/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Rykkende igangsætning og kørsel i 1.gear
Fra : anders majland


Dato : 23-04-04 17:56

Bil Mazda 626 2.2i 12ventiler fra 1990

Igangsætning er stort set umulig uden at den hugger i det. I 1.gear
begynder den også at hugge i det kørsel med under 2000rpm. Altså f.eks
igangsætning acc. op til 3000rpm og der kan den godt køre jævnt. Hvis
man så langsomt sænker farten begynder hakkeriet igen når man når under
2000rpm.

Nogen gode ideer ?

(Har skiftet det ene motorophæng da det var lidt løst og fordeleren
efter mazda's anbefaling)

nb: bemærk krydspostningen
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



 
 
Kim Olsen (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 23-04-04 22:12

Hej Anders

Du bliver da også mere og mere magelig - er du nu også begyndt at køre i bil


Jeg havde en Lada Samara med samme symptomer, og jeg skiftede også
motorophæng uden held.
Det viste sig at være lambdasonden, der gav nogle forkerte informationer til
indsprøjtningen.
Find en mekaniker, der kan udlæse computeren, og skift evt. selv sonden,
hvis der er nødvendigt.
De fås bla.andet hos THANSEN for omkring kr 200-300.

Men få det tjekket ved en udlæsning, der er jo ingen grund til at skifte en
velfungerende sonde.

Hilsen

Kim Olsen

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:c6bjf6$eb2$1@sunsite.dk...
> Bil Mazda 626 2.2i 12ventiler fra 1990
>
> Igangsætning er stort set umulig uden at den hugger i det. I 1.gear
> begynder den også at hugge i det kørsel med under 2000rpm. Altså f.eks
> igangsætning acc. op til 3000rpm og der kan den godt køre jævnt. Hvis
> man så langsomt sænker farten begynder hakkeriet igen når man når under
> 2000rpm.
>
> Nogen gode ideer ?
>
> (Har skiftet det ene motorophæng da det var lidt løst og fordeleren
> efter mazda's anbefaling)
>
> nb: bemærk krydspostningen
> --
> Anders dot Majland at jyde dot dk
> email address in header is not valid
>
>



anders majland (23-04-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 23-04-04 22:36

> Du bliver da også mere og mere magelig - er du nu også begyndt at
> køre i bil

Den har vi haft snart 4 år og 80000km, men jeg er kun ejer ikke så meget
bruger ... Også derfor at det var ret grelt inden jeg opdagede det ....


> Det viste sig at være lambdasonden, der gav nogle forkerte
> informationer til indsprøjtningen.

Der er sjovt nok ingen problemer i backgear .... Men lambdasonden er
afaik fra 1990 sammen med katt'en så det er bestemt ikke utænkeliget....


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



//zlgge (24-04-2004)
Kommentar
Fra : //zlgge


Dato : 24-04-04 01:38


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:c6c2cr$k1p$1@sunsite.dk...
> > Du bliver da også mere og mere magelig - er du nu også begyndt at
> > køre i bil
>
> Den har vi haft snart 4 år og 80000km, men jeg er kun ejer ikke så meget
> bruger ... Også derfor at det var ret grelt inden jeg opdagede det ....
>
>
> > Det viste sig at være lambdasonden, der gav nogle forkerte
> > informationer til indsprøjtningen.
>
> Der er sjovt nok ingen problemer i backgear .... Men lambdasonden er
> afaik fra 1990 sammen med katt'en så det er bestemt ikke utænkeliget....

Min Pug 405 har samme problem, men jeg tror nu ikke at der er noget galt med
sonden. Derimod er den ved at være godt slidt igennem hele
transmissionslinien da den har rundet de 200kkm nu. Så længe motoren trækker
er der ingen problemer, men hvis man forsøger at køre i 1. gear på et helt
plant underlag med en fart på ca 15 Km/t så hugger den grusomt selvom
motoren går jævnt nok.
Mit gæt er at det er slidte trækaksler osv.

Mvh
//zigge



anders majland (24-04-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 24-04-04 08:26

> Min Pug 405 har samme problem, men jeg tror nu ikke at der er noget
> galt med sonden. Derimod er den ved at være godt slidt igennem hele
> transmissionslinien da den har rundet de 200kkm nu.
....

> Så længe motoren
> trækker er der ingen problemer, men hvis man forsøger at køre i 1.
> gear på et helt plant underlag med en fart på ca 15 Km/t så hugger
> den grusomt selvom motoren går jævnt nok.
> Mit gæt er at det er slidte trækaksler osv.


Nok et meget godt gæt. Mazdaen er oppe omkring 340.000km

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Klaus G. (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 24-04-04 02:17

> Min Pug 405 har samme problem, men jeg tror nu ikke at der er noget galt
med
> sonden. Derimod er den ved at være godt slidt igennem hele
> transmissionslinien da den har rundet de 200kkm nu. Så længe motoren
trækker
> er der ingen problemer, men hvis man forsøger at køre i 1. gear på et helt
> plant underlag med en fart på ca 15 Km/t så hugger den grusomt selvom
> motoren går jævnt nok.
> Mit gæt er at det er slidte trækaksler osv.
>
Gør min Pug405 Mi16 89' som har rundet 237kkm. Det er som om at den ved
15km/t ligsom får en skub, så køre bilen et kort stykke tid lidt hurtigere
end motoren får hjulene til at dreje, og pga. slid på træk akslerne, så er
der slør, så når motoren får "fat" igen, så får bilen et skub mere, osv osv
osv.. Sådan føler jeg det når min bil hugger i det. Pisse træls, ikke til at
køre langsom, evt. følge trafikken i tæt bykørsel uden at man skal bruge
koblingen utroligt meget :(

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?



anders majland (12-05-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 12-05-04 16:02

> Bil Mazda 626 2.2i 12ventiler fra 1990
>
> Igangsætning er stort set umulig uden at den hugger i det. I 1.gear
> begynder den også at hugge i det kørsel med under 2000rpm. Altså f.eks
> igangsætning acc. op til 3000rpm og der kan den godt køre jævnt. Hvis
> man så langsomt sænker farten begynder hakkeriet igen når man når
> under 2000rpm.

Fejlen var en revnet vacumslange - Jeg har valgt at betale mig fra
fejlfindingen så jeg ved ikke præcist hvilken det var galt med.

Min lokale mekaniker endte med at køre omkring en hugger efter et
"udvalg" og startede fra en ende af. Den defekte slange havde
selvfølgelig også revnen så den ikke kunne ses før den var pillet af ...
Jeg er bare glad for at hans timeløn kun er omkring 1/3 af et større
værksteds da han har brugt over 10 timer på den (incl udskiftning af det
defekte motorophæng).


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408674
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste