"Den flyvende Wartburg"
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 23-04-04 15:24

Er der noget specielt ved en Wartburg, som virker særligt ansporende på
dem der kan finde på at lægge en større motor ind, end den bilen er
bygget til?

En gang skulle jeg køre med min svoger til et sted langt inde i det sydlige
Jugoslavien. Min søster var taget i forvejen, fordi hun skulle konsultere
en speciellæge, som var ansat på et kursted langt nede i Serbien.

Da vi kørte på den endeløse og flade vej fra Zagreb mod Beograd,
blev vi pludselig overhalet af en Wartburg, som så ud som om den
mere fløj ene kørte udenom os. Det så ud som om karosset duvede
eller vuggede, som om den ikke havde alle 4 hjul på vejbanen. Det var
dog noget af det mærkeligste jeg har været ude for, sagde min svoger,
han må da ikke være rigtig klog at køre så stærkt i en bil, der er så
dårligt
affjedret.

Langt senere så vi den samme Wartburg holde inde på en stor tankstation.
Han skal ikke komme til at overhale mig een gang til, sagde min svoger, og
satte farten en anelse op. Men det varede ikke længe, før vi havde Wart-
burgeren lige bag os. Chaufføren tudede frækt i hornet og kørte meget tæt
på os. Nej, det vil jeg ikke være med til, sagde min svoger og sænkede sin
egen hastighed, for at lade den passere. Og igen kunne vi se at den ligesom
vuggede svagt inden den forsvandt zig-zaggende ud og ind mellem alle dem,
der var foran.

Een gang til kom vi tæt på den, et sted hvor der var vejarbejde. Men igen
fræcede den gennem alt og forsvandt. En timestid senere stoppede vi for at
spise frokost i vejsiden. Det var skønt at sidde dér og lade sig gennembage
af solen, mens luften bølgede af varme ude i horisonten.

Pludselig kune vi høre en fjern hyletone, og mens vi pakkede vores ting
sammen,
blev lyden tydeligere, det var lyden af flere udrykningskøretøjer - men
stadig langt væk.

Vi satte os ind i bilen og kørte atter videre mod Beograd, og lyden af
udrykningskøretøjerne blev kraftigere. Pludselig så vi en mægtig sammen-
stimlen foran os, og til venstre flere biler helt flikket ind i hinanden,
men til
højre _meget_ langt inde på marken lå 'den flyvende Wartburg' med alle
4 hjul i vejret.

Ja - altså da jeg så Jeres beskrivelse af den 'tunede' Wartburg, så kunne
jeg
ikke modstå fristelsen til at fortælle dette, selvom det måske ikke er
særlig
interessant, for vi blev jo aldrig klar over, hvad der var gjort ved netop
den
Wartburg.

Og så kan jeg se at gruppen vist ikke er for Quinder, så undskyld, hvis jeg
har overtrådt nogle regler.

Ruth/Elena.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-04-04 15:33

"Ruth Nielsen" <elena@io.dk> skrev :

>Og så kan jeg se at gruppen vist ikke er for Quinder, så undskyld, hvis jeg
>har overtrådt nogle regler.

Deri tager du ganske fejl ;)

(og du har vist ikke overtrådt nogle regler)

Fra : Brian

Dato : 23-04-04 15:38

Hejsa

Ruth Nielsen skrev:

> Og så kan jeg se at gruppen vist ikke er for Quinder, så undskyld,
> hvis jeg har overtrådt nogle regler.

Årrhh... halvdelen af skribenterne, er alligevel en flok
tudemarie'er

Men en god historie er der vel altid plads, specielt kan jeg godt lide
denne passage:
"Det var skønt at sidde dér og lade sig gennembage af solen, mens luften
bølgede af varme ude i horisonten."

Dén slags skriblerier er der ikke meget af normalvis

/Brian

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 23-04-04 18:55

"Brian" skrev i en meddelelse

> [...]

> bølgede af varme ude i horisonten."
>
> Dén slags skriblerier er der ikke meget af normalvis

Tak, jeg var da lige ved at slette den igen, fordi den jo er OT.

Ruth

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-04-04 18:56

On Fri, 23 Apr 2004 19:55:21 +0200, "Ruth Nielsen" <elena@io.dk> wrote:

[snip]

>Tak, jeg var da lige ved at slette den igen, fordi den jo er OT.

Ahwa?!? Den er da vist ikke OT her i gruppen.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-04-04 19:02

Fly Christensen wrote:
> Ahwa?!? Den er da vist ikke OT her i gruppen.

Niks. Den handler om bil = den er mere end velkommen... .-)

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 24-04-04 10:40

Brian wrote:

> [...]
> bølgede af varme ude i horisonten."
>
> Dén slags skriblerier er der ikke meget af normalvis

Naturligvis ikke, rigtige oliehoveder bruger sommeren under bilen
og bliver derfor kun solbrændte på benene..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Chr.

Dato : 23-04-04 16:18

"Ruth Nielsen" <elena@io.dk> skrev i en meddelelse
> Er der noget specielt ved en Wartburg, som virker særligt ansporende på
> dem der kan finde på at lægge en større motor ind, end den bilen er
> bygget til?

sjovt nok har Wartburg og BMW jo en fælles fortid,-EMW/Wartburg var BMW's
fabrikker der kom til at liggei øst...der kom en overgang BMW'er fra øst,
som så senere kom til at hedde EMW.....og så Wartburg...

Trabant,-IFA er tidligere Audi.

Chr.

Fra : hanzen

Dato : 23-04-04 16:36

"Chr." <chrisl@askfordomain.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fabrikker der kom til at liggei øst...der kom en overgang BMW'er fra øst,
> som så senere kom til at hedde EMW.....og så Wartburg...

Der dukker tit pudsige ting frem fra fortiden.
Mon *Brian* er klar over at hans Bimsmobil bare er en firetakts Wartburger?

--
hilzen
hanzen

Rygning forkorter cigaretterne.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-04-04 17:50

Ruth Nielsen wrote:
> Og så kan jeg se at gruppen vist ikke er for Quinder, så undskyld,
> hvis jeg har overtrådt nogle regler.

Fed historie. Og du skal være ganske velkommen. Der er desværre alt for få Q
der interesseret sig bare lidt for biler...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 23-04-04 19:23

"Morten Fruergaard" skrev i en meddelelse

> Fed historie. Og du skal være ganske velkommen. Der er desværre alt for få
> der interesseret sig bare lidt for biler...

Jamen tak for pæne ord. Så kan det da godt være, jeg vil vil skrive nogle
få bemærkninger en gang imellem. Ikke så meget som i dag.

Ruth