/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Vw golf 1,8 98 - 00 ???
Fra : Daywalker


Dato : 27-04-04 18:51

hvad motor er bedst

1.6 eller 1,8 eller 2,0 ???

Hvad synes i?
hvad skal man kigge efter på bilen

dårlige samt gode erfaringer ønskes

da jeg på tænker mig at købe sådan en bil?

Er den dyr at forsikre??

hvad med rust og slid??

På forhånd TAK

Hislen Morten



 
 
Deaster (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 27-04-04 19:37

Daywalker wrote:

> hvad motor er bedst
>
> 1.6 eller 1,8 eller 2,0 ???
>
> Hvad synes i?
> hvad skal man kigge efter på bilen
>
> dårlige samt gode erfaringer ønskes
>
> da jeg på tænker mig at købe sådan en bil?
>
> Er den dyr at forsikre??
>

Mjaa, alt er relativt, den er nok ikke helt billig.

> hvad med rust og slid??
>

Rust skulle der ikke være meget af, den er helgalvaniseret og jeg har
ikke hørt om nogle rustproblemer. Mange af undervognsdelene er dog ikke
galvaniserede så her skal man nok kigge noget grundigere.

> På forhånd TAK
>
> Hislen Morten

Jeg ville helt sikkert gå efter en 2,0, der er mere udstyr svjv.
1,6'eren er klart for lidt i Golfen, der passer 1,8'eren bedre, men den
larmer temmeligt meget.

--
Mvh
Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Ukendt (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-04-04 20:45

> hvad motor er bedst
> 1.6 eller 1,8 eller 2,0 ???

1,6 er for svag - den har inget bundtræk overhovedet, så motoren skal piskes
for den mindste overhaling, hvis der er stigning på motorvejen.

1,8 støjer ved en kedelig resonans, når den ikke samtidig har en turbolader.

2,0 er ingen moderne konstruktion, men den udfører jobbet med et rimeligt
overskud uden problemer af nogen art.

Det er den sidste motor, du skal vælge.

--
/Jan W Nielsen




Mogens Knudsen (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 27-04-04 20:52

On Tue, 27 Apr 2004 21:44:55 +0200, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

>> hvad motor er bedst - 1.6 eller 1,8 eller 2,0 ?

Ja 1.4 er helt elendig...

>1,8 støjer ved en kedelig resonans,

Duer ikke

>2,0 er ingen moderne konstruktion, men den udfører jobbet med et rimeligt
>overskud uden problemer af nogen art. Det er den sidste motor, du skal vælge.

Test af modellen inkl. erfaringer:
www.fdm.dk/motor/pdf/06-2003/78-81.pdf

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Jørgen M. Rasmussen (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 28-04-04 00:26


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse .
>
> 1,8 støjer ved en kedelig resonans, når den ikke samtidig har en
turbolader.
>
Er BUNDSOLID og man kan minimere prob. ved at støjdæmpe karossen + skifte
til et motorophæng til en med "tomatkasse", blødere.

> 2,0 er ingen moderne konstruktion, men den udfører jobbet med et rimeligt
> overskud uden problemer af nogen art.
>
> Det er den sidste motor, du skal vælge.
>
Ikke nødvendigvis, som du siger er det en ældre konstruktion. Og de har ofte
et olieforbrug tæt på de 1L./1000km. fra ny, kender flere som solgte fordi
de ikke gad checke olie i tide&utide.
> --



Martin Sand. (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 28-04-04 07:18

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Ikke nødvendigvis, som du siger er det en ældre konstruktion. Og de
> har ofte et olieforbrug tæt på de 1L./1000km. fra ny, kender flere
> som solgte fordi de ikke gad checke olie i tide&utide.

Min 2,0 Golf har brugt så lidt olie på de først 12.000 km af dens levetid,
at det ikke kan ses på oliepinden.

MVH Martin



Ukendt (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-04-04 07:48

> Er BUNDSOLID og man kan minimere prob. ved at støjdæmpe karossen + skifte
> til et motorophæng til en med "tomatkasse", blødere.

Man skal da ikke vælge en motor, der giver den slags problemer og som i
daglig kørsel har et mindre kraftoverskud.

> Ikke nødvendigvis, som du siger er det (2,0´eren, red) en ældre
konstruktion. Og de har ofte
> et olieforbrug tæt på de 1L./1000km. fra ny, kender flere som solgte fordi
> de ikke gad checke olie i tide&utide.

Jeg tror ikke, det er et generelt problem. Jeg har ikke læst det nogen
steder, og hvis det var så slemt, ville det stå alle vegne.

--
/Jan W Nielsen



Ukendt (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-04-04 08:08


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

.. Jeg har ikke læst det nogen
> steder, og hvis det var så slemt, ville det stå alle vegne.
>
Så læser du de forkerte steder, prøv fx VAGcars.dk, hvis du spørger der får
du et svar ca. = mit ). Selv fans indrømmer de er nød til at give 2.0/8v
en l. pr 3 kkm. . Og lige så mange 1.8/20v ejere siger de ingen probs har
med støj eller andre ting, som rygter siger om den motor.



Ukendt (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-04-04 12:19

> Så læser du de forkerte steder.

Ok.

> Selv fans indrømmer de er nød til at give 2.0/8v
> en l. pr 3 kkm.

Ok, det er meget, og det er irriterende - men dog ikke ualmindeligt, hvis
man ser på mange andre biler. Samtidig er der nogen forskel på at skulle
fylde efter for hver 1.000 km og hver 3.000 km..

--
/ Jan W Nielsen



Martin Sand. (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 27-04-04 22:29

Daywalker wrote:
> hvad motor er bedst
> 1.6 eller 1,8 eller 2,0 ???

Jeg har en 2,0 (godt nok af lidt nyere dato, men data'ene er vist de samme).
Det er en 8V men et pænt bundtræk og meget letkørt. Men den bruger godt med
brændstof til bykørsel. Frisk kørsel giver et snit på <8 km/l ved bykørsel.
Alm blandet kørsel giver faktisk det opgivede tal, nemlig 12,5 km/l. Ikke
meget, men forventeligt.
Jeg har prøvet 1,6, som jeg synes er for svag. 1,8'eren (20V uden turbo) har
jeg kun prøvet i en Seat Toledo. Det virker ikke som en dårlig motor, men
der har været snak om resonanser ved netop motorvejshastigheder hvilket er
ret uheldigt.

> Hvad synes i?
> hvad skal man kigge efter på bilen
> dårlige samt gode erfaringer ønskes

Jeg købte min som ny i sensommeren 2003, og har været udemærket tilfreds.
Jeg bliver i hvert fald glad når jeg kommer ned og skal sætte mig ind i den

Sæderne er ikke de største og blæseren larmer lidt mere end i visse andre
biler. Bagsædekomforten er heller ikke just perfekt. Men husk at få en bil
med aircon nu hvor du alligevel skal købe. Du vil blive glad for det! Og
evt. et midterarmlæn foran.. det er behageligt (kan købes i Tyskland til
billigere penge og er forholdvis let at montere selv).

> Er den dyr at forsikre??

Kommer jo an på din anciennitet. Jeg giver 5500 kr. årligt i kasko, med 2500
kr. i selvrisiko hos ALKA. Til sommer falder præmien for mit vedkommende til
4800 kr.
Jeg gav 80 kr. mindre pr. md. da jeg havde en Xsara 1,6. Det var pga. lavere
nypris og lavere egenvægt.

> hvad med rust og slid??

Jeg mener at VW stoppede med at give motorrummet ekstra rustbeskyttelse fra
2002. Kender ikke de nærmere detaljer, men jeg fik det oplyst hos SMC i
Odense. Hjullejerne skulle vist også være udsat, hvis man sænker undervognen
og får bredere fælge på. Jeg ved ikke om det er mere udpræget på en G4 end
på alle andre sænkede biler.

--
MVH Martin

Ved henv. på mail, udskift "privacy.net" med "stofanet.dk"



Snusken (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Snusken


Dato : 28-04-04 06:08

Hallo,
jamen hvilken motor er der virkeligt noget positivt at sige noget om ?

mvh Eric
--------------
Martin Sand. skrev:
> Daywalker wrote:
>
>>hvad motor er bedst
>>1.6 eller 1,8 eller 2,0 ???
>
>
> Jeg har en 2,0 (godt nok af lidt nyere dato, men data'ene er vist de samme).
> Det er en 8V men et pænt bundtræk og meget letkørt. Men den bruger godt med
> brændstof til bykørsel. Frisk kørsel giver et snit på <8 km/l ved bykørsel.
> Alm blandet kørsel giver faktisk det opgivede tal, nemlig 12,5 km/l. Ikke
> meget, men forventeligt.
> Jeg har prøvet 1,6, som jeg synes er for svag. 1,8'eren (20V uden turbo) har
> jeg kun prøvet i en Seat Toledo. Det virker ikke som en dårlig motor, men
> der har været snak om resonanser ved netop motorvejshastigheder hvilket er
> ret uheldigt.
>
>
>>Hvad synes i?
>>hvad skal man kigge efter på bilen
>>dårlige samt gode erfaringer ønskes
>
>
> Jeg købte min som ny i sensommeren 2003, og har været udemærket tilfreds.
> Jeg bliver i hvert fald glad når jeg kommer ned og skal sætte mig ind i den
>
> Sæderne er ikke de største og blæseren larmer lidt mere end i visse andre
> biler. Bagsædekomforten er heller ikke just perfekt. Men husk at få en bil
> med aircon nu hvor du alligevel skal købe. Du vil blive glad for det! Og
> evt. et midterarmlæn foran.. det er behageligt (kan købes i Tyskland til
> billigere penge og er forholdvis let at montere selv).
>
>
>>Er den dyr at forsikre??
>
>
> Kommer jo an på din anciennitet. Jeg giver 5500 kr. årligt i kasko, med 2500
> kr. i selvrisiko hos ALKA. Til sommer falder præmien for mit vedkommende til
> 4800 kr.
> Jeg gav 80 kr. mindre pr. md. da jeg havde en Xsara 1,6. Det var pga. lavere
> nypris og lavere egenvægt.
>
>
>>hvad med rust og slid??
>
>
> Jeg mener at VW stoppede med at give motorrummet ekstra rustbeskyttelse fra
> 2002. Kender ikke de nærmere detaljer, men jeg fik det oplyst hos SMC i
> Odense. Hjullejerne skulle vist også være udsat, hvis man sænker undervognen
> og får bredere fælge på. Jeg ved ikke om det er mere udpræget på en G4 end
> på alle andre sænkede biler.
>


Brian (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 28-04-04 06:15

Hejsa

Snusken skrev:
> Hallo,
> jamen hvilken motor er der virkeligt noget positivt at sige noget om ?

Åbenbart ingen af de nævnte
Måske man skulle droppe "mærke racet" og så bare finde en bil
man finder sig tilpas i ?

/Brian



Snusken (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Snusken


Dato : 28-04-04 07:22

Ja, det har jeg faktisk gjort efter at have kørt VW Golf/Vento i 19 år.
Det blev Mazda turbo diesel som vandt/afsluttede "mærke racet"...

mvh Eric
--------------------
Brian skrev:
> Hejsa
>
> Snusken skrev:
>
>>Hallo,
>>jamen hvilken motor er der virkeligt noget positivt at sige noget om ?
>
>
> Åbenbart ingen af de nævnte
> Måske man skulle droppe "mærke racet" og så bare finde en bil
> man finder sig tilpas i ?
>
> /Brian
>
>


Martin Sand. (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 28-04-04 07:16

Snusken wrote:
> Hallo,
> jamen hvilken motor er der virkeligt noget positivt at sige noget om ?

2,0 motoren er helt fin. Men prøv den og evt. de andre, og se hvad du selv
synes. Ellers er der jo TDi'erne hvis det skal være diesel og masser af
moment. Eller en af de sjældnere V6-modeller. Men jeg tror ikke - uanset
mærke - at du finder den perfekte bil. Hvis motoren er ok, så er der sikkert
andre ting som du har noget imod. Det gælder om ar finde en bil som er
perfekt til DIG. Derfor kan det være svært at spørge andre til råds. Man
skal selv prøve.
Jeg er godt tilfreds med 2,0'eren. Jeg er lige kommet hjem fra en 500 km's
køretur hvor gennemsnitsfarten var 145 km/t. Gennemsnits-benzinforbruget på
turen var 12,6 km/l.

MVH Martin



Ukendt (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-04-04 07:50

> jamen hvilken motor er der virkeligt noget positivt at sige noget om ?

1,8 T - du finder ikke en bedre "kværn".

--
/Jan W Nielsen




Fly Christensen (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 28-04-04 09:39

On Wed, 28 Apr 2004 08:50:01 +0200, "Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:

>> jamen hvilken motor er der virkeligt noget positivt at sige noget om ?
>
>1,8 T - du finder ikke en bedre "kværn".

Enig. Den har et enormt potential. Bare se på Seat. Det ægrer mig
grusomt, at selv Popel har en bette turbomaskine på programmet (2.0)
mens Ford ikke har.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Deaster (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 28-04-04 08:57

Snusken wrote:

> Hallo,
> jamen hvilken motor er der virkeligt noget positivt at sige noget om ?

Alle TDI'erne og 1,8T.


--
Mvh
Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fly Christensen (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 28-04-04 09:37

On Wed, 28 Apr 2004 07:56:45 +0000 (UTC), "Deaster" <nospam@deaster.dk>
wrote:

>Snusken wrote:
>
>> Hallo,
>> jamen hvilken motor er der virkeligt noget positivt at sige noget om ?
>
>Alle TDI'erne og 1,8T.

Nej. TDI V6 skal man holde fingrene fra. Indtil 2004 tror jeg nok, men
det ved JW mere nøjagtigt.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Deaster (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 28-04-04 10:06

Fly Christensen wrote:

> On Wed, 28 Apr 2004 07:56:45 +0000 (UTC), "Deaster"
> <nospam@deaster.dk> wrote:
>
> > Snusken wrote:
> >
> >> Hallo,
> >> jamen hvilken motor er der virkeligt noget positivt at sige noget
> om ?
> >
> > Alle TDI'erne og 1,8T.
>
> Nej. TDI V6 skal man holde fingrene fra. Indtil 2004 tror jeg nok, men
> det ved JW mere nøjagtigt.

Findes den overhovedet til Golf IV, jeg troede faktisk den kun var i
Passaten, men hvis den findes har du helt ret, holdbarheden er helt i
bund på den motor.


--
Mvh
Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Snusken (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Snusken


Dato : 28-04-04 10:40

Jeg mener at have læst/hørt, at luftmængdemåler og dieselpumpe ikke er
"superpålidelige" på TDI'erne eller gælder det kun nogle årgange ?

mvh Eric
-------------------
Deaster skrev:
> Snusken wrote:
>
>
>>Hallo,
>>jamen hvilken motor er der virkeligt noget positivt at sige noget om ?
>
>
> Alle TDI'erne og 1,8T.
>
>


Deaster (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 28-04-04 12:01

Snusken wrote:

> Jeg mener at have læst/hørt, at luftmængdemåler og dieselpumpe ikke er
> "superpålidelige" på TDI'erne eller gælder det kun nogle årgange ?
>

Det er vist lidt forskelligt, min fars TDI har lige rundet 250K, uden
nogen form for problemer hvad angår pumpen og luftmassemåler.



--
Mvh
Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

gnilbo (30-04-2004)
Kommentar
Fra : gnilbo


Dato : 30-04-04 13:41

Hej !
Jeg er ejer af en Golf 1.8 20v fra 1999. Den har nu kørt over 112.000
KM, og den bruger faktisk ingen olie af betydning. Den får 0W-40 på ved
hvert olieskift. Bilen har fået skiftet LMM sidste år, men ellers er jeg
udmærket tilfreds med den. Den kører i gennemsnit 12-13 km/l ved blandet
kørsel (kører med 17" fælge med 225/45 dæk). Den er hurtig - har et godt
bundtræk (170 Nm ved 4.000 o/min.) men har ressonanc omkring 120-125
km/t. Kører man derover spinner den som en kat Service får jeg lavet
hos VW i Flensborg, da de er meget billigere m.h.t. reservedele. Så jeg
kan godt anbefale dig 1.8 20v. Scantune i Galten kiggede iøvrigt en Golf
med samme motor efter i sømmene i JP sidste år. Den havde kørt 200.000
KM, og de skillede motoren ad. Flere steder var den så god som nu, og
man mente, at den kunne køre 200.000 KM mere.
Held og lykke med bilkøbet.

Gnilbo

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Peter G C (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 30-04-04 14:01

"gnilbo" <gnilbo.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:409249a9$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

[klip]

> Den er hurtig -

Alt er relativt!

> har et godt bundtræk (170 Nm ved 4.000 o/min.)

Har intet med *godt* brundtræk at gøre - selv min Pesjø 306 1,8 havde samme
moment

> Flere steder var den så god som nu,

Ja ...

/Peter



Daywalker (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Daywalker


Dato : 01-05-04 21:17

tak for svarene alle sammen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408674
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste