pendler bil
Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 21:26

Hej NG,
Jeg har lige fået nyt job, og skal til at køre 234 km pr/dag (ca. 60000
km/år). Derfor skal jeg have en ny bil, og da den vigtigste parameter er
totaløkonomien faldt tankerne naturligvis på en vw lupo(ny eller brugt), jeg
har også andre kandidater som peugeot 206 1,4 HDi og som outsider en Huyndai
Getz 1,5 D. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra der kender disse biler, og
hvad folk eller generelt ville anbefale.

Mvh
Morten Fogtmann

Fra : Rasmus

Dato : 28-04-04 21:29

"Morten F" <fogtmann_a_t_mail_d_o_t_dk> wrote in message
> [...]
og
> hvad folk eller generelt ville anbefale.

http://www.penge.dk kan du se de 10 biler som har den bedste total
økonomi

Lupo 3L er den billigste med 2,17 kr pr. km.

mvh
Rasmus

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-04-04 07:15

Rasmus wrote:

> jeg

> Huyndai

> og

> På http://www.penge.dk kan du se de 10 biler som har den bedste total
> økonomi
>
> Lupo 3L er den billigste med 2,17 kr pr. km.

Jeg kan ikke se hvordan de kan beregne det uden at kende detaljerne om
ens kørselsmønster og forsikringsstatus.

--
Roberto Saldo

Fra : Rasmus

Dato : 29-04-04 18:35

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> wrote in message

> Jeg kan ikke se hvordan de kan beregne det uden at kende detaljerne om
> ens kørselsmønster og forsikringsstatus.

.....forudsætningerne for beregningen er angivet i artiklen, som man kan se
hvis man køber bladet, eller låner det på biblioteket.

Tidligere har det været noget med 25tkm pr. år i 3 år, og derefter bliver
bilen solgt....

Hvis du har en "dårlig" status i dit forsikringsselskab, er den årlige
præmie nok ca. den samme for alle de biler på top ti listen, af de mest
økonomiske...

mvh
Rasmus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-04-04 21:34

On Wed, 28 Apr 2004 22:26:01 +0200, "Morten F"
> [...]

>Getz 1,5 D. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra der kender disse biler, og
>hvad folk eller generelt ville anbefale.

Jeg købte en P206 1.4 HDi til min nabo for eet års tid siden. Han er
helt vild med den bil, som kører gennemsnitligt ca. 21 km/l. Km/l er
dog hastighedsafhængig således, at de 21 km/l falder hvis du kører
over en 125-30 stykker på motorvejen.

Yaris gik vi udenom, fordi den er lille - det samme med Lupo.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Ove Jakobsen

Dato : 29-04-04 05:53

> Yaris gik vi udenom, fordi den er lille ????? iforhold til en pug 206?????

Har du prøvet dem begge???

MVH Ove som godtnok har en anden opfattelse af størelse

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-04-04 05:59

On Thu, 29 Apr 2004 06:53:16 +0200, "Ove Jakobsen"
<ovejakobsen@mailDOTdk> wrote:

>Har du prøvet dem begge???

Vi var rundt og prøvede det hele - Yaris var helt umulig på bagsædet.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Deaster

Dato : 29-04-04 09:45

Mogens Knudsen wrote:

> Vi var rundt og prøvede det hele - Yaris var helt umulig på bagsædet.

Sikker på det længdejusterbar bagsæde ikke var skudt helt frem i
kabinene ?

I min venindens Yaris synes jeg faktisk der er rigtig god plads på
bagsædet, bilens størrelse taget i betragtning.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Henrik B.

Dato : 29-04-04 10:26

Deaster wrote:
:: Sikker på det længdejusterbar bagsæde ikke var skudt helt frem i
:: kabinene ?

Tror jeg også.

:: I min venindens Yaris synes jeg faktisk der er rigtig god plads på
:: bagsædet, bilens størrelse taget i betragtning.

Jeg har heller ikke problemer.

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-04-04 17:35

On Thu, 29 Apr 2004 11:26:17 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>:: Sikker på det længdejusterbar bagsæde ikke var skudt helt frem i
>:: kabinene ?

>Tror jeg også.

He, he - tror I ikke jeg kender dén detalje

>Jeg har heller ikke problemer.

Nej, elsvfølgelig ikke. Jeg er jo lidt større end som så...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Henrik B.

Dato : 29-04-04 18:05

Mogens Knudsen wrote:
:: He, he - tror I ikke jeg kender dén detalje
::
::: Jeg har heller ikke problemer.
::
:: Nej, elsvfølgelig ikke. Jeg er jo lidt større end som så...

Hvorfor relevansen om netop du kan være dig, er knap så stor.

Personligt kan jeg ikke være bagi hverken 206 eller Lupo.

M.v.h.

Fra : Rasmus

Dato : 29-04-04 18:37

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> He, he - tror I ikke jeg kender dén detalje

> Nej, elsvfølgelig ikke. Jeg er jo lidt større end som så...

Jeg var en tur rundt i samtlige "mindre" biler på Copenhagen motorshow....,
jeg syntes 206 var en af dem med ok plads på bagsæderne, og så vidt jeg
husker var der både i Lupo og Yaris noget mindre plads.

mvh
Rasmus

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-04-04 20:15

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Vi var rundt og prøvede det hele - Yaris var helt umulig på bagsædet.

Nu spørger jeg måske (?) dumt, men hvad betyder bagsædepladsen
egentligt for dig, når talen går på pendlerbil ?

Jeg ser dælme ikke mange biler på vejene i myldretiderne med folk på
bagsæderne ;)

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 29-04-04 20:24

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Nu spørger jeg måske (?) dumt, men hvad betyder bagsædepladsen
> egentligt for dig, når talen går på pendlerbil ?
>
> Jeg ser dælme ikke mange biler på vejene i myldretiderne med folk på
> bagsæderne ;)

Hvis nu Mogens skal have en _så_ lille bil, er det da vist nødvendigt for
ham at rive forsædet ud, og sidde på bagsædet?

<<løber_i_dækning.avi>>

hehe.......

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-04-04 20:31

"Jacob Bjørn" <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> skrev :

>Hvis nu Mogens skal have en _så_ lille bil, er det da vist nødvendigt for
>ham at rive forsædet ud, og sidde på bagsædet?

antyder du hans højde har noget at gøre med opfindelsen af foldekniven
?

><<løber_i_dækning.avi>>

<< løber_hurtigere.avi >>

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 29-04-04 20:35

> antyder du hans højde har noget at gøre med opfindelsen af foldekniven
> ?

> << løber_hurtigere.avi >>

*fniiiiiiiis*

Nejda

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-04-04 20:59

On Thu, 29 Apr 2004 21:34:51 +0200, "Jacob Bjørn"
<papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> wrote:

>*fniiiiiiiis*

>Nejda

I gamle dage passede afstand til rat og speeder, hvis man pillede
forsædet ud og styrede fra bagsædet... :)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 30-04-04 08:00

> I gamle dage passede afstand til rat og speeder, hvis man pillede
> forsædet ud og styrede fra bagsædet... :)

Ja, og nu er du jo også en gammel mand, så det passer jo meget godt sammen
alt sammen

*fnis*

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-04-04 16:14

On Fri, 30 Apr 2004 09:00:18 +0200, "Jacob Bjørn"
<papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> wrote:

>Ja, og nu er du jo også en gammel mand

Nix - jeg er skutte gammel ! :)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 30-04-04 16:55

> Nix - jeg er skutte gammel ! :)

Kun lidt ældre end os andre, eller hur?

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 01-05-04 08:46

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-05-04 08:55

On Sat, 1 May 2004 09:45:46 +0200, "Jacob Bjørn"
<papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> wrote:

>Kun lidt ældre end os andre, eller hur?

Rolig nu - først får man at vide, at de gamle er overrepræsenteret.
Dernæst siger "I" sgu, at "os andre" (du er jo ung) er flest.
Helt ærligt - hvorledes kalkulerer man liiige

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 01-05-04 09:21

> Rolig nu - først får man at vide, at de gamle er overrepræsenteret.
> Dernæst siger "I" sgu, at "os andre" (du er jo ung) er flest.
> Helt ærligt - hvorledes kalkulerer man liiige

Jamen alt er vel relativt?

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-05-04 10:50

On Sat, 1 May 2004 10:20:39 +0200, "Jacob Bjørn"

Laver en afstemning *G*
Flemming Jacobsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-04-04 20:26

On Thu, 29 Apr 2004 21:15:17 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Nu spørger jeg måske (?) dumt, men hvad betyder bagsædepladsen
>egentligt for dig, når talen går på pendlerbil ?
>Jeg ser dælme ikke mange biler på vejene i myldretiderne med folk på
>bagsæderne ;)

Ja, man kunne nemt stille sig det spørgsmål, men bilen er og føles
generelt langt mindre end en P206, IMO.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : jacob

Dato : 29-04-04 07:41

Du er velkommen til at købe min Polo 1.9 TDI 100HK, har kørt 44.000 km nu.

Fra : Henrik B.

Dato : 28-04-04 22:04

Morten F wrote:
:: 1,4 HDi og som outsider en Huyndai Getz 1,5 D. Jeg kunne godt tænke
:: mig at høre fra der kender disse biler, og hvad folk eller generelt
:: ville anbefale.

Personligt ville jeg i den klasse, købe en Yaris. Jeg er 190 cm. og har
ingen problemer med at være på bagsædet. Det kan jeg ikke, hverken i Lupo
eller Pøsjø 206.

Desuden er der 3 år, eller 100.000 km garanti på Yaris'en og den er iflg.
svenske Folksam den sikreste i klassen.

M.v.h.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-04-04 07:12

Morten F wrote:
> [...]
> totaløkonomien faldt tankerne naturligvis på en vw lupo(ny eller brugt), jeg

Hvordan får du det til at Lupo er særlig økonomisk totalt set??
Jeg tror ikke der skal ret mange ureglementerede reparationer til før
den er urentabel.

> har også andre kandidater som peugeot 206 1,4 HDi og som outsider en Huyndai
> Getz 1,5 D. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra der kender disse biler, og
> hvad folk eller generelt ville anbefale.

234km er jo temmelig langt så det skal være en bil du sidder godt i.
Men et eller andet med en turbo diesel i, en mellemstor brugt folkevogn.

--
Roberto Saldo

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-04-04 08:04

> [...]
og
> hvad folk eller generelt ville anbefale.

jeg mener at Peugeot 206 1,4 HDi blev kåret som det bedste køb totalt set et
eller andet sted, var det FDM ?

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-04 09:52

> Jeg kunne godt tænke mig at høre fra der kender disse biler, og
> hvad folk eller generelt ville anbefale.

Peugeot 206 ville jeg fravælge pga. modellen alder.

Hyundai ville jeg fravælge på grund af mindre god dieselteknologi og
dårligste rustbeskyttelse.

Skoda Fabia TDi 100 hk ville jeg vælge, fordi det er den bedste bil mht.
motor, sikkerhed, køreegenskaber og rustbeskyttelse. Den kører en anelse
mindre på literen end HDi 1,4, men er langt mere kraftfuld og med en "boks"
lægger den 130 hk.

Det behøver ikke være kedeligt at køre diesel.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-04-04 17:54

On Thu, 29 Apr 2004 10:51:53 +0200, "Jan W Nielsen" <intet svar>
wrote:

>Det behøver ikke være kedeligt at køre diesel.

Hvorledes undgå's det?

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Henrik B.

Dato : 29-04-04 18:06

Mogens Knudsen wrote:
::: Det behøver ikke være kedeligt at køre diesel.
::
:: Hvorledes undgå's det?

Man køber en MB E 420 CDI......

M.v.h.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 29-04-04 18:36

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Man køber en MB E 420 CDI......

..... og hælder man benzin i pottens tank, så er *den* heller ikke
kedelig....))

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-04-04 18:59

On Thu, 29 Apr 2004 19:35:39 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

> [...]

Har du et link?

>.... og hælder man benzin i pottens tank, så er *den* heller ikke
>kedelig....))

He, he...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Henrik B.

Dato : 29-04-04 21:43

Mogens Knudsen wrote:
:::: Man køber en MB E 420 CDI......
::
:: Har du et link?

Daaaah, mener selvfølgelig 400 CDI. Så bare 4-tallet i farten, da den og
Audi A8'en gled forbi med 200 km/t. Mente at kunne huske at det var 420 CDI.
Men ok, en biturbo diesella med 260 Hk og 560 Nm........sgu ikke noget at
sige til at jeg ikke kunne hænge på....

M.v.h.

Fra : Lars

Dato : 29-04-04 12:45

Hej Morten,

> [...]

og
> hvad folk eller generelt ville anbefale.

Jeg pendler selv 180 km/dag, meget motorvej. Hvis det var en bil i den
størrelsesorden du nævner, så ville jeg tage 206 HDI'en og sørge for at få
den leveret med aircondition. Specielt ved meget motorvejskørsel er det
altså en pest at skulle køre med nedrullede vinduer så langt hver dag - hvis
du spørger mig. Jeg ville klart prioitere aircon frem for elruder,
fjernbetjente låse, elspejle, osv, osv - hvis jeg skulle.

** Lars

Fra : anders majland

Dato : 29-04-04 11:55

> og som outsider en Huyndai Getz 1,5 D. Jeg kunne godt tænke
> mig at høre fra der kender disse biler, og hvad folk eller generelt
> ville anbefale.

En anden outsider - en lille Kia. De loveer jo en masse med deres
garanti, og hvis den holder i virkeligheden så kan det jo nok køres
rimeligt billigt - også totalt

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 29-04-04 17:50

Morten F wrote:

> Jeg har lige fået nyt job, og skal til at køre 234 km pr/dag (ca. 60000
> km/år). Derfor skal jeg have en ny bil, og da den vigtigste parameter er

Hvis jeg skulle tilbringe 2-3 timer i en bil hver dag, så ville
jeg helt klart købe en eller anden skideskæg slæde så jeg fik
noget fornøjelse ud af tiden. Personligt tror jeg at jeg ville
ruinere mig selv med fx. en Alfa 164 med V6 motor, det kan godt
være den går 20 km/l mindre end en eller anden diesel-øko-æske,
men jeg ved at jeg ville nyde hvert et sekund og glæde mig til
turen imorgen. Fanden stå i at sidde og kede sig 2-3 timer pr.
dag, det er jo en ordentlig luns af ens fritid, jeg ville helt
klart sørge for at gøre det til underholdning i stedet for
transport og så leve med at jeg ikke bliver rig af det..

Alle fornuftbetragtninger om øko-æsker overlader jeg trygt til
gruppens øvrige medlemmer..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Peter G C

Dato : 29-04-04 18:55

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> klart sørge for at gøre det til underholdning i stedet for
> transport og så leve med at jeg ikke bliver rig af det..

Dejligt forfriskende indlæg. Jeg er til dels enig: Jeg ville i hvert fald,
om muligt, vælge en bil i en større klasse end de foreslåede, fordi de er
mere komfortable.

> Alle fornuftbetragtninger om øko-æsker overlader jeg trygt til
> gruppens øvrige medlemmer..

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-04-04 19:24

On Thu, 29 Apr 2004 19:55:06 +0200, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

> [...]

>--

>om muligt, vælge en bil i en større klasse end de foreslåede, fordi de er

Jeg er heller ikke decideret uenig, men den større bil måtte da gerne
være en oliebrænder.

Hold liiiige mig udenfor også.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-04-04 19:58

Folmer Rasmussen wrote:

> Jeg er heller ikke decideret uenig, men den større bil måtte da gerne
> være en oliebrænder.

Sådan er vi jo så forskellige. For mit vedkommende er lyden en
væsentlig del af underholdningen og jeg har sgu svært ved at
bevare smilet i en bil der tændingsbanker..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Emil Jensen

Dato : 01-05-04 10:08

> Dejligt forfriskende indlæg. Jeg er til dels enig: Jeg ville i hvert fald,
> om muligt, vælge en bil i en større klasse end de foreslåede, fordi de er
> mere komfortable.

Og en bil med så lidt vind/motorstøj som muligt, og med et godt musikanlæg,
så keder man sig ikke på vejene!

Emil

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-04-04 19:00

On Thu, 29 Apr 2004 18:49:43 +0200, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

> [...]
>klart sørge for at gøre det til underholdning i stedet for
>transport og så leve med at jeg ikke bliver rig af det..

Atter en gang brillierer du med et indlæg

>Alle fornuftbetragtninger om øko-æsker overlader jeg trygt til
>gruppens øvrige medlemmer..

Ha, ha

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
'91 Opel Omega 3000 24V
'95 Alfa Romeo 164 Q4

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-04-04 19:03

On Thu, 29 Apr 2004 20:00:23 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Atter en gang brillierer du med et indlæg

Der skulle selvfølgelig ha' stået: ...et godt indlæg..."

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 30-04-04 08:23

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message news:npg290df8f3i3e89kp2unaop7mitv5lq09@4ax.com...

> Der skulle selvfølgelig ha' stået: ...et godt indlæg..."

Det er dobbeltkonfekt (hedder det det?)

Hvis man brillierer med "noget" er det jo allerede godt....

/Jakob

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-04-04 16:15

On Fri, 30 Apr 2004 09:23:23 +0200, "Jakob Jeppesen"
<for_news_only@hotmail.com> wrote:

>Det er dobbeltkonfekt (hedder det det?)
>Hvis man brillierer med "noget" er det jo allerede godt....

Medmindre man er ironisk - så er det jo negativt ladet. Ik' :)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 03-05-04 12:00

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message news:9br490d2ff936pd9utpuh0nc91vqfkvh0c@4ax.com...

> Medmindre man er ironisk - så er det jo negativt ladet. Ik' :)

Jow - ironi (og sarkasme) er nogle svære størrelser

/Jakob

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-04-04 19:53

Mogens Knudsen wrote:

> Der skulle selvfølgelig ha' stået: ...et godt indlæg..."

Lad os bare holde det til "et indlæg", det mindsker
forventningspresset til næste gang jeg laver et indlæg..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Fly Christensen

Dato : 30-04-04 20:01

On Fri, 30 Apr 2004 20:53:18 +0200, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Lad os bare holde det til "et indlæg", det mindsker
>forventningspresset til næste gang jeg laver et indlæg..

Tøsedreng!

FLy

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.