Ford Escort Tuscany
Fra : Ole Brøndsted

Dato : 25-04-04 14:44

Hej alle i dette forum

Jeg har lige købt ovennævnte bil, men jeg savner lidt skriftlig materiale,
er der nogen der har f.eks. reparationshåndbøger, værkstedsbøger el.
lign.Hvad har en Tuscany af ekstra udstyr i forhold til en alm. Escort

mvh
oleb@adslhome.dk

Fra : Carsten P

Dato : 25-04-04 19:13

"Ole Brøndsted" <oleb@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der nogen der har f.eks. reparationshåndbøger, værkstedsbøger el.
> lign.Hvad har en Tuscany af ekstra udstyr i forhold til en alm. Escort

Hej

Jeg har selv en Tuscany stc 98'er.

De har central lås (ikke fjernbetjent), el-ruder foran, velour intræk,
nakkestøtter bag, trælook ved instrumentbræt, tåbe-lygter foran, og "højde
justerbart føresæde"og de fleste har A/C. (1998 frem mener jeg)

En god dyt som jeg personligt ikke har haft nogle problemer med.
(140.000Km).

Svage punkter: Bøsninger ved / i forbroen. Rust ved bagvisker (stc.) Mine
trækaksler er begyndt at "knirke" har kørt 176.000Km totalt.

Haynes har en servicebog Ford Escort & Orion Sept 1990 to 2000. Den dækker
også Tuscany har den selv.

Vh Carsten

Fra : Carsten P

Dato : 01-05-04 15:09

Ole Brøndsted <oleb@adslhome.dk> wrote:
> Hej Carsten
>
> Tak for dit svar, jeg er ny ud i dette, hvad mener du med
> A/C og trækaksler?
> Er den dyr i service?
>
> mvh
> oleb

Hej Ole

Når du du svare på indlæg så husk at vælge "svar til gruppen" så får alle
mulighed for at læse med, mange bruger en dummy mail addresse så du vil ikke
få ret mange svar tilbage.

A/C er air conditionering. Det koster lidt i brænstof når du har aktiveret
det, min erfaring på langtur er ca. 1km mindre på literen.

Trækaksler er din forbindels melle gearkassen og dine forhjul.
Jeg nævnet dem, så du evt. har en ide om hvornår de begynder er være slidte.
Der sidder to kadan kryds på hver aksel, de slides mere ved byture end ved
langturs kørsel.

Jeg har ikke haft de store udgifter, men jeg har heller ikke sendt den til
Ford, men til den lokale mekanikker. Har ikke det store at udsætte på ham.

Vh Carsten

Fra : Carsten P

Dato : 04-05-04 18:33