Dieselbil importeret og ind.reg. i 2004 + ~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-04-04 11:06

Hej NG.

En diesel gul plade bil fra 1989, importeret og ind. reg. første gang i DK i
2004 vil den komme under de nye ejerafgifter:
http://www.fdm.dk/public/altombilen/oekonomi/ejerafgift.asp
eller
under de gamle vægtafgifter:
http://www.fdm.dk/public/altombilen/oekonomi/vaegtafgift.asp ?

Nu har min søgning jo fortalt mig at afgiften er ca. 63 % af forhandlernes
priser.
Gælder dette også ved gul plade biler eller er det så det halve = 31,5 % ?

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-04-04 21:09

On Thu, 22 Apr 2004 12:06:10 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Gælder dette også ved gul plade biler eller er det så det halve = 31,5 % ?

Jeg har tidligere gjort dette regnestykke - citat:
T&S Hillerød nævner, at sagen vil blive individuelt vurderet ud fra
vægt, personvognslignende forhold samt andre parametre. Som hovedregel
vil afgift ifm. gule plader andrage 50% af den afgift, man
beregningsvis skal betale ved reg. på hvide plader.

Et dugfrisk eksempel - '93 BMW M5, 135.000 km, ALT i udstyr:
afgift hvide plader - 222.225 kr
afgift gule plader - ca. 118.000 kr

T&S regner på den måde, at de 222.225 svarer til 180 % afgift, mens en
gul-pladet bil skal svares med 95% afgift (altså ca. halvdelen)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-04-04 07:14

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> [...]
>
> T&S regner på den måde, at de 222.225 svarer til 180 % afgift, mens en
> gul-pladet bil skal svares med 95% afgift (altså ca. halvdelen)

Mange tak.