de tager dog så lidt for olien at du lige så godt kan køre på
fuldsyntetisk.
Kig på louis.de nummer 10038906. Den er vist på tilbud en gang imellem,
men ikke lige nu kan jeg se.
Vil du nøjes med delsyntetisk, kan du slippe for under halv pris med
varenummer 10038926.

Jeg er lidt i tvivl om jeg ville vælge den ene eller anden til din
cykel, men ville nok gå efter den fuldsyntetiske for en sikkerheds
skyld.
Jeg kører selv på den delsyntetiske og den virker helt som den skal, men
det er også kun på en XS400 Seca, og altså slet ikke så moderne en
cykel. På den anden side så er en GSF600 jo heller ikke ligefrem Suzukis
topmodel, og er heller ikke specielt højtydende i relation til andre
modeller.

Måske andre her fra gruppen har en GSF600, og vil øse ud med deres
olie-erfaringer.

> Er der specielle ting der bør tages hensyn til når cyklen står ude
> det meste af tiden?

Ole skrev det, men jeg skriver det igen.
Sørg for at låse den godt og grundigt, og helst også fast til noget
stationært, f.eks. en pæl der er forankret i jorden el. lign.
Jeg har selv 4 låse på min cykel, nogle bedre end andre, men jeg har
taget alt i brug, hvad jeg lige kunne finde på.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 17-03-04 23:04

Martin Sørensen wrote:
> [...]
> Så er der også Autosol til det grove. Er godt til at få min udstødning
> spejlblank efter nogle måneders kørsel i diverse vejr..

ok, jeg vil se at få bestilt noget voks, shampoo og autosol så jeg snart kan
få pudset cyklen.

> [...]
> imellem, men ikke lige nu kan jeg se.
> Vil du nøjes med delsyntetisk, kan du slippe for under halv pris med

Tak for det, jeg tager nok den fuldsyntetiske, hvis ikke der er nogle
bandit ejere der har gode erfaringer med en anden olie?

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-03-04 23:12

> ok, jeg vil se at få bestilt noget voks, shampoo og autosol så jeg
> snart kan få pudset cyklen.

Husk at Autosol ikke er til daglig pudsning, for så slider du dig snart
igennem lakken/chromen. Grunden til at det er så effektivt er nemlig at
det sliber ret meget i overfladen.
Med en voksbehandling kan man dog forhindre at skidtet sætter sig så
nemt, og så bliver det tilsvarende nemmere at gøre pænt med en vask og
ny voks. Gøres det jævnligt, skal der ikke så meget til.

Skal du fjerne fastgroede insekter, så læg dem i blød ved at lægge en
våd klud (ingen kemikalier) hen over stedet og lad det soppe i en halv
times tid. Derefter har ligene suget så meget væske til sig, at de er
lige til at tørre af. Duer også rigtigt godt til hjelmen.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Per Jakobsen

Dato : 18-03-04 14:59

Check lige dette her link, en ide til overdaekkelse af MC, selv hvis det er
i en ikke opvarmet garage

http://www.carcapsule.com/

Hilsen

--
Per
Volusia owner

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 18-03-04 16:40

"Per Jakobsen" <pjakoben@indy.rr.com> skrev i en meddelelse
> Check lige dette her link, en ide til overdaekkelse af MC, selv hvis det
er
> i en ikke opvarmet garage
>
> http://www.carcapsule.com/

*LOL* Den er for sej...

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 18-03-04 22:35

Per Jakobsen wrote:
> Check lige dette her link, en ide til overdaekkelse af MC, selv hvis
> det er i en ikke opvarmet garage
>
> http://www.carcapsule.com/

hehe, ja, det må være sådan en jeg skal have

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 19-03-04 00:15

"Christian Jakobsen" <christianhusk@slettehunters.dk> skrev i en meddelelse

> hehe, ja, det må være sådan en jeg skal have

Hvis du har/kan få pladsen til det, så er der tidligere linket til et
permanent monteret wagon-agtigt "telt" med tre tværstivere, der simpelthen
slåes hen over modellen og ligefrem kan låses

Jeg har kigget "de tre tyske" i kortene, men jeg fandt det ikke dér
Nogen der husker hvor ellers??

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 17-03-04 18:48

> [...]
og
> blæst. Er der nogen der har erfaringer eller kommentarer angående dette

Slitage og sejl/faldskærms -virkningen er allerede nævnt, men også at pakke
en våd motorcykel ind (á kommer hjem i regnvejr om aftenen) finder jeg
betænkeligt: Damp (em) trænger ind overalt, hvor "fast" regnvand blot løber
af =

> Andre ting man bør være opmærksom på mht. kædepleje? (udover at den skal
> være tilpas stram, .........

Pas endelig på her:
Betinget af bagsvingerens geometri under bevægelse skal kæden være løs i en
vis grad, derfor skal du vænne dig til at anskue det som "tilpas løs" :-|
Læs i FAQ'en på DMC's hjemmeside [ www.dmc-org.dk ] hvorledes man
konstanterer at ens kæde er optimalt justeret (noget med kædens opførsel
under kørsel)!

> [...]
> (Hvilke typer voks, olie, fedt m.m. også gerne navn og henvisning til hvor

Der findes en artikel på bladet "ingeniøren"s hjemmeside, der grundigt
omhandler vask og vedligeholdelse!
Link: http://www.ing.dk/arkiv/1199/mcrens/

> Hvordan forhindrer man nemmest rust (specielt på bremseskiverne da de jo
> ikke så godt kan smøres.)

Rustne "rustfrie" bremseskiver er et kvalitetstegn, derved at det angiver at
skiverne ikke er fedtet ind i trafikfilm, autovoks o.a. og derfor har
optimalt bid!
Så glem blot det!!

--
Armand.

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 17-03-04 23:12

Armand wrote:
> [...]
> pakke en våd motorcykel ind (á kommer hjem i regnvejr om aftenen)
> finder jeg betænkeligt: Damp (em) trænger ind overalt, hvor "fast"

Det er hermed taget til efterretning.

> [...]
> "tilpas løs" :-| Læs i FAQ'en på DMC's hjemmeside [ www.dmc-org.dk ]
> hvorledes man konstanterer at ens kæde er optimalt justeret (noget

Kæden skal nok lige have et "mindre" eftersyn i morgen...

> Der findes en artikel på bladet "ingeniøren"s hjemmeside, der grundigt
> omhandler vask og vedligeholdelse!
> Link: http://www.ing.dk/arkiv/1199/mcrens/

Tak for det! jeg har læst artiklen for lang tid siden, men kunne ikke finde
linket igen, læser allerede

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 18-03-04 18:01

> Tak for det! jeg har læst artiklen for lang tid siden, men kunne ikke
finde
> linket igen, læser allerede

Tak blot "Ingeniøren" for at de gider have den liggende dér i så lang tid
som den faktisk hár!

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 17-03-04 20:27

Christian Jakobsen wrote:

> [...]
> jeg det skal være et overtræk fra louis.de nr. 10005017. Er der nogen
> der har erfaringer eller kommentarer angående dette overtræk?

Uden at have slået den nævnte mc-garage op, vil jeg blot anbefale den
type af kraftig blød PVC med bomuldsfleece på indersiden. Holder du dine
lakdele ordentlig vokset og sørger for, at holde garagen tæt til cyklen,
når det blæser, vil "sliddet" på lakken med tiden give dig færre
problemr end at parkere cyklen ubeskyttet for vejrgudernes lyster :-9
Til at holde den sammen under cyklen kan du lave en hurtig krog af en
renseribøjle - måske den mest alsidige uoriginale reservedel til en mc -
og let tilpasse bredden. Foran sidder den normalt stramt til forhjulet
og bagtil kan du stramme garagen mod bagdækket med en elastik rundt om
og fastgjort i fodhvilerbeslag, støtte ben - hvad du ni kan få fat i.
Huske at sætte cyklen i gear, hvis den står på centralstøttefod, så
elastikken ikke drejer af hjulet

> Det bedste er vel at vaske den jævnligt med vand og sæbe/shampoo?
> Men hvilken sæbe/shampoo bør man bruge? (Gerne med navn og link til
> hvor det kan købes, f.eks. louis.de eller lignende)

Ja, hvis den bliver meget snavset; men det gør den ikke, hvis du kun
kører ud, når vejene er tørre. Så er det hurtigere og mere skånsomt at
"tørvaske" den ved at sprøjte den over med et let lag vintervoks som
Motorex Protect&Shine 645 (kr. 85 hos Honda-forhandleren, set billigere
hos M&P) eller blot sprøjte det på en blød pudseklud og tørre cyklen
over med det.
De tørrede insekter, der vil dække mc-fronten i perioden maj-september i
tykke lag i sær ved aftenkørsel, kan du blot bløde op ved dække fronten
med bløde klude ½ - 1 times tid og så tørre efter.
- samme behandling fjerener de små udsplattede kryb fra din styrthjelm,
gør det når du kommer hjem fra turen, så er din hjelm altid køreklar

> [...]
> (Hvilke typer voks, olie, fedt m.m. også gerne navn og henvisning til hvor

Den nævnte vintervoks kan med fordel anvendes til at sprøjte cyklen over
med et tyndt lag ved flere ugers stilstand udendørs. Den pudses af -
eller vaskes, hvis du absolut vil. Nogle bruger WD40 o.lign. opløsende
midler i stedet; det vil jeg nu personligt nøjes med at bruge på bart
metal og så bruge vintervoksen på lakdele og gummi, hvis der skal spares
lidt på plejemidlerne; men det er et lidt religiøst emne og dermed op
til dig

> Er der specielle ting der bør tages hensyn til når cyklen står ude det meste
> af tiden?

Kan du ellers komme til at have den i fred, så vil en blot 12-15 cm høj
rampe hjælpe med at holde hjulene fri af regn - og sne/slud i givet fald
- og samtidig lette vedligeholdelsen. De 12-15 cm løft er faktisk nok
til at få fin adgang og udsyn til motorens underside og samtidig en
hjælp for ryggen ved alm. pudsning og vedligehold. Begge mine står endnu
så længe opstaldet ude under mc-garage året rundt, og de to ramper har
virkelig begrænset mængden af snavs på hjulene - husk vintervoksen,
lampeolie eller WD40 på fælgene trækker støv og snavs til - og aflastet
min ryg under arbejdet.

Rampen laver du hurtigt af et stykke brædt ca. 1-1,25" tykt og 4-5"
bredt og i godt og vel cyklens længde plus en 4-5" stolpe, der er lang
nok til at give dig 3-4 stk. 25-30cm lange tværliggende underliggere
plus en underligger der er lang nok til, at side- eller hovedstøttebenet
kan hvile på den.
Den brede underligger skal så lige påslås et stykke af rampebrædtet,
hvor støttebenet(ene) hviler på det, så støttebenet kan løfte cyklen fri
af rampebrædtet hhv give cyklen tilpas stabil sidehældning - og
naturligvis placeres så den passer lige under støttebenet. De øvrige
underliggere fordeler du blot under for- og baghjul, så cyklens vægt
optages fornuftigt.
Underliggerne skruer eller sømmer du fast under rampen efter
temperament, den bageste underligger kan du med fordel lade rage 2 cm ud
bag rampebrædtet, så du har et anlæg for et kort brædt, som du kører
cyklen op/ned ad om nødvendigt. Håber du kan se det for dig, ellers må
jeg have gang i digikameraet

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 17-03-04 23:25

Richard wrote:

> [...]
> støtte ben - hvad du ni kan få fat i. Huske at sætte cyklen i gear,
> hvis den står på centralstøttefod, så elastikken ikke drejer af

Den jeg refererede til var et overtræk med en aluminiumskant forneden for
at forhindre at udstødning m.m. skal brænde hul. Hvorfor er en inderside
af bomuldsfleece anbefalelsesværdig? Fordi den er mere skånsom mod mc'en?

> [...]
> - samme behandling fjerener de små udsplattede kryb fra din
> styrthjelm, gør det når du kommer hjem fra turen, så er din hjelm

Det vil jeg huske.

> [En "opskrift" på en rampe]

Det lyder meget spændende, men jeg skal nok læse det et par gange mere før
jer er helt med, ellers må du i gang med kameraet!

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Richard

Dato : 20-03-04 17:21

Christian Jakobsen wrote:

> [...]
> af bomuldsfleece anbefalelsesværdig? Fordi den er mere skånsom mod mc'en?

Ja, efter min erfaring er den med fleece indvendigt mere skånsom; samtidig
er vinylen ofte tykkere, så den isolerer bedre. Fleecen har også en
tendens til at optage og akkumulere den kondens, der uvægerligt opstår,
når temperaturen skifter.
Som jeg bruger mc-garagen, vil en (mere) varmebestandig belægning mod de
varme dele ikke hjælpe. Du skal nemlig vente til motoren er sådan cirka
håndvarm med at lægge garagen over, ellers opstår der kondens i den
øverste del. Så hvis det drypper, når du kommer hjem med cyklen, må du
nøjes med at lægge garagen over og "rulle" siderne op, så motoren kan
komme køle af i god ventilation, og så rulle ned når motoren er tilpas
kold.
Men kan du finde en mc-garage med både varmebestandigere alu-belægning
forneden og ventilations åbninger forove, har du nok funde den perfekte

> Det lyder meget spændende, men jeg skal nok læse det et par gange mere før
> jer er helt med, ellers må du i gang med kameraet!

Indser du behovet for at løfte cyklen fri af jorden, finder du nok ud af,
hvordan det kan gøres. Ellers er du velkommen tilbage

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 20-03-04 21:14

Richard wrote:
> Men kan du finde en mc-garage med både varmebestandigere alu-belægning
> forneden og ventilations åbninger forove, har du nok funde den
> perfekte

Og en sådan kan jeg lede *længe* efter kan jeg forstå?

> Indser du behovet for at løfte cyklen fri af jorden, finder du nok ud
> af, hvordan det kan gøres. Ellers er du velkommen tilbage

Takker!

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Richard

Dato : 20-03-04 22:58

Christian Jakobsen wrote:

> Og en sådan kan jeg lede *længe* efter kan jeg forstå?

Måske, kan ikke huske det, men synes jeg har set en med ventilation et
sted i et katalog eller på Nettet - stor hjælp, ikke

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 21-03-04 18:13

Richard wrote:

> Måske, kan ikke huske det, men synes jeg har set en med ventilation et
> sted i et katalog eller på Nettet - stor hjælp, ikke

Jo, tak for tippet, jeg begynder bare at lede...

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen