Udskiftning af tandrem på Mondeo
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 22-04-04 13:54

Hej

Min svigerfar har købt en Mondeo 1,8 fra '94. Han har spurgt mig om jeg kan
udskifte tandremmen for ham. Jeg har kun prøvet at skifte tandrem i en
Kadett og et par Volvo'er uden probs.
Jeg har aldrig set motorrummet på en Mondeo. Men er det lige til, eller skal
han på værksted...
Nogle mærker lader fx. tandremmen køre rundt om motorophæng eller lign. Er
der tilsvarende "problemer" i Mondeo eller....

Og jo, jeg skal nok skifte rem-strammer også

Han bor 150km fra mig, så jeg kan ikke lige kigge, så jeg ville lige hører
jer, inden jeg siger ok

--
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-04 14:34

> [...]
> Kadett og et par Volvo'er uden probs.
> Jeg har aldrig set motorrummet på en Mondeo. Men er det lige til, eller

Jeg har også skifte på andre biler, undtagen min egen mondeo. Har ikke mod
på selv at gå i krig med det så jeg får en til at hjælpe mig som har prøvet
det før.

> Nogle mærker lader fx. tandremmen køre rundt om motorophæng eller lign. Er
> der tilsvarende "problemer" i Mondeo eller....

Næh, den sidder i den ene side, men der er ikke meget plads og man skal
pille det ene motorophæng af og have en lift under motoren for at den ikke
skal falde ned.

> Og jo, jeg skal nok skifte rem-strammer også

Jeg kom af med 120 Euro hos Ford i tyskland for et komplet sæt.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-04-04 11:37

Ok, tak for svar. Jeg tror jeg lader ham køre til et værksted. Har ikke lige
mulighed for løfte motor..... Men det kommer engang i mit værksted

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.