Til VW-fans - Jan W i særdeleshed....
Fra : Henrik B.

Dato : 27-04-04 12:59

Der er fan'me ikke meget skud i sådan en Volke-Wagen....
http://www.lhredovisning.se/saab95.mpeg

*LOOOOL*

M.v.h.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 27-04-04 13:13

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message news:408e4af3$0$227$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Der er fan'me ikke meget skud i sådan en Volke-Wagen....
> http://www.lhredovisning.se/saab95.mpeg
>
> *LOOOOL*

Hehe!

Hvad er historien bag den saab?

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 13:17

> Hvad er historien bag den saab?

At folkevognen er i stykker..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 27-04-04 14:31

Jan W. Nielsen wrote:
::: Hvad er historien bag den saab?
::
:: At folkevognen er i stykker..

Nope!

M.v.h.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-04-04 17:11

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nope!

Jeg kan ikke rigtig se det, men er det en to-takter Rally Monte Carlo.

Da jeg var ung, havde jeg fornøjelsen at prøve en sådan.

Det var en vild ting, med bl.a. særskilt olietank.

Det var vældig morsomt at tanke ren benzin på en to-takter...

Hr. Bjørn

Fra : Henrik B.

Dato : 27-04-04 20:54

Bjørn Jørvad wrote:
::: Nope!
::
:: Jeg kan ikke rigtig se det, men er det en to-takter Rally Monte
:: Carlo.

Nej, nej, nej. Monte Carlo'en var en Sedan - dette er en Saab 95 = en
stationcar. Med Ford's V4 motor.

M.v.h.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-04-04 21:01

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej, nej, nej. Monte Carlo'en var en Sedan - dette er en Saab 95 = en
> stationcar. Med Ford's V4 motor.

Den kunne jo være modificeret.

Saab anvendte jo den 3-cylindrede 2-takter i 95´eren også.

http://www.saabmuseum.com/95/index.html

Så den kunne have været god nok ...

Hr. Bjørn

Fra : Henrik B.

Dato : 27-04-04 21:04

Bjørn Jørvad wrote:
::: Nej, nej, nej. Monte Carlo'en var en Sedan - dette er en Saab 95 =
::: en stationcar. Med Ford's V4 motor.
::
:: Den kunne jo være modificeret.

Jep. Det er en modificeret 1,7-liters V4 - Portet top, skarpere knast m.v.
Den yder 111 Hk på hjulene (ca. 145 på krumtappen). Bora'en er en 105
Hk's......og vejer noget mere end Saab'en.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 23:22

> [...]
> Den yder 111 Hk på hjulene (ca. 145 på krumtappen). Bora'en er en 105
> Hk's......og vejer noget mere end Saab'en.

LOL.

Så er man da også en klaphat, hvis man sætter stor hjul og en Boing 747
vinge på bagsmækken af en tung 105 Hk bil, så be'r man da om at blive hujet
ud.

/Claus

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-04-04 23:26

KLIP

> Så er man da også en klaphat, hvis man sætter stor hjul og en Boing 747
> vinge på bagsmækken af en tung 105 Hk bil, så be'r man da om at blive
hujet
> ud.

Så rolig nu .... gutten i skal vel have et ordentlig håndtag i sin
indkøbsvogn..

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 16:14

> At folkevognen er i stykker..

Tsk, tsk en folkevogn kan ikke gå i stykker.....
Mon ikke han for ikke at tvære Saab manden helt starter i tredje :)

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-04-04 16:42

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk>

> Tsk, tsk en folkevogn kan ikke gå i stykker.....
> Mon ikke han for ikke at tvære Saab manden helt starter i tredje :)

Sikkert, for VW,Audi er da den eneste europæiske bilfabrikant som pt. er
lidt innovative, især inden for området motorer,gearkasser. De øvrige sidder
bare med på "lurenkik".

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 16:57

> Sikkert, for VW,Audi er da den eneste europæiske bilfabrikant som pt. er
> lidt innovative, især inden for området motorer,gearkasser. De øvrige
sidder
> bare med på "lurenkik".

HEEYY, makker...!!!

Vi gider altså ikke høre på, at VAG ikke er noget skrammel.. Er du med..!?!

--
/Jan W Nielsen

Fra : Peter G C

Dato : 27-04-04 17:05

[klip]

> Sikkert, for VW,Audi er da den eneste europæiske bilfabrikant som pt. er
> lidt innovative, især inden for området motorer,gearkasser. De øvrige
sidder
> bare med på "lurenkik".

Sikke noget vrøvl.

/Peter

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 17:33

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> sidder
>
> Sikke noget vrøvl.

Hvem ud over VW/Audi har da opfundet noget nyt? sådan for nyligt :)

/Claus

Fra : Peter G C

Dato : 27-04-04 18:23

[klip]

> Hvem ud over VW/Audi har da opfundet noget nyt? sådan for nyligt :)

Har VW opfundet noget nyt for nyligt? Jep - deres gearkasse-ting.

PSA har deres mærkelig gear til de små potter - noget automatikværk.

Partikelfiltre til diesel - også PSA - ikke vw - næh nej.

PSA kom med en benziner med direkte indsprøjtning - HPI.

BMW kommer med en 535 diesel 3,0 med to turboer (ikke i sig selv en ny
udvikling, men ses pt ikke brugt af andre.... dog måske Opel?)

Mon ikke Fiat-koncernen har noget nyt at byde på - any one?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 22:53

> [...]
meddelelse

> [klip]

> Har VW opfundet noget nyt for nyligt? Jep - deres gearkasse-ting.

DSG

> PSA har deres mærkelig gear til de små potter - noget automatikværk.

Det er smart, virker vist meget imponerende.

> Partikelfiltre til diesel - også PSA - ikke vw - næh nej.

Næh for det er der vist gået politik i, for hvad med de brugte filtre?
Jeg tror hellere VW vil eliminere partiklerne, hvor langt de er i den
process ved jeg ikke.

> PSA kom med en benziner med direkte indsprøjtning - HPI.

Ahaaaa, lidt som GDI og FSI.

> BMW kommer med en 535 diesel 3,0 med to turboer (ikke i sig selv en ny
> udvikling, men ses pt ikke brugt af andre.... dog måske Opel?)

Åh ja smart :) VW har V10 TDI med bi-turbo, i øvrigt den "største" diesel
motor p.t. brugt i personbiler.
Og så den nye R5 2,5 TDI med tandhjulstrukne knastaksler, det er lidt smart.
Ingen tandremsskift og ingen slidte kædestrammere.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Henrik B.

Dato : 27-04-04 23:02

Claus Petersen wrote:
::: PSA kom med en benziner med direkte indsprøjtning - HPI.
::
:: Ahaaaa, lidt som GDI og FSI.

Hvornår begynder VW at benytte tændrøret som "målepind", i stedet for den
håbløst gammeldags bankesensor?

:: Og så den nye R5 2,5 TDI med tandhjulstrukne knastaksler, det er
:: lidt smart. Ingen tandremsskift og ingen slidte kædestrammere.

Tjah, nogle bilmærker har jo haft kædetrukket de sidste 40 år. Og da kæder,
strammere m.v. holder 300.000+ km, er der vel ikke den store innovation i
det.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 23:19

> [...]
> :: Ahaaaa, lidt som GDI og FSI.
>
> Hvornår begynder VW at benytte tændrøret som "målepind", i stedet for den

Og hvad er der lige så smart ved det, ud over at det er en anden måde at
gøre det på?

> [...]
kæder,
> strammere m.v. holder 300.000+ km, er der vel ikke den store innovation i

Boller fra Kohberg - hvad skal jeg sige?

Nu undrer det mig jo ikke at sådan en udtalelse kommer fra dig.
Der er vel nærmest gået sport i for dig at være VW negativ.

Personligt synes jeg det er pissesmart, da det er simpelt.
Og kædestrammere har det med at larme lidt, specielt når motoren får et par
hundre KKm på bagen.

/Claus.

Fra : Henrik B.

Dato : 28-04-04 00:20

Claus Petersen wrote:
[...]

Hvor nøjagtig er lige en piezo-enhed, monteret på ydersiden af blokken, tror
du? At lave en ion-måling direkte i hvert enkelt forbrændingskammer, efter
hver tænding, giver en langt bedre og mere nøjagtig måling, hvilket igen
giver bedre performance, forbrænding, mindre brændsforbrug/forurening, mere
nøjagtig dosering af brændstof m.m.

:: Nu undrer det mig jo ikke at sådan en udtalelse kommer fra dig.
:: Der er vel nærmest gået sport i for dig at være VW negativ.

Ikke specielt, men VW er ikke så fantastisk, som mange vil gøre det til.
Indrømmet at de ligger i toppen af klassen af middel-biler, men så er det
vist også sagt.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 08:03

> Ikke specielt, men VW er ikke så fantastisk, som mange vil gøre det til.

Jeg ved ikke, hvad det er for misundelse eller mindreværd, der får folk til
at have den holdning der. Såvidt jeg ved, er der ikke nogen her, der nævner
VW som "fantastisk".

Der er til gengæld alle mulige hoveder der råber op om, at der ikke er godt
nok.

Det minder mig om den dreng, der står alene i bager-butikken, idet bageren
kommer ind for at ekspedere - og så udbryder: "Jeg har ikke spist af
kagerne"..

Det virker en anelse besynderligt, at han har behov for at understrege netop
dét hele tiden - hvad kan det mon være tegn på... At det andet ellers virker
helt åbenlyst eller hvad..?

> Indrømmet at de ligger i toppen af klassen af middel-biler, men så er det
> vist også sagt.

Godt - og skulle vi så ikke prøve at klappe hesten med de der indbildte
"lovprisninger"..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 28-04-04 10:59

Jan W. Nielsen wrote:
:: Jeg ved ikke, hvad det er for misundelse eller mindreværd, der får
:: folk til at have den holdning der. Såvidt jeg ved, er der ikke nogen
:: her, der nævner VW som "fantastisk".

Min klare holdning til VW er, at det ikke er så meget anderledes end alt det
andet i mellemklassen. Faktisk mener jeg at man betaler for meget, set i
forhold til, hvad man får. Deraf udsagnet at det ikke er så fantastisk, som
mange vil gøre det til.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 12:22

> [...]
> andet i mellemklassen. Faktisk mener jeg at man betaler for meget, set i
> forhold til, hvad man får. Deraf udsagnet at det ikke er så fantastisk,

Ok - men at VW har en tåbelig prissætning på deres biler (specielt den nye
Golf), er jo ikke det samme som, at vi alle vil gøre den "så fantastisk".

Hvorvidt bilen er lækker eller ej er en personlig vurdering.

Mit gæt er dog, at Golfen ville være en meega-sællert, hvis den kostde den
samme som Mazda 3 eller Fokus. Den ville næsten rydde markedet.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 28-04-04 16:44

Jan W Nielsen wrote:
:: Hvorvidt bilen er lækker eller ej er en personlig vurdering.

Jup.

:: Mit gæt er dog, at Golfen ville være en meega-sællert, hvis den
:: kostde den samme som Mazda 3 eller Fokus. Den ville næsten rydde
:: markedet.

Ingen tvivl om det.

M.v.h.

Fra : Torben E

Dato : 28-04-04 16:25

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message

> Og hvad er der lige så smart ved det, ud over at det er en anden måde at
> gøre det på?

At det er individuelt for for hver cylinder.

Torben E

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-04-04 23:22

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :

>Og så den nye R5 2,5 TDI med tandhjulstrukne knastaksler, det er lidt smart.
>Ingen tandremsskift og ingen slidte kædestrammere.

mener du en dynge tandhjul hele vejen op fra krumtappen og til
knasterne ? Gu' ved hvordan de udligner det slub der er ?

De er sgu' ikke ligefrem de første til at lave tandhjulsdreven knast

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 23:30

> De er sgu' ikke ligefrem de første til at lave tandhjulsdreven knast

Næh, Honda har også brugt det - ihvertilfælde på VFR750 motorcyklen helt
tilbage sidst i 80'erne.
Det er dog ikke almindeligt på bilmotorer, så at lave en ny motor med
tandhjulstrukne knaster er da inovativt.
Det var vist det ord der startede debatten.

/Claus

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-04-04 23:50

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :

>Det er dog ikke almindeligt på bilmotorer, så at lave en ny motor med
>tandhjulstrukne knaster er da inovativt.
>Det var vist det ord der startede debatten.

Du glemte at svare på om de brugte en dynge tandhjul hele vejen fra
krumtappen og op - og i givet fald, hvordan de udligner slub

Fra : Kim Kristensen

Dato : 29-04-04 21:00

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Du glemte at svare på om de brugte en dynge tandhjul hele vejen fra
> krumtappen og op - og i givet fald, hvordan de udligner slub

> [...]

Der står lidt om det her http://abbysenior.com/mechanics/valve.htm men ikke
noget om hvordan man undgår slub, men det fungere sikkert fint nå det kan
bruges på en MC som har maks. ydelse ved 10.500 omdrejninger.

Med venlig hilsen Kim

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-04-04 21:22

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev :

>Der står lidt om det her http://abbysenior.com/mechanics/valve.htm men ikke
>noget om hvordan man undgår slub, men det fungere sikkert fint nå det kan
>bruges på en MC som har maks. ydelse ved 10.500 omdrejninger.

Jeg har da set det på nogle mc'ere - men savner nu bare lidt
begrundelse for at kalde det innovativt at "genopfinde" noget ;)

(rigtig god side iøvrigt !)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 29-04-04 21:27

> Jeg har da set det på nogle mc'ere - men savner nu bare lidt
> begrundelse for at kalde det innovativt at "genopfinde" noget ;)

> [...]

Præcist, det svare lidt til at franskmændene havde opfundet det hvide forlys
lys da de gik bort fra det gule.

Med venlig hilsen Kim

Fra : bilr

Dato : 29-04-04 10:32

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message news:<408edec2$0$5931$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...

> [...]
> tandhjulstrukne knaster er da inovativt.
> Det var vist det ord der startede debatten.

Tandhjulstrukne knaster?

Jamen det havde Ford da på de gamle V4-ere, der også kørte i SAAB.

Det virkede da udmærket.

bilr

Fra : Henrik B.

Dato : 29-04-04 11:35

bilr wrote:
::: Det er dog ikke almindeligt på bilmotorer, så at lave en ny motor
::: med tandhjulstrukne knaster er da inovativt.
::: Det var vist det ord der startede debatten.
:::
::: /Claus
::
:: Tandhjulstrukne knaster?
::
:: Jamen det havde Ford da på de gamle V4-ere, der også kørte i SAAB.
::
:: Det virkede da udmærket.

Aw, hva' Claus.

M.v.h.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 29-04-04 20:49

"bilr" <alwayslook@37.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Tandhjulstrukne knaster?
>
> Jamen det havde Ford da på de gamle V4-ere, der også kørte i SAAB.

Ja det kan næppe betegnes som en opfindelse at benytte en kendt konstruktion
i en anden motor, men definitionen på opfindelser er meget forskellig. Jeg
har set et gut hævde at klart glas i forlygterne, VR6 motor og lange
serviceintervaller og andte ting i den stil var opfindelser fra VW.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Peter G C

Dato : 28-04-04 06:59

[klip]

> Næh for det er der vist gået politik i, for hvad med de brugte filtre?
> Jeg tror hellere VW vil eliminere partiklerne, hvor langt de er i den
> process ved jeg ikke.

VW kommer også med partikelfiltre - same thing

- det var egentlig blot eksempler på, at ikke kun VW udvikler.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 08:06

> PSA kom med en benziner med direkte indsprøjtning - HPI.

Det har rigtig mange bilproducenter i dag - selv Opel..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Peter G C

Dato : 28-04-04 17:09

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Det har rigtig mange bilproducenter i dag - selv Opel..

Det var skam ikke for at fremhæve nogen frem for andre - blot påpege, at VW
(ikke overraskende) er de eneste, der udvikler nyt til potterne.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : lg

Dato : 28-04-04 18:04

Peter G. C. skrev:
> Det var skam ikke for at fremhæve nogen frem for andre - blot
påpege, at VW
> (ikke overraskende) er de eneste, der udvikler nyt til potterne.

Hov - det var hurtigt du skiftede mening )

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-04-04 18:52

"lg" <lg.take-this-out@io.dk> skrev i en meddelelse

- blot
> påpege, at VW
>
> Hov - det var hurtigt du skiftede mening )

Selv en skeptiker er nød til at indrømme fakta, hvad enten han vil el ej. At
de så er mere heldig med noget end andet, er en anden sag, men hva' fa...
hvor der handles der spildes. Bare synd deres kunde-support er så arrogant-
og den breder sig til Skoda,Seat, for det ødelægger hele "tegningen" .

Fra : Peter G C

Dato : 29-04-04 07:29

"lg" <lg.take-this-out@io.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hov - det var hurtigt du skiftede mening )

Hø hø - skrivefejl

/Peter

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-04-04 20:20

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :

>Hvem ud over VW/Audi har da opfundet noget nyt? sådan for nyligt :)

Hvad har WV opfundet da ?

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 20:34

> Hvad har WV opfundet da ?

Folkevognen

--
Tom

Fra : SlowHand

Dato : 27-04-04 20:39

<jan@stevns.net> wrote in message

> Hvad har WV opfundet da ?

Jeg ved ikke med WV, men svjv står VW vist for den
ganske udmærkede opfindelse; DSG ?

/SlowHand

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 20:49

> Jeg ved ikke med WV, men svjv står VW vist for den
> ganske udmærkede opfindelse; DSG ?

Som i øvrigt roses til skyerne af den samlede verdenspresse - og er måske
den største transmissionslandvinding de seneste mange år.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-04-04 20:54

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

KLIP

> Som i øvrigt roses til skyerne af den samlede verdenspresse -

Det borger dog ikke altid for kvaliteten.

Sorry ... Á kunne ikke dy mig..

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 27-04-04 20:55

On Tue, 27 Apr 2004 21:54:15 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Det borger dog ikke altid for kvaliteten.
>Sorry ... Á kunne ikke dy mig..

Måske det har stået i Bilsnak... :)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Henrik B.

Dato : 27-04-04 21:01

Mogens Knudsen wrote:
::: Det borger dog ikke altid for kvaliteten.
::: Sorry ... Á kunne ikke dy mig..
::
:: Måske det har stået i Bilsnak... :)

Rene Ord For Lommepengene...

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 27-04-04 21:01

Jan W. Nielsen wrote:
::: Jeg ved ikke med WV, men svjv står VW vist for den
::: ganske udmærkede opfindelse; DSG ?

Undskyld, men jeg har ikke lige fulgt så godt med - hvad er det lige der gør
DSG specielt?

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 27-04-04 21:03

On Tue, 27 Apr 2004 22:01:25 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>hvad er det lige der gør DSG specielt?

Det Skifter Godt...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Fly Christensen

Dato : 27-04-04 21:03

> [...]

>::: ganske udmærkede opfindelse; DSG ?
>
>Undskyld, men jeg har ikke lige fulgt så godt med - hvad er det lige der gør

Det er opfundet af VW.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-04-04 21:17

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> :: Det er opfundet af VW.
>
> *LOL*

Jeg forstår dig godt. (med mindre VW var ledende på racerbanerne i hine
tider)

http://www.germancarfans.com/News.cfm?NewsID=2020324.001

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 27-04-04 21:18

On Tue, 27 Apr 2004 22:16:45 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Jeg forstår dig godt. (med mindre VW var ledende på racerbanerne i hine
>tider)
>http://www.germancarfans.com/News.cfm?NewsID=2020324.001

Æh DSG og SMG har jo ikke umiddelbart noget med hinanden at gøre

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Fly Christensen

Dato : 27-04-04 21:21

DSG: Duble Sided Graphix
SMG: Sub Machine Gun

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-04-04 21:24

KLIP

> Æh DSG og SMG har jo ikke umiddelbart noget med hinanden at gøre

Ikke umiddelbart, men er forløberen for den senere serieproducerede SMG.

'Dual-mass flywheel and twin multi-disk wet clutch' blev så hut jeg visker
anvendt på racerbanerne (jeg kan naturligvis tage fejl).

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 22:55

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Hvad har WV opfundet da ?

Det gider jeg slet ikke remse op :)

Men VW praler af at være den bilfabrikant der har udtaget flest patenter.
Så noget må de da have opfundet, f.eks DSG gearkassen.

/Claus

Fra : Henrik B.

Dato : 27-04-04 23:04

Claus Petersen wrote:
[...]

Nej, for det kniber nok lidt...

:: Men VW praler af at være den bilfabrikant der har udtaget flest
:: patenter. Så noget må de da have opfundet, f.eks DSG gearkassen.

Jeg kan også opfinde 50 plastikdimser - og så patentere dem. Det siger
absolut intet om deres teknologiske kompetance.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 23:24

> [...]
>
> Jeg kan også opfinde 50 plastikdimser - og så patentere dem. Det siger
> absolut intet om deres teknologiske kompetance.

Jamen så siger vi det, du er godt nok seriøs at debatere med :(

/Claus

Fra : Henrik B.

Dato : 28-04-04 00:23

Claus Petersen wrote:
[...]

At VW er den bilproducent der har udtaget flest patenter siger da absolut
intet. Det er jo blot et spørgsmål om at patentere enhver ny stump de
producerer.

Og så længe man ikke gennemtester sit produkt godt nok, og har nogle
kedelige tekniske udfald ind imellem, og samtidig fører sig frem, ikke som
Bessermacher, men som Besserwisser, så halter det sgu lidt...

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 28-04-04 17:50

Henrik B. wrote:
[...]

Og bare lige for at understrege mit udsagn: VW tilbagekalder nu 840.000
biler.

M.v.h.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-04-04 23:14

KLIP

> Så noget må de da have opfundet, f.eks DSG gearkassen.

Har de nu også opfundet den.

Jeg føler, de nærmere har forbedret den.

Men sådan er vi nok så forskellige:

http://mydreams.go.ro/art_direct_shift.html

Der er faktisk ikke ret meget, der ikke er lavet til biler i et eller andet
årstal.

At man så har forbedret teknikken siger intet om, man også har opfundet
grundlaget.

Marketing er en underlig (virkelighedsfordrejende) ting...

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 27-04-04 17:11

On Tue, 27 Apr 2004 17:42:00 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>Sikkert, for VW,Audi er da den eneste europæiske bilfabrikant som pt. er
>lidt innovative, især inden for området motorer,gearkasser. De øvrige sidder
>bare med på "lurenkik".

Hvad ville du gøre, hvis du var virksomhedsleder, og din organisation
havde lavet noget lort, der gav et plettet rygte vedr. dine
gearkasser? Sikkert forsøgt med at "angreb", der kunne jorde rygterne.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 17:31

> Hvad ville du gøre, hvis du var virksomhedsleder, og din organisation
> havde lavet noget lort, der gav et plettet rygte vedr. dine
> gearkasser? Sikkert forsøgt med at "angreb", der kunne jorde rygterne.

Jeg fatter aldrig en sqi*.
Mente han det ikke helt seriøst? Det troede jeg :(

/Claus

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-04-04 18:02

> Jeg fatter aldrig en sqi*.
> Mente han det ikke helt seriøst? Det troede jeg :(

Det gør jeg FA.... oxo, jeg venter bare på seriøse indlæg og eksempler som
kan overbevise mig om andet :o/, dvs. hvad og af hvem det er lanceret .

Fra : Henrik B.

Dato : 27-04-04 20:56

Jørgen M. Rasmussen wrote:
[...]

Synes du ikke liiiige at VW skal op på teknologisk niveau med de øvrige
bilproducenter, inden du begynder at skamrose dem, for deres innovationer?

M.v.h.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-04-04 21:41

KLIP

> Det gør jeg FA.... oxo, jeg venter bare på seriøse indlæg og eksempler som
> kan overbevise mig om andet :o/, dvs. hvad og af hvem det er lanceret .

O.k .... prøv at læse dette lille skrift om opfindelsen.

At VW har lavet en fin gearkasse, det hersker der ingen tvivl om:

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-04 11:39

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message

> [...]
>
> O.k .... prøv at læse dette lille skrift om opfindelsen.
>
> At VW har lavet en fin gearkasse, det hersker der ingen tvivl om:

Jow da, men hvis de skal, bruge noget der de vælger de ZF og svenske Haldex
http://www.haldex-traction.com/default.htm
In 1998, the Division started serial deliveries to its first customer, the
VW-Group. So far the system has been introduced on VW Golf 4 Motion and VW
Bora 4 Motion, Audi TT Quattro and Audi A3 Quattro as well as on Skoda and
Seat
De har lige fået en stor ordre til en europærisk fabrik, måske VW
Men der er jo mange der kører med deres gear. lige havd jeg kan huske:
Volvo, Jaguar, Bougatti, Veyron, Seat

Men mon det ikke VW fortræffeligheder ikke er religion, og enhver er
lykkelig i sin tro:
"Du kan se splinten i din vens øje, men ikke bjælken i din egen"
vistnok korrekt.
--
Møller

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 29-04-04 15:59

"Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men mon det ikke VW fortræffeligheder ikke er religion, og enhver er
> lykkelig i sin tro:
> "Du kan se splinten i din vens øje, men ikke bjælken i din egen"
> vistnok korrekt.

Det kan du da have ret i.

Dog hersker diverse marketingafdelinger indenfor (såvel som andre steder)
bilverdenen suverænt.

Så pyt være med at facts bliver en smule fordrejede ... bare det sælger.

Problemerne tager vi så efterfølgende.

Da biler ikke sådan lige er til at returnere med udgangspunkt i lemfældig
markedsføring, gør jo også hele "processen" meget nemmere.

Det kan du og jeg ikke tillade os forretningsmæssigt (trods det faktum nogen
prøver til ... og det den ene gang efter den anden og der sandelig også
købere, der springer på limpinden).

Thats life...

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-04 16:57

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message

> "Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse
>
> Thats life...

of Brian
--
Møller

Fra : Kim Kristensen

Dato : 29-04-04 21:11

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> [...]
nogen
> prøver til ... og det den ene gang efter den anden og der sandelig også

Det er det som bliver beskrevet her
http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=2341 hele
listen her http://www.usatoday.com/money/autos/2004-01-15-quality_x.htm hvor
de beskriver VW's kvalitet som værende overvurderet i folks bevisthed med
58,3% i forhold til faktisk kvalitet, det bliver beskrevet som et udfald af
reklamens magt.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 29-04-04 21:25

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> 58,3% i forhold til faktisk kvalitet, det bliver beskrevet som et udfald

Hr. Bjørn

Fra : Kim Kristensen

Dato : 29-04-04 20:41

> [...]
> >
> Sikkert, for VW,Audi er da den eneste europæiske bilfabrikant som pt. er
> lidt innovative, især inden for området motorer,gearkasser. De øvrige

Så er det da fint at der findes andet end europæiske biler.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 13:19

> Der er fan'me ikke meget skud i sådan en Volke-Wagen....
> http://www.lhredovisning.se/saab95.mpeg

Hvad gør det at motoren "går i ged", når man bare har en stor flot spoiler
på bagsmækken.

Hvad kan jeg sige - selv Folkevogn må leve med at Brian og Mujaffa ødelægger
de dejlige biler.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Eriksen

Dato : 27-04-04 16:23

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message

> Hvad kan jeg sige - selv Folkevogn må leve med at Brian og Mujaffa
ødelægger
> de dejlige biler.

Og moralen er at bilen bliver ikke hurtigere af en stor udstødning og en
kæmpe spoiler på bagsmækken

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 16:39

> Og moralen er at bilen bliver ikke hurtigere af en stor udstødning og en
> kæmpe spoiler på bagsmækken

Næh men TO udstødninger gør at man ikke bliver overhalet så ofte som før,
selv om min hastighed ikke er steget i gennemsnit

--
Tom

Fra : Kim Kristensen

Dato : 29-04-04 21:13

"Thomas Eriksen" <thomas@hardwareonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ødelægger
>
> Og moralen er at bilen bliver ikke hurtigere af en stor udstødning og en

Med de nye priser på fart kan det være en fordel at se hurtig ud, frem for
at være det.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 14:59

> Der er fan'me ikke meget skud i sådan en Volke-Wagen....
> http://www.lhredovisning.se/saab95.mpeg

hehehe
Kan slet ikke huske at der var SÅ meget skub i den SAAB 95 som jeg tog
kørekort i dengang. Min far har også haft en 7-8 stykker af dem med deres
skjønne ratgear.

--
Tom

Fra : Coach [4130]

Dato : 27-04-04 15:57

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
> Der er fan'me ikke meget skud i sådan en Volke-Wagen....
> [...]
Sig mig lige en gang, lyser de baglygter på VW'en ikke lidt rigeligt.....

Måske foden var "parkeret" på bremsen?

mvh
Bri@n

Fra : Fam. Olsen

Dato : 27-04-04 19:04

"Coach [4130]" <coach[fjern]@[dette]lite.danmark> skrev i en meddelelse

> Sig mig lige en gang, lyser de baglygter på VW'en ikke lidt rigeligt.....
>
> Måske foden var "parkeret" på bremsen?

Tænkte jeg også på indtil at lampen i bagruden tændte.

MVH Niels
Alfa forever