Kontrol af lambdasonde
Fra : anders majland

Dato : 28-04-04 16:16

Kan man hjemme på køkkenbordet kontrollere om en lambdasonde er bare
nogenlunde ok ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 17:10

> Kan man hjemme på køkkenbordet kontrollere om en lambdasonde er bare
> nogenlunde ok ?

Ja hvis du har en motor på køkkenbordet så kan du vel
Nej den skal sidde i bilen men så er det ret let at kontrollere den selv.

Du skal kunne måle en spænding på 2 af ledningerne på ca. 0.5 - 0.7 Vdc. Det
er vigtigt at motoren og sonden er gennemvarm.
Ved en Sierra sker der også det at hvert 10. sekund så går spændingen lige
på 0V i et kort øjeblik. Dette gør motorstyringen når den regulerer efter de
nye værdier som den har målt. Fik jeg forklaret af Ford-manden da han målte
min styring igennem.

--
Tom

Fra : Allan

Dato : 28-04-04 17:35

meddelelse news:c6oima$3k3$3@sunsite.dk...
> Kan man hjemme på køkkenbordet kontrollere om en lambdasonde er bare
> nogenlunde ok ?

hehe - der er mere spændende ting man kan foretage sig på
køkkenbordet..........

Fra : Brian

Dato : 28-04-04 19:10

Hejsa

Allan skrev:

> hehe - der er mere spændende ting man kan foretage sig på
> køkkenbordet..........

Er du også gla' for ma'

/Brian

Fra : Allan

Dato : 28-04-04 20:50

"Brian" <Nejtak@til.spam> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> Er du også gla' for ma'
>
> /Brian

næ... jeg tænkte på det man gør - der gør at man blir sulten
bagefter.........

Fra : Fam. Olsen

Dato : 28-04-04 21:25

"Allan" <spam@spamhotmail.com> skrev i en meddelelse

> næ... jeg tænkte på det man gør - der gør at man blir sulten
> bagefter.........

Skal det forstås som om du er til "dåsemad"??

MVH Niels

Fra : Esben

Dato : 28-04-04 20:38

"anders majland" skrev
Kan man hjemme på køkkenbordet kontrollere om en lambdasonde er bare
nogenlunde ok ?

Hej Anders!

Lambdasonden skal være monteret for at du kan kontrollere den.

Først skal vi vide hvilken type lambdasonde du har.
Den "gammeldags" med en ledning eller en såkaldt "HEGOføler" med 4 ledninger
?

mvh
Esben

Fra : Lars

Dato : 28-04-04 22:11

meddelelse news:c6oima$3k3$3@sunsite.dk...
> Kan man hjemme på køkkenbordet kontrollere om en lambdasonde er bare
> [...]

Tja jeg faldt over denne hjemmeside der beskriver det hele ret godt
http://www.picotech.com/auto/lambda_sensor.html , forøvrigt kan en syg celle
måske blive god ved afsyring, det har jeg haft succes med en gang.

mvh
Lars www.larsfunder.dk