Blinklys foran på bil - hvor store?
Fra : Sven

Dato : 24-04-04 16:59

Hej.
Jeg har en Pontiac Fiero med klaplygter, og vil derfor gerne have kørelys på
den.
Foran på den er der idag et kombineret blinklys/positionslys (fra Toyota),
og i denne "naturlige" firkantede åbning ville jeg gerne sætte nogle
kørelyslygter. Men så mangler jeg jo blinklys foran. Hvor må/skal jeg
montere disse frontblinklys og hvor små må de være?
Jeg har fundet nogle orange sidemarkeringslygter til indbygning der måler
95*55 mm, vil disse kunne bruges, så den kan godkendes ved syn?

Sven

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-04-04 20:49

On Sat, 24 Apr 2004 17:59:00 +0200, "Sven"
<chanelle4_nospam@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Jeg har fundet nogle orange sidemarkeringslygter til indbygning der måler
>95*55 mm, vil disse kunne bruges, så den kan godkendes ved syn?

Blinklysene skal være E-mærkede, og jeg vil næsten tro, at størrelsen
er en del af denne mærknings kontrolpunkter...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-04-04 21:04

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Blinklysene skal være E-mærkede, og jeg vil næsten tro, at størrelsen
>er en del af denne mærknings kontrolpunkter...

det er vist ikke nævnt i udstyrsbekendtgørelsen

Fra : Sven

Dato : 24-04-04 21:25

> Blinklysene skal være E-mærkede, og jeg vil næsten tro, at størrelsen
> er en del af denne mærknings kontrolpunkter...
>
> /Mogens
> Biler fra @lfa til Omeg@

Det er vist ikke helt korrekt, da jeg i så fald jo bare kan tage nogle
E-mærkede sideblinklys og montere foran. Disse sideblinklys er da vist for
små til det, selvom de er E-mærkede??

Sven

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-04-04 21:38

On Sat, 24 Apr 2004 22:25:28 +0200, "Sven"

Læs selv, hvad du må ikke må hér:
www.fstyr.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/fagomraader/krav/pdf_sbi/afsnit06.pdf

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

> [...]