Skema til de nye hastighedstakster ??
Fra : SS

Dato : 21-04-04 20:20

Hejsa

Findes der et sted på nettet hvor der er lavet et skema hvor man kan se hvad
man får i bøde
når man kører på de forskellige veje, og hvornåt at ens kørekort vil blive
frakendt betinget osv som er opdateret
med de nye regler som træder i kraft den 30 april 2004 ???

Venligst
Søren

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 21-04-04 21:22

On Wed, 21 Apr 2004 21:20:05 +0200, "SS" <sjus@hotmail.com> wrote:

> [...]
>vil blive frakendt betinget osv som er opdateret med de nye regler som træder

Jep -> www.jm.dk/image.asp?page=image&objno=69804

Desuden teksten: "Den supplerende grænse for betinget frakendelse af
førerretten ved hastighedsovertrædelser nedsættes fra de oprindeligt
foreslåede 180 km/t til 160 km/t"

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 22-04-04 13:45

Hvad med frakendelse på landeveje og i byer? Er den grænse også sænket?

Og hvad med ubetinget frakendelse, er det stadig ved 100% overskridelse..?

--
Henrik

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 22-04-04 14:10

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Hvad med frakendelse på landeveje og i byer? Er den grænse også sænket?
>
> Og hvad med ubetinget frakendelse, er det stadig ved 100% overskridelse..?

Om det bliver ændret nu her ved jeg ikke - men det har "kun" været ved 70%
overskridelse i lang tid :)
Så hvis du kører efter 100%'s reglen tror jeg du skal lette foden lidt ;)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Reino Andersen

Dato : 22-04-04 15:30

Henrik Nielsen skrev:

> Hvad med frakendelse på landeveje og i byer? Er den grænse også sænket?

Nej, den er stadig 70 %.

> Og hvad med ubetinget frakendelse, er det stadig ved 100% overskridelse..?

Man får ingen ubetinget frakendelse ved 100 % - hverken før eller efter
ændringen.

--
Reino
Mazda 323 '97 til salg

Fra : Martin Sand.

Dato : 22-04-04 01:21

SS wrote:
> [...]
> blive frakendt betinget osv som er opdateret
> med de nye regler som træder i kraft den 30 april 2004 ???

Findes der endvidere en oversigt over HVOR i landet man må køre hhv. 110 og
130 km/t?

--
MVH Martin

Ved henv. på mail, udskift "privacy.net" med "stofanet.dk"

Fra : Lars Frandsen

Dato : 22-04-04 04:51

"Martin Sand." <my@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Findes der endvidere en oversigt over HVOR i landet man må køre hhv. 110
og
> 130 km/t?

Ja:
http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=78731