Sælge bil som snart skal til syn - hjælp
Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 24-04-04 09:20

Hejsa

Jeg skal sælge min Escort fra 94, men den skal til syn til juli hvilket jo
sræmmer køberne væk - er der nogle ideer til hvad jeg kan gøre?

- Kan man få den synet før tid?
- Kan man lave en syns attest eller noget i den stil?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh

Jesper

Fra : KH

Dato : 24-04-04 09:47

"Jesper Larsen (Fjernxx)" <larsenXXjesper@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg skal sælge min Escort fra 94, men den skal til syn til juli hvilket jo
> sræmmer køberne væk - er der nogle ideer til hvad jeg kan gøre?

Altså pkt. 1.
Hvorfor skulle et forestående syn skræmme køberne væk?
Det er da betryggende, at der er taget hånd om tingene.
Alle biler skal jo til syn før eller siden.
Det er da først et problem, hvis bilen fejler noget.
Og godt nok er den 10 år gammel, men der er nyere biler, som ikke bliver
godkendt uden bemærkninger.
Tag en tur til FDM og få den chekket efter. ( Jeg formoder, at du er medlem
af FDM som enhver anden bilist med respekt for sig selv)

> - Kan man få den synet før tid?

Det skulle jeg ikke kunne se noget problem i, med mindre, at kalenderen er
fyldt op.

> - Kan man lave en syns attest eller noget i den stil?

Tag forbi FDM først.
De kan skabe lidt ro over tingene, hvis du er nervøs for synet, og så kan du
få lavet de ting, som ikke skulle være i orden i følge FDM.
Så kan du have ren samvittighed, når du kører i synshallen.

Held og lykke.

Mvh. KH.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-04-04 09:53

"KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> skrev :

> [...]
>få lavet de ting, som ikke skulle være i orden i følge FDM.
>Så kan du have ren samvittighed, når du kører i synshallen.

Ahemm - nu gik FDM vist også i deres egen fælde for nyligen, da de
selv blev udsat for en "synstest" ;)

Syn bilen det officielle sted, alt andet er at stikke blår i øjnene på
folk

Fra : KH

Dato : 24-04-04 09:56

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Ahemm - nu gik FDM vist også i deres egen fælde for nyligen, da de
> selv blev udsat for en "synstest" ;)
>
> Syn bilen det officielle sted, alt andet er at stikke blår i øjnene på
> folk

Tja, hos os har vi aldrig haft problemer med FDM.
Så jeg må formode, at det er en enlig svale.
Men du kan selvfølgelig have ret.
Og FDM skal da også holdes i ørerne, ligesom alm. værksteder.
I vores familie har vi også haft VW i sin tid og blev dybt skuffet over
Adolfs SMC-værksteder.
Og så var det, at der blev skiftet til Pyshot.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-04-04 11:11

"KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> skrev :

>Tja, hos os har vi aldrig haft problemer med FDM.

Det har jeg heller ikke, men hold op en griner jeg fik ;)

>Så jeg må formode, at det er en enlig svale.

Tjaehh, jeg ved det ikke.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-04-04 09:50

"Jesper Larsen \(Fjernxx\)" <larsenXXjesper@tiscali.dk> skrev :

>Jeg skal sælge min Escort fra 94, men den skal til syn til juli hvilket jo
>sræmmer køberne væk - er der nogle ideer til hvad jeg kan gøre?

Hvorfor skulle det da skræmme nogen væk - hvis prisen du forlanger
svarer til bilen ?

>- Kan man få den synet før tid?

Jada - du bestiller bare en tid, og får den synet.

>- Kan man lave en syns attest eller noget i den stil?

Det bliver kun noget i den stil - men spar krudtet, og syn bilen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 24-04-04 21:28

> [...]
>
> Jeg skal sælge min Escort fra 94, men den skal til syn til juli hvilket jo
> sræmmer køberne væk - er der nogle ideer til hvad jeg kan gøre?

Ja - Bestil et "frivilligt syn" på "(e)skrotbunken".

Da der er mindre end 6 måneder til det periodiske syn vil køber have bil to
år inden han bliver indkaldt til næste periodiske syn.

Og du kan måske sælge din bil med lidt bedre samvittighed, - og måske få et
par kroner mere for bilen.

fortsat god aften.

--
Hans L. Jørgensen