Mazda MX3 - Ny farve?
Fra : Morten Kirsbo

Dato : 24-04-04 19:57

Hej,

Jeg står og er ved at købe en brugt Mazda MX3 1,8 V6 fra 1992. Nu er
det sådan så jeg har fundet et godt tilbud, men vognen er "desværre"
rød. Jeg foretrækker så absolut sort/sølv metallic. Mit spørgsmål er
derfor: Er det muligt at få den farvet/omlakeret i en ny farve? Hvis
ja, hvad vil det koste?

Der er nogle ridser og skrammer på bilen så den skal lakeres på et
værksted under alle omstændigheder. Derfor tænkte jeg på at få hele
lortet omlakeret på en gang i den farve jeg ønsker.

De fleste jeg kender siger det er en overordentlig dårlig ide, og er
for så vidt enig, men det tilbud jeg har fundet er nu rigtig godt.
Hvad syntes I?

En anden ting, tandremmen er vist ikke blevet skiftet (bilen har kørt
93.000 km), er det på tide at skifte den? Og i såfald, hvad koster
det?

mvh Morten

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-04-04 20:20

> Er det muligt at få den farvet/omlakeret i en ny farve? Hvis
> ja, hvad vil det koste?

Næsten alt er jo muligt her i verden - herunder også farveskifte på en bil.

Prisen på markedet for "sort arbejde" ligger på 8-12.000 for et farveskifte,
men det er et kolossalt stort arbejde. Tænk på hvor mange steder det kan
ses, at bilen er rød.

Hvis det skal gøre ordentligt skal bilen skilles rigtig meget ad.

- døre, klapper, inderbeklædning på døre, antenner (loftbeklædning?),
kofangere, lygter, lister (nogle går i stykker, så der skal købes nye),
stænkklapper, viskere, motoren skal ud (eller motorrummet skal males matsort
som billigere alternativ), listerne ved ruderne skal løftes ud med tynde
ledninger, der skubbes ind bagved, etc., etc., etc.

Hvis den sorte maler skal skille bilen ad, så regn med mellem 10 og 15.000
kroner. Hvis du skal betale den hvide maler, så glem ALT om sådan en
projekt.

Vi snakker over 30.000 kroner - en alm omlakering i samme farve koster fra
6-9.000 sort.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-04-04 20:27

Morten Kirsbo wrote:
> [...]
> rød. Jeg foretrækker så absolut sort/sølv metallic. Mit spørgsmål er
> derfor: Er det muligt at få den farvet/omlakeret i en ny farve? Hvis

www.ridserilakken.dk
Her kan du sende en forespørgsel til forskellige autolakerier i DK, så får
du en pris retur.
Bare husk at give dem så mange oplysninger som muligt, så kan de regne det
mest nøjagtigt ud.

Men som JanW allerede har været inde på, så er det ikke en billig/nem omgang
hvis det skal laves ordentligt.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Rasmus

Dato : 25-04-04 00:26

"Morten Kirsbo" <kirsbo@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> En anden ting, tandremmen er vist ikke blevet skiftet (bilen har kørt
> 93.000 km), er det på tide at skifte den? Og i såfald, hvad koster

Tandremmen på sådan en Mazda skal vist skiftet for hver 100.000km eller 3
år, så den skulle ha´ været skiftet for en del år siden.

mvh
Rasmus

Fra : Coach [4130]

Dato : 25-04-04 08:30

> Tandremmen på sådan en Mazda skal vist skiftet for hver 100.000km eller 3
> år, så den skulle ha´ været skiftet for en del år siden.

Hvor har du det fra?

Mon ikke det er garantien du tænker på?
Garantien dækkede alt inden for 3 år eller 100.000 km afhængig af hvad der
kom først.

Den SKAL skiftes ved 100.000 km. (ikke 3 år)

En tandrem koster omkring 700,- + moms hos en Mazda forh. (tvivler på du kan
få den uorig.)
Dertil kommer et nyt remstrammerhjul + mont. på værksted.

En Suzuki forhandler kan skaffe den uorig. (men den koster næsten det
samme).
(Suzuki bilimport er lig med det gamle Mazda Import)

Bri@n

Fra : Henning

Dato : 25-04-04 12:25

>Tandremmen på sådan en Mazda skal vist skiftet for hver 100.000km eller 3
>år, så den skulle ha´ været skiftet for en del år siden.

På en 626'er skal den skiftes ved 90.000km. Dette eftersyn koster knap
7.000,-, hvoraf tandremmen er langt den dyreste del.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk