BT Bilsalg - PAS PÅ
Fra : Martin Eriksen

Dato : 23-04-04 17:13

Hej alle

Hvis I står og skal købe en brugt bil - så pas på med at handle hos BT
Bilsalg i Humlebæk.

Jeg har lige købt en bil der, som har en hel del mangler, men da jeg
henvendte mig til dem for at få fejlene rettet (dette dagen efter at
jeg havde fået bilen), fik jeg bare den besked at der ikke var garanti
på biler til den pris (ca. 14.000) - godt nok er 14.000 ikke så meget,
men jeg kan da sagtens mærke i mit budget at jeg har brugt pengene.

Jeg skrev så tilbage til dem, at der er garanti ifølge købeloven, men
det er de fuldstændig ligeglade med.

Så endnu engang PAS PÅ med at handle hos BT Bilsalg

Venlig hilsen
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 17:21

> [...]
> det er de fuldstændig ligeglade med.
>
> Så endnu engang PAS PÅ med at handle hos BT Bilsalg

Jeg troede ikke at man måtte kører bil når man er døv og blind :)

Spøg til side, du er desværre ikke den første der gør den erfaring.
Der kommer jævnligt indlæg her i gruppen om dårlige erfrainger med BT
bilsalg.
Det har også været fremme i pressen flere gange, utroligt at han kan holde
en forretning i gang med sådan et renommé.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : KH

Dato : 23-04-04 17:48

> [...]
> Det har også været fremme i pressen flere gange, utroligt at han kan holde
> en forretning i gang med sådan et renommé.

Det er da bare at aflægge gutten et besøg og så se, om han skifter mening,
når der kommer en flok.
Man kan bruge mange metoder for at lukke hans biks.
Jeg føler virkelig med folk, som bliver snydt af bedragere som BT-bilsalg.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-04-04 17:51

On Fri, 23 Apr 2004 18:48:00 +0200, "KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> wrote:

>Jeg føler virkelig med folk, som bliver snydt af bedragere som BT-bilsalg.

Der er sort af mennesker i week-end'en !!!

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-04-04 20:14

"KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> skrev :

>Man kan bruge mange metoder for at lukke hans biks.

Ja - og hvis folk ellers havde nosser nok, skulle det være rimeligt
nemt at få ham Benjamin til at fatte et vink med en vognstang.

Hvis f.eks folk her fra gruppen, kunne tromles sammen, og bare en dag,
stå ved forretningen, og dele en "flyer" ud til alle der bare tænkte
på at kigge på en bil i den biks, kunne det være han kom på andre
tanker....

>Jeg føler virkelig med folk, som bliver snydt af bedragere som BT-bilsalg.

Jeg ved ikke efterhånden - folk flest tænker kun med tegnebogen ;(

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-04-04 20:18

On Fri, 23 Apr 2004 21:13:43 +0200, jan@stevns.net wrote:

> [...]
>tanker....

>Jeg ved ikke efterhånden - folk flest tænker kun med tegnebogen ;(

Hvis man køber en bil uden at prøve den, må man være indstillet på
lidt af hvert. Sådan er det.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-04-04 20:26

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Hvis man køber en bil uden at prøve den, må man være indstillet på
>lidt af hvert. Sådan er det.

Enig !

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 20:29

> Enig !

Findes der da nogen som køber brugt bil uden at prøvekøre den først??

--
Tom

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-04-04 20:29

On Fri, 23 Apr 2004 21:28:36 +0200, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Findes der da nogen som køber brugt bil uden at prøvekøre den først??

Ja da!
Der er da mange, som importerer uden at have prøvet bilen. Det er
ganske uproblematisk, hvis man har den rette indstilling.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-04-04 21:14

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Findes der da nogen som køber brugt bil uden at prøvekøre den først??

Jada ......

(jeg har da også præsteret det.......)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-04-04 17:51

Claus Petersen wrote:
> Det har også været fremme i pressen flere gange, utroligt at han kan
> holde en forretning i gang med sådan et renommé.

Og hvem siger det mest om?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-04-04 20:14

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :

>Og hvem siger det mest om?

køberne's tegnebøger

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-04-04 17:20

On Fri, 23 Apr 2004 18:12:43 +0200, Martin Eriksen <news@mce.dk> wrote:

>Hej alle
>
>Hvis I står og skal købe en brugt bil - så pas på med at handle hos BT
>Bilsalg i Humlebæk.
>
>Jeg har lige købt en bil der, (...)

Undskyld, men læser du aldrig andet end Anders And? BT Bilsalg har været
på forsiden, bagsiden, midtersiderne etc. i BT. EB, JP, DFB etc. Hvis du
havde kigget lidt i gruppen eller søgt på Google, ville du have fundet
bunker af skrækhistorier om BT Bilsalg.

[snip]
>Jeg skrev så tilbage til dem, at der er garanti ifølge købeloven, men
>det er de fuldstændig ligeglade med.

Det er han kendt for. Efter kalkulen: Når folk kun har rår til en billig
bil, har de ikke råd til at lægge sag an, så dem tager jeg røven på.

Gå ind til advokathjælpen og få eventuelt dem til at skrive et fint
lille brev til BT Bilsalg. Måske kan det hjælpe lidt på sagen. Ellers må
du trække ham i retten.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Martin Eriksen

Dato : 23-04-04 18:48

On Fri, 23 Apr 2004 18:19:40 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

> [...]
>på forsiden, bagsiden, midtersiderne etc. i BT. EB, JP, DFB etc. Hvis du
>havde kigget lidt i gruppen eller søgt på Google, ville du have fundet

Desværre er det ikke lige nogen af de aviser jeg holder - surt show,
men jeg har da tænkt mig at køre ham hele vejen til retten om
nødvendigt.

/Martin

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-04-04 19:03

Martin Eriksen wrote:
> Desværre er det ikke lige nogen af de aviser jeg holder - surt show,
> men jeg har da tænkt mig at køre ham hele vejen til retten om
> nødvendigt.

Hvad er det for en bil?
Mærke, model, årgang, km osv.
Hvad er der galt?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Martin Eriksen

Dato : 23-04-04 19:27

On Fri, 23 Apr 2004 20:02:33 +0200, in dk.fritid.bil you wrote:

>Hvad er det for en bil?
>Mærke, model, årgang, km osv.
>Hvad er der galt?

Det er en Skoa Favorit 135 fra 1993 - der er følgende galt:

Benzinmåler hopper og danser så man ikke kan se indhold af tanken
(ikke så slemt)
Der mangler en oliepind (ikke så slemt)
Lys for håndbremse trukket bliver ved med at lyse (ikke så slemt, men
ret irreterende)
Der er ingen lys i instrumentbrædtet (ikke så slemt men...)
Motoren kører for højt i tomgang (slemt)
Ved kaburator lige under luftfilter er der en kæmpe gang rodlim/bejse
det er slemt
Når håndchocker har været trukket - så falder den ikke på plads igen -
man skal ud i motorrummet og skubbe den på plads - det er slemt
Og så nok det værste - bilen kan slet slet ikke trække, det føles som
om der er spændt en kæmpe anhænger bag på - på vejen hjem fra
forhandler - kunne jeg med held og ned ad bakke lige komme op på 80
km/t

BT Bilsalg er jo så smarte (og jeg ved det - men det hjælper jo ikke
så meget at være bagklog) - at det ikke lige er til at komme til at
prøvekøre de fleste af de biler de har - der er lige noget der skal
laves først - men køb den, så laver vi det... På min bil var det
køleren, den var også lavet. Og så siger de også at bilen leveres
nysynet - det er den også - men det betyder jo bare at bilen er
lovlig.

Venlig hilsen
Martin

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-04-04 19:30

Martin Eriksen wrote:
Og så siger de også at bilen leveres
> nysynet - det er den også - men det betyder jo bare at bilen er
> lovlig.

Den er ikke lovlig før ting der bliver fundet til synet er lavet...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 19:41

> Martin Eriksen wrote:
> Og så siger de også at bilen leveres
>
> Den er ikke lovlig før ting der bliver fundet til synet er lavet...

Man indgiver da bare en politianmeldelse af BT biler, hvis bilen kun er
betinget godkendt. Det står jo tydeligt i synspapirene at bilen kun må
bruges til transport til nærmeste reparatør og ellers intet andet. Så hvis
BT har ladet kunderne køre prøveture i bilen, burde det være let at "knalde"
ham på dette.

--
Tom

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-04-04 19:45

On Fri, 23 Apr 2004 20:41:22 +0200, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Det står jo tydeligt i synspapirene at bilen kun må bruges til transport
>til nærmeste reparatør og ellers intet andet.

Wrong - der står, at "køretøjet ikke er lovligt før, fejlen er
udbedret. Man kan DOG køre fra synssted til reparatør"
Din formulering er en væsentlig skærpelse ift. den egentlige tekst,
jég citerer !

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 20:08

> [...]
> udbedret. Man kan DOG køre fra synssted til reparatør"
> Din formulering er en væsentlig skærpelse ift. den egentlige tekst,

Sådan ser jeg ikke min formulering
Jeg husker fra min teoribog at det påhviler EJEREN af køretøjet at det
overholder lovens minimumskrav. Hvis man får et stykke papir fra SB med
mangler så er det bund hamrende ulovligt at låne et køretøj ud og man
handler helt klart i ond tro.

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-04-04 20:12

Martin Eriksen wrote:
> Lys for håndbremse trukket bliver ved med at lyse (ikke så slemt, men
> ret irreterende)

Pas på! Det kan være slemt. Det er i de fleste biler også indikator for
bremsevæske, så se efter om der er nok bremsevæske på ASAP.

> Der er ingen lys i instrumentbrædtet (ikke så slemt men...)

Sikring?

> Når håndchocker har været trukket - så falder den ikke på plads igen -
> man skal ud i motorrummet og skubbe den på plads - det er slemt

Smør det... WD40 hjælper sikkert...

> [...]
> om der er spændt en kæmpe anhænger bag på - på vejen hjem fra
> forhandler - kunne jeg med held og ned ad bakke lige komme op på 80

Det er en Skoda, ik...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 22:26

> Det er en Skoda, ik...

Ja, hvad havde han regnet med? det er jo ikke en Rapid :)

Det hænger måske sammen med lyset i håndbremselampen, den er måske trukket
:)))))

Sorry, jeg kunne ikke dy mig.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Peter Larsen

Dato : 23-04-04 20:04

Martin Eriksen wrote:

> [...]
> køleren, den var også lavet. Og så siger de også at bilen leveres
> nysynet - det er den også - men det betyder jo bare at bilen er

Du har købt en brugt bil du ikke har prøvekørt?

Har du ikke haft nogen som kunne rådgive dig? bare lidt?

hvad står der på din slutseddel ? nogen specielle bemærkninger?

Du er beskyttet af købeloven, mht. retten til reklamation. men du har
godt nok begavet dig dybt i det til at begynde med.

fat pennen, og en blyantspidser, du får brug for den..

--
regards, Peter Larsen

Fra : Martin Eriksen

Dato : 23-04-04 20:53

On Fri, 23 Apr 2004 21:03:53 +0200, Peter Larsen <mail@czar.dk> wrote:

>Du har købt en brugt bil du ikke har prøvekørt?

Desværre ja - men jeg regnede med (spark mig bare bagi) at når jeg
købe hos en forhandler så var tingene i orden - det har det været
tidligere når jeg har købt hos forhandler.

>Har du ikke haft nogen som kunne rådgive dig? bare lidt?

Igen - det hjælper ikke at være bagklog - for jo - det har jeg.

>hvad står der på din slutseddel ? nogen specielle bemærkninger?

Overhovedet ingen specielle bemærkninger på slutseddel.

>Du er beskyttet af købeloven, mht. retten til reklamation. men du har
>godt nok begavet dig dybt i det til at begynde med.

Jeg ved det - og jeg har allerede lavet papirerne til
Forbrugerklagenævnet - og snakket lidt med en advokat.

>fat pennen, og en blyantspidser, du får brug for den..

Yep - desværre

Venlig hilsen
Martin

Fra : Deaster

Dato : 23-04-04 20:45

Martin Eriksen wrote:

> [...]
> køleren, den var også lavet. Og så siger de også at bilen leveres
> nysynet - det er den også - men det betyder jo bare at bilen er

Lol, du har altså købt en gammel bil for 14K uden overhovedet at
prøvekøre den ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Martin Eriksen

Dato : 23-04-04 20:51

On 23 Apr 2004 19:44:53 GMT, "Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote:

>Martin Eriksen wrote:
>

>Lol, du har altså købt en gammel bil for 14K uden overhovedet at
>prøvekøre den ?

Desværre ja - men sådan er det jo - af skade bliver man klog - men
sjælden rig...

/Martin

Fra : Peter Larsen

Dato : 23-04-04 18:58

Martin Eriksen wrote:

> Desværre er det ikke lige nogen af de aviser jeg holder - surt show,
> men jeg har da tænkt mig at køre ham hele vejen til retten om
> nødvendigt.

morsom idé..

lav en plance, mød op i weekenden og del folder ud med udklip fra avis
osv til folk som kommer og kigger på bil.. stå på FORTOVET.. det er
offentlig vej..

Det kan være de godt bagefter vil snakke om at overholde deres
forpligtelser når du har gjort det et par gange..

--
regards, Peter Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 19:16

> Desværre er det ikke lige nogen af de aviser jeg holder - surt show,
> men jeg har da tænkt mig at køre ham hele vejen til retten om
> nødvendigt.

Det ER nødvendigt

--
Tom

Fra : Morten Kirsbo

Dato : 23-04-04 23:22

"Det har også været fremme i pressen flere gange, utroligt at han kan holde
en forretning i gang med sådan et renommé."

Nu reklamerer han jo på Kanal KBH after hours ;)

Fra : Henning

Dato : 23-04-04 20:07

wrote:

>Hej alle
>
>Hvis I står og skal købe en brugt bil - så pas på med at handle hos BT
>Bilsalg i Humlebæk.

Tja, dyre lærepenge... De har flere gange været hængt ud i både
Ekstrabladet, FDM's Motor, TV's Kontanten og andre steder... Havde du
spurgt herinde før købet, havde du sparet dig for mange ærgelser.
Er du ikke allerede medlem af FDM, så meld dig ind og lad dem se på
sagen.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Peter Larsen

Dato : 23-04-04 20:05

Henning wrote:
> Er du ikke allerede medlem af FDM, så meld dig ind og lad dem se på
> sagen.

skal være medlem af fdm FØR bilkøb...

--
regards, Peter Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 20:21

> skal være medlem af fdm FØR bilkøb...

I denne sag er det ligemeget. Ser nærmest ud som om alle instanser har
opgivet BT bilsalg og at stoppe manden.
FDM har længe advaret deres medlemmer mod ham.

--
Tom

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-04-04 20:22

wrote:

> [...]
>det er de fuldstændig ligeglade med.
>Så endnu engang PAS PÅ med at handle hos BT Bilsalg

www.dr.dk/reneord/eksperten/210803eksperten_svar_forsikring.htm
Jeg har en sag ved Forbrugerstyrelsen og fået medhold. Det drejer sig
om et bilkob hos BT Bilsalg. BT Bilsalg nægtede imidlertid at følge
jeres afgoresel, hvilket har fået mig til at lægge sag an ved
domstolene. Mit spørgsmål er, om fremtidige kunder ved BT Bilsalg kan
regne med hjælp fra jer, når BT Bilsalg nægter at følge jeres
afgørelse?

SVAR:
Hvis sagerne opfylder kriterierne for hjælp fra Retshjælpsordningen
vil vi kunne tage disse sager. Ring til mig vedrørende den konkrete
retssag.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-04-04 20:32

Martin Eriksen wrote:
> Hej alle

Affødt af denne tråd var jeg lige ind på BT-bilsals hjemmeside...
Hvis nogen af bilerne bare er lidt i orden og man kan få lov til at gennemgå
den totalt, så er der godt nok nogle lave priser imellem....

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-04-04 20:33

On Fri, 23 Apr 2004 21:31:39 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Affødt af denne tråd var jeg lige ind på BT-bilsals hjemmeside...
>Hvis nogen af bilerne bare er lidt i orden og man kan få lov til at gennemgå
>den totalt, så er der godt nok nogle lave priser imellem....

Det er vrag hele lortet

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-04-04 22:01

Mogens Knudsen wrote:

> Det er vrag hele lortet

Jeps, magen til storsvindler skal man lede længe efter.
Jeg sad lige og så Drengene Fra Angora her til aften, og da rulleteksterne
kørte over skærmen til sidst, var BT Bilsalg med i blandt dem der blev
takket, så han har sikkert haft lånt et gammelt vrag ud til DR-TV, og fået
lidt gratis reklame på den måde.
Jeg tror at det var denne Chevrolet der var med i programmet:
http://billisten.bilinfo.dk/bt-bilsalg/showcars.asp?ID=528401044&dealer=5284&PP=1

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 22:18

> Jeg tror at det var denne Chevrolet der var med i programmet:

http://billisten.bilinfo.dk/bt-bilsalg/showcars.asp?ID=528401044&dealer=5284
&PP=1

Dohhh - Fjolset kan ikke engang stave til Sjævolæt.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : KH

Dato : 24-04-04 07:01

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lidt gratis reklame på den måde.
> Jeg tror at det var denne Chevrolet der var med i programmet:

Jeg kørte reg.nr. igennem databasen hos bilsyn.dk.
Der har været 16 syn af denne biltype.
25% havde tæret bremsesystem og 25% havde skævbremsning.
Netop denne bil har ikke været synet siden 2000.

KH.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 29-04-04 10:48

Per Beer Hansen wrote:

> [...]
> lidt gratis reklame på den måde.
> Jeg tror at det var denne Chevrolet der var med i programmet:

Har han overhovedet den bil endnu?
Eller står der bare flere på lager. Det var da lige akkurat sådan en rød
Caprice fra BT Bilsalg der var en heldig gut der vandt i Zulu Bingo engang.

Og ja jeg mener heldig.... den vogn er så fed at den ikke behøver kunne
køre. Bare stå og se stor ud foran hoveddøren

Fra : Frank Attle

Dato : 23-04-04 23:43

Der har jo tidligere været indlæg om Benjamin her i gruppen. Af nysgerrighed
har jeg derfor stoppet op på Gladsaxevej, hvor jeg jævnlig kører forbi. Og
Mogens, du har da ret, det er nogle vrag, men sminkede lig synes jeg ikke
der er ikke tale om. Der er intet gjort for at skjule fejl eller mangler,
Den kære Benjamin har end ikke gidet at støvsuge bilerne. En Favorit fra 93
i rimelig stand ville jeg tro burde koste ca. 20.000-25.000 kr. Alle
Benjamins biler er noget lort, son du skriver, men de er saftsusemig også
billige! Og jeg synes ikke han prøver at skjule noget.

Jeg har svært ved at skulle forsvare en mand som ham, men det er vel
naturligt, at der lidt sammenhæg mellem priser og kvalitet?

Frank

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-04-04 09:59

Frank Attle wrote:
> Jeg har svært ved at skulle forsvare en mand som ham, men det er vel
> naturligt, at der lidt sammenhæg mellem priser og kvalitet?

Det var der, jeg ville hen.

Hvis man ikke regner med at få en bil, der er helt i orden, men ved hvad man
køber tror jeg sagtens man kan gøre en god handel.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-04-04 13:52

On Sat, 24 Apr 2004 10:59:19 +0200, Morten Fruergaard wrote:

> Det var der, jeg ville hen.
>
> Hvis man ikke regner med at få en bil, der er helt i orden, men ved hvad
> man køber tror jeg sagtens man kan gøre en god handel.

Enig.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-04-04 15:46

Frank Attle wrote:
> [...]
>
> Jeg har svært ved at skulle forsvare en mand som ham, men det er vel
> naturligt, at der lidt sammenhæg mellem priser og kvalitet?

Uanset hvilke priser han kører med, så kan han jo ikke bare ophæve
købeloven.
Og han gør jo end ikke sine kunder opmærksom på dette, altså at der er 0%
garanti/reklamationsret, det var da det mindste han kunne gøre hvis det er
den slags forretning han ønsker at drive.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-04 16:12

> [...]
> garanti/reklamationsret, det var da det mindste han kunne gøre hvis det er
> den slags forretning han ønsker at drive.

Så får han jo ikke solgt nogen biler

--
Tom

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 24-04-04 16:12

KLIP

> Så får han jo ikke solgt nogen biler

LOL ... Rene Ord For Lommepengene.

Hr. Bjørn

Fra : Henning

Dato : 24-04-04 12:47

wrote:

>Hej alle
>
>Hvis I står og skal købe en brugt bil - så pas på med at handle hos BT
>Bilsalg i Humlebæk.

Ot: Er det den samme BT som ligger i Herlev, tæt på Q8?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk