Glor og skaber kø ved ulykker!
Fra : Emil Jensen

Dato : 20-04-04 21:47

Idag eftermiddags var jeg på motorringvej 3 (København) på vej i nordlig
retning, da jeg pludselig befinder mig i en mega-kø kørsel. Jeg finder slår
over til trafik-radioen og får melding om at der er sket en ulykke på
motorringvejen 3 i SYDLIG retning, hov, det må være en fejl tænker jeg...
Lidt senere passerer jeg så ulykkesstedet, og det var som sagt i radioen i
de sydgående baner at ulykken var sket. Der var ingen redningsfartøjer på
banerne mod nord, alligevel kørte alle bilerne ekstremt langtsom, ca 10-20
km/t. Jeg er godt klar over at man skal være forsigtig når man passerer et
ulykkessted, men med så langsom en hastighed kunne det kun være for at glo,
og det er sku' usmageligt!

Mvh

Emil

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 20-04-04 22:31

Emil Jensen skrev:
> [...]
> at man skal være forsigtig når man passerer et ulykkessted, men med
> så langsom en hastighed kunne det kun være for at glo, og det er sku'

Jeg kørte på det tidspunkt på RING 3 (ikke motorvejen), men bemærkede, at
trafikradioen snakkede om en "kiggekø".

Vh

Morten

Fra : Emil Jensen

Dato : 20-04-04 23:01

"Morten Højgaard Roth" <mhroth@ruc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kørte på det tidspunkt på RING 3 (ikke motorvejen), men bemærkede, at
> trafikradioen snakkede om en "kiggekø".

Ja, jeg glemte at tilføje, at et kvarter senere rapporterede trafikradioen
at der var enorme køer i begge retninger.

Emil

Fra : Allan Møller

Dato : 20-04-04 23:29

Der var ingen redningsfartøjer på banerne mod nord, alligevel kørte
> Ja, jeg glemte at tilføje, at et kvarter senere rapporterede trafikradioen
> at der var enorme køer i begge retninger.

Svineri som jeg selv oplever til daglig - eller i hvertfald når der er sket
en ulykke.
Ved ikke om det er særligt slemt i Københavnsområdet men slemt det er det !

Mvh. Allan

Fra : KH

Dato : 21-04-04 17:14

"Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> "Morten Højgaard Roth" <mhroth@ruc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg glemte at tilføje, at et kvarter senere rapporterede trafikradioen
> at der var enorme køer i begge retninger.

Måske var det Buksti og Engell, som holdt møde med autoværnet.

Fra : Kenneth

Dato : 21-04-04 10:23

> [...]
> km/t. Jeg er godt klar over at man skal være forsigtig når man passerer et
> ulykkessted, men med så langsom en hastighed kunne det kun være for at

Ja, usmageligt. Jeg kørte engang syd på Helsingørmotorvejen (ulykken var
sket i nordgående, altså modsatte side), og idioten foran mig, sad med armen
langt ude af vinduet MED SIT DIGITALE KAMERA. Han skulle ha', skulle han.

--
Kenneth

Fra : Per Thomsen

Dato : 21-04-04 12:03

> slår

> glo,

Det værste er, at de på Københavns Radio har et fast udtryk for samme:
"Kiggekø".
Det kan virkelig bringe mit p** i kog.

> [...]
armen
> langt ude af vinduet MED SIT DIGITALE KAMERA. Han skulle ha', skulle han.

Enig.

Per ;o(

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-04 12:23

> [...]
armen
> langt ude af vinduet MED SIT DIGITALE KAMERA. Han skulle ha', skulle han.

Da min Sierra brændte på motorvejen stoppede de også i den anden retning og
der kom mindst to personer som tog billeder af det.

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 21-04-04 12:26

Tom wrote:

> armen

> Da min Sierra brændte på motorvejen stoppede de også i den anden retning og
> der kom mindst to personer som tog billeder af det.

Folk er nogen syge djævle. Det er alle de reality shows på de billige
kanaler. Hjernen rådner simpelthen bort af iltmangel.

--
Roberto Saldo

Fra : Per Thomsen

Dato : 21-04-04 13:01

> Folk er nogen syge djævle. Det er alle de reality shows på de billige
> kanaler. Hjernen rådner simpelthen bort af iltmangel.

Jeg er bange for at det er omvendt. Forstået på den måde, at jeg tror det er
folks syge nysgerrighed der er årsagen til alle de
bolig-/have-/realityprogrammer.

Per

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-04-04 14:31

"Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> wrote in message
> [...]
> km/t. Jeg er godt klar over at man skal være forsigtig når man passerer et
> ulykkessted, men med så langsom en hastighed kunne det kun være for at

Jo jo - nogle kigger da. Men jeg tror nu mere på at årsagen til mega køerne
primært er en anden - nemlig at man bliver overrasket over ændringen i
trafikbilledet, og sætter farten lidt ned indtil man har fundet ud af at det
alene er i modgående retning. Der skal bare et par stykker af den slags
reaktioner til før det danner kø pga. den tætte myldretidstrafik.

vh
Torben

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 21-04-04 14:18

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in

> [...]
> fundet ud af at det alene er i modgående retning. Der skal bare et par
> stykker af den slags reaktioner til før det danner kø pga. den tætte

Helt enig! Med den trafiktæthed der er på motorvejene omkring København, så
skal der ikke meget opbremsning til før der skabes kø..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 21-04-04 17:15

> [...]
slår
> over til trafik-radioen og får melding om at der er sket en ulykke på

Sjovt nok kørte jeg igår mellem 17 og 17:30 på vej sydpå ad motorring 3 (jeg
var på vej til Bella for at glo på biler) hvor der pludselig opstod en 1½ km
lang kø. Den slog heller ikke fejl. 4 biler i sammenstød på motorringvejen i
overhalingsbanen i nordlig retning

folk har jord i hovedet!