Afmontering af sidespejl på Sierra?!
Fra : Troels Pedersen

Dato : 19-04-04 16:49

Hej Sierra eksperter og jer andre!

Jeg har fået nyt højre sidespejl, og det skal da selvfølgelig males så det
matcher bilen. Men nogen der ved hvordan man aftager kappen som er malet?
Skal spejlet ud af huset, hvorefter man kan skrue kappen af, eller er den
blot klemt fast? Nogen gode ideer så jeg slipper for at smadre det nye spejl

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Troels Pedersen

Dato : 19-04-04 17:59

Troels Pedersen wrote:
> [...]
> som er malet? Skal spejlet ud af huset, hvorefter man kan skrue
> kappen af, eller er den blot klemt fast? Nogen gode ideer så jeg

Jeg har nu selv fundet ud af det... Så tak for hjælpen!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-04-04 19:40

"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har nu selv fundet ud af det... Så tak for hjælpen!

Ellers så er der 2 forskellige udgaver.
En hvor kappen er clipset på og en hvor det hele er støbt ud i et.
Begge typer forefindes på kareten her

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Troels Pedersen

Dato : 20-04-04 06:18

Uffe Bærentsen wrote:
> Ellers så er der 2 forskellige udgaver.

Jep det var jeg klar over, derfor ville jeg lige høre nærmere inden jeg
flækkede et spejl, ved at tvinge det af... Jeg troede jo de bare var klipset
på, men fandt hurtigt ud af det var sat på med noget låseværk, som skulle
drejes til siden med en skruetrækker fra det ovale hul i bundet af spejlet.

> En hvor kappen er clipset på og en hvor det hele er støbt ud i et.
> Begge typer forefindes på kareten her

Skægt, sådan har min det også pt. Det venstre har jeg pillet kappen af, for
at få det malet... Men det højre er støbt ud i et!
Dog er det højre flækket i spejlet, så derfor er et nyt indkøbt, hvor kappen
kan tages af

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC