Er du medlem af FDM?
Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-04-04 10:33

KH: "Jeg formoder, at du er medlem af FDM som enhver anden bilist med
respekt for sig selv..."

ROFL -> jeg er ikke medlem af FDM mere, fordi de bringer mig ikke
noget. Hvad med jer andre - er I?

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 24-04-04 10:36

KLIP

Jeg er medlem af FDM og læser med fornøjelse medlemsbladet.

Det hænder endda, der findes gode medlemstilbud, men man skal nok lige
chekke med destinationen også.

Hr. Bjørn

Fra : anders majland

Dato : 24-04-04 10:57

> Jeg er medlem af FDM og læser med fornøjelse medlemsbladet.

Samme her

> Det hænder endda, der findes gode medlemstilbud, men man skal nok lige
> chekke med destinationen også.

Med 3 køretøjer med Dansk Autohjælp er det vist lige omkring at
besparelsen betaler fdm. abb.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-04-04 18:03

meddelelse news:c6gpv3$k1e$1@sunsite.dk...

KLIP

> Med 3 køretøjer med Dansk Autohjælp er det vist lige omkring at
> besparelsen betaler fdm. abb.

Jeg anvender så Falck til mine 3 biler.

Jeg har en pæn rabat og sammenligner jeg medlemstilbudet og Falck´s pris,
går det lige op.

Jeg har dog en lille anke omkring FDM´s 'kør selv tilbud'.

Konen og jeg tog sidste år en tur til Berlin. Vi kontrolchekkede med FDM´s
tilbud og det hotellet selv forlangte.

Der var 1´5 kr´s forskel og ikke de flere hundrede kroner som FDM tilbød.

Det fandt vi lidt skuffende, specielt fordi vi skulle betale FDM forud.

Bortset fra det, havde vi en dejlig forlænget weekend i Berlin mv.

Jeg tager heller aldrig blades (uanset hvilket) opgivelse af priser for mere
end det er. Jeg skal nok selv finde "min" pris..

Hr. Bjørn

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-04-04 10:36

Mogens Knudsen wrote:
> ROFL -> jeg er ikke medlem af FDM mere, fordi de bringer mig ikke
> noget. Hvad med jer andre - er I?

Ja.

Mest fordi jeg skifter bil forholdsvis tit og de en gang har hjulpet mig med
en forhandler. Dengang fik jeg ca. 10.000 kr. ud af det, så det kan betale
mit medlemsskab nogle år.

Desuden er Dansk Autohjælp billigere...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-04 10:50

> KH: "Jeg formoder, at du er medlem af FDM som enhver anden bilist med
> respekt for sig selv..."
>
> ROFL -> jeg er ikke medlem af FDM mere, fordi de bringer mig ikke
> noget. Hvad med jer andre - er I?

Da jeg ikke kører med campingvogn eller rejser til schwartzwald så er svaret
NEJ.
Men jeg læser det da på biblioteket og får også chok hver gang jeg læse om
FDMs priser pr. Km og værkstedsreparationer. Deres priser er ca. 3 gange så
høje som jeg plejer at finde tingene til.

--
Tom

Fra : Cosworth POWER

Dato : 24-04-04 12:10

> læse om FDMs priser pr. Km og værkstedsreparationer. Deres priser er
> ca. 3 gange så høje som jeg plejer at finde tingene til.

Hahahaha - heeelt enig ;)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 24-04-04 10:49

Jeg er ikke medlem, og finder heller ikke foreningen varetager bilisternes
interesser i væsentlig grad. FDM er en forretning, hvis uvildighed jeg ikke
er helt sikker på. Deres brugtbilstest har jeg også flere dårlige erfaringer
med.

MVH Klaus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-04-04 11:09

On Sat, 24 Apr 2004 11:48:44 +0200, "Klaus Rejkjær"
<rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:

>Deres brugtbilstest har jeg også flere dårlige erfaringer med.

Jeg er heller ikke imponeret - køberen til min Volvo kørte den gennem
et 2.000 kr's eftersyn, hvor resultatet blev 2 slidte fordæk samt et
rustent bundkar. Det var nok det sidste, bundkarret var jvf. Volvo !

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 08:47

> Jeg er heller ikke imponeret - køberen til min Volvo kørte den gennem
> et 2.000 kr's eftersyn, hvor resultatet blev 2 slidte fordæk samt et
> rustent bundkar. Det var nok det sidste, bundkarret var jvf. Volvo !

Du kendte måske til nogle fejl som de ikke fandt *LOOOOL* :)

/Claus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-04-04 08:54

On Sun, 25 Apr 2004 09:47:07 +0200, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Du kendte måske til nogle fejl som de ikke fandt *LOOOOL* :)

Hmm - kender du mig ikke !
Fordækkene vidste vi og havde "behandlet" denne "fejl" ift. handlen.
Det rustne bundkar bad jeg køberen stikke skråt op.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 09:13

> Hmm - kender du mig ikke !
> Fordækkene vidste vi og havde "behandlet" denne "fejl" ift. handlen.
> Det rustne bundkar bad jeg køberen stikke skråt op.

Så er det vel også i orden at FDM ikke fandt andre fejl, ikk?

/Claus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-04-04 09:17

On Sun, 25 Apr 2004 10:13:00 +0200, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Så er det vel også i orden at FDM ikke fandt andre fejl, ikk?

Volvo'en var fra '95 og handlen foregik i '00 - alle service var
overholdt og udført på aut. Volvoværksted. Jeg kører i fejlfri
biler -> så er det sgu ikke iorden at finde et rustent bundkar, som
ikke er rustent. Det gi'r ligesom sig selv. Hvis bilens bundkar havde
væet rustent, ville Volvo for længst have gjort noget ved sagen.
Dét véd dém, som kender mig...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 09:40

> [...]
> ikke er rustent. Det gi'r ligesom sig selv. Hvis bilens bundkar havde
> væet rustent, ville Volvo for længst have gjort noget ved sagen.

OK rolig nu Mogens, jeg fattede ikke lige at der var tale om en fejl som
reelt ikke var der, jeg undskylder mange gange :)

/Claus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-04-04 09:56

On Sun, 25 Apr 2004 10:40:14 +0200, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>OK rolig nu Mogens, jeg fattede ikke lige at der var tale om en fejl som
>reelt ikke var der, jeg undskylder mange gange :)

Det er okay - følte lige trang til en præcisering

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-04-04 10:55

Mogens Knudsen wrote:
> KH: "Jeg formoder, at du er medlem af FDM som enhver anden bilist med
> respekt for sig selv..."
>
> ROFL -> jeg er ikke medlem af FDM mere, fordi de bringer mig ikke
> noget. Hvad med jer andre - er I?

Jeg er heller ikke medlem af FDM og har aldrig været det.
Jeg læser dog deres blad i diverse venteværelser, når muligheden er der

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Henning

Dato : 24-04-04 12:49

On Sat, 24 Apr 2004 11:33:16 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>KH: "Jeg formoder, at du er medlem af FDM som enhver anden bilist med
>respekt for sig selv..."
>
>ROFL -> jeg er ikke medlem af FDM mere, fordi de bringer mig ikke
>noget. Hvad med jer andre - er I?

Ja, selv om jeg har ny bil. Pga. Motor-bladet og Dansk Autohjælp

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Peter C:\\>

Dato : 24-04-04 13:20

> KH: "Jeg formoder, at du er medlem af FDM som enhver anden bilist med
> respekt for sig selv..."
>
> ROFL -> jeg er ikke medlem af FDM mere, fordi de bringer mig ikke
> noget. Hvad med jer andre - er I?

Ja, jeg er medlem af FDM.
Primært pga. "Motor" som jeg godt kan li´ at læse.
Dansk Autohjælp er billigere....det hjælper også lidt på det.

og

Da jeg på et tidspunkt havde brug for dem med noget juridist fnidder med en
aut. forhandler, var de klar til hjælp på sidelinjen...det er nu rart nok.

At folk ikke vil være medlem af FDM er OK med mig, men så skal man heller
ikke komme krybende med tudefjæs på forventet efterbevilling "skaden er
sket" og man står og har brug for juridisk assistance. (ikk møntet på nogen
specielt...bare en generel opfattelse)

MVH Peter C:\

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-04-04 13:23

> ROFL -> jeg er ikke medlem af FDM mere, fordi de bringer mig ikke
> noget. Hvad med jer andre - er I?

Jeg er medlem - også af Dansk Autohjælp gennem FDM.

Alt i alt koster mine medlemskaber det samme som et medlemskab hos Falck.
Samtidig kan jeg jo trække på deres juridiske service etc, hvis det bliver
nødvendigt. Og endeligt er man dækket i udlandet, hvis man låser nøglene ude
af bilen eller motoren brænder sammen.

(Ved ikke rigtigt om man også er det, når man har kasko..??)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-04-04 17:49

> (Ved ikke rigtigt om man også er det, når man har kasko..??)

Det vil jeg mene, men der har været noget i BT., med at hvis bilen står af i
weekenden el. på helligdag er man "lost", for SOS betaler kun til nærmeste
værksted og hjemtransp. hvis det tager >3 arb.dage . Bort set fra det,
skulle FDM hedde Forenede Campister, for de tager FA.... INGEN sager op af
egen drift, m.mindre de er sikre på at vinde og/eller kan tjene penge (.
Jeg har 2 gange forsøgt at få dem til at tage sager op mod VW,VAG, og jeg
har ALDRIG hørt et ord. 1. gang var ifb. med at vi oplevede bremsesvigt, der
skete ikke noget før ADAC meldte om tragiske ulykker i D, så kom FDM. på
banen og CITEREDE VW for at sige det ikke kunne passe der var andre biler
end Passat med probs "for det var den eneste med den konstruktion bremser".
Ikke noget med at være kritisk el. efterprøve (. Senest har jeg forsøgt
at få dem til at se på sagen m. uforklarlige,sporløse indbrud i VAGbiler,
jeg har ikke hørt et ord OVERHOVEDET, på trods af en VWchef har været på TV
som pauseklovn . Personligt har jeg en ide til hvon' det foregår, men når
det nu ser ud til FDM er i lommen på VW, er det hårde odds imod at komme
videre i sagen.

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 08:51

> Personligt har jeg en ide til hvon' det foregår, men når
> det nu ser ud til FDM er i lommen på VW, er det hårde odds imod at komme
> videre i sagen.

Fortæl, jeg har læst om de uforklarlige indbrud, hvad går din teori ud på ?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-04-04 09:20

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk>

> Fortæl, jeg har læst om de uforklarlige indbrud, hvad går din teori ud på
?

Den er der vist ingen grund til at offentliggøre .

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 09:44

> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk>

> ?
> >
> Den er der vist ingen grund til at offentliggøre .

Næh, det har du måske ret i.
Så send mig en mail direkte.

Jeg har selv været ved at efterprøve diverse muligheder på min egen Bora.
Selvom vinduet står åbent og man kan få hånden ind kan døren ikke åbnes,
eller låses op.
Så det undrer mig da lidt, komfortlukken er svjv sikker nok, jeg kan
ihvertilfælde ikke finde nogle muligheder.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Deaster

Dato : 25-04-04 11:02

Claus Petersen wrote:

> [...]
> Så det undrer mig da lidt, komfortlukken er svjv sikker nok, jeg kan
> ihvertilfælde ikke finde nogle muligheder.

Prøv at henvende dig til SMC, de ved det ihvertfald.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 11:36

> Prøv at henvende dig til SMC, de ved det ihvertfald.

Tror du at SMC kender noget til Jørgens teori - næppe.
Og hvis de gjorde, ville de næppe udtale sig.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Deaster

Dato : 25-04-04 11:59

Claus Petersen wrote:

> Tror du at SMC kender noget til Jørgens teori - næppe.

Aner ikke hvad Jørgens teori er, men jeg ved at SMC ved hvordan de der
indbrud i VW/Seat/Audi/Skoda kan lade sig gøre, btw. kan det også lade
sig gøre på b.la. visse Citroen C5.

> Og hvis de gjorde, ville de næppe udtale sig.

Arbejder du ikke for VW ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 12:23

> Aner ikke hvad Jørgens teori er, men jeg ved at SMC ved hvordan de der
> indbrud i VW/Seat/Audi/Skoda kan lade sig gøre, btw. kan det også lade
> sig gøre på b.la. visse Citroen C5.

> Arbejder du ikke for VW ?

*LOOOOOOL*

Damn...... Jeg skulle lige op i stolen igen.
Jeg er afsløret som VW Geheim Spezial Agent Frantz.

NEJ jeg modtager ikke nogen form for honorar fra VW for mine forherligelser
af deres produkter.

/Claus

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-04-04 13:57

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :

>Damn...... Jeg skulle lige op i stolen igen.
>Jeg er afsløret som VW Geheim Spezial Agent Frantz.

Pokkers osse - jeg havde ellers regnet ud at det var Jan_W der var den
hemmeligt agent , som havde infiltereret dfb ... ak ak

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-04-04 13:56

> Pokkers osse - jeg havde ellers regnet ud at det var Jan_W der var den
> hemmeligt agent , som havde infiltereret dfb ... ak ak

Jeg er blot en:

VW Geheim knapp so Spezial Agent Nielsen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 26-04-04 21:37

Jan W Nielsen wrote:
:: Jeg er blot en:
::
:: VW Geheim knapp so Spezial Agent Nielsen.

Med et bijob hos Opel? ))))

M.v.h.

Fra : Deaster

Dato : 25-04-04 16:40

Claus Petersen wrote:

> [...]
> Jeg er afsløret som VW Geheim Spezial Agent Frantz.
>
> NEJ jeg modtager ikke nogen form for honorar fra VW for mine

Ahhh ok, det havde jeg ellers opfattelsen af

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Deaster

Dato : 25-04-04 10:58

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk>

> ?
> >
> Den er der vist ingen grund til at offentliggøre .

Helt enig, det ville vist være at lukke op for lidt hyggeindbrug

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : alexbo

Dato : 25-04-04 09:55

"Jørgen M. Rasmussen" skrev

> Bort set fra det, skulle FDM hedde Forenede Campister, for de tager FA....
INGEN sager op af
> egen drift, m.mindre de er sikre på at vinde

Det ville da også være urimeligt at tage sager op, bare for at genere
modparten, selv om de ved de ikke kan vinde.

Det er jo netop det mange store firmaer bliver beskyldt for, at forsøge at
tryne modparten med deres store resurser.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-04-04 08:50

Jan W Nielsen wrote:

> Jeg er medlem - også af Dansk Autohjælp gennem FDM.
>
> Alt i alt koster mine medlemskaber det samme som et medlemskab hos
> Falck.

Hvor meget koster medlemskabet hos FDM og DA ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-04-04 08:53

On Sun, 25 Apr 2004 09:49:46 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Hvor meget koster medlemskabet hos FDM og DA ?

Jeg har lige set på det:
Som medlem af FDM betaler du kun 285 kr. om året for vejhjælp hos
Dansk Autohjælp. Et abonnement sikrer dig hjælp både i Danmark og
resten af Europa. Har du brug for vejhjælp i Danmark koster det 100
kr. i selvrisiko.

Medlemskab af FDM koster 515 kr. om året

Falck Basis koster 517 kr

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Henrik B.

Dato : 26-04-04 21:42

Mogens Knudsen wrote:
:: Medlemskab af FDM koster 515 kr. om året
::
:: Falck Basis koster 517 kr

Det kan du få billigere gennem din forsikring.

M.v.h.

Fra : Peter G C

Dato : 25-04-04 12:16

> Jeg er medlem - også af Dansk Autohjælp gennem FDM.

Hvad koster Dansk Autohjæp via FDM - fik tilbud via min bilforsikring - 245
pr. år .... jeg bruger ikke den slags

> Alt i alt koster mine medlemskaber det samme som et medlemskab hos Falck.
> Samtidig kan jeg jo trække på deres juridiske service etc, hvis det bliver
> nødvendigt.

Juridiske service - gisp )

> Og endeligt er man dækket i udlandet, hvis man låser nøglene ude
> af bilen eller motoren brænder sammen.

Hvordan kommer den dækning ind i billedet?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : bme

Dato : 24-04-04 14:02

> KH: "Jeg formoder, at du er medlem af FDM som enhver anden bilist med
> respekt for sig selv..."

Mærkelig opfattelse af at "have respekt for sig selv"!

> ROFL -> jeg er ikke medlem af FDM mere, fordi de bringer mig ikke
> noget.

Har du glemt at melde adresseændring >grin<, vi andre modtager da et blad

>Hvad med jer andre - er I?

Tjoe, jeg er da godt nok medlem. Primært grundet bladet, men da også for at
kunne få juridisk hjælp hvis jeg engang skulle få brug for det. (7-9-13 bank
nogen under bordet, så har jeg da ikke haft brug for det endnu).

Deres vejhjælp-aftale har jeg nu ikke benyttet. Har vejhjælp inkluderet i
min kasko.

/bo

Fra : Mikael L

Dato : 24-04-04 15:05

Jeg er, mest fordi jeg for et par år siden blv medlem for at få en billig
forsikring, jeg havde så ikke lige læst det hele igenem, så i længden var
det ikke billigt hvis jeg var blevet hos alm.brand. Jeg fandt heldigvis et
andet billigt forsikringsselskab, men er stadig medlem pga. deres blad. Det
er det eneste jeg får ud af FDM.

Mikael

Fra : Ole Thomsen

Dato : 24-04-04 16:53

Mogens Knudsen wrote:

> ROFL -> jeg er ikke medlem af FDM mere, fordi de bringer mig ikke
> noget. Hvad med jer andre - er I?

Ja. Ikke fordi jeg bruger ret mange af deres services, men Motor
harmoniserer fint med mit niveau for bilinteresse - bortset fra camping
og ferieberetninger som jeg aldrig læser.

Og jeg kigger en gang i mellem på deres hjemmeside.

Ole Thomsen

Fra : Verner Johnsen

Dato : 24-04-04 19:06

On Sat, 24 Apr 2004 11:33:16 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>ROFL -> jeg er ikke medlem af FDM mere, fordi de bringer mig ikke
>noget. Hvad med jer andre - er I?

Ja, jeg er medlem.
Mest for bladets skyld, men jeg har da et par gange haft glæde af
deres brugtvognsundersøgelser, og en enkelt gang skulle jeg bare nævne
navnet for at få skiftet gearkassen i en gammel bil, som jeg lige
havde købt.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : ENN

Dato : 24-04-04 19:12

> KH: "Jeg formoder, at du er medlem af FDM som enhver anden bilist med
> respekt for sig selv..."
>
> ROFL -> jeg er ikke medlem af FDM mere, fordi de bringer mig ikke
> noget. Hvad med jer andre - er I?

Nej har været, kender en af Deres journalister som er alt andet end
bilkyndig (har kendt ham fra barnsben af - han ved intet om teknik/biler) og
jeg har ofte set urigtige oplysninger i bladet. Derudover er de IMHO meget
VAG venligtsindede - så meget at det i enkelte tilfælde er groteskt.

Har haft en bil gennem brugtvognstest og denne test var total overfladisk og
opdagede ikke tæringer i vanger, kraftigt oliespild etc. så jeg ser ingen
årsag til at være medlem.

Er man campist eller intereseret i rejser kan det være en fordel (tror jeg).

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-04-04 19:25

"ENN" <enn@nomail.com> skrev i en meddelelse

.. Derudover er de IMHO meget
> VAG venligtsindede - så meget at det i enkelte tilfælde er groteskt.
>

> Er man campist eller intereseret i rejser kan det være en fordel (tror
jeg).

Subscribe, oghelttilGRIN, se mit indlæg i tråden .

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 09:01

> [...]
> jeg har ofte set urigtige oplysninger i bladet. Derudover er de IMHO meget
> VAG venligtsindede - så meget at det i enkelte tilfælde er groteskt.

Det kan være svært ikke at bliver opstemt, når man er bag rattet i en VAG
bil :)

Jeg synes at de er mindst lige så "venligtsindede" overfor Toyata, Mazda,
Ford, BMW og Mercedes (og sikkert også andre) og det er vel OK da det jo
alle er gode biler. Som VW fan har jeg da flere gange bemærket kritik af VW
biler i deres blad. Så det kommer vel lidt an på brillerne der ser.

Det er faktisk en af de ting jeg godt kan li' ved Motor, det er deres
objektive artikler, det forfalder ikke til de halvvejs useriøse artikler som
ofte er at læse i Bilmagasinet, de er om nogen VW fjendske - så det går vel
lige op :)
Jeg holder dog alligevel Bilmagasinet, trods alt.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-04-04 09:23

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :

>Det kan være svært ikke at bliver opstemt, når man er bag rattet i en VAG
>bil :)

Så skal du sgu' være glad for at fruens Golf længst er aflivet, ellers
ville den nok kunne tørre grinet af fjæset, på enhver fanatiker

Nuvel - fred med den gamle møgbunke, nu har hun jo fået sig en rigtig
> [...]

>alle er gode biler. Som VW fan har jeg da flere gange bemærket kritik af VW
>biler i deres blad. Så det kommer vel lidt an på brillerne der ser.

Det var vist også mere end svært for FDM at afvise de problemer der
var med WV's biler ?

> [...]
>ofte er at læse i Bilmagasinet, de er om nogen VW fjendske - så det går vel

Åehhh spis brød til - i det nyeste Bilmagasinet, er de da ikke
specielt WV fjendske , bevares , i artikler kan de henvise til at
nogle modeller måske arver dårligdomme fra andre modeller ;)

Audi A6 artiklen emmer da heller ikke af fjendskab

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 09:58

> Åehhh spis brød til - i det nyeste Bilmagasinet, er de da ikke
> specielt WV fjendske , bevares , i artikler kan de henvise til at
> nogle modeller måske arver dårligdomme fra andre modeller ;)

Jeg kunne komme med mange eksempler på deres "VW fjendskhed" og udtalelser
der i bund og grund bunder i useriøsitet, eller manglende kendskab til
bilerne. Men det vil nok fører for vidt at gå ind i her.

> Audi A6 artiklen emmer da heller ikke af fjendskab

Næhh du ha nok ret, de er faktisk begejstrede for den, men nu er den jo
heller ikke en VW.
Jeg mener helt bestemt at jeg skrev "VW fjendske.

/Claus

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-04-04 10:09

> [...]

>der i bund og grund bunder i useriøsitet, eller manglende kendskab til
>bilerne. Men det vil nok fører for vidt at gå ind i her.

Nu er de flest artikler jo også skrevet af lægmand, og er deres
indtryk af bilen , så at forvente at de har det dybe kendskab er nok
at forlange lidt vel meget.

At de klandrer WV for nogle fejl, der iøvrigt er velkendte, er sgu'
fair nok, hvis lige erindrer den arrogance WV plejer at lægge for
dagen mht reklalamtioner

samme firma dybest set ......

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 10:32

> Nu er de flest artikler jo også skrevet af lægmand, og er deres
> indtryk af bilen , så at forvente at de har det dybe kendskab er nok
> at forlange lidt vel meget.

Det er vel som man ser på det, hvis man kommer med nogle udtalelser synes
jeg også at man skulle kunne bakke dem op med fakta.
F.eks var der på et tidspunkt stor opstandelse om at det var for dårligt at
der ikke var tre trepunktsseler/nakke støtter i en Golf IV (eller var det en
Bora) havde man taget sig tid til at kigge prislisten kunne man se at man i
den pågældende model er mulighed for midterarmlæn med bortfald af midterste
nakkestøtte og trepunktssele i midten. Dvs. at det er standard mm. man
valgte midterarmlænet.
De skal sq* også lave lidt baggrunds research når de udtaler sig. Det er da
det de får deres penge for.

> samme firma dybest set ......

Ja men ikke samme mærke og målgruppe.
Seat og Skoda har de tilsyneladende heller intet imod, men VW de skal
trynes.

/Claus

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-04-04 21:38

> KH: "Jeg formoder, at du er medlem af FDM som enhver anden bilist med
> respekt for sig selv..."
>
> ROFL -> jeg er ikke medlem af FDM mere, fordi de bringer mig ikke
> noget. Hvad med jer andre - er I?

Er ikke medlem.
Med til historien hører så også, at min anden halvdel var medlem da vi
mødtes.
Hun er ikke medlem mere.
Vi syntes begge to, at det var for mange penge for ingenting (kun bladet).
I bladet blev stort set kun læserbrevene og vittighederne læst.
Forskringen på bilen har i forvejen indbygget 'slæbehjælp', så der var
heller ikke noget at hente.
Så alt i alt, så savner jeg kun læserbrevene fra bladet

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-04-04 07:06

On Sat, 24 Apr 2004 22:37:36 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Er ikke medlem. Med til historien hører så også, at min anden
>halvdel var medlem da vi mødtes. Hun er ikke medlem mere.

>Vi syntes begge to, at det var for mange penge for ingenting (kun bladet).

Jep

>I bladet blev stort set kun læserbrevene og vittighederne læst.
>Så alt i alt, så savner jeg kun læserbrevene fra bladet

Dengang Harry Motor (Volvoboss) var redaktør af motorbrevkassen, var
der sgu noget ved det

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : M. Jørgensen

Dato : 28-04-04 08:15

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> heller ikke noget at hente.
> Så alt i alt, så savner jeg kun læserbrevene fra bladet

Vi er medlem af FDM, og heldigvis for det!
Vi var uheldige og havde købt en bil af en fusentaster, vi har ikke en skid
forstand på biler. Manden havde snydt os så det drev, og han var ikke til at
hugge eller stikke i.
Men med hjælp fra juridisk afd. i FDM, tog han bilen tilbage og vi fik alle
vores penge igen, i løbet af en måned!
Havde det skulle gå igennem andre steder, havde vi nok haft bilen endnu. Så
de små 5-600 kr. vi gir´om året, betaler vi med glæde!!
mvh.Familien Jørgensen

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 08:46

> KH: "Jeg formoder, at du er medlem af FDM som enhver anden bilist med
> respekt for sig selv..."
>
> ROFL -> jeg er ikke medlem af FDM mere, fordi de bringer mig ikke
> noget. Hvad med jer andre - er I?

Jeg er medlem.

1. Jeg synes det er OK med et talerør for os bilister, selvom de ikke gør
meget væsen af sig.

2. Jeg har to biler med i Dansk Autohjælp, besparelsen finansere ligesom
medlemskabet.

3. Motor er et OK blad, som jeg læser med stor fornøjelse.

4. Der er masser af rabatordninger, sidst jeg var i hovedstaden sparede jeg
over en 100 mand på indgagsentret, bl.a. i eksperimentarium.

5. Jeg har 2 gange brugt deres juridiske hjælp, jeg fik dog ikke noget ud af
det i de konkrete tilfælde da jeg lod sagerne falde, men bare at vide at den
er der er da godt. Advokatsalærer er ikke billige.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-04-04 09:10

On Sun, 25 Apr 2004 09:46:04 +0200, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>1. Jeg synes det er OK med et talerør for os bilister, selvom de ikke gør
>meget væsen af sig.

FDM arbejder overhovedet ikke for sagen - FDM opleves ikke som
ambassadør for bilisterne. Se hvor lidt TV anvender FDM til at
kommenterer lovforslag mm. Man bruger gang på gang istedet
forhandlernes talerør Prben Kjær.

>2. Jeg har to biler med i Dansk Autohjælp, besparelsen finansere ligesom
>medlemskabet.

OK

>3. Motor er et OK blad, som jeg læser med stor fornøjelse.

Rolig nu - "Motor" matcher slet ikke de andre blade i ind- og udland,
IMO.

>4. Der er masser af rabatordninger, sidst jeg var i hovedstaden sparede jeg
>over en 100 mand på indgagsentret, bl.a. i eksperimentarium.

www.fdm.dk/public/fdmfordele/rabatoversigt.asp
Sikkert, hvilket man også jo har mange andre "steder..."

Jeg har faktisk været medlem af FDM, fordi rabatordningen vedr.
kør-selv-ferie finansierede medlemsskabet. Men FDM Ferie blev for dyre
ift. Dansk Fri Ferie, Novasol (som FDM dog købte bildelen af) samt
Ferieboligcentret.

MIN bedste rabatordning pt. er forbrugsforeningen - dén rykker!
www.forbrugsforeningen.dk

>5. Jeg har 2 gange brugt deres juridiske hjælp, jeg fik dog ikke noget ud af
>det i de konkrete tilfælde da jeg lod sagerne falde, men bare at vide at den
>er der er da godt.

Jep - FDM har et good point i dén ordning

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 09:22

> [...]
> ambassadør for bilisterne. Se hvor lidt TV anvender FDM til at
> kommenterer lovforslag mm. Man bruger gang på gang istedet

Jeg synes nu nok at ham der den ældre herre med skægget er i TV en gang
imellem.
Men du har ret, de gør ikke meget væsen af sig, og det irritere mig da også.
Der burde være lidt mere "pit bull" over dem, så vi kunne få gjort noget ved
bl.a. afgifterne.

> Rolig nu - "Motor" matcher slet ikke de andre blade i ind- og udland,
> IMO.

Indland: Jo det synes jeg nok, der er ikke rigtigt nogle seriøse bilblade i
DK.
Udland: Du har helt ret, IMO er der ingen danske blade der matcher de
seriøse tyske og engelske blade.

/Claus

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-04-04 09:27

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :

>Indland: Jo det synes jeg nok, der er ikke rigtigt nogle seriøse bilblade i
>DK.

Bare for at være nysgerrig: Hvordan definerer du et seriøst bilblad ?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-04-04 10:05

On Sun, 25 Apr 2004 10:27:22 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Bare for at være nysgerrig: Hvordan definerer du et seriøst bilblad ?

Motor :) -> som kopierer en dæktest fra adac.de og kalder den FDM's
dæktest: http://www.fdm.dk/motor/pdf/04-2004/34-38.pdf
(ADAC står nævnt i artiklen - med småt) -> (hvem finder det først)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 10:36

> Motor :) -> som kopierer en dæktest fra adac.de og kalder den FDM's
> dæktest: http://www.fdm.dk/motor/pdf/04-2004/34-38.pdf
> (ADAC står nævnt i artiklen - med småt) -> (hvem finder det først)

Og som de altid referere til som deres søsterorganisation. Som om der er et
stor forkromet samarbejde.
Det er lidt grineren.
Men indholdet af deres artikler som er hentet fra ADAC, fejl skam ikke
noget.

/Claus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-04-04 10:51

On Sun, 25 Apr 2004 11:35:52 +0200, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Og som de altid referere til som deres søsterorganisation. Som om der er et
>stor forkromet samarbejde. Det er lidt grineren.

Jep - det er ren "køb og salg" IMO. Desuden oplever jég i min hverdag
forskel på tværs af Europa (jeg har meget med "Tyskland" at gøre).
Derfor kunne især en dansk dæktest være ideel, istedet for en tysk.

>Men indholdet af deres artikler som er hentet fra ADAC, fejl skam ikke
>noget.

Næh, det ér jo ADAC.

>Det kunne f.eks også være lang tids test, over 20.000 - 100.000 km.

Jep, Autobilds 100.000 km test synes jég, er fremragende - ikke mindst
demontering af hele bilen for at finde de svage steder. Og testen
udføres jo desuden af almindelige mennesker og ikke kun journalister,
der tror, de ved/kan det hele.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 10:22

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Bare for at være nysgerrig: Hvordan definerer du et seriøst bilblad ?

At de for eksempler lave grundige sammenligninger mellem flere mærke.
Det kunne f.eks også være lang tids test, over 20.000 - 100.000 km.
Og at bladet ikke bære for meget præg af journalisternes egne personlige
preference til et specielt bilmærke.
Der må også gerne være artikler af mere teknisk karakter.
F.eks testede Gute-fahrt på et tidspunkt forskellige eftermarkedes bremser
(Skiver, klodser, kalibre), det syntes jeg var meget interessant,
de afprøvede forskellige bremser på den samme bil (til fældigvis en Golf).

I bilmagasinet fokuseres der IMO for meget på alt for dyre mærker, Ferrari,
Lamborghini, Bentley you name it.
Biler som ligger uden for den alm. danskers formåen, bevares det er da meget
underholdende men ikke direkte brugbart for mig.
Tag bare deres Gran Turismo test i maj bladet. Den er fylder i alt 16 sider,
på de fire biler.
Det havde været seriøst at de brugte mindst lige så meget plads på deres
såkaldte "stortest" af stationscars, som de kun bruger 7 sider hvor over
halvdelen er billeder. Jeg synes at der er for lidt kød på den artikel.
Indholdet om køreegenskaber er direkte mangelfuldt, de 4 bilers
køreegenskaber kommenteres på under en spalte, og sikkerhed bedømmes
udelukkende ud fra chrahtest og antallet af airbags, hvad med undvige
manøvre og bremselængde m. fading ?
Sammenlignings testene er ofte ikke grundige nok, og jeg synes ærligt talt
at de sommetider kommer til nogle underlige konklusioner.

Men trods alt synes jeg at bilmagasinet er et godt blad, men betragter det
mere som underholdende end for seriøst.

/Claus

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-04-04 11:12

> [...]

>køreegenskaber kommenteres på under en spalte, og sikkerhed bedømmes
>udelukkende ud fra chrahtest og antallet af airbags, hvad med undvige

Vi kan nok ikke være mere enige ....

I gamle dages Bilen , havde de en langtidstest af 4 biler - *den* var
læseværdig.

>Sammenlignings testene er ofte ikke grundige nok, og jeg synes ærligt talt
>at de sommetider kommer til nogle underlige konklusioner.

Sådan er det jo, når vi opfatter ting forskelligt

>Men trods alt synes jeg at bilmagasinet er et godt blad, men betragter det
>mere som underholdende end for seriøst.

Hehe..

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-04-04 11:19

On Sun, 25 Apr 2004 11:22:23 +0200, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

><jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

[snip]
>F.eks testede Gute-fahrt (...) (til fældigvis en Golf).

(Fnis.wav) Tilfældigvis er Gute-Fahrt et VW/Audi blad! Jeg har læst det
èn gang i et venteværelse. Mangen til indsmøring med Brasso af VW
overgås kun af VWs marketingsafdeling.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-04-04 11:42

Som "Bil-snak" ?

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 11:48

> Som "Bil-snak" ?

De to blade tåler ingen sammenligning.
Bil-snak er ren reklame
I øvrigt er undertegnede afbilledet (sammen med junior) på side 18 (i det
sidste blad) ifbm. overrækelsen af en præmie.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-04-04 12:10

On Sun, 25 Apr 2004 12:47:32 +0200, "Claus Petersen"
> [...]

>I øvrigt er undertegnede afbilledet (sammen med junior) på side 18 (i det
>sidste blad) ifbm. overrækelsen af en præmie.

Side 24? - det er vel dig til højre?
Nice - var det på lodtrækningsbasis, du vandt?

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 12:27

> OK

> Side 24? - det er vel dig til højre?

Ja du har ret, jeg ved ikke lige hvor side 18 kom ind, det er vel en
arbejdskade, jeg regner ofte i hexidecimal :)))
Det er mig til venstre (på det højre billede).

> Nice - var det på lodtrækningsbasis, du vandt?
Ja det var det vel, men man skulle have alle svar rigtige for at komme i
puljen.

/Claus

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-04-04 11:53

On Sun, 25 Apr 2004 12:41:51 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Som "Bil-snak" ?

Bil-snak kender jeg ikke. Jeg har lige kigget på deres hjemmeside, og
nogle af overskrifterne lyder IMHO lidt for lovprisende.
Okay, så har jeg læst lidt af ESP-artiklen, så ja Gute-Fahrt og Bil-Snak
er den samme smøre.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 12:34

> [...]
> nogle af overskrifterne lyder IMHO lidt for lovprisende.
> Okay, så har jeg læst lidt af ESP-artiklen, så ja Gute-Fahrt og Bil-Snak

Der er vel ikke noget unormalt at en producent/importør lovpriser sine
produkter.

Et hurtigt kig på Toyota og Ford's hjemmeside viser da også lovprisninger af
deres produkt hel io. IMO.

Bil-snak og Gute-fahrt tåler stadig ingen sammenligning, bil-snak er ren
reklame.
Gute-fahrt besidder en vis objektivitet.

/Claus

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-04-04 12:45

On Sun, 25 Apr 2004 13:34:23 +0200, "Claus Petersen"
> [...]

>produkter.
>
>Et hurtigt kig på Toyota og Ford's hjemmeside viser da også lovprisninger af

Jeg mener heller ikke at have givet udtryk for nogget andet.

>Bil-snak og Gute-fahrt tåler stadig ingen sammenligning, bil-snak er ren
>reklame.
>Gute-fahrt besidder en vis objektivitet.

Den objektivitet fandt jeg ikke i det blad jeg havde fingre i.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 16:43

> Jeg mener heller ikke at have givet udtryk for nogget andet.

Og jeg mener ikke at have givet udtryk for at du skulle have den holdning :)
Blot for at understrege at jeg ikke finder det unormalt at producenter,
herunder også VW, lovpriser deres produkter

> Den objektivitet fandt jeg ikke i det blad jeg havde fingre i.

Hehe, jeg skrev også en "vis objektivitet", jeg tror bare ikke at du fik
øje på den, eller den var ikke tilstede i det blad du kiggede i.
Oftest ser man den når de tester to biler op mod hindnanden, så er det jo
pisket til at tage stilling.
Og ja, det er et blad udgivet og skrevet af VW/Audi folk til VW/Audi fans.
Bladet udgives af Delius Klasing Verlag, og de skulle ikke undre mig at VW
var storaktionær i forlaget

/Claus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-04-04 16:47

On Sun, 25 Apr 2004 17:43:11 +0200, "Claus Petersen"
> [...]

>Bladet udgives af Delius Klasing Verlag, og de skulle ikke undre mig at VW

www.delius-klasing.de/dk-online/show.php3?id=22&nodeid=22&ps_lo=0&PHPSESSID=924fddf75f5964079b501a7549ec9a73
1982 tritt Konrad Delius in vierter Generation in die Geschäftsleitung
ein. Heute arbeiten rund 220 Mitarbeiter für die Ziele des Verlages,
der zu den Top Zwanzig der Branche zählt.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 11:44

> [snip]
>
> (Fnis.wav) Tilfældigvis er Gute-Fahrt et VW/Audi blad! Jeg har læst det
> èn gang i et venteværelse. Mangen til indsmøring med Brasso af VW
> overgås kun af VWs marketingsafdeling.

Jeg ved ikke hvor du får det der med Brasso fra :))) Jeg havde nærmere
indtrykket af at de forgyldte bilerne.
Men anyway, det laver mange gode test's. I den nævnte test testede de
eftermarkedes bremser på en Golf.
Og da jeg jo to gange om dagen vender mig mod Wolfsburg på en gammel slidt
GTI gulvmåtte er det jo yderst interressant for mig.

De er dog ikke helt ukritiske, men det kommer mest til udtryk i de tekniske
spalter og læserbrevene.
Vil man følge med i VW/Aadi/Porsche fronten er Gute-fahrt ikke til at komme
uden om.

Dette var jo også bare et eksempel på en god ide til test som andre kunne
tage op.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Peter G C

Dato : 25-04-04 12:20

[klip]

> Advokatsalærer er ikke billige.

Hvornår har du sidst anvendt en advokat?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 12:37

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> [klip]

> Hvornår har du sidst anvendt en advokat?

For ti år siden, det forhindrer mig dog ikke i at kende til advokaters
timepriser.
Der har også været noget fremme for nyligt i presse om advokaters fakturaer
og specificeringer.

/Claus

Fra : Peter G C

Dato : 25-04-04 13:39

> [...]

> timepriser.
> Der har også været noget fremme for nyligt i presse om advokaters

ROFL

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-04-04 13:53

> ROFL

Arhh. come on, Peter..

Billige er I sgu ikke..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Peter G C

Dato : 25-04-04 18:43

[klip]

> Arhh. come on, Peter..
>
> Billige er I sgu ikke..

I forhold til hvad?

- Der er rent faktisk lavet en undersøgelse (af vores egent org.) hos
privatkundesegmentet som anfører, at prisen for rådgivningen *ikke* er et
problem.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 18:46

> [...]
>
> - Der er rent faktisk lavet en undersøgelse (af vores egent org.) hos
> privatkundesegmentet som anfører, at prisen for rådgivningen *ikke* er et

Jeg har bestemt heller ikke antydet at man ikke fik "valuta" for pengene,
når man bestemmer sig for at hyre en advokat.

/Claus

Fra : Peter G C

Dato : 25-04-04 19:00

[klip]

> Jeg har bestemt heller ikke antydet at man ikke fik "valuta" for pengene,
> når man bestemmer sig for at hyre en advokat.

Bare prisen passer til ydelsen kan jeg ikke se, at den er dyr.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Peter Weis

Dato : 25-04-04 19:35

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

> Bare prisen passer til ydelsen kan jeg ikke se, at den er dyr.

Det kan være man ikke har råd til ydelsen.
En Ferrari er måske ikke dyr efter dine begreber. Men den koster for mange
penge til at jeg kan købe den.

mvh
Peter

Fra : Peter G C

Dato : 25-04-04 22:55

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

[klip]

> Det kan være man ikke har råd til ydelsen.

Enig.

> En Ferrari er måske ikke dyr efter dine begreber. Men den koster for mange
> penge til at jeg kan købe den.

Arhg... Mener nu nok en Ferrari er en luksusøse - en bil i den høje
prisklasse. Du kan også købe advokatydelser i den høje prisklasse - tro mig.
Man kan også købe en ferrari-advokat-ydelse om du forstår: hurtig og kontant
rådgivning koster i forhold til den lidt langsommere og billigere diesel...
Og så er vi tilbage ved bilerne - vupti

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 16:48

> fakturaer
>
> ROFL

Jeg ved ikke helt hvad det er du griner af !
Men jeg tror at det er den almindelige forventning at man får en ordentlig
regning når man gør brug af en advokat, og derfor altid opvejer sagens
størrelse inden.

/Claus

Fra : Peter G C

Dato : 25-04-04 18:44

[klip]

> Jeg ved ikke helt hvad det er du griner af !

Din bemærkning.

> Men jeg tror at det er den almindelige forventning at man får en ordentlig
> regning når man gør brug af en advokat, og derfor altid opvejer sagens
> størrelse inden.

Det er så her jeg mener, at klienten laver fejlen, idet denne vurdering
bedre kan foretages af advokaten end klienten selv.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : phk

Dato : 03-05-04 08:57

> [...]

Been there, done that. Advokaten trak sagen i både byretten og landsretten -
og blamerede sig selv i ladsretten fordi han var dårlig forberedt.

Advokater er blevet en løsning jeg for alt i verden vil undgå at bringe mig
selv ud i at skulle bruge.

Fra : Peter G C

Dato : 03-05-04 10:33

[klip]

> [...]
> og blamerede sig selv i ladsretten fordi han var dårlig forberedt.
>
> Advokater er blevet en løsning jeg for alt i verden vil undgå at bringe

En dårlig advokat får dig altså til at konkludere, at alle advokater er
dårlige?

/Peter

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-05-04 10:51

KLIP

> En dårlig advokat får dig altså til at konkludere, at alle advokater er
> dårlige?

Man er vel forbruger..)

Hr. Bjørn

Fra : phk

Dato : 05-05-04 22:37

> En dårlig advokat får dig altså til at konkludere, at alle advokater er
> dårlige?

Når man bliver ramt hårdt på både tegnebogen og ens hjerne tit er optaget af
sagens gang før den kom i retten og bagefter hvordan man blev trukket rundt
i manegen af advokaten (han undgik behændigt en dom så der ikke kom noget
skriftligt på hvor dårlig han havde handlet) - så lærer man et og andet.

Og Advokatsamfundet er jo pot og pande med advokaterne. Klagemulighederne er
snævre og begrænsede.

--
Per, Esbjerg

Fra : Peter G C

Dato : 06-05-04 10:53

[klip]

> [...]
> skriftligt på hvor dårlig han havde handlet) - så lærer man et og andet.

Det lyder som en træls sag, men det er sørme svært at vurdere rigtigheden
når man ikke kender sagen.

> Og Advokatsamfundet er jo pot og pande med advokaterne.

Det er direkte forkert.

> Klagemulighederne er snævre og begrænsede.

Det er heller ikke rigtigt. Det kan bare være svært at påvise fejl.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : phk

Dato : 06-05-04 22:00

> Det er direkte forkert.

:)

Hvis vi støder på hinanden en dag kan jeg fortælle dig om det. Jeg kommer da
jævnligt til Viborg.

Fra : Peter G C

Dato : 07-05-04 01:16

[klip]

> Hvis vi støder på hinanden en dag kan jeg fortælle dig om det. Jeg kommer
da
> jævnligt til Viborg.

Til de uindviede kan jeg fortælle, at Per og jeg har gået på samme
folkeskole men i hvert sit årti - mindst!

- Per: jeg bor i Silkeborg men du må gerne kigge forbi.

Alternativt kan jeg indscanne nogle af de seneste afgørelser fra
advokatnævnet - ubehagelig læsning.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-04-04 13:57

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :

>Der har også været noget fremme for nyligt i presse om advokaters fakturaer
>og specificeringer.

Og du synes bilbladene er useriøse ? <<<grin>>>

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 16:47

> Og du synes bilbladene er useriøse ? <<<grin>>>

Grin du bare Jan. Jeg ser ikke helt sammenhængen.
Måske du skulle grine lidt af dig selv.

/Claus

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-04-04 17:42

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :

>Grin du bare Jan. Jeg ser ikke helt sammenhængen.

Aviser og medier er sgu' da ligeså useriøse, som bilmagasinerne

man skriver hvad der sælger ....

>Måske du skulle grine lidt af dig selv.

Det gør jeg da dagligt ;)

Fra : Peter G C

Dato : 25-04-04 18:45

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

[klip]

> Aviser og medier er sgu' da ligeså useriøse, som bilmagasinerne

Enig - især forbrugerprogrammerne er helt ude i skoven ....

> man skriver hvad der sælger ....

> Det gør jeg da dagligt ;)

Jeg griner både af dig og mig selv )

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-04-04 18:49

On Sun, 25 Apr 2004 19:44:53 +0200, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

><jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
>
>[klip]

>Enig - især forbrugerprogrammerne er helt ude i skoven ....

Jeg kunne da godt lide Rene Ord For Pengene. Rabatten er da heller ikke
helt ude i skoven. Han ske, at det ligger hos værten? Tilgengæld er det
der program med hende den grimme sure noget hø - aner ikke hvad
programmet hedder.

[snip]
>Jeg griner både af dig og mig selv )

Hmm, jeg griner sjældent af nogen. TIl gengæld griner jeg ofte med
nogle.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Peter G C

Dato : 25-04-04 19:01

> [...]

> helt ude i skoven. Han ske, at det ligger hos værten? Tilgengæld er det
> der program med hende den grimme sure noget hø - aner ikke hvad

Enig i det hele.

> [snip]
>
> Hmm, jeg griner sjældent af nogen. TIl gengæld griner jeg ofte med
> nogle.

Uha - du skulle nu prøve Kan måske være fordi du pt. bor i Tyskland?
(har set prøvet det)

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-04-04 19:09

On Sun, 25 Apr 2004 20:01:22 +0200, "Peter G C"

>Uha - du skulle nu prøve Kan måske være fordi du pt. bor i Tyskland?
>(har set prøvet det)

Ordet er respekt - griner du af andre, gør du nar af dem. Griner du med
dem, griner I sammen, og kan begge se det komiske i situationen.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 18:53

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Aviser og medier er sgu' da ligeså useriøse, som bilmagasinerne
>
> man skriver hvad der sælger ....

I dette tilfælde referere jeg til et "afsnit" af "Kontanten" som jeg absolut
anser for seriøst.
Der var hevet nogle tilfælde frem. I det værste tilfælde havde advokaten
sendt en uspecificeret regning på behandling af et dødsbo på svjh. over
100.000 kr. efterfølgende kunne/ville han ikke redegør for timeforbruget,
men andre advokater anslår den omtalte opgave til 10-15 timer.
Og ifølge "vedtægterne" var det fuld legal praksis ikke at specificere og
redegøre for timeforbruget.

Hvis ikke det kan få en til få "advokatsalær skræk" så ved jeg ikke.

I øvrigt er dette emne hvis ret OT her i gruppen, så mon ikke vi skulle
runde den af her :)

> Det gør jeg da dagligt ;)

Fint, det gør jeg også :))))

/Claus

Fra : Peter G C

Dato : 25-04-04 19:04

[klip]

> I dette tilfælde referere jeg til et "afsnit" af "Kontanten" som jeg
absolut
> anser for seriøst.

Mega-useriøst.

> [...]
> 100.000 kr. efterfølgende kunne/ville han ikke redegør for timeforbruget,
> men andre advokater anslår den omtalte opgave til 10-15 timer.

Hov hov - nu digter du for vildt på den historie. Der er ikke krav om at man
skal kunne redegøre for timeforbruget.

Honoraret var 80.000 - det man beklagede sig over var, at advokaten til told
og skat havde fremsendt en balance med udkast til salær til advokaten på kr.
30.000.

> Og ifølge "vedtægterne" var det fuld legal praksis ikke at specificere og
> redegøre for timeforbruget.

Man skal nu nok specificere arbejdets art mv., men ikke et timeforbrug. Det
hænger sammen med, at vi ikke må afregne efter timeforbrug.

> Hvis ikke det kan få en til få "advokatsalær skræk" så ved jeg ikke.

Dét er jeg enig - det lykkedes til fulde, men grundlaget var vildt tyndt.

> I øvrigt er dette emne hvis ret OT her i gruppen, så mon ikke vi skulle
> runde den af her :)

OK

> Fint, det gør jeg også :))))

Jan eller ....?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-04-04 08:48

On Sat, 24 Apr 2004 11:33:16 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>ROFL

Hmm - er der noget, jeg har overset?
Jeg er jo medlem af Falck, og hvis jeg kan få samme dækning et andet
sted inkl. FDM's juridiske hjælp, må jeg se på det igen. Der er netop
kommet eet af de sædvanlige tilbud om "15 mdr for 12 mdr's pris..."

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 09:38

> [...]
> sted inkl. FDM's juridiske hjælp, må jeg se på det igen. Der er netop
> kommet eet af de sædvanlige tilbud om "15 mdr for 12 mdr's pris..."

Det irritere mig at Falck er så dyre, det sidst tilbud jeg fik var på knap
1400 for begge biler.
Og så var det pakket ind i en masse fnider som jeg ikke har brug for,
medicinafhentning, kørsel til læge osv.
Det er som om man skal være med til at finansere Falck's andre aktiviteter
over sit billist abo.
Hovedet på sømmet var da min svigerindes knægt skulle opereres i knæet på
Skejby Sygehus i Århus.
Og skulle bagefter transporteres hjem til Brørup i Sønderjylland.
Det var en ambulant operation men han skulle transporteres hjem liggende,
ifølge sygehusets anvisninger.
Men transport til og fra ambulante operationer er ikke dækket, trods at hun
havde det helt store forkromede landmands abonnement.
Hvad kan man så bruge det til, gæt hvem der nu er medlem af Dansk Autohjælp
istedet, og betaler for det man får.

Det eneste jeg har brug for er afhentning af potten, hvis ikke den kan køre
mere.
Eller hvis jeg låser nøglen inde i bilen, i en fjern afkrog af landet.

/Claus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-04-04 09:53

On Sun, 25 Apr 2004 10:38:04 +0200, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Det irritere mig at Falck er så dyre, det sidst tilbud jeg fik var på knap
>1400 for begge biler.

Ja det lyder lidt vildt

>Og så var det pakket ind i en masse fnider som jeg ikke har brug for

Pt. !

>Det er som om man skal være med til at finansere Falck's andre aktiviteter
>over sit billist abo.

Jow, jwo - gynger og karusel

> [...]
>havde det helt store forkromede landmands abonnement.
>Hvad kan man så bruge det til, gæt hvem der nu er medlem af Dansk Autohjælp

Nej, ka' lyde forkert. Man har sjældent øje for "kontraktens" små
bogstaver før dén dag, man står med hovedet i postkassen.

De burde måske indføre en Sygesikring Danmark ordning, hvor man kan
opgradere siot medlemsskab, hvis man skulle blive syg og få ekstra
brug for sin forsikring

>Det eneste jeg har brug for er afhentning af potten, hvis ikke den kan køre
>mere. >Eller hvis jeg låser nøglen inde i bilen, i en fjern afkrog af landet.

Jep - samme her. Dog gerne kombineret med noget udland - trods det
røde kort.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Peter G C

Dato : 25-04-04 12:13

[klip]

> ROFL -> jeg er ikke medlem af FDM mere, fordi de bringer mig ikke
> noget. Hvad med jer andre - er I?

Nix, den forening kan ikke tilbyde mig noget - læser dog Motor når jeg kan
komme til det.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-04-04 18:44

> [...]

>respekt for sig selv..."
>
>ROFL -> jeg er ikke medlem af FDM mere, fordi de bringer mig ikke

Næ. Dem har jeg ikke noget at bruge til.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-04-04 13:05

Mogens Knudsen skrev:

> jeg er ikke medlem af FDM mere, fordi de bringer mig ikke
> noget. Hvad med jer andre - er I?

....har været medlem knap 25 år grundet en dårlig mc-handel dengang, hvor
jeg fremover ville kunne trække på juridisk hjælp...

....har læst MOTOR siden 1963, tror jeg - og tiderne med Harrys brevkasse
og Damp-kjærs forklaringer har været savnet siden de forsvandt...

....har savnet gennemslagskraft i forhold beskatningen af biler hér i
landet igennem hele forløbet...

....har på den anden side fået teknisk og juridisk hjælp gennem årene -
senest et sæt skæve(?) alufætre, der blev købt som nye (Rainer Bambino
ringede til sælgeren, der tog hjulene tilbage igen)...

....kører i dag i Kadett grundet Damkjærs rosende omtale af D-modellen
i -84, og læser gerne ny- og brugtvognstests for at undgå de værste
faldgruber ved udskiftning af min - eller andres - biler...
Hans

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 26-04-04 17:24

> ...har på den anden side fået teknisk og juridisk hjælp gennem årene -
> senest et sæt skæve(?) alufætre, der blev købt som nye (Rainer Bambino
> ringede til sælgeren, der tog hjulene tilbage igen)...

Bino er den største tekniske begavelse i nævnte forening (og i DK i det hele
taget). Synd han ikke er mere synlig i deres blad - så kunne det være det
blev til mere end læsning i venteværelset hos tandlægen.

MVH Klaus