Kadett med MEGA olieforbrug :o/
Fra : Propellen

Dato : 28-04-04 15:57

Købte mig en Kadett '91 14i, 14NZ hedder motoren vist.
4000 kr. 10 mdr. til syn. Kan vel synes for lidt håndørere.
Den triller egentlig okay, men den bruger _sindsygt_ meget olie.
1liter/500-600km.
Der er blevet skiftet toppakning og en del andet for 15K kilometer
siden. Det er der ihvertfald regning på. Så vil jeg vil da tro at
oliehætter/olieparaplyer/deflektore/whatever er blevet skiftet, når nu
toppen har været afmonteret. Men ved det ikke.
Hvis det ikke er disse dingenoter, nogen forslag til hvad det ellers
kan være?
--
/Prop

Propellen(snabela)SoftHome(punktum)Net

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 28-04-04 21:14

Propellen <not@Valid.Invalid> wrote in

> [...]
> oliehætter/olieparaplyer/deflektore/whatever er blevet skiftet, når nu
> toppen har været afmonteret. Men ved det ikke.

Hvis den bliver aflivet om 10 mdr kan det næppe betale sig at gøre andet
end at hælde billig olie på.

Ellers... mer' info, tak:

Oser den blåt? Ved start? Ved gear-skift? Hele tiden?

Hvordan ser tændrørene ud (ens eller forskelligt sværtet?)

Om du får den synet næste gang afhænger bla. af om den har standard-
fejlene mth. rust:

Syg samling under pedalerne, ses nedefra)
Møre inderskærme omkring McPherson-benene (støddæmpertårnene foran)

--
DYT ikke ved E-mail...

Fra : Propellen

Dato : 29-04-04 19:36

On 28 Apr 2004 20:13:32 GMT, Niels Kristian Jensen
<midlertidigDYT2004@tisDYTcali.dk> wrote:

>Propellen <not@Valid.Invalid> wrote in
>

>Oser den blåt? Ved start? Ved gear-skift? Hele tiden?

Nøe.. Ikke specielt meget. Er en lille smule ved start.

>Hvordan ser tændrørene ud (ens eller forskelligt sværtet?)

Hiver lige propperne op ved lejlighed.

>Om du får den synet næste gang afhænger bla. af om den har standard-
>fejlene mth. rust:
>
>Syg samling under pedalerne, ses nedefra)

Har den ikke

>Møre inderskærme omkring McPherson-benene (støddæmpertårnene foran)

Har den ikke

Men et par nye skærmkanter bag + lidt hist og her.. kan vel synes for
et par K rund regnet.

Fra : Hans Paulin

Dato : 30-04-04 11:06

Niels Kristian Jensen skrev:

> Om du får den synet næste gang afhænger bla. af om den har standard-
> fejlene mth. rust:
>
> Syg samling under pedalerne, ses nedefra)
> Møre inderskærme omkring McPherson-benene (støddæmpertårnene foran)

....glem ikke de bagerste skærmkanter og dørpanelerne
Hans

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 02-05-04 19:51

"Hans Paulin" <me@privacy.net> wrote in news:c6t8po$fp89b$2@ID-
232565.news.uni-berlin.de:

> ...glem ikke de bagerste skærmkanter og dørpanelerne

Skærmkanter bagtil skal være MEGET syge før de kan kassere bilen på det, så
vidt jeg ved. Skærmkanter har ingen bærende effekt og skader heller ikke en
fodgænger ved påkørsel.

Hvor på dørpanelet er det især, man skal kigge? Foran? Bagved?

Mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail...

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-05-04 20:05

Niels Kristian Jensen <midlertidigDYT2004@tisDYTcali.dk> skrev :

>Skærmkanter har ingen bærende effekt og skader heller ikke en
>fodgænger ved påkørsel.

Ikke det ? Hvis skærmkanten er godt rusten kan du sagtens rive en
mand til blods på den - det kigger de efter til synet, og dumper den,
hvis der er ting på bilen der kan pille lidt op i folk

Du må godt køre dem ned, men rive dem til blods - uhadada ;)

>Hvor på dørpanelet er det især, man skal kigge? Foran? Bagved?

hele vejen - dørpanelet er en del af den bærende konstruktion

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 03-05-04 20:17

jan@stevns.net wrote in

> Ikke det ? Hvis skærmkanten er godt rusten kan du sagtens rive en
> mand til blods på den - det kigger de efter til synet, og dumper den,
> hvis der er ting på bilen der kan pille lidt op i folk

Skal en skærmkant ved baghjul ikke være *meget* slem for at det sker?

Jeg er med på at der ikke må være skarpe kanter *foran*, men med en
bagskærmkant er der så vidt jeg ved ret "lang line"?

Mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail...

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-05-04 20:25

Niels Kristian Jensen <midlertidigDYT2004@tisDYTcali.dk> skrev :

>Skal en skærmkant ved baghjul ikke være *meget* slem for at det sker?

Nej - en person man "nedlægger" kan da sagtens kure langs bilen

>Jeg er med på at der ikke må være skarpe kanter *foran*, men med en
>bagskærmkant er der så vidt jeg ved ret "lang line"?

det er ikke nødvendigtvis en "ret" linie

det samme med f.eks rustne dørbunde, hvor en flig kan stikke ud og
barbere et ben

>DYT ikke ved E-mail...

*den* var sgu ny ;)

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 07-05-04 07:22

jan@stevns.net wrote in news:a17d90d3e924npak2asd4uilbk0k6tfb02
@dtext.news.tele.dk:

> det er ikke nødvendigtvis en "ret" linie

Bemærk anførselstegnene - det er talemåden at "få lang line" (som med
hunden i snor) jeg taler om.

Det jeg prøver at sige er at en bagskærmkant skal være meget slem (store
huller og skarpe kanter), før en synsmand *kasserer* bilen på det - så vidt
jeg ved.

Småhuller ved bagskærme har ingen synsmæssig betydning, så vidt jeg ved.

Mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail

Fra : jan@stevns.net

Dato : 07-05-04 07:28

Niels Kristian Jensen <newsDYT2002@e-DYTbox.dk> skrev :

>Det jeg prøver at sige er at en bagskærmkant skal være meget slem (store
>huller og skarpe kanter), før en synsmand *kasserer* bilen på det - så vidt
>jeg ved.

Så må du søreme revidere din viden ;) Hvis der er noget på bilen der
kan ridse folk - er det nok til en anmærkning.

uanset hvor disse ting så må være.

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-05-04 10:28

jan@stevns.net skrev:

> Hvis der er noget på bilen der
> kan ridse folk - er det nok til en anmærkning.
>
> uanset hvor disse ting så må være.

....fik kasseret den bagerste kofanger på -78er Granada van'en (skrev jeg
virkelig dét?), da den nærmest kun bestod af krom-skaller:

"Hvis der nu kom en knallertkører bagfra og bankede hovedet ned i dét,
så..."

Så stansede og bukkede jeg bare lidt stumper i 3 mm. alu. og byggede min
egen kofanger...

Morale er: de fattige har moden for sig selv
Hans

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 09-05-04 13:16

jan@stevns.net wrote in

> Så må du søreme revidere din viden ;) Hvis der er noget på bilen der
> kan ridse folk - er det nok til en anmærkning.

Jeg mente:

Anmærkning = 2 år mere

Kasseret = omsyn

--
DYT ikke ved E-mail

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-05-04 00:22

Niels Kristian Jensen skrev:

> Skærmkanter bagtil skal være MEGET syge før de kan kassere bilen på
> det, så vidt jeg ved. Skærmkanter har ingen bærende effekt og skader
> heller ikke en fodgænger ved påkørsel.

....de må ikke virke som råkost-jern, hvis man kommer for tæt på en
fodgænger, som de sagde til syn...
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-05-04 00:24

Niels Kristian Jensen skrev:

> Hvor på dørpanelet er det især, man skal kigge? Foran? Bagved?

....ja...

....de ruster lige meget begge steder...

....normalt ka man lisså godt skifte dem i hele længden, hvis det er gået
galt...
Hans

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-04-04 10:01

"Propellen" <not@Valid.Invalid> wrote in message
> Købte mig en Kadett '91 14i, 14NZ hedder motoren vist.
> 4000 kr. 10 mdr. til syn. Kan vel synes for lidt håndørere.
> Den triller egentlig okay, men den bruger _sindsygt_ meget olie.
> 1liter/500-600km.

Skønt. Så kan vi andre få testet vores recirkulering. Smider du lige en mail
når du skal til nordsjælland? Så kan jeg nå at få købt nye filtre til
ungernes masker..

vh
Torben

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 30-04-04 12:16

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message news:<4090bf27$1@news.carlbro.dk>...
> [...]
> når du skal til nordsjælland? Så kan jeg nå at få købt nye filtre til

Pjat. På 600 km bruger den 40 liter benzin ved 15 km/l.

Forholdet olie::benzin på 1::40 kan totaktmotorer i
knallert/motorsav/osv. ikke klare sig med, så brug hellere maskerne
til andre lejligheder.

Billig motorolie koster ned til 20 kr/l så økonomisk betyder det
heller ikke det store, faktisk kun godt 5%

Mvh. NKJensen

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-05-04 11:55

"Niels Kristian Jensen" <news2001@e-box.dk> wrote in message
> [...]
>
> Forholdet olie::benzin på 1::40 kan totaktmotorer i
> knallert/motorsav/osv. ikke klare sig med, så brug hellere maskerne

Joh, det er rigtig nok. Men det betyder ikke at man skal svine når man kan
undgå det. At det derudover sandsynligvis ville betyde kassation til syn er
endnu et argument for at få rettet op på situationen.

vh
Torben - der sjældent kører bag knallerter eller motorsave i ret lang tid.

Fra : Propellen

Dato : 02-05-04 21:45

On Wed, 28 Apr 2004 16:57:29 +0200, Propellen <not@Valid.Invalid>
wrote:

Og det var så knasten der er nogle store plovfurere i! :o/
Har fundet en ny til 400 spir. Det er til at overkomme.

Der er sq lidt meget rust i den spand. hehe.

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 07-05-04 07:23

> On Wed, 28 Apr 2004 16:57:29 +0200, Propellen <not@Valid.Invalid>
> wrote:
>
> Og det var så knasten der er nogle store plovfurere i! :o/
> Har fundet en ny til 400 spir. Det er til at overkomme.

Øh, hvordan kan en knastaksel medføre ekstra olieforbrug?

Mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail