Avensis eller Mazda 626
Fra : tau

Dato : 18-04-04 10:07

Jeg overvejer en 4-5 år gl. Toyota Avensis eller Mazda 626. Motorstrørrelse
1,8 eller 2,0.

Er der kvalitetsforskel på de 2 nævnte?

Er Mazda ligeså driftssikker som Toyota?

Er der noget jeg skal passe på?

Gode/dårlige erfaringer?

Med venlig hilsen

Tau

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 18-04-04 10:20

"tau" <tau@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1,8 eller 2,0.
>
> Er der kvalitetsforskel på de 2 nævnte?
>
> Er Mazda ligeså driftssikker som Toyota?

Næppe den store forskel i kvalitet - de er begge ualmindeligt godt skruet
sammen. Største forskel er i køreegenskaber. Mazdaen er mere sportslig og
kontant sat op, hvor Toyotaen er mere til den komfortable side. Især husker
jeg stor forskel i støjniveauet.