Hvilken bil skal jeg vælge?
Fra : Ferb.

Dato : 28-04-04 12:09

Hej

Så er den stor jagt på en nyere brugt bil gået ind og her jeg brug for
jeres input.

Kravene er:

maks. 4 år gammel
minimum 4 døre
skal være sedan eller hatchback
må ikke koster mere end 200K
Gode køreegenskaber + motor
Hyppige værkstedsbesøg og høje regninger har jeg fået nok af, derfor
er kvalitet og pålidelighed noget jeg sætter pris på.

Blandt kandidaterne er følgende:

Ford Focus 2,0 Trend
Seat Leon 1,8 Top Sport 20VT
Seat Toledo 2,3 V5 Executive
Seat Leon 1,8 T Sport
VW Golf 1,8 GTi Turbo
VW Bora 2,3 V5
Alfa 156 2,0 TS

Hvad taler for og imod de enkelt biler?
Er der et modelskift/årgang som jeg skal være opmærksom på?

Jeg er dog på nippet til at fjerne V5 udgaverne af Seat og VW.

Lad mig høre hvad I ville vælge, hvorfor og om der er andre
alternativer?

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 29-04-04 08:57

Ferb. wrote:
> Blandt kandidaterne er følgende:

Overvej om ikke du skulle prøve en Fiat Stilo, f.eks. denne:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=132200761&page=49

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-04 22:03

"Ferb." <mailto:nospame@spam.com> skrev i en meddelelse

> Hvad taler for og imod de enkelt biler?
> Er der et modelskift/årgang som jeg skal være opmærksom på?
>
> Lad mig høre hvad I ville vælge, hvorfor og om der er andre
> alternativer?

Hejsa,

Jeg har godt nok ikke prøvet nogle af de andre biler du nævner, men jeg har selv
haft en Alfa 156 fra '98 i knap 2 år (fra 80 - 120K km), og har kun rosende ord
til overs for den. Jeg havde den kun på værksted en enkelt gang pga. slidte
bøsninger, så jeg vil mene at den opfylder alle krav til stabilitet, på trods af
rygterne fra Alfas ældre modeller. Desuden synes jeg også at det er den absolut
flotteste af de nævnte biler, og køreegenskaberne er jo helt fænomemale - for ikke
at nævne den herlige motorlyd :)))
Ting at kigge efter: bøsninger, begyndende korrosion på sidespejlene, problem med
knastforstilleren (motoren lyder som en diesel i tomgang). FDM havde en brugtbils
anmeldelse af bilen, hvor de også nævner hvad man skal kigge efter.

God fornøjelse med shoppingen :)
Christian

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:82.182.192.181)