Hvilke 17"dæk?
Fra : Simon Vognsen

Dato : 27-04-04 20:35

Hejsa

Jeg har monteret Michelin Pilot Sport 225/45 17 på min Passat TDI og efter
kun ca 20000km er de ved at være slidte især på fordækkene.
Jeg kan forstå at jeg kører på dæk som er beregnet til sportvogne eller
noget der tangerer... og at de er lavet af blød gummi og derfor bliver
hurtig slidte.

Mit spørgsmål er så: Hvilke dæk skal jeg købe hvis de skal holde noget
længere tid og samtidig være komfortable og af god kvalitet?

mvh Simon Vognsen

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 28-04-04 06:52

> Mit spørgsmål er så: Hvilke dæk skal jeg købe hvis de skal holde noget
> længere tid og samtidig være komfortable og af god kvalitet?

Generelt skal du ikke regne med mange KM i den type dæk, og fordækkene på
forhjulstrækkere laver næsten alt arbejdet, så det er især dem der slides.
Specielt med sådan et moment som en moderne diesel motor leverer. Hvis du
jævnligt bytter hjulene for/bag, opnår du en mere jævn slitage på alle 4
hjul.

Om der er flere KM i det ene dækmærke frem for det andet er der delte
meninger om, men hvis du samlet kan få ca. 30.000 KM ud af dækkene ved
nævnte ombytning, vil jeg mene det er pænt. Familie bilen her i huset bruger
samme størrelse, og er monteret med Continental. Jeg tror ikke de kommer til
at holde mere end mellem 25.000-30.000 KM, hvlket jeg er fuldt ud tilfreds
med.

MVH Klaus