tøf, tøf, tøøøøffff....??
Fra : Ukendt

Dato : 22-04-04 17:17

Til gruppen,

Som tidligere nævnt har jeg ofte lidt probs med min 1.4 AX 86 'er.

For nylig er den begyndt at "eftertænde" når man slukker bilen? Altså drejer
nøglen, og så tænder den et par gange efterfølgende... det lyder ihvertfald
sådan!

Hvad kan dette skyldes?

Venligst
Kasper

Fra : Frank Gregersen

Dato : 22-04-04 18:06

Uden have meget forstand på det, så kan det vidst være koks i/på
cylindre/stempler. Det var ivhertfald den forklaring jeg fik af min mekker
da jeg havde min gamle golf. Han mente det kunne klares med at hælde lidt
danskvand forsigtigt ned i karburatoren, ved 2-2500rpm. Stop med at hælde
når motoren næsten kvæles! Om denne historie er en såkaldt "And" ved jeg
ikke, for jeg fik aldrig afprøvet det, så hvis andre her i NG kunne
be-/afkræfte teorien ville det være dejligt.
MVH Frank

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-04-04 18:47

"Frank Gregersen"

, for jeg fik aldrig afprøvet det, så hvis andre her i NG kunne
> be-/afkræfte teorien ville det være dejligt.
Det er så hermed gjort, den er go nok- en såkaldt "danskvandskur".

Fra : Brian A.

Dato : 22-04-04 20:42

"Frank Gregersen" <frankNOSPAMgregersen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Om denne historie er en såkaldt "And" ved jeg
> ikke, for jeg fik aldrig afprøvet det, så hvis andre her i NG kunne
> be-/afkræfte teorien ville det være dejligt.

Den er god nok, men andre vil nok hellere købe et additiv til benzinen på
tanken, end at stå og hælde vand i sin kære maskine. Også selvom det er
billigere med danskvand'en :)