/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Fartpilot til Golf IV
Fra : Martin Sand.


Dato : 22-04-04 01:16

Hejsa

Hvor får jeg billigst monteret en original fartpilot/tempomat til en Golf IV
2,0 benzin?
Som jeg har forstået det, så er bilen ab fabrik forberedt til dette og skal
kun aktiveres. Ligeledes skal afviserarmen udskiftes med
fartpilot-knapperne.
Jeg har fået oplyst en pris på 200 Euro inkl. montering hos VW i Flensborg
(ca. 1500 kr.), men synes det lyder dyrt for at udskifte en 10 cm plastikarm
og sætte et nyt kryds i bilens software.

--
MVH Martin

Ved henv. på mail, udskift "privacy.net" med "stofanet.dk"



 
 
p.jarnbak (22-04-2004)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 22-04-04 07:17


"Martin Sand." <my@privacy.net> wrote in message
news:c672si$8ucs0$1@ID-171772.news.uni-berlin.de...
> Hejsa
> Som jeg har forstået det, så er bilen ab fabrik forberedt til dette og
skal
> kun aktiveres. Ligeledes skal afviserarmen udskiftes med
> fartpilot-knapperne.
> Jeg har fået oplyst en pris på 200 Euro inkl. montering hos VW i Flensborg
> (ca. 1500 kr.), men synes det lyder dyrt for at udskifte en 10 cm
plastikarm
> og sætte et nyt kryds i bilens software.

Det lyder da billigt da airbag og rat skal demonteres plus en ny arm til xx
kr.
Jeg gav selv 1900kr til en ibiza tdi.
Hej Palle.



Thom/-\\s (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Thom/-\\s


Dato : 22-04-04 08:07

"Martin Sand." <my@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:c672si$8ucs0$1@ID-171772.news.uni-berlin.de...
> Hvor får jeg billigst monteret en original fartpilot/tempomat til en Golf
IV
> 2,0 benzin?
> Som jeg har forstået det, så er bilen ab fabrik forberedt til dette og
skal
> kun aktiveres. Ligeledes skal afviserarmen udskiftes med
> fartpilot-knapperne.
> Jeg har fået oplyst en pris på 200 Euro inkl. montering hos VW i Flensborg
> (ca. 1500 kr.), men synes det lyder dyrt for at udskifte en 10 cm
plastikarm
> og sætte et nyt kryds i bilens software.

Hvis 1500,- er for dyrt, så kan du jo købe armen selv til omkring 700-800
kr. og så selv koble bilen op til en bærbar og sætte det kryds ...

Jeg fik det monteret i min tdi og det er de bedste penge jeg har brugt på
bilen

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam



Søren B (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Søren B


Dato : 22-04-04 15:47


> "Martin Sand." <my@privacy.net> skrev i en meddelelse
> news:c672si$8ucs0$1@ID-171772.news.uni-berlin.de...
> > Hvor får jeg billigst monteret en original fartpilot/tempomat til en
Golf
> IV
> > 2,0 benzin?
> > Som jeg har forstået det, så er bilen ab fabrik forberedt til dette og
> skal
> > kun aktiveres. Ligeledes skal afviserarmen udskiftes med
> > fartpilot-knapperne.
> > Jeg har fået oplyst en pris på 200 Euro inkl. montering hos VW i
Flensborg
> > (ca. 1500 kr.), men synes det lyder dyrt for at udskifte en 10 cm
> plastikarm
> > og sætte et nyt kryds i bilens software.
>
Hej jeg har selv monteret det i min Golf 2.0 mod.2003.

Udover montering af armen der kræver afmontering af rat, skal der trækkes
ledninger fra armen til styreboksen og for at komme til den, skal visker og
visker motor afmonteres. Jeg havde udgifter på 850kr for armen og
ledningsnet, samt 75kr til vw for kodningen + jeg brugte en hel lørdag til
projektet.
Så jeg syntes ikke det lyder specielt dyrt med 200Euro.
Jeg fandt et link til monteringen på nettet jeg kan prøve at finde det igen
hvis du er interesseret.

Søren



Thom/-\\s (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Thom/-\\s


Dato : 23-04-04 08:43

"Søren B" <soerenb_vta@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4087dadd$0$28452$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Jeg fandt et link til monteringen på nettet jeg kan prøve at finde det
igen
> hvis du er interesseret.

Det er jeg ikke, min virker fint som den skal

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam



Martin Sand. (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 23-04-04 11:14

Søren B wrote:
> Jeg fandt et link til monteringen på nettet jeg kan prøve at finde
> det igen hvis du er interesseret.

Hej Søren.
Ja tak, du må gerne skrive linket.

MVH Martin



Ukendt (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-04-04 16:06


"Martin Sand." <my@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:c672si$8ucs0$1@ID-171772.news.uni-berlin.de...
> Hejsa
>
> Hvor får jeg billigst monteret en original fartpilot/tempomat til en Golf
IV
> 2,0 benzin?
> Som jeg har forstået det, så er bilen ab fabrik forberedt til dette og
skal
> kun aktiveres. Ligeledes skal afviserarmen udskiftes med
> fartpilot-knapperne.
> Jeg har fået oplyst en pris på 200 Euro inkl. montering hos VW i Flensborg
> (ca. 1500 kr.), men synes det lyder dyrt for at udskifte en 10 cm
plastikarm
> og sætte et nyt kryds i bilens software.
>

Hej Martin.

Jeg har monteret nogle stykker, der skal skilles temmelig meget af Airbag,
rat +afdækninger, visker agregat og afdækning til denne.
Og i dit tilfælde tror jeg såmænd også et der skal trækkes ledninger helt ud
til styreboksen, og ikke kun til stikket i vandkassen.

Jeg plejer at bruge ca. 3 timer på det (første gang var det nok nærmere 5).

Ved VW i Flensburg koster armen ca. 350 kr.
Der findes to typer, så husk at få den nye, den virker mere logisk i
knapperne.

Jeg synes ikke at prisen er helt hen i vejret, men hvis du selv har mod på
monteringen, skal jeg da gerne aktivere den for dig hvis du kommer forbi
Aalborg :)

NB Det er iøvrigt ikke et kryds men en femcifret kode :))


--
Mvh
Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264

=== Døden overhaler de hurtige ===








Frank Gregersen (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Frank Gregersen


Dato : 22-04-04 18:11

Hmm, er der osse forberdt til fartpilot i min 99´er G4 TDI?
MVH Frank

Synes egentligt at 200euro lyder fair! Troede det kostede spidsen af en
A8´er ;0)



Deaster (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 22-04-04 19:56

Frank Gregersen wrote:

> Hmm, er der osse forberdt til fartpilot i min 99´er G4 TDI?
> MVH Frank

Jep.


--
Mvh
Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Jan Vennike (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 23-04-04 18:16



"Frank Gregersen" <frankNOSPAMgregersen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4087fb99$0$11570$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hmm, er der osse forberdt til fartpilot i min 99´er G4 TDI?
> MVH Frank
>
> Synes egentligt at 200euro lyder fair! Troede det kostede spidsen af en
> A8´er ;0)
>


Jeg ville egentligt også gerne have det til min Lupo 1.4 TDi - men har fået
en pris på 4000 + montering i DK - så jeg tror IKKE det er forberedt i den
bil

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me




Ukendt (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-04-04 22:05


> Jeg ville egentligt også gerne have det til min Lupo 1.4 TDi - men har
fået
> en pris på 4000 + montering i DK - så jeg tror IKKE det er forberedt i den
> bil


De troede jeg ellers nok !

Men lige nøjagtigt 1,2TDI / 3L har ikke softwaren i boxen, der skal en helt
seperat tempomat til.


--
Mvh
Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264

=== Døden overhaler de hurtige ===




Jan Vennike (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 24-04-04 06:23



"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:40898506$0$23116$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> > Jeg ville egentligt også gerne have det til min Lupo 1.4 TDi - men har
> fået
> > en pris på 4000 + montering i DK - så jeg tror IKKE det er forberedt i
den
> > bil
>
>
> De troede jeg ellers nok !
>
> Men lige nøjagtigt 1,2TDI / 3L har ikke softwaren i boxen, der skal en
helt
> seperat tempomat til.
>
>
> --
> Mvh
> Claus Peteresen
>
> http://vwfanatic.dk
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264
>
> === Døden overhaler de hurtige ===
>

Nu er det godt nok en 1.4 TDi, men softwaren er nok nogenlunde det samme

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



Martin Sand. (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 22-04-04 20:44

Claus Petersen wrote:
> Jeg har monteret nogle stykker, der skal skilles temmelig meget af
> Airbag, rat +afdækninger, visker agregat og afdækning til denne.
> Og i dit tilfælde tror jeg såmænd også et der skal trækkes ledninger
> helt ud til styreboksen, og ikke kun til stikket i vandkassen.

Hej Claus

Okay, nu forstår jeg bedre prisen. Jeg havde bare forstået det således, at
der allerede var trukket ledninger, og det eneste der skulle skiftes var
armen (hvor rattes ike skulle afmonteres), samt aktivering af ny kode i
styreboks.
Men set i det lys, er 200 Euro ok. Det kostede jo over 3600 dkr. at købe det
som orig. ekstraudstyr i DK...

> Ved VW i Flensburg koster armen ca. 350 kr.
> Der findes to typer, så husk at få den nye, den virker mere logisk i
> knapperne.

2 typer? Findes der billede af begge typer somewhere? Jeg kender kun den
type som man kan se i Golf/Bora kataloget med pil op/ned for enden af armen
(ligesom den der sidder for enden af vinduesvisker-armen), samt en on/off
switch lidt længere inde.

> Jeg synes ikke at prisen er helt hen i vejret, men hvis du selv har
> mod på monteringen, skal jeg da gerne aktivere den for dig hvis du
> kommer forbi Aalborg :)

Tak for tilbudet, men jeg har mistet lysten til selv at gå i gang med det,
må jeg indrømme. Jeg vidste ikke at airbage'en og viskermotor etc. skulle
ud! Og efter alt arbejdet med udskiftning af loftlampe og luftdyser,
montering af armlæn og musikanlæg og km-vis af ledninger, så orker jeg snart
ikke mere!

> NB Det er iøvrigt ikke et kryds men en femcifret kode :))

Nåh ja selvfølgelig, ligesom ved ændringen af forbrugsvisningen i displayet
fra L/100 km til km/l.
Tak for info!

MVH Martin



Mogens Knudsen (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 22-04-04 20:59

On Thu, 22 Apr 2004 21:43:43 +0200, "Martin Sand." <my@privacy.net>
wrote:

>Tak for tilbudet, men jeg har mistet lysten til selv at gå i gang med det,
>må jeg indrømme. Jeg vidste ikke at airbage'en og viskermotor etc. skulle
>ud! Og efter alt arbejdet med udskiftning af loftlampe og luftdyser,
>montering af armlæn og musikanlæg og km-vis af ledninger, så orker jeg snart
>ikke mere!

Køb et andet bilmærke næste gang, hvor der er det elementære udstyr
fra starten!

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Ukendt (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-04-04 21:58


> >Tak for tilbudet, men jeg har mistet lysten til selv at gå i gang med
det,
> >må jeg indrømme. Jeg vidste ikke at airbage'en og viskermotor etc. skulle
> >ud! Og efter alt arbejdet med udskiftning af loftlampe og luftdyser,
> >montering af armlæn og musikanlæg og km-vis af ledninger, så orker jeg
snart
> >ikke mere!
>
> Køb et andet bilmærke næste gang, hvor der er det elementære udstyr
> fra starten!
>

Forslag ?

/Claus



Mogens Knudsen (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 23-04-04 05:14

On Thu, 22 Apr 2004 22:58:24 +0200, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>>Og efter alt arbejdet med udskiftning af loftlampe og luftdyser,
>> >montering af armlæn og musikanlæg og km-vis af ledninger, så orker jeg
>> snart ikke mere!

>> Køb et andet bilmærke næste gang, hvor der er det elementære udstyr
>> fra starten!

>Forslag ?

www.bilbasen.dk -> nye biler indeholder ret mange, hvor loftlampe,
luftdyser, armlæn og musik hører med fra starten. Find selv ud fra
pengepungens størrelse

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Martin Sand. (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 23-04-04 10:54

Mogens Knudsen wrote:
> Køb et andet bilmærke næste gang, hvor der er det elementære udstyr
> fra starten!

Du kender ikke baggrunden for ombygningen. Selvfølgelig har Golf'en loftlys,
luftdyser og musik ab fabrik, men jeg har monteret nogle andre luftdyser
(med lys) som dem der sidder i en G32. Loftlyset er fra en Passat W8, med et
diskret konstant rødt "luderlys" - ser faktisk kanon ud om aftenen.
Midterarmlæn var ikke standard. Se Claus' hjemmeside for detaljer for alt
det ovenstående.
Mht. musikanlæg, så havde jeg et godt Focal komponentsæt liggende, samt
Alpine eff.forstærker og en Boston Pro 12.5 subwoofer. Men det er et helvede
at montere hvis det skal være en usynlig installation når man ikke er vant
til at rode med sådanne ting. Men det er blevet fint og jeg er tilfreds.
Men denne gang gider jeg ærlig talt ikke afmontere airbag og viskermotor
etc., når det kan gøres for 1500 kr. på et aut. værksted. Og jeg tror
faktisk slet ikke at man kan få en Golf IV med fartpilot som standard. Selv
ikke i G32. Det skal købes som ekstra, hvis man mener at have behov for det.

MVH Martin



jan@stevns.net (22-04-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 22-04-04 18:19

"Martin Sand." <my@privacy.net> skrev :

>Jeg har fået oplyst en pris på 200 Euro inkl. montering hos VW i Flensborg
>(ca. 1500 kr.), men synes det lyder dyrt for at udskifte en 10 cm plastikarm
>og sætte et nyt kryds i bilens software.

Tjaehhh bum bum - 1500 kroner i forhold til en bil der koster .....
290.000 ?

(iøvrigt er det nok ikke så nemt som du gør det til)


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Martin Sand. (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 22-04-04 20:49

jan@stevns.net wrote:
> Tjaehhh bum bum - 1500 kroner i forhold til en bil der koster .....
> 290.000 ?

Njah, jeg gav nu kun 238.000 sidste efterår. Og har efterhånden også ofret
en del på ekstraudstyr. Men du har da ret... jeg ved bare ikke om jeg får
særlig meget brug for fartpiloten. Og derfor var der ikke sket det helt
store ved at smide 700 kr. ud til det projekt. Men om ikke andet, så vil det
være et plus ved gensalg at bilen har fartpilot.

> (iøvrigt er det nok ikke så nemt som du gør det til)

Nej, det fandt jeg ligesom også ud af...

MVH Martin



Ukendt (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-04-04 21:57


> > Tjaehhh bum bum - 1500 kroner i forhold til en bil der koster .....
> > 290.000 ?
>
> Njah, jeg gav nu kun 238.000 sidste efterår. Og har efterhånden også ofret
> en del på ekstraudstyr. Men du har da ret... jeg ved bare ikke om jeg får
> særlig meget brug for fartpiloten. Og derfor var der ikke sket det helt
> store ved at smide 700 kr. ud til det projekt. Men om ikke andet, så vil
det
> være et plus ved gensalg at bilen har fartpilot.

Jeg tror du bliver glad for den, jeg er utroligt glad for den og bruger den
ofte, selv i byen hvor den er er hjælper med til at undgå UPS fartbøder.

Og ja den ville være et plus ved salg af bilen, du får ikke nødvendigvis
pengene igen, men det gør da bilen mere interessant.

> > (iøvrigt er det nok ikke så nemt som du gør det til)
>
> Nej, det fandt jeg ligesom også ud af...
>

Pjat, se at komme igang.
Hvis du har problemer skal jeg nok være helpdesk/hotline.
Det er lige ud af landevejen, en masse skruer af - rode med lidt ledniger -
en masse skruer på, så er den hjemme.

Jeg har en PDF der beskriver hvordan, desværre havde jeg ikke digitalkamera
da jeg monterede min egen, ellers havde der også været en vildledning på min
hjemmeside.


--
Mvh
Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264

=== Døden overhaler de hurtige ===






Martin Sand. (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 23-04-04 11:11

Claus Petersen wrote:
> Jeg tror du bliver glad for den, jeg er utroligt glad for den og
> bruger den ofte, selv i byen hvor den er er hjælper med til at undgå
> UPS fartbøder.

Jeg har tidligere haft et par biler med fartpilot, og det var helt klart en
behagelighed. Bl.a. i en Mercedes W210 er tempomaten en tynd arm der sidder
lidt oven over blinkerarmen, og det er en RIGTIG god løsning. Men jeg er
lidt i tvivl på en Golf... der skal man trykke en knap ind hver gang...
ligesom hornet på franske biler (adwrr!).

> Og ja den ville være et plus ved salg af bilen, du får ikke
> nødvendigvis pengene igen, men det gør da bilen mere interessant.

Nej, man får aldrig pengene hjem igen på udstyr, men man kan jo ligeså godt
gøre det lidt behageligt for sig selv. At det ikke ligefrem er et minus den
dag bilen skal skydes af til salg, er jo kun fint.

> Pjat, se at komme igang.
> Hvis du har problemer skal jeg nok være helpdesk/hotline.
> Det er lige ud af landevejen, en masse skruer af - rode med lidt
> ledniger - en masse skruer på, så er den hjemme.

Åhhh suk... hehe! Men jeg er lidt i tvivl om håndteringen af airbagen og
hvor besværligt det er at få viskermotoren fri.
Og ligeledes hvordan ledningerne til styreboksen skal monteres.

> Jeg har en PDF der beskriver hvordan, desværre havde jeg ikke
> digitalkamera da jeg monterede min egen, ellers havde der også været
> en vildledning på min hjemmeside.

Jeg vil nu ikke kalde dine beskrivelser på hjemmesiden for vildledning,
tværtimod! Jeg har i hvert fald ikke kunne lave mine ændringer uden. Jeg har
printet alt det relevante (stort set alt!).
Men jeg vil meget gerne se PDF'en i første omgang.

PS: Havde du billeder af de 2 forskellige arm-typer?

MVH Martin



Thom/-\\s (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Thom/-\\s


Dato : 23-04-04 12:29

> Jeg har tidligere haft et par biler med fartpilot, og det var helt klart
en
> behagelighed. Bl.a. i en Mercedes W210 er tempomaten en tynd arm der
sidder
> lidt oven over blinkerarmen, og det er en RIGTIG god løsning. Men jeg er
> lidt i tvivl på en Golf... der skal man trykke en knap ind hver gang...
> ligesom hornet på franske biler (adwrr!).

Vi er enige om at Mercedes løsningen er elegant, men jeg synes ikke det er
noget problem at trykke på en knap. Det er en vanesag, men havde jeg valget,
så ville det nok være en arm som på Mercedes.

Noget andet jeg har spekuleret på: hvorfor kan man slukke for en fartpilot,
så den ikke kan aktiveres ved at trykke på knappen? Er det en form for
"børnesikring" eller hvad er meningen med det - nogen der ved det?

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam



Ukendt (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-04-04 14:09

> Vi er enige om at Mercedes løsningen er elegant, men jeg synes ikke det er
> noget problem at trykke på en knap. Det er en vanesag, men havde jeg
valget,
> så ville det nok være en arm som på Mercedes.
>
Her mener jeg så at den løsning som vw har er mere elegant da det ikke er
nødvendig med en ekstra arm.
Har selv en Golf IV med fartpilot, og må sige at jeg i starten skulle vænne
mig til at bruge den men efter kort tid virkede det helt naturligt og fint,
men jeg kom også fra en fransk bil hvor det var monteret i rattet, og det
mener jeg stadig væk er den bedste løsning, det passede med at der hvor
hånden var naturligt på rattet var knappen til at aktivere og deaktiver
fartpiloten lige ved tommelfingeren.

> Noget andet jeg har spekuleret på: hvorfor kan man slukke for en
fartpilot,
> så den ikke kan aktiveres ved at trykke på knappen? Er det en form for
> "børnesikring" eller hvad er meningen med det - nogen der ved det?

På en fartpilot fra VW sidder der en knap på selve armen til at tænde og
slukke for selve autopilot funktionen, når den er tændt er der en indikator
der er tændt i urskiven til omdrejnings tælleren.

Når man først har haft fartpilot finder jeg det svært at undvære det igen,
bruger det selv næsten hele tiden, jeg syntes det giver en mere afslappet
måde at køre på.

Mvh Brian

>
> --
> MVH Thomas
> http://www.jogt.com - live webcam
>
>



Ukendt (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-04-04 15:43



> Jeg vil nu ikke kalde dine beskrivelser på hjemmesiden for vildledning,
> tværtimod! Jeg har i hvert fald ikke kunne lave mine ændringer uden. Jeg
har
> printet alt det relevante (stort set alt!).
> Men jeg vil meget gerne se PDF'en i første omgang.
>
> PS: Havde du billeder af de 2 forskellige arm-typer?

Hej Matin

Du har fået en mail.

Der er billeder af de to betjenningsarme, den øverste er den gamle version,
det er den gamle model jeg har i.
Og den virker godtnok, men som du kan se er + / - nu begge i enden af
kontakten, lidt mer logisk.
Jeg skifter min når jeg skal have lavet Climatronic. (Jeg kan ikke have en
gammel model siddende i glansbilledet :) ).

--
Mvh
Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264

=== Døden overhaler de hurtige ===




Steffan S. Fallesen (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Steffan S. Fallesen


Dato : 23-04-04 19:49

Claus Petersen wrote:

> Du har fået en mail.
> Der er billeder af de to betjenningsarme, den øverste er den gamle version,
> det er den gamle model jeg har i.

Gider du sende billederne til ssf at servage.com også

På forhånd tak


--
Steffan
Don’t miss out! Use this coupon code ‘USEN’ and save 40%
on our webhosting package – http://www.servage.net


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408674
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste