Toyota Ladelampe
Fra : gramse

Dato : 23-04-04 19:33

Hej
Har sat ny generator på men ladelampen lyser stadigvæk slukker dog ved ca 90
kmt i femte nogle forslag til hvad fejlen kan være?

Toyota Corolla 1,3 1988

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 19:46

> Har sat ny generator på men ladelampen lyser stadigvæk slukker dog ved ca
90
> kmt i femte nogle forslag til hvad fejlen kan være?

Hvad siger ladespændingen?
Skal være mellem 13.3 og 14.7V

Kunne måske være et batteri hvor der er en celle der er klappet sammen.

--
Tom

Fra : gramse

Dato : 23-04-04 19:53

det ser ud til at der kun er 12,6v når jeg måler direkte på batteriet med
startet motor

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 20:00

> det ser ud til at der kun er 12,6v når jeg måler direkte på batteriet med
> startet motor

Tja enten er det en dårlig stelforbindelse, en dårlig stikforbindelse til
generatoren, et defekt batteri, eller noget som er kortsluttet og bruger
afsindig meget strøm.

Ville undersøge tingene i ovenstående rækkefølge

--
Tom

Fra : gramse

Dato : 23-04-04 20:30

takker, prøver at tjekke det imorgen

Fra : gramse

Dato : 24-04-04 12:15

Ja dejligt generator var defekt købt hos Høyer,ingen problem at få
byttet,god service i Slagelse ros til dem!!

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-04 13:22

> Ja dejligt generator var defekt købt hos Høyer,ingen problem at få
> byttet,god service i Slagelse ros til dem!!

Æh du roser dem for at sælge dig en ny generator som er defekt

--
Tom

Fra : bme

Dato : 24-04-04 14:03

> Æh du roser dem for at sælge dig en ny generator som er defekt
>

>grin.wav<

/bo

Fra : gramse

Dato : 24-04-04 20:08

nej jeg havde købt den i tåstrup,og hovedkontoret fortalte mig at jeg kunne
køre til slagelse og købe en ny(jeg bor tæt på slagelse) og derefter ville
de sende den anden til odense og få den tjekket,og hvis den var defekt,ville
jeg så få en check tilsendt,så det var jo rart at manden bag disken bare
byttede den uden vrøvl.derfor ros til høyer i slagelse.