Så fik jeg min "nye" bil!
Fra : Frank Gregersen

Dato : 17-04-04 15:50

Fredag eftermiddag fik jeg så endelig min 99´er Golf IV TDi.
Uha da det er godt nok noget andet end min gamle, ellers velkørende 85´er
Golf 2 1,6 Benzin!
Er der nogen af jer der ved hvordan man piller "Golf" og "TDI" skiltene af
bagklappen? Er de bare klistret på? Gerne med fremgangsmetode! VW emblemet
vil jeg ikke af med, man er trods alt lidt stolt af at køre i sådan en
VAG´er!
MVH Franke Gregersen

Fra : Martin Schyth

Dato : 17-04-04 17:00

> [...]
> bagklappen? Er de bare klistret på? Gerne med fremgangsmetode! VW emblemet
> vil jeg ikke af med, man er trods alt lidt stolt af at køre i sådan en

Du tager en hårtører og varmer skiltene så meget op at klisteret som
mærkerne er klistret med går i opløsning, så kan de stille og roligt
tages af.
Bagefter skal du så lige varme den sidste klister af bagklappen...

/Martin

Fra : Søren Christensen

Dato : 17-04-04 21:08

"Martin Schyth" <fumsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tages af.
> Bagefter skal du så lige varme den sidste klister af bagklappen...

Pas lige på at varme så meget så malingen begynder at boble...

Venligst

Fra : Frank Gregersen

Dato : 22-04-04 19:45

Mange tak for svaret, det lyder jo nemt! Det er dælme blevet en lang tråd!
Har slet ikke haft tid til at læse svarene endnu, da jeg har været hængt
lidt op på arbejdet!
MVH Frank Gregersen

Fra : Fly Christensen

Dato : 17-04-04 17:12

On Sat, 17 Apr 2004 16:50:29 +0200, "Frank Gregersen"
<frankNOSPAMgregersen@stofanet.dk> wrote:

[snip skiltefjerning)
>VW emblemet
>vil jeg ikke af med, man er trods alt lidt stolt af at køre i sådan en
>VAG´er!

Hvilken størrelse søm har du haft fingrene i?

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 17-04-04 17:53

> [snip skiltefjerning)
>
> Hvilken størrelse søm har du haft fingrene i?

LOL. Enhver har jo sine glæder )) Jeg kan nu ikke se det skulle kunne
afføde en speciel stolthed at køre rundt i et VAG produkt - med mindre man
da ønsker at udtrykke sin vilje til at betale for varen.

MVH Klaus

Fra : TDN

Dato : 17-04-04 18:20

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> afføde en speciel stolthed at køre rundt i et VAG produkt - med mindre man
> da ønsker at udtrykke sin vilje til at betale for varen.

Hej !

Først tillykke med bilen, den bliver du glad for.

Dernæst synes jeg det er sørgeligt dit VW skal nedgøres af Fly Christensen
og Klaus Rejkjær. Det må være Janteloven og små sko der klemmer. Uanset
hvilket bilmærke man vælger har sgu lov at være glad og stolt over sin bil.
Men hvis du havde valgt en gammel spand af en Sierra eller lign. så skulle
du bare se alle de lykønskninger ser ville strømme ind..... Længe leve
Janteloven....

Lad ikke de to personer fratage dig glæden ved din nye bil...

Mvh
Thomas

Fra : Eivind

Dato : 17-04-04 19:24

Enig

Uanset smag - så skal man ikke fratage andre deres glæde over
en ny bil/kæreste/sko osv osv

TILLYKKE med BILEN - weeeeeeee

Eivind

Fra : Fly Christensen

Dato : 17-04-04 19:23

On Sat, 17 Apr 2004 19:20:14 +0200, "TDN"
<thomas.d.nielsen@REMOVETHISstofanet.dk> wrote:

[snip]
>Dernæst synes jeg det er sørgeligt dit VW skal nedgøres af Fly Christensen
>og Klaus Rejkjær. Det må være Janteloven og små sko der klemmer.

Der fødes åbenbart stadig mennekser uden humor.

Fly Christensen

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-04-04 19:30

On Sat, 17 Apr 2004 20:22:59 +0200, Fly Christensen wrote:

> On Sat, 17 Apr 2004 19:20:14 +0200, "TDN"
> <thomas.d.nielsen@REMOVETHISstofanet.dk> wrote:
>
> [snip]
>
> Der fødes åbenbart stadig mennekser uden humor.

Enig, jeg læste begge indlæg med et smil på læben, så kan ikke helt
forstå korstoget?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Brian A.

Dato : 17-04-04 23:53

"TDN" <thomas.d.nielsen@REMOVETHISstofanet.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> Lad ikke de to personer fratage dig glæden ved din nye bil...

Du så vidt ikke de par "" der forekom i de to pågældende svar?

Fra : Frank Gregersen

Dato : 22-04-04 19:48

> Lad ikke de to personer fratage dig glæden ved din nye bil...
>
> Mvh
> Thomas

....bare rolig, det gør jeg heller ikke! For jeg er stadig stolt og glad for
min "nye" bil!
MVH Frank

.....dog knap så stolt af min forsikringssituation, da mit nye selskab
pludselig ikke kan gøre det til samme pris som lovet!

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-04 21:48

> ...bare rolig, det gør jeg heller ikke! For jeg er stadig stolt og glad
for
> min "nye" bil!

Så ka' det lære det, ka' de.

> ....dog knap så stolt af min forsikringssituation, da mit nye selskab
> pludselig ikke kan gøre det til samme pris som lovet!

Lovet er vel lovet, jeg har engang for mange år siden hængt mit
forsikringsselskab op på sådan et løfte, en mundtlig aftale er bindende.
I mit tilfælde, fik jeg dog kort efter en skriftlig varsling om 100 %
prisstigning, med tilbud om at kunne komme ud af forsikringen.
Men jeg havde så knap et år til at finde et nyt forsikringsselskab,
underligt nok forblev jeg kunde i selskabet i mange år.

Men hvis de har lovet dig en pris, så er det gældende. Med mindre du har
tilbageholdt oplysninger som har indflydelse på præmiefastsættelsen.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 07:27

> [...]
> afføde en speciel stolthed at køre rundt i et VAG produkt - med mindre man
> da ønsker at udtrykke sin vilje til at betale for varen.

Hold nu kæft.

Hvorfor skal enhver glæde over at være VW ejer nedgøres.

Hvad kører du selv i, siden du er højt hævet?

Det er da usmageligt, straks at kritisere en mand der lige har fået en ny
bil, og er glad for den.

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 08:02

> Det er da usmageligt, straks at kritisere en mand der lige har fået en ny
> bil, og er glad for den.

Der er forskel på på en Joke og på at nedgøre en ting.
Desuden er det kun en bil og ikke noget PERSONANGREB.

Herregud, det er da KUN biler.

Desuden betyder at det er ment venligt....også kaldet smiley

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 10:43

> Der er forskel på på en Joke og på at nedgøre en ting.
> Desuden er det kun en bil og ikke noget PERSONANGREB.
>
> Herregud, det er da KUN biler.
>
> Desuden betyder at det er ment venligt....også kaldet smiley

Smiley eller ej, så går det sjældent røg uden der er lidt gløder.

Jeg synes der er tendens til at folk der køber VW eller Audi dømmes dumme
straks de ytrer der begejstring her i gruppen.

Der er sjældent faktisk aldrig svjh. været den slags mod folk der kører
Toyota, Mazda, Peugeot eller andet.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 10:53

> [...]
> straks de ytrer der begejstring her i gruppen.
>
> Der er sjældent faktisk aldrig svjh. været den slags mod folk der kører

Men masser mod Ford.....og hvad gør det?
Det vigtigste er ikke hvad andre mener om et bilmærke men om man selv kan
lide det man har købt. Jeg køber ikke mine biler for at det skal behage
andre.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 11:08

> [...]
> Det vigtigste er ikke hvad andre mener om et bilmærke men om man selv kan
> lide det man har købt. Jeg køber ikke mine biler for at det skal behage

Næh, det gør jeg som heller ikke, men du misforstod vist min pointe, det to
udfald gik efter manden ikke efter bolden.

Personligt kunne jeg heller ikke finde på at støde andre folk på deres valg
af bilmærke, jeg ved ikke meget om andre bilmærker end VAG relaterede ud
over lidt Peugeot / Citroën. Så jeg kunne aldrig finde på at komme med
stødende bemærkninger om andres bilvalg.
Så holder jeg sq* hellere min kæft.

/Claus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-04-04 13:27

Så får jo aldrig en debat igang

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 13:33

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Så får jo aldrig en debat igang

Åehhh... det claus ikke tør .....

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-04-04 13:35

KLIP

> Så får jo aldrig en debat igang

Apropos debat....

Jeg gik ind på Garmins stand på udstillinge i Bella.

Jeg stod og pillede ved en af de nyeste tiltag, da en moden sælger (ca. 40 -
45 år) hendvendte sig til min: "Er der noget, jeg kan hjælpe med..?" ..

Jeg fortsatte: "Nej tak, jeg kigger bolt yderst interesseret på jeres
seneste nye smarte model, men tak for venlighede".

"Hvad anvender du", spurgte han...."Jeg har den originale Volvo-navigaot
indbygget i potten", var svaret.

Dertil replicerede sælgeren: "Det l*** duer ikke".

Jeg undlod og forklare ham at det er er uskik at rakke en kundes valg ned
fra starten, da jeg ikke finder det morsomt at få at vide, jeg er en idiot
til at købe ind.

Bortset fra det er Garmins nye tiltag ganske fikst og jeg er fortsat yderst
tilfeds med min Volvo-navigator, der forsvinder ud af syne, når den ikke
anvendes...

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 13:46

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev :

> [...]

>fra starten, da jeg ikke finder det morsomt at få at vide, jeg er en idiot

Det burde du have gjort - bare for at se hans ansigt skifte kulør

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-04-04 13:52

On Sun, 18 Apr 2004 14:45:44 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Det burde du have gjort - bare for at se hans ansigt skifte kulør

Jep - alt for flink type, IMO. Om igen Bee Jay

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 14:00

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Jep - alt for flink type, IMO. Om igen Bee Jay

<< sniger_sig_ud_til_bella.avi >>

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-04-04 15:33

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> << sniger_sig_ud_til_bella.avi >>

LOL i 2.

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 15:54

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev :

><jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

>KLIP

>LOL i 2.

Du plejer da nok at rette op på dine fejl, så det naturligste i denne
gruppe, var da at der indløb observationer om at en hurtigtgående
Volvo var set i retning BellaCenter ;)

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-04-04 16:15

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du plejer da nok at rette op på dine fejl,

Jow, men salgskurser og løbende uddannelse af sælger ligger ikke indenfor
mit nuværende forretningsområde.

Jeg er dog ikke uenig i at der sikkert ville være gode penge i det, da mange
af os gamle ikke direkte beskæftiger os med det i dag...

> så det naturligste i denne
> gruppe, var da at der indløb observationer om at en hurtigtgående
> Volvo var set i retning BellaCenter ;)

Jeg har brugt alle pengene i går, så det går ikke.....))

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 16:27

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev :

>Jeg har brugt alle pengene i går, så det går ikke.....))

Var det *så dyrt* at fouragere ude i city 2 ?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-04-04 16:29

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Var det *så dyrt* at fouragere ude i city 2 ?

Sådan en gang McDonalds er ikke at kimse af prismæssigt ..... og så havde
jeg jo knægten med...... så dobbelt op ... du ved...:)

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 16:36

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev :

>Sådan en gang McDonalds er ikke at kimse af prismæssigt ..... og så havde
>jeg jo knægten med...... så dobbelt op ... du ved...:)

Knejten er da ellers tyndere end jeg husker ham ;)

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-04-04 16:36

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Knejten er da ellers tyndere end jeg husker ham ;)

Det er som at se hans fader i samme alder.....))))

Han har jo heller ikke været gift i næsten 25 år...

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-04 21:32

> Fredag eftermiddag fik jeg så endelig min 99´er Golf IV TDi.
> Uha da det er godt nok noget andet end min gamle, ellers velkørende 85´er
> Golf 2 1,6 Benzin!

Tillykke - det er en rigtig dejlig bil...!

(Kører selv ofte i den slags)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jasper Norman

Dato : 17-04-04 23:18

Hejsa.

Når du har fået det "tørret af" kunne du så ikke lige sende TDi skiltet
op til mig... mit er efterhånden noget medtaget, og jeg kunne da godt bruge
et fint blankt et!!!

/Jasper

Fra : Kim Kristensen

Dato : 18-04-04 08:04

"Frank Gregersen" <frankNOSPAMgregersen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bagklappen? Er de bare klistret på? Gerne med fremgangsmetode! VW emblemet
> vil jeg ikke af med, man er trods alt lidt stolt af at køre i sådan en

Hej Frank, og tillykke med det nye familiemedlem

Af ren nysgerrighed spurgte jeg engang en bilpusher om det, og han fortalte
at hvis det var metalskilte som på din brugte de en snor til at tage det af
med (tænk osteskærer). Hvis du bare tager fat og rykker i det risikere du at
den modsatte side/ende går ind i lakken og det pynter nok ikke, men du skal
bruge en tredje hånd til at tage mod det løse skilt så det ikke rammer
steder hvor det kan gøre skade.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-04-04 08:08

On Sun, 18 Apr 2004 09:03:35 +0200, "Kim Kristensen"
<kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hej Frank, og tillykke med det nye familiemedlem

Ditto

>Af ren nysgerrighed spurgte jeg engang en bilpusher om det, og han fortalte
>at hvis det var metalskilte som på din brugte de en snor til at tage det af
>med (tænk osteskærer).

Jeg har demonteret et skilt fra min tidligere Polo 1.4 16V for at
flytte det i kølergrinet. Det gøres altså nemmest med fruens
hårtørrer. -> det er absolut piece of cake. En tråd/snor er alt for
farlig, IMO.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 10:48

> [...]
> flytte det i kølergrinet. Det gøres altså nemmest med fruens
> hårtørrer. -> det er absolut piece of cake. En tråd/snor er alt for

Jeps. Og hvad med det klister der er tilbage efter ostehøvlen har været i
brug ?

Jeg kan sige god for hårtørre modellen, jeg har prøvet det både på Golf IV
og Passat 3B.
Ingen problemer, de kommer lige af. Efter endt afmontering poleres området
og vokses/forsegles, så kan man ikke se hvor mærkerne har siddet.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Kim Kristensen

Dato : 18-04-04 15:54

Jeg har ikke selv praktiseret hverken at pille skilte af eller tilføje nogle
til mine køretøjer, jeg har blot genfortalt hvad en autoforhandler har
fortalt mig. Som følge af manglende erfaring kan jeg ikke sige god for
hverken den, eller andre metoder.

>Og hvad med det klister der er tilbage efter ostehøvlen har været i
> brug ?
>

> --
> Mvh
> Claus Peteresen
>
> http://vwfanatic.dk
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264
>
> === Døden overhaler de hurtige ===

Det gør man det samme med som det klister der sidder tilbage hvis man har
brugt varme, det vil jeg i hvert fald forslå uden at tøve.

Hvis skiltet bliver varmet af bliver det varmere end bagklappen, da varmen
skal sørge for at limen slipper er der en vis sandsynlighed for at det
slipper skiltet før det slipper bilen. Så hvis det ikke sker er det mere
held end så meget andet, med mindre sådan noget klister fanger bedre på
metalskilte end på autolak.

Jeg kan i øvrigt ikke se at det skulle være farligt (som Mogens nævner) med
snor, for det er jo snor og ikke ståltråd eller noget i den stil. Der står
tænk osteskærer, ikke brug osteskærer.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-04-04 16:11

On Sun, 18 Apr 2004 16:54:23 +0200, "Kim Kristensen"
> [...]

>til mine køretøjer, jeg har blot genfortalt hvad en autoforhandler har
>fortalt mig. Som følge af manglende erfaring kan jeg ikke sige god for

Tag det ikke personligt.

> [...]
>slipper skiltet før det slipper bilen. Så hvis det ikke sker er det mere
>held end så meget andet, med mindre sådan noget klister fanger bedre på

Man varmer op for at blødgøre. I mit tilfælde sad skiltet urokkeligt
fast, indtil jeg varmede på det. Derved blev skumgummiet blødt, og jeg
kunne uden videre trække skiltet af. Det resterende skumgummi og
klister fjernedes som Claus foreskriver...

>Jeg kan i øvrigt ikke se at det skulle være farligt (som Mogens nævner) med
>snor, for det er jo snor og ikke ståltråd eller noget i den stil. Der står
>tænk osteskærer, ikke brug osteskærer.

Man kan få slidmærker, hvis man ikke passer på - det samme kan
selvfølgelig ske med varmeblæseren (varmeskade)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Kim Kristensen

Dato : 18-04-04 22:41

> Tag det ikke personligt.

Det gør jeg nu heller ikke. Det virker bare som om Claus totalt afviser en
metode som han formentlig aldrig har prøvet, med begrundelsen at der vil
være en rest af lim hvilket også vil være resultatet af andre metoder.

> Man kan få slidmærker, hvis man ikke passer på - det samme kan
> selvfølgelig ske med varmeblæseren (varmeskade)
>
> /Mogens
> Biler fra @lfa til Omeg@

Ja hvis man "saver" med snoren, det var også derfor jeg skrev tænk
osteskærer og ikke brødkniv. En hårtørrer tror jeg ikke kan gøre nogen
skade, den kan formentlig ikke varme stedet omkring skiltet højere op end
det bilen vil blive udsat for i en autolakerers ovn. Varmepistolen fra
værktøjskassen skal man nok lade ligge hvis man ikke er øvet, den kan sgu'
nok brænde et eller andet af.

Med venlig hilsen Kim