Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:9cliif$ckt$3@news.inet.tele.dk...
> "Anders Olesen" <2104602m001@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:TUfH6.3993$Iq.520874@news101.telia.com...
>
> > Endvidere blev jeg frarådet af
> > min mekaniker at skifte til o-ring, da de har større effekt tab end
> > "cykelkæder", og hondaen har brug for samtlige 29 hypper!
> Men: Der forsvinder lige så mange hypper (om ikke flere) fra en
> dårligt vedligeholdt normalkæde, som i en velsmurt O-ring, og O-ringe
er
> meget lettere at holde velsmurte -
Hvilket også gælder betragtninger omkring slidte kæder - Og alm. kæder
bliver slidt lettere/oftere samt over en stadig stigende periode end
O-ringskæder, som oftest pludesligt opfgiver ånden over et par tusinde
km!
>derfor vil min påstand være at mange ikke vil kunne mærke et
> effekttab...................
Derfor tilslutter jeg mig dette!
> til gengæld holder kædekittet meget længere hvis man skifter til
O-ringe
Oringskæden største gevinst er komforten!
Dette gælder komforten i ikke at skulle efterspænde efter hvert andet
øjeblik, samt udskifte flere gange om året:
Med mine O-ringskæder har det altid været således at der aldrig har
skullet efterspændes imellem to dækskift's, og at det var et
umiskendeligt tegn på at kæden var færdig når der endelig skulle til at
efterspændes (hvilket symptomatisk var det forår hvor kæden havde
passeret 20.000 km)!!
Hvorfor nu til at droppe denne komfort, p.g.a. et påstået
effekt-gevinst,
der kan matches af at tanken kun er halvfuld (eller at piloten tager sig
sammen og lige taber de 5 Kg der (mindst) er for meget på badevægten!
Dette minder mig om Claus' tidligere henvisning til landets billigste
tuning:
Bogensepillen
--
Armand.