/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Motorombytning GS750?
Fra : Troels Nielsen


Dato : 29-04-01 17:57

Hej i gruppen. Til et "projekt" jeg måske vil have gang i, har jeg lige et
par spørgsmål. Kan man lægge f.eks. en GSX750F motor ell. lign. over i
GS750?
Venlig hilsen Troels.



 
 
RASMUS HAUCH ANDERSE~ (29-04-2001)
Kommentar
Fra : RASMUS HAUCH ANDERSE~


Dato : 29-04-01 19:16


"Troels Nielsen" <troels.nielsen@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:9chh62$nh$1@news.inet.tele.dk...
> Hej i gruppen. Til et "projekt" jeg måske vil have gang i, har jeg lige et
> par spørgsmål. Kan man lægge f.eks. en GSX750F motor ell. lign. over i
> GS750?
> Venlig hilsen Troels.
>
>
Jeg ved ikke med 750 f men jeg kenden en som havde en gsx1100f motor i.
Det fungerede fint.

Rasmus ZX9R-C



Armand (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-04-01 22:19


RASMUS HAUCH ANDERSEN <rasmushauch@get2net.dk> skrev i en
news:tSYG6.313$Oh5.10840@news.get2net.dk...
>
> "Troels Nielsen" <troels.nielsen@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:9chh62$nh$1@news.inet.tele.dk...
> > Hej i gruppen. Til et "projekt" jeg måske vil have gang i, har jeg
lige et
> > par spørgsmål. Kan man lægge f.eks. en GSX750F motor ell. lign. over
> > i GS750?
> Jeg ved ikke med 750 f men jeg kenden en som havde en gsx1100f motor >
i. Det fungerede fint.


Men T&S bliver tossede hvis de opdager det. Og de er altså gadens slemme
drenge at lege med, deri at de rask væk skriver regninger ud på
merværdi-vurdering - Samt følge-bøder á samme størrelse =
Hvis motoren er højere ydende end 20% over den originale skal der
genvurderes og betales mer-afgift á ca. 60% af forskellen på GSerens og
Slingshot'ens brugtværdi!
Derved bliver modellen sikkert alt for dyr de øvrige kvaliteter (stel,
bremser affjedring) taget i betragtning :-/

--
Armand.





Mads Lund (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 30-04-01 08:10

> Men T&S bliver tossede hvis de opdager det. Og de er altså gadens slemme
> drenge at lege med, deri at de rask væk skriver regninger ud på
> merværdi-vurdering - Samt følge-bøder á samme størrelse =
> Hvis motoren er højere ydende end 20% over den originale skal der
> genvurderes og betales mer-afgift á ca. 60% af forskellen på GSerens og
> Slingshot'ens brugtværdi!
> Derved bliver modellen sikkert alt for dyr de øvrige kvaliteter (stel,
> bremser affjedring) taget i betragtning :-/

Si, men i virkelighedens verden er frygten lidt overdrevet. Jeg kender en
fyr, som uden problemer har synet en GS750 med en GSX1100 motor, smat et hav
af øvrige modifikationer, ala forgaffel, alu bagsvinger, monodæmpning og
brede 17" hjul.

Men lovligt det er det ikke. Man kan dog rette motornummeret i 1100 blokken,
og så hævde at det er GS750 bunden man har tunet på. Og med alt respekt for
SB, så ligner de 2 bunde hinanden så meget, at jeg næppe tror de har evner
til at bevise forskellen.

Men nu er indstillingen til statens anbefalinger måske en lidt anden her
nord for limfjorden

Mads Lund
Ninja9RT



Steffen Hansen aka. ~ (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Steffen Hansen aka. ~


Dato : 01-05-01 11:09

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx> wrote in message
news:qd8H6.14$Dp6.1079@news.get2net.dk...
>
> Men nu er indstillingen til statens anbefalinger måske en lidt anden her
> nord for limfjorden

Ligesom med momsen som heller aldrig slog igennem

/S



Mads Lund (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 30-04-01 11:49

> Ligesom med momsen som heller aldrig slog igennem

jow jow, den er indført. men den gælder foreløbig kun i tidsrummet 7-16

Mads Lund
Ninja9RT



Mikkel Christensen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 30-04-01 11:52

Mads Lund <Mads.L@Martin.dkxxx> wrote in article
<pqbH6.84$Dp6.11264@news.get2net.dk>...
> > Ligesom med momsen som heller aldrig slog igennem
>
> jow jow, den er indført. men den gælder foreløbig kun i tidsrummet 7-16


Længe leve paralleløkonomien!

--
Mikkel

Steen Gruby (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 02-05-01 00:13

On Mon, 30 Apr 2001 12:48:54 +0200, "Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx>
wrote:

Såååh
>
>jow jow, den er indført. men den gælder foreløbig kun i tidsrummet 7-16
>
Jeg har ellers hørt at den kun er vejledende - i Jylland altså

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Troels Nielsen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Troels Nielsen


Dato : 30-04-01 15:03

Jeps, måske går det hen og bliver halv-dyrt, men med lidt held kan jeg vel
finde en klasket én uden afgift i tyskland ell. lign. Det bliver ihertfald
besværligt med alle de ting der følger med; ledningsnet, greb, kontakter,
kædetilpasning?...m.v.
Problemet er at jeg lige nu står med en GS750 med højt olieforbrug, samt en
irriterende "tikken" fra motoren. Jeg har én magen til, som jeg har brugt
stumper fra. Motoren har været helt adskilt, cylinder og top har været
skiftet, knastkæde + hjul, slebet ventiler...lyden er der stadigvæk! Så den
bliver da vist næsten umulig at sælge og er irriterende at køre på. Så hvis
nogen har mod på to stk. gamle GS750´ere (1stk 1980, 1stk 1978-79) siger I
bare til (c: . Så har jeg måske til udbetalingen på en anden.
Venlig hilsen Troels.

> Si, men i virkelighedens verden er frygten lidt overdrevet. Jeg kender en
> fyr, som uden problemer har synet en GS750 med en GSX1100 motor, smat et
hav
> af øvrige modifikationer, ala forgaffel, alu bagsvinger, monodæmpning og
> brede 17" hjul.
>
> Men lovligt det er det ikke. Man kan dog rette motornummeret i 1100
blokken,
> og så hævde at det er GS750 bunden man har tunet på. Og med alt respekt
for
> SB, så ligner de 2 bunde hinanden så meget, at jeg næppe tror de har evner
> til at bevise forskellen.
>
> Men nu er indstillingen til statens anbefalinger måske en lidt anden her
> nord for limfjorden
>
> Mads Lund
> Ninja9RT
>
>



RASMUS HAUCH ANDERSE~ (01-05-2001)
Kommentar
Fra : RASMUS HAUCH ANDERSE~


Dato : 01-05-01 10:46

> Problemet er at jeg lige nu står med en GS750 med højt olieforbrug, samt
en
> irriterende "tikken" fra motoren.

De samme problemer havde jeg med min GS750.
Olieforbruget skyldtes at stempelringene var blevet udglødet, så de ikke
længere kunne slutte tæt.
Den mærkelige tikken skyldtes at knasterne kunne rykke sig, aksialt.
Man kunne vist nok shimme det op, men jeg vænnede mig bare til det.
Det gjorde ingen skade.
Har du forøvrigt overvejet et bigbore kit?
Jeg borede min op til 844 ccm og det virkede kanon!

Jeg fortryder lidt at jeg ikke beholdt min.
Det var en rigtig "mandecykel"

Mvh
Rasmus ZX9R-C



Jesper Hvalsøe (18-08-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Hvalsøe


Dato : 18-08-01 23:56

On Tue, 1 May 2001 11:46:03 +0200, "RASMUS HAUCH ANDERSEN"
<rasmushauch@get2net.dk> wrote:

Jeg har også et prblem med mit olieforbrug, men jeg tror det skyldes
utætte pakninger ved ventilstammen.

jeg målte stempelringene efter sidste år, og de var fine, men den
bruger stadig ca. 1 liter pr. 1000 kilometer.
den taber også lidt, men det er vist generatorhuset der lækker.

Men den er lige hjemvendt efter 2600 Km i sydbelgien, uden synderlige
problemer, bortset fra et par hundrede kilometer på 3 cylindre, der
var en dyse i den ene karburator der skruede sig ud.


> > Problemet er at jeg lige nu står med en GS750 med højt olieforbrug, samt
>en
>> irriterende "tikken" fra motoren.
>
>De samme problemer havde jeg med min GS750.
>Olieforbruget skyldtes at stempelringene var blevet udglødet, så de ikke
>længere kunne slutte tæt.
>Den mærkelige tikken skyldtes at knasterne kunne rykke sig, aksialt.
>Man kunne vist nok shimme det op, men jeg vænnede mig bare til det.
>Det gjorde ingen skade.
>Har du forøvrigt overvejet et bigbore kit?
>Jeg borede min op til 844 ccm og det virkede kanon!
>
>Jeg fortryder lidt at jeg ikke beholdt min.
>Det var en rigtig "mandecykel"
>
>Mvh
>Rasmus ZX9R-C
>
>


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408699
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste