Re: Kom sku til at købe en Kia Picanto til~
Fra : anders majland

Dato : 21-04-04 19:09

http://www.kia-picanto.com/

De har da fået lavet noget af en reklameside Men jeg syntes ikke jeg
kunne finde hvor stor en trailer den må trække. Nogen der kender tallene
?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk <- Ja påhængsvægt uden bremser et
meget vigtigt

Fra : Rasmus

Dato : 21-04-04 19:19

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:c66dc5$qtn$4@sunsite.dk...
> http://www.kia-picanto.com/
>
> De har da fået lavet noget af en reklameside Men jeg syntes ikke jeg
> kunne finde hvor stor en trailer den må trække. Nogen der kender tallene
> ?

Med den lille motor kan den vel knapt nok trække sig selv....

mvh
Rasmus

Fra : anders majland

Dato : 21-04-04 19:41

> Med den lille motor kan den vel knapt nok trække sig selv....

Med de fartgrænser vi har her i landet kræver det kun en let snoet
elastik at få en fartbøde ...

Det er påhængsvægt uden bremser der primært er interessant.

Fra : Rasmus

Dato : 21-04-04 20:55

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:c66f8r$2ds$1@sunsite.dk...

> Med de fartgrænser vi har her i landet kræver det kun en let snoet
> elastik at få en fartbøde ...
>
> Det er påhængsvægt uden bremser der primært er interessant.

Påhængsvogn u/br.: 400 kg
Påhængsvogn m/br.: 700 kg

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=4923

mvh
Rasmus

Fra : anders majland

Dato : 21-04-04 21:06

> http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=4923
> Rasmus

Takker

Fra : Martin Sand.

Dato : 22-04-04 01:42

anders majland wrote:
> http://www.kia-picanto.com/
>
> De har da fået lavet noget af en reklameside Men jeg syntes ikke
> jeg kunne finde hvor stor en trailer den må trække. Nogen der kender
> tallene ?

Sød lille bil, synes jeg. Og prisen kombineret med 3 års garanti er da ikke
dårlig.
Især Kia's finansieringsforslag lyder billigt:

"Under Copenhagen Motorshow, som lige nu foregår i Bella Center ved
København, præsenterede Alm. Brand et nyt finansieringskoncept med navnet "
Just Go!".
Konceptet, der er bragt til verden gennem et samarbejde mellem Kia Motors og
Alm. Brand Bilkredit, er en "alt-i-en" løsning over tre år, hvor kunden ikke
behøver at koncentrere sig om hverken ejerafgift, afbetaling eller
kaskoforsikring.
Hvis man vælger en udbetaling på 39 procent, så kan man sidde med en samlet
månedlig ydelse på 886,- kroner - og det er med grøn ejerafgift og
kaskoforsikring hos Alm. Brand.
En lavere udbetaling udløser en højere ydelse, men der er lagt op til kamp
mod - blandt andre - de offentlige transportmidler. Altså - ny bil for små
900 kroner om måneden."

--
MVH Martin

Ved henv. på mail, udskift "privacy.net" med "stofanet.dk"

Fra : Leo

Dato : 22-04-04 14:44

"Martin Sand." <my@privacy.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> mod - blandt andre - de offentlige transportmidler. Altså - ny bil for små

Det forstår jeg så ikke lige en brik af hvis vi siger bilen koster 110000 så
er 39% = 42900 kr altså 110000 minus 42900 i udbetaling restgæld er så 67100
kr 886 kr pr måned i 36 mdr = 31896 så mangler der lisom 35204 kr i bare
bilen er betalt efter min udregning hvordan pokker hænger det sammen ???
hvad er der begravet som vi ikke har fået frem i lyset ?? et eller andet må
der sgu da være ellers er de dårlige købmænd eller også kan jeg slet ikke
regne mere !!!!!

Leo

Fra : anders majland

Dato : 22-04-04 15:48

> Det forstår jeg så ikke lige en brik af

samme her - det må skjule sig noget ... Jeg tror at det bare betyder at
de vil tage bilen igen for restgælden efter 3år, hvis man har betalt de
ca. 71000kr.

Der er heller ikke nævnt om service er med i prisen. For at de kan kalde
det en alt-i-en løsning skal det være med ...

Deres sammenligning med offenlig transport holder heller ikke. Oveni de
små 900/måneden kommer jo lige benzinen for at sammenligne det med
prisen på offenlig transport.

Men da et interessant koncept. Bla. skoda har jo også tidligere været
ude med en billig mærkeforsikring ....

(Jeg er måske lidt farvet at bilen er på værksted pga rykkende
igangsætning/gearskift for at få skiftet motorophæng og konstateret om
det er nok eller der også skal ny kopling til .... Normalt er jeg meget
tilfreds med den gamle slæde)

Ejerafgiften er lav så det er ikke den der rykker. Men jeg giver på min
store gamle slæde omkring 7000kr/året bare i ansvarsforsikring og
vægtafgift. Med en trailer på en picanto kan den næsten det samme ...

Min plan er ihvertfald at få prøvekørt en picanto (og andre "billige"
småbiler) så jeg den dag jeg opgiver at rep'e den gamle ved hvad
erstatningen skal være.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-04-04 17:12

On Thu, 22 Apr 2004 16:48:11 +0200, "anders majland"

>samme her - det må skjule sig noget ...

Det er et billån:
www.almbrand.dk/abweb/pc?pid=openpdf&page_nid=ab_nyhed_2004_justgo

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 22-04-04 17:42

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> writes:

> Det er et billån:
> www.almbrand.dk/abweb/pc?pid=openpdf&page_nid=ab_nyhed_2004_justgo

Ja det er jo også fint nok, det der er det store spørgsmål er, hvorfor
regnskabet ikke går op. Som en tidligere i tråden skrev, så mangler
der efter 3 år minimum 30000 kr. på lånet som ikke er betalt af. Når
man læser det dokument du linker til, så står det som om at bilen er
din efter 3 år, dvs. der ikke længere er gæld i bilen.

Det er lige før jeg kunne overveje det som erstatning for den gamle
bil

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-04-04 17:53

On 22 Apr 2004 18:41:49 +0200, Thomas Rasmussen
<simpsons@invalid.kom.auc.dk> wrote:

> [...]
>man læser det dokument du linker til, så står det som om at bilen er
>din efter 3 år, dvs. der ikke længere er gæld i bilen.

Sikkert Ford-løsningen, hvor man kun lånte til ½-delen af bilen...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : anders majland

Dato : 22-04-04 21:07

> Sikkert Ford-løsningen, hvor man kun lånte til ½-delen af bilen...

Læse lige indlægene igen - Udbetalingen er medregnet !

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-04-04 05:17

On Thu, 22 Apr 2004 22:07:12 +0200, "anders majland"

>Læse lige indlægene igen - Udbetalingen er medregnet !

Ford-løsningen gik ud på, at man afleverede sin brugte bil i bytte med
en ny, og hvor restsummen blev delt i 2, hvoraf du "stod for" den ene
halvdel (evt. lån)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@