Ford Focus +/-?
Fra : J.W

Dato : 27-04-04 14:34

Hej

Jeg er på udkig efter en nyere bil og har kigget lidt på en Ford
Focus, men jeg har intet kendskab til Ford eller Focus, så jeg ved
ikke hvad jeg skal kigge efter på netop denne model.

Jeg havde tænkt mig en 2.0 Trend eller Ghia, 5d.

Hvad er forskellen egentlig på Trend og Ghia?
Er der nogen ting man skal være opmærksomme på hos Focus?
Hvilken årgang er at foretrække?
Hvornår kom der et facelift til modellen?

Ellers noget som jeg kan bruge i min søgen efter en ny bil?

Fra : Fly Christensen

Dato : 27-04-04 14:35

On Tue, 27 Apr 2004 15:34:14 +0200, J.W <nospame@spam.com> wrote:

> [...]
>Hvilken årgang er at foretrække?
>Hvornår kom der et facelift til modellen?
>
>Ellers noget som jeg kan bruge i min søgen efter en ny bil?

http://www.autobild.de/suche/artikel.php?artikel_id=5060
http://www.autobild.de/suche/artikel.php?artikel_id=5422

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Deaster

Dato : 27-04-04 15:49

J.W wrote:

> [...]
> Hvilken årgang er at foretrække?
> Hvornår kom der et facelift til modellen?
>
> Ellers noget som jeg kan bruge i min søgen efter en ny bil?

Du skal ihvertfald passe meget på rust i døre og klapper, hvis det er
99 eller 2000 model du kigger på, sealingen holder ikke, så de ruster
ekstremt meget.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Henrik

Dato : 27-04-04 16:51

"J.W" <nospame@spam.com> wrote in message
> [...]
> Focus, men jeg har intet kendskab til Ford eller Focus, så jeg ved
> ikke hvad jeg skal kigge efter på netop denne model.

Mig bekendt er det vist det eneste bilmærke som staver l.. med "f" og
"d"......

/Henrik

Fra : J.W

Dato : 27-04-04 17:06

"Henrik" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "J.W" <nospame@spam.com> wrote in message

> Mig bekendt er det vist det eneste bilmærke som staver l.. med "f" og
> "d"......

Har du noget mere intelligent at byde på?

Fra : Henrik

Dato : 27-04-04 18:30

"J.W" <virker@ikke> wrote in message

> Har du noget mere intelligent at byde på?

Sorry -jeg kunne ikke lade være Jeg er inkarneret Peugeot fan, og havde
en enkelt afstikker til Ford - et meget kort bekendtskab - omend de franske
har deres særheder, så synes jeg at Ford er en pap-bil.
De ruster, problemer med gearkassen, problemer med tændingslåsen, problemer
med bagklap, stort bremseslid, problemer med servoen osv. osv.

Køb dig Peugeot 307 som svarer til den bilstørrelse du her er ude efter -
det vil du ikke fortryde!

Jeg købte min første Peugeot i -87, en 205 GTI sidenhen har jeg haft flere
405'ere og 406'ere og går nu og venter på at få min 407'er. Der er sket et
kvantespring i kvaliteten af franske biler, som i dag er fuldt på højde med
hvad du finder hos bl.a. VW - blot til den rigtige pris.
De ruster ikke, og de har nogle rigtigt stærke motorer, som uden problemer
klarer 300.000 km.

/Henrik

Fra : HC

Dato : 27-04-04 18:39

> Har du noget mere intelligent at byde på?

Det skal du nok ikke regne med.

forskellen mellem Trend og Ghia er udstyr. motor og gear er det samme.
facelift kom vist i 2002

Mvh Hans
Ford Focus 2,0
http://ffcd.de

Fra : Johnny Hove

Dato : 28-04-04 16:46

"J.W" <nospame@spam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvilken årgang er at foretrække?
> Hvornår kom der et facelift til modellen?
>
> Ellers noget som jeg kan bruge i min søgen efter en ny bil?

For et par måneder siden skiftede jeg min `99 Focus 1.6 trend ud efter at
have kørt godt 4 år og 120.000 KM i den.

Den var næsten problemfri.
Jeg havde kun een fejl. nemlig en irret stelforbindelse, der fik
elektronikken til at opføre sig mærkeligt.
Ifølge Ford havde de set det en del gange, men det kostede kun ca. 500 kr at
udbedre
Så jeg har været rigtig glad for den
Der var ingen (synlig) rust, men ville måske have godt af en
undervognsbahandling da jeg skiftede den.

/johnny