Lidt mere om de nye hastighedsgrænser
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-04-04 15:23

Følgende artikel er snuppet fra denne uges Søndagsavis.

http://www.tnfs.dk/images/skilte.jpg
Flemming Jacobsen

Fra : petersen_michael

Dato : 17-04-04 15:52

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> Følgende artikel er snuppet fra denne uges Søndagsavis.
>
> http://www.tnfs.dk/images/skilte.jpg

Ironi On
Nøj, hvor bliver det sjovt, og hvor får vi lov at komme meget
hurtigere frem..
Ironi Off

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-04-04 17:41

Jeg har aldrig fattet hvorfor der står 110 km på skiltene, der skal vel stå
110 km/t, hvis det skal være rigtigt.
Mit forslag er dog at der bare står 110, så ved man det er hastigheden der
menes og ikke en afstand.

Niels

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 17-04-04 21:18

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> 110 km/t, hvis det skal være rigtigt.
>Mit forslag er dog at der bare står 110, så ved man det er hastigheden der

LOL mon politiet vil acceptere at man så kører 20km til næste afkørsel når
nu påbuds skiltet siger at man skal køre 110km..... hov hov står de ikke med
500m afstand..... damn hvor ender man så :-/

--
Allan
Nissan Primera 2,0 se aut

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 17-04-04 23:21

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> Følgende artikel er snuppet fra denne uges Søndagsavis.

> [...]

Det er eddermame noget pis. Det er sku helt ude i hampen at det skal koste
3500 spir at køre 160 på motorvejen og endnu længere ud i hampen at man skal
kunne miste kørekortet ved at køre 161. Vi skal gudhjælpemig også chikaneres
af panserne på vores allersikreste veje

Laveste fællesnævner vinder altid - det er altid de mest hjernedøde påstande
der vinder hævd. At sikkerhedssele, bremseafstand og spiritus er langt
vigtigere sikkerhedsfaktorer end hastighed er bare lidt for kompliceret at
forklare!

Er der nogen her der nogensinde har set en strisser gribe ind overfor en der
kører med 5-10 meters afstand til den forankørende på motorvejen? Men nu
skal alle have bøder for at køre 140. Vi kan takke os selv for det vi vælger
konsekvent underbegavede politikere

Fra : Jan Hansen

Dato : 18-04-04 00:59

"3140 Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse
KLIP
Men nu
> skal alle have bøder for at køre 140. Vi kan takke os selv for det vi
vælger
> konsekvent underbegavede politikere

Stiller du op til næste valg ?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-04-04 08:52

3140 Bagdad Bob wrote:

> [...]
> hampen at man skal kunne miste kørekortet ved at køre 161. Vi skal
> gudhjælpemig også chikaneres af panserne på vores allersikreste veje

Chikaneres ?
Det er da færdselsloven (på godt og ondt), og det står dig da "frit" om du
ønsker at blive chikaneret.
Jeg vil tro at hvis du holder dig indenfor lovens rammer, så bliver du ikke
chikaneret, som du kalder det.

> Laveste fællesnævner vinder altid - det er altid de mest hjernedøde
> påstande der vinder hævd.

Vi skal jo trods alt være her alle sammen, og det er jo nok ikke alle der
har samme indstilling som dig.

> [...]
>
> Er der nogen her der nogensinde har set en strisser gribe ind overfor
> en der kører med 5-10 meters afstand til den forankørende på

Det har de da haft vist en hel del gange i TV, blandt andet husker jeg en
Taxa chauffør der fik taget kortet (betinget) inde ved Kastrup lufthavn, da
han tail-gatede på motorvejen.

> Men nu skal alle have bøder for at køre 140.

Får vi da ikke allerede det nu ?

> Vi kan takke
> os selv for det vi vælger konsekvent underbegavede politikere

OK, lad os indføre diktatur i stedet for folkevalgte politikere.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Bernhard Ege

Dato : 18-04-04 09:06

"3140 Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> wrote in message

> [...]
man skal
> kunne miste kørekortet ved at køre 161. Vi skal gudhjælpemig også

Ja, og så endda på bekostning af overvågning af veje i byerne... Dvs.
kør bare ad helvede til der og du slipper for traf (ok, måske ikke, men
det er mere sandsynligt at slippe). Jeg kan dog godt acceptere større
bøder men at en fartoverskridelse på 23% betyder at kortet ryger synes
jeg er sindsygt.

> [...]
> der vinder hævd. At sikkerhedssele, bremseafstand og spiritus er langt
> vigtigere sikkerhedsfaktorer end hastighed er bare lidt for

Yup, det har du desværre ret i. Problemet er jo blot at hastigheden er
nemmest at måle og så laver politikerne fejlagtigt antagelsen at dem som
kører hurtigt også er dem som laver skaderne. Det kræver desværre ikke
megen hjerne aktivitet at være politiker.

> [...]
nu
> skal alle have bøder for at køre 140. Vi kan takke os selv for det vi

Jeg har aldrig set politiet stoppe nogen på motorvejen men jeg har set
dem holde i vejkanten sammen med en anden bil men ved ikke hvorfor. Og
mht. til politikerne, hvem er det lige der stod for at indføre loftet på
160km/t? Og hvem stod for at bruge så mange politi-resourcer på at få
folk til at overholde hastighedsgrænsen på motorvejen? De får i hvert
fald ikke min stemme mere...

mvh Bernhard

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 18-04-04 10:49

> [...]
> det er mere sandsynligt at slippe). Jeg kan dog godt acceptere større
> bøder men at en fartoverskridelse på 23% betyder at kortet ryger synes

Af samtlige såkaldte trafik-drab (burde vel retteligt hedde uheld med
dødelig udgang), sker 10% på vores motorveje, 40% på landeveje og de
resterende 50% i byerne. Så er det jo klar politiker logik, at der skal
sættes ind hvor de nu har valgt det.

> [...]
> kører hurtigt også er dem som laver skaderne. Det kræver desværre ikke
> megen hjerne aktivitet at være politiker.

De vælger som sædvanligt at sætte ind hvor der ses og mærkes tydeligst.
Desuden er det som alt andet i politik et udslag af diverse studehandler,
hvorfor det ikke nødvendigvis er det mest fornuftige.

>De får i hvert fald ikke min stemme mere...

Hvis du stemmer på den forhåndværende regerings partier, skal du i hvert
fald ikke sætte næsen op efter færre restriktioner. Og der er ligesom ikke
rigtigt muligheder på den anden side af den nuværende regering, så hvor vil
du stemme??

MVH Klaus

Fra : Bernhard Ege

Dato : 18-04-04 22:36

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
ikke
> rigtigt muligheder på den anden side af den nuværende regering, så

Ja, det er et godt spørgsmål. Man kan vel stemme på nogen man ikke har
hørt ret meget fra :-/

Men der må være nogen som har været imod 160km/t grænsen??

mvh Bernhard