Registreringsafgift og forsikring i Sverig~
Fra : Frank Hansen

Dato : 26-04-04 10:29

Hejsa,

Jeg har lige 2 spørgsmål til gruppen, som jeg håber i kan hjælpe med:

1) Registreringsafgift: Er der nogen der ved hvor meget jeg skal regne med
at betale i registreringsafgift, hvis jeg køber en bil i f.eks. Danmark uden
afgift, og derefter kører den til Sverige for at få den registreret - Eller
om det er 0%? Nu ved jeg ikke hvor langt EU er med at udligne de danske
forhandleres indkøbspriser i forhold til de udenlanske, men det var da måske
noget der var værd at undersøge. (Er der egentlig noget med, at de danske
forhandlere/importører har lavet en aftale med deres leverandør om kun at
sælge bilen "til brug" i Danmark, således at de tyske/svenske forhandlere
ikke bliver mopset over prisforskellen? Sys bare at have hørt noget om
det...)

2) Forsikringer: Nu har jeg efterhånden ledt længe på de svenske sider for
at finde ud af hvad jeg skal regne med at betale i forsikring på en ny bil,
men kan dælme ikke hitte det nogen steder, da de enten vil ha et svensk
CPR-nummer, eller melder fejl når man indtaster oplysningerne "manuelt". Så
hvis nogen har et link, eller kan komme med sammenlignelige oplysninger,
modtages disse meget gerne. Det drejer sig om en Peugeot 307CC 2.0 Sport, og
brugeren er 26, med 8 års erfaring, uden skade.

På forhånd tak,

Frank.

Fra : Lars

Dato : 26-04-04 10:33

Hejsa,

"Frank Hansen" <news@spinner_junk.dk> wrote in message

> [...]
uden
> afgift, og derefter kører den til Sverige for at få den registreret -

Hvis der er betalt moms og eventuelt afgifter i et andet EU land er det
eneste du skal betale et skrotningsafgift, der betales første gang bilen får
svenske nummerplader på. Er der ikke betalt moms skal du formentlig betale
svensk moms (25%) af den.

> [...]
> men kan dælme ikke hitte det nogen steder, da de enten vil ha et svensk
> CPR-nummer, eller melder fejl når man indtaster oplysningerne "manuelt".

Ring til et forsikringsselskab derovre og spørg. Det er billigere end i
Danmark, jeg har indtil videre fået en pris på cirka 10.000 svenske for en
helforsikring (svarer cirka til kasko) på en BMW 530d Touring (koster cirka
130-140.000 som brugt fra 1999/2000 - heheh!) som jeg regner med at skulle
trille rundt i når vi flytter. Det er uden forhandling eller øvrige
forsikringer, elitebillist i Danmark. Som i Danmark kan der være stor
forskel mellem de enkelte selskaber.

Kender du http://www.scanianet.dk/ og http://www.sunddebat.com/ - de er ret
gode og indeholder meget nyttig information og links.

** Lars

Fra : Frank Hansen

Dato : 26-04-04 11:16

"Lars" <news41dot@landligt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
får
> svenske nummerplader på. Er der ikke betalt moms skal du formentlig betale

Moms er der nok betalt, ellers kan jeg vist ikke købe den som privat-person
i DK. Men der er ikke svaret afgift af bilen, da den vil være sprit-ny, og
det netop var her hele fidusen skulle være :)

> [...]
> trille rundt i når vi flytter. Det er uden forhandling eller øvrige
> forsikringer, elitebillist i Danmark. Som i Danmark kan der være stor

Ok, så må jeg til at gribe knoglen, og se om jeg kan gøre mig forståelig ..
og ikke mindst om jeg kan forstå dem :) Men kan ud fra dit eksempel se at
jeg nok ikke kommer under de 10K...

> Kender du http://www.scanianet.dk/ og http://www.sunddebat.com/ - de er
ret
> gode og indeholder meget nyttig information og links.

Scanianet'en kendte jeg, men sunddebat ser ud til at indeholde nogle rigtig
gode informationer.

Tak for et hurtigt svar :D

Frank.

Fra : Lars

Dato : 26-04-04 11:20

Hej Frank,

> Moms er der nok betalt, ellers kan jeg vist ikke købe den som
privat-person
> i DK. Men der er ikke svaret afgift af bilen, da den vil være sprit-ny, og
> det netop var her hele fidusen skulle være :)

Jeps - det er en rigtig god fidus!! Da det nu er en tysker jeg skal have har
jeg tænkt mig at den bliver hentet i Tyskland. De er billigere dernede,
specielt brugt - og jeg har fundet en gut der står for import mm til
Sverige, som garanterer aut. service, ingen skader, osv.

> Ok, så må jeg til at gribe knoglen, og se om jeg kan gøre mig forståelig
> og ikke mindst om jeg kan forstå dem :) Men kan ud fra dit eksempel se at
> jeg nok ikke kommer under de 10K...

Måske, måske ikke. Du er nødt til at ringe og høre ad. Og så kan du jo lige
så godt begynde at øve dig hvis du havde tænkt dig at skulle flytte derover

** Lars