+/- Nissan Primera 1.8 Tekna ???
Fra : Mihai Marinescu

Dato : 22-04-04 12:38

Hej alle,
Jeg er meget tæt på at købe ovenstående for ny men jeg vil gerne høre nogle
menninger fra nogen der har en eller bare har en idé om dette er en god bil
eller ej.

Mvh.
Mihai Marinescu

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-04 13:41

> Jeg er meget tæt på at købe ovenstående for ny men jeg vil gerne høre
nogle
> meninger fra nogen der har en eller bare har en idé om dette er en god bil
> eller ej.

Fin bil - så længe du ikke kører hurtigere end 140 km/t.

Både 1,8´eren med fem gear og 2.0´eren med seks gear er ekstremt FORSLUGNE,
når der bliver gået til makronerne.

Ved omkring 170 km/t kører en 1,8´er ikke mere end 8 km/ltr, og det er alt
for lidt. En af mine venner har haft en 2.0 med seks gear (topmodellen med
alt i lir), og den kørte han ned til 6 km/ltr på, når han om natten krydsede
Danmark på motorvejen med lige under 200 km/t som target speed. Det det
samme forbrug, som jeg havde i en Golf R32´er med knap 250 hk ved "tysk
motorvejskørsel" med targetspeed på 210 km/t. Alt, alt for dårligt - også
selvom man ikke kører SÅ hurtigt.

Min egen gamle Opel Vectra 2.0 kører suverænt længere på brændstoffet og kan
samtidig "sætte 1,8´eren af" som ingenting.

Ergo - hvis du kører frisk til - eller hvis du tager på ture nedad den tyske
Autobahn, så skal du påregne en del tankninger.

Ved normal kørsel er den blot "ikke særligt sparsommelig" - kun ved
kattepote-kørsel kan den siges ikke at være i vildere uoverensstemmelse med
dens opgivelser end andre biler.

Dens forbrug eskalerer med andre ord, når den skal "bestille noget" - mere
end ved nogen bil, jeg nogensinde har oplevet.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mihai Marinescu

Dato : 22-04-04 14:50

Meget interessant. Det er lidt svært at argumentere at dette ikke er en
vigtig pointe medmindre man er ligeglad med sin forbrug. Kan bare ikke finde
en anden bil som er lige så vel udstyret. Andre forslag ?

Mihai

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-04-04 18:56

On Thu, 22 Apr 2004 15:50:00 +0200, "Mihai Marinescu"
<mihai@marinescu.dk> wrote:

>Meget interessant. Det er lidt svært at argumentere at dette ikke er en
>vigtig pointe medmindre man er ligeglad med sin forbrug.

Nu kan de nævnte forbrugstal overhovedet ikke ses i andre målinger, så
derfor skal man nok liiige tage det med et gran salt. Jeg kan
eksempelvis nævne, at min Omega kører noget mere pr. liter i mine
hænder end den gjorde i den tidligere ejers. Og jeg har en Omega
3.0i-24 for at bruge kræfteren.

>Kan bare ikke finde en anden bil som er lige så vel udstyret. Andre forslag ?

Seat Toledo ville jeg prøve - Mazda 6 er også værd at stifte
bekendtskab med, IMO. Opel Astra 2,2 16V Elegance 5-d - Peugeot 406
2,0 XS4 med 158 hk trods ny model lige om hjørnet

Jan W og undertegnede så under turen til Biler i Bella en del på Kia
Magentis 2,5 V6 EX aut. - dælme meget bil for pengene !!

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-04-04 20:04

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Jan W og undertegnede så under turen til Biler i Bella en del på Kia
>Magentis 2,5 V6 EX aut. - dælme meget bil for pengene !!

rart man ikke står alene med den antagelse ;)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-04-04 20:05

On Thu, 22 Apr 2004 21:04:28 +0200, jan@stevns.net wrote:

>rart man ikke står alene med den antagelse ;)

Og så ser den flot og gennemført ud. Desuden håndsyet læderrat og
-gearknop som i gamle dage (Opel Omega 3.0i-24).

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-04-04 20:16

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Og så ser den flot og gennemført ud. Desuden håndsyet læderrat og
>-gearknop som i gamle dage (Opel Omega 3.0i-24).

som jeg skrev i gruppen midt i December :

citat

> [...]
>fint udsyn bagud - skråt bagud
>helt ok med 2 liter motoren, og temmeligt god med v6'eren
>den's automat skifter fint

>Den støjer ikke specielt, men er ikke nær Scorpio niveau (hvilket også
>er en unfair sammenligning!)

>Dens køreegenskaber er , baseret på en relativt kort tur, slet ikke i
>stil med Mondeo/Focus, men virker lidt japansk. (udefinerbar)

>Hvis jeg stod og skulle kaste sådan en 240kkroner efter en bil, ville
>jeg bestemt medtage denne - og skulle jeg være ærlig, er der sgu noget
>mere bil i en Magentis 2.5 V6 med automat end i den sølle Golf 1.4 man

Mit drilleri af Golffolket affødte dog ikke det jeg pønsede på ;)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-04-04 20:14

On Thu, 22 Apr 2004 21:15:52 +0200, jan@stevns.net wrote:

> [...]

Helt enig

>Mit drilleri af Golffolket affødte dog ikke det jeg pønsede på ;)

Næ - det kom senere !

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-04-04 20:25

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Jan W og undertegnede så under turen til Biler i Bella en del på Kia
>Magentis 2,5 V6 EX aut. - dælme meget bil for pengene !!

Vent og se, når stationcar'en ankommer ;)

(Så bliver der rock i synagogen)

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-04 22:02

> Nu kan de nævnte forbrugstal overhovedet ikke ses i andre målinger, så
> derfor skal man nok liiige tage det med et gran salt.

Som jeg siger, så er det kun ved hastigheder over 140 km/t, at kæden hopper
af for seneste aftapning af Nissan Primera. Almindelige og officielle
forbrugsmåliger tager slet ikke højde for det scenarie.

En potentiel køber bør kun interessere sig for mit indlæg, hvis hurtig
motorvejskørsel indgår i dagligdagen, for tro mig - det er fuldstændig
vildt. Jeg har ALDRIG oplevet noget lignende, og det har min gode ven med
den omtalte 2.0 heller ikke.

Ved almindelig kørsel kommer bilen ud som "normal" - hverken mere eller
mindre.

> Jan W og undertegnede så under turen til Biler i Bella en del på Kia
> Magentis 2,5 V6 EX aut. - dælme meget bil for pengene !!

Afgjort - jeg ville nok vælge en 2.0 med manuelt gearskifte. Dette af hensyn
til omkostningerne.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-04 22:04

> Jan W og undertegnede så under turen til Biler i Bella en del på Kia
> Magentis 2,5 V6 EX aut. - dæleme meget bil for pengene !!

I øvrigt - JP Motors redaktør og journalist samme sted Claus Worup
(tidligere Bilmagasinet) har meget pæne ord til overs for bilen.

--
/Jan W Nielsen