Hvad er den dyreste bil på gule plader, du~
Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-04-04 18:37

Jeg så forleden en Avant 4,2 Quattro Tiptr. 300HK Van i Herlev.
Selvfølgelig regnede jeg med, at den kostede lidt, men er alligevel
overrasket over, at de skal have 1.089.558 kr for bilen. plus det løse

Jeg tror ikke, jeg har set en dyrere bil på gule plader IRL -> har du?

/Mogens

Fra : Mark Sandberg

Dato : 16-04-04 18:56

"Mogens Knudsen" skrev i en meddelelse:

> [...]
> overrasket over, at de skal have 1.089.558 kr for bilen. plus det løse
>
> Jeg tror ikke, jeg har set en dyrere bil på gule plader IRL -> har du?

Næee, men denne er nok ved at kunne matche prisen, for slet ikke at tale om
præstationerne

http://www.truckworld.com/Truck-Tests/04-Dodge_SRT10/04-SRT10.html

/Mark.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 16-04-04 19:00

"Mark Sandberg" skrev i en meddelelse:

> for slet ikke at tale om præstationerne
The most recent figures, which are sure to be bettered, show the following:
0 to 60 mph in 5.2 seconds; ¼-mile times in the mid-13s; a 60-to-0mph
braking distance less than 120 feet; and, get this, a top speed 150mph.

Those figures place the SRT-10 in the same performance stratosphere as such
notables as the Acura NSX, BMW M Roadster, Camaro Z28 SS, C-5 Corvette,
Ferrari 456M, Jaguar XJR, Porsche 911, and the Lamborghini Countach.

/Mark.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 16-04-04 19:08

Nogle få meget røde billeder af dyret.....klik på billederne for et bedre
image:

http://www.hyldager.com/dodgeram2004.php

/Mark.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-04-04 20:17

On Fri, 16 Apr 2004 19:56:29 +0200, Mark Sandberg wrote:

> Næee, men denne er nok ved at kunne matche prisen, for slet ikke at tale
> om præstationerne
>
> http://www.truckworld.com/Truck-Tests/04-Dodge_SRT10/04-SRT10.html

JA... den er SÅ FED... fuck hvor gad jeg godt eje sådan en.. total
cruice og attitude...

Damn nu får jeg ikke sovet i nat..

Fik jeg sagt, at den ER FED?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Fam. Olsen

Dato : 16-04-04 19:03

> [...]
> overrasket over, at de skal have 1.089.558 kr for bilen. plus det løse
>
> Jeg tror ikke, jeg har set en dyrere bil på gule plader IRL -> har du?

Ja da, jeg har sgu set mange lastvogne der overstiger den pris :)
Men ok da vi nok taler om biler under 3500 Kg så tror jeg ikke jeg har.

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-04 19:43

> Jeg så forleden en Avant 4,2 Quattro Tiptr. 300HK Van i Herlev.
> Selvfølgelig regnede jeg med, at den kostede lidt, men er alligevel
> overrasket over, at de skal have 1.089.558 kr for bilen. plus det løse

Den Cayenne Turbom som jeg kørte i var dyrere.. lidt dyrere..

/JAN W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.242.54.187)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-04-04 20:43

On Fri, 16 Apr 2004 20:43:25 +0200, <JAN W Nielsen> wrote:

>Den Cayenne Turbom som jeg kørte i var dyrere.. lidt dyrere..

Nej, det er den ikke. Den vejer jo så meget, at den er på en lavere
afgift. Den koster 940.000...

/Mogens

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-04-04 20:46

KLIP

> Nej, det er den ikke. Den vejer jo så meget, at den er på en lavere
> afgift. Den koster 940.000...

Pokkers også, bagagerummet ligger i fronten på en 996 (Targa Turbo 4S)...;)

Hr. Bjørn

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-04-04 22:41

> Nej, det er den ikke. Den vejer jo så meget, at den er på en lavere
> afgift. Den koster 940.000...

Den jeg kørte i kostede over 1,1. Der lå et skilt i bagagerummet.

/Jan W Nielsen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-04-04 20:04

> [...]

> Selvfølgelig regnede jeg med, at den kostede lidt, men er alligevel
> overrasket over, at de skal have 1.089.558 kr for bilen. plus det løse

Hvis ikke der var beatlt moms af den ville den måske være billigere.

Ved du om den var/er momset..?

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-04-04 20:41

On Fri, 16 Apr 2004 21:04:16 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Hvis ikke der var beatlt moms af den ville den måske være billigere.

Jow, jow

>Ved du om den var/er momset..?

Nope - det var et byggefirma...

/Mogens

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-04-04 20:44

KLIP

> Nope - det var et byggefirma...

De er nooogen rigtige gavtyve....de BAT-folk...;)

Hr. Bjørn

Fra : Klaus G.

Dato : 16-04-04 20:10

> [...]
> overrasket over, at de skal have 1.089.558 kr for bilen. plus det løse
>
> Jeg tror ikke, jeg har set en dyrere bil på gule plader IRL -> har du?

Hvad koster en VW Touareg V10 med alt udstyr?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Mark Sandberg

Dato : 16-04-04 20:40

"Klaus G." skrev i en meddelelse:

> Hvad koster en VW Touareg V10 med alt udstyr?

Ca. 500.000,- indregistreret i DK på gule nummerplader incl. tysk moms og
danske afgifter, hvis du selv importerer den som privatperson fra Tyskland.

Find en på www.mobile.de køb og importer den som privatperson fra Tyskland.
Du slipper derved for ydligere momskrav fra Told & Skat.
Blot skal der lige betales en afgift på 56.800 Kr. som er afgiftloftet på
varevogne over 3 ton uanset udstyrsniveauet, inden du kan få dine
nummerplader.

/Mark.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-04-04 14:17

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message

> [...]
> Blot skal der lige betales en afgift på 56.800 Kr. som er afgiftloftet på
> varevogne over 3 ton uanset udstyrsniveauet, inden du kan få dine

Er det så rigtigt forstået at fx. denne bil:
http://makeashorterlink.com/?Y12221318

Vil koste mig 522 euro * 7,44 = 3883,68 kr + tysk moms 16 % = 4505,07 +
indreg. afgift ?
Hvordan regner jeg indreg. afgiften ud ?

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-04-04 18:52

Christian B. Andresen wrote:
> Vil koste mig 522 euro * 7,44 = 3883,68 kr + tysk moms 16 % = 4505,07
> + indreg. afgift ?
> Hvordan regner jeg indreg. afgiften ud ?

Tager et kig på www.toldskat.dk under Motor...
Der kan du se tidligere afgifter, og der er trods alt importeret nogle
stykker af denne bil...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-04-04 18:57

On Tue, 20 Apr 2004 19:51:34 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Tager et kig på www.toldskat.dk under Motor...
>Der kan du se tidligere afgifter, og der er trods alt importeret nogle
>stykker af denne bil...

Eller brug håndreglen med, at afgiften er lig med 63% af en
forhandlers udsalgspris på en tilsvarende dansk vogn...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-04-04 07:40

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Tager et kig på www.toldskat.dk under Motor...
> Der kan du se tidligere afgifter, og der er trods alt importeret nogle
> stykker af denne bil...

I forbindelse med min søgning på www.mobile.de er jeg faldet over "MwSt.
ausweisbar"
Hvad menes der med det, er det momsfri eller + moms eller ?

Hvorfor søren er en afgiften på en 5-6 års bil med en afgiftspligtig værdi
på 15.000 mindre end en på 6-? år ?
Er det fordi at den beregning kun er en tommelfingerregel ?

Som eksempel:

En VW Golf 1,6 D 3 dørs med 229898 km:

Endeligt vurderet pr 02/02-2004
Afgiftspligtig værdi 9000
Registreringsafgift 7125
Handelspris inkl. afgift 16125

Betyder det så at jeg for at kunne køre i denne bil i DK skal betale:

Bilens pris i Tyskland 300 euro = 2232 kr
Moms i Tyskland = 2232 * 1,16 = 2589,12
Registreringsafgift fundet www.toldskat.dk for på en tilsvarende: 7125 kr
Ialt: 2589,12 + 7125 = 9714,12

Det virker som så god en idé (fidus, red.), at enten har jeg misforstået
noget eller også er alle de gul plade golfer man ser i DK hentet fra
Tyskland.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-04-04 08:11

Christian B. Andresen wrote:
> I forbindelse med min søgning på www.mobile.de er jeg faldet over
> "MwSt. ausweisbar"
> Hvad menes der med det, er det momsfri eller + moms eller ?

betyder det ikke, at man skal have et MwSt nummer?
Dvs. prisen må være ekskl. moms...

> Hvorfor søren er en afgiften på en 5-6 års bil med en afgiftspligtig
> værdi på 15.000 mindre end en på 6-? år ?

Fordi satserne for hvor meget man skal betale i afgift ændre sig efter
alderen. Der er en bundgrænse, hvor man "Kun" skal betale 105 %(svjh) mod
180 % over bundbrænsen. Denne bundgrænse bliver mindre jo ældre bilen bliver
og afgiften bliver dermed højere for det samme beløb.

> [...]
>
> Det virker som så god en idé (fidus, red.), at enten har jeg
> misforstået noget eller også er alle de gul plade golfer man ser i DK

Ovenstående er korrekt. Du skal blot huske ombygning, syn, plader,
transportport, klargøring til syn mv. Men jo, der er penge at sparer, og man
kan finde mange der henter gamle Golf'er til DK.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-04-04 08:15

Morten Fruergaard wrote:

> [...]
> mod 180 % over bundbrænsen. Denne bundgrænse bliver mindre jo ældre
> bilen bliver og afgiften bliver dermed højere for det samme beløb.

Fra
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=134401&ov_id=200432&i=2&top=134398&action=vis#134401

Afgiften Afgiften beregnes med følgende satser (pr. 1. januar 2004):

Bilens alder Procent af værdien uden registreringsafgift
ikke over 1 år x) 104,78 pct. af 52.200 kr. og 179,78 pct. af
resten
1-2 år 104,78 pct. af 44.600 kr. og 179,78 pct. af resten
2-3 år 104,78 pct. af 36.900 kr. og 179,78 pct. af resten
3-4 år 104,78 pct. af 29.200 kr. og 179,78 pct. af resten
4-5 år 104,78 pct. af 21.500 kr. og 179,78 pct. af resten
5-6 år 104,78 pct. af 13.900 kr. og 179,78 pct. af resten
over 6 år 104,78 pct. af 6.200 kr. og 179,78 pct. af resten

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-04-04 08:46

> betyder det ikke, at man skal have et MwSt nummer?
> Dvs. prisen må være ekskl. moms...

Så er det vel "bare" at betale de 16 % i moms, man kan slippe for den danske
moms når man køber i et andet EU land ?

> [...]
bliver
> og afgiften bliver dermed højere for det samme beløb.

Tak.

> [...]
man
> kan finde mange der henter gamle Golf'er til DK.

Ombygning: er det skillerum til varerummet, fjernelse af sæder etc ?
Klargøring til syn er vel som enhver anden bil, en Golf er vel forholdsvis
nem og billige at lave ting på ?
Transport kan vel løbe op, er det ikke noget med at jo længere nede i
Tyskland man køber bilen jo bedre stand ?
Kan man vente med at betale alt andet en køb af bil, tysk moms og transport
indtil den er klar til syn ?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-04-04 09:14

Christian B. Andresen wrote:
> Så er det vel "bare" at betale de 16 % i moms, man kan slippe for den
> danske moms når man køber i et andet EU land ?

Ja.

> [...]

> Transport kan vel løbe op, er det ikke noget med at jo længere nede i
> Tyskland man køber bilen jo bedre stand ?

Jo.

> Kan man vente med at betale alt andet en køb af bil, tysk moms og
> transport indtil den er klar til syn ?

Det kommer an på, hvad du mener med "alt andet". Du skal vel betale
reservedele mv.
Jeg mener ikke, at man skal betale depositum til afgiften før den kan synes.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-04-04 09:23

> Det kommer an på, hvad du mener med "alt andet". Du skal vel betale
> reservedele mv.

Selvfølgelig. Jeg mente vel stort set afgiften.

> Jeg mener ikke, at man skal betale depositum til afgiften før den kan
synes.

Er det en fordel at få den vurderet inden man laver noget ved den andet en
gør den klar til syn ?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-04-04 11:00

Christian B. Andresen wrote:
> Er det en fordel at få den vurderet inden man laver noget ved den
> andet en gør den klar til syn ?

Aner det ikke...

Der skal du nok have fat på fx Mogens, Thomas eller Mr. John Sahl.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 21-04-04 18:34

On Wed, 21 Apr 2004 11:59:49 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Der skal du nok have fat på fx Mogens, Thomas eller Mr. John Sahl.

Jég svarer helst pr. mail ifm. sådan en udtalelse...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-04-04 08:02

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Jég svarer helst pr. mail ifm. sådan en udtalelse...

Mail sendt.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-04-04 16:47

On Thu, 22 Apr 2004 09:01:34 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Mail sendt.

Jep - a' kigger å'en i awten

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-04-04 20:29

Mogens Knudsen wrote:
> Jeg så forleden en Avant 4,2 Quattro Tiptr. 300HK Van i Herlev.
> Selvfølgelig regnede jeg med, at den kostede lidt, men er alligevel
> overrasket over, at de skal have 1.089.558 kr for bilen. plus det løse

På Audi's hjemmeside koster en tilsvarende bil "kun" 1.177.196,- kr. på
hvide plader.
http://www.audi.dk/nyebiler/model/type/priserogteknik/default.asp?model=A6&type=Avant
Er forskellen ikke større, eller er der en fejl et sted ?

> Jeg tror ikke, jeg har set en dyrere bil på gule plader IRL -> har du?

Tæller lastvogne også med ?
I så fald var jeg for nogle år tilbage med til at lave en Volvo trækker
(FH16) som vist kostede tæt på de 4 mill.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-04-04 20:54

On Fri, 16 Apr 2004 21:29:15 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

> [...]
>http://www.audi.dk/nyebiler/model/type/priserogteknik/default.asp?model=A6&type=Avant
>Er forskellen ikke større, eller er der en fejl et sted ?

Du kigger på en standard og ikke S6 udgaven?

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-04-04 21:03

Mogens Knudsen wrote:

> Du kigger på en standard og ikke S6 udgaven?

Jeps, fordi du skrev 300 HK.
S6'eren har 340 HK og RS6'eren har 450 HK.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-04-04 21:04

On Fri, 16 Apr 2004 22:02:43 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Jeps, fordi du skrev 300 HK.
>S6'eren har 340 HK og RS6'eren har 450 HK.

Jeg tror der er fejl i "min" pris - den er fra biltorvet.dk

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-04-04 06:47

Per Beer Hansen wrote:
> Tæller lastvogne også med ?
> I så fald var jeg for nogle år tilbage med til at lave en Volvo
> trækker (FH16) som vist kostede tæt på de 4 mill.

Hvad blev der da lavet ved den?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-04-04 13:36

Morten Fruergaard wrote:

> Hvad blev der da lavet ved den?

Det var en 4 akslet blokvognstrækker, med en mega stor kran påmonteret.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 17-04-04 18:36

Ole Mortensen Transport A/S holder til i nærheden af mig - de har sådan en
kæmpe FH16 med kran. Den kan buldre når den sætter igang.

Lidt billeder af andre:

http://www.hadel.net/autos/html/d_lkw_volvo.html

Mvh.
B. Madsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-04-04 18:49

[8700] Brian Mark Madsen wrote:
> Ole Mortensen Transport A/S holder til i nærheden af mig - de har
> sådan en kæmpe FH16 med kran. Den kan buldre når den sætter igang.

Jeps, jeg har kørt en tur i en, uden lyddæmper (afmonteret lige efter
turboen).
Dét lyder rigtigt fedt, skal jeg hilse og sige

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morgan Jones

Dato : 16-04-04 20:32

> Jeg tror ikke, jeg har set en dyrere bil på gule plader IRL -> har du?

Cayenne Turbo og Hummer H2 (i GUL!) - Begge i kbh.

Morgan

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-04-04 20:35

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Cayenne Turbo og Hummer H2 (i GUL!) - Begge i kbh.

Hva´koster en Hummer på gule plader uden moms...?

Den anden potte er ikke interessant ... det er sgútte en rigtig Porsche...;)

Hr. Bjørn

Fra : Mark Sandberg

Dato : 16-04-04 20:44

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> "Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Hva´koster en Hummer på gule plader uden moms...?

Hvorfor uden moms, når den ved privatkøb er momsfri ved import fra Tyskland.

Find en i Tyskland og tillæg max. 56.800 Kr. i afgift uanset udstyr.
Så har du den momsfri pris i DK

/Mark.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-04-04 20:49

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Find en i Tyskland og tillæg max. 56.800 Kr. i afgift uanset udstyr.
> Så har du den momsfri pris i DK

Genialt..!

Hvad bliver prisen så (jeg aner ikke hvad potten koster) for at få en ægte
Arnold-potte at promeneri..?

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-04-04 20:50

On Fri, 16 Apr 2004 21:48:34 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Genialt..!

Jep-

>Hvad bliver prisen så (jeg aner ikke hvad potten koster) for at få en ægte
>Arnold-potte at promeneri..?

20.-30000 euro koster en Hummer -> www.mobile.de

/Mogens

Fra : Mark Sandberg

Dato : 16-04-04 20:50

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> Hvad bliver prisen så (jeg aner ikke hvad potten koster) for at få en ægte
> Arnold-potte at promeneri..?

www.mobile.de er din ven.

Husk lige at gange prisen med 7,44
Hertil lægger du max. 56.800 og du har prisen på gaden i dk.

/Mark.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-04-04 20:54

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Husk lige at gange prisen med 7,44
> Hertil lægger du max. 56.800 og du har prisen på gaden i dk.

Det er i grunden ikke så galt endda (vi glemmer alt om benzinregningen).

Bare tanken om at cruise op af den lokale sommeraften, helt uden modkørende
og det samme hele ruten retur....

*Eminent*...

Hr. Bjørn

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-04-04 20:56

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Á prøver lige igen...

Bare tanken om at cruise op af den lokale *strandvej* en sommeraften, helt
uden modkørende
og det samme hele ruten retur....

*Grandiøst*...

Hr. Bjørn

Fra : Mark Sandberg

Dato : 16-04-04 20:59

> [...]

> Á prøver lige igen...

> Bare tanken om at cruise op af den lokale *strandvej* en sommeraften,

Så gør det dog............

> *Grandiøst*...

Jep.

/Mark.
Nybagt tilbagelænet cruiser MC'ist
Kawasaki VN1500 Mean Streak.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-04-04 21:04

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så gør det dog............

Yesssssss...;)

Hr. Bjørn

Fra : Morgan Jones

Dato : 17-04-04 07:05

> Det er i grunden ikke så galt endda (vi glemmer alt om benzinregningen).
>
> Bare tanken om at cruise op af den lokale sommeraften, helt uden
> [...]

Det er faktisk OK. Synd den kun kører 4km på literen.

Morgan

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-04-04 20:55

> Det er i grunden ikke så galt endda (vi glemmer alt om benzinregningen).
>
> Bare tanken om at cruise op af den lokale sommeraften, helt uden
> [...]

Gad vist hvad der blev af de 2, der var oppe på Færøerne omkring 1990.

Nogen der ved noget som helst om dem?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-04-04 01:22

Hej!

"Bjørn Jørvad" wrote:

> Hvad bliver prisen så (jeg aner ikke hvad potten koster) for at få en ægte
> Arnold-potte at promeneri..?

Kører Arnold Hummer eller Hummer H2? Sidstnævnte er ikke en rigtig Hummer da den
faktisk er bygget henover en Chevy Tahoe så vidt jeg ved...

Tahoe'n er IMHO pænere :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 17-04-04 01:33

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kører Arnold Hummer eller Hummer H2? Sidstnævnte er ikke en rigtig Hummer
da den
> faktisk er bygget henover en Chevy Tahoe så vidt jeg ved...

Jeg mener bestemt at huske, vi på TV har set Arnold have en Hummer.

Jeg synes også at have set, han har købt en Hummer H2.

Han har vist en del biler samt MC´s.

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-04-04 06:34

On Sat, 17 Apr 2004 02:33:21 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Jeg mener bestemt at huske, vi på TV har set Arnold have en Hummer.
>Jeg synes også at have set, han har købt en Hummer H2.
>Han har vist en del biler samt MC´s.

Jep - han har flere Hummer's -> just check the internet

/Mogens

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-04-04 21:03

On Fri, 16 Apr 2004 19:36:45 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Jeg tror ikke, jeg har set en dyrere bil på gule plader IRL -> har du?

En sidebemærkning fra bilpriser.dk:
90 procent flere varebiler til private
Salget af nye varebiler steg fra 2.345 enheder i januar 2003 til 2.766
i år. Der er ikke kun tale om en stigning på 18 procent, der er også
tale om det største januarsalg af varebiler nogensinde.

"Forklaringen er et stærkt stigende salg af varebiler til privat brug.
Der blev således solgt 90 procent flere varebiler til privat brug i
januar sammenlignet med samme periode sidste år. Denne udvikling viser
med al tydelighed, at de danske bilkøbere reagerer imod den høje
registreringsafgift på personbiler. Varebilerne bliver købt, selvom de
er belagt med en høj årlig vægtafgift, når de anvendes til privat
brug. Det viser endnu en gang, at der er behov for en reform af
bilbeskatningen i Danmark," understreger Bent Mikkelsen.

/Mogens

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-04-04 21:06

KLIP

> Det viser endnu en gang, at der er behov for en reform af
> bilbeskatningen i Danmark," understreger Bent Mikkelsen.

Det skal den gode "sagskærer Bent" også sige.

Det får han jo løn for..;)

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-04-04 21:07

On Fri, 16 Apr 2004 22:05:48 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Det skal den gode "sagskærer Bent" også sige.

Men der ér da brug for en reform...

/Mogens

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-04-04 21:11

KLIP

> Men der ér da brug for en reform...

Det kan vi ikke være uenige i.

Blot er jeg bange for, reformen bliver et 'bagslag'.

Man fratager gulpladebilernes økonomiske fordel fra de private.

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-04-04 21:12

On Fri, 16 Apr 2004 22:10:48 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Det kan vi ikke være uenige i.
>Blot er jeg bange for, reformen bliver et 'bagslag'.
>Man fratager gulpladebilernes økonomiske fordel fra de private.

Nu tænkte jeg i al almindelighed - bredt set - på bilområdet - og ikke
kun de gul-pladede.

/Mogens

Fra : Mark Sandberg

Dato : 16-04-04 21:14

"Bjørn Jørvad" skrev i en meddelelse:

> Man fratager gulpladebilernes økonomiske fordel fra de private.

Netop, derfor skal du til at få fingeren ud

/Mark.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-04-04 21:16

On Fri, 16 Apr 2004 22:13:51 +0200, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Netop, derfor skal du til at få fingeren ud

Tænk hvilket fora denne NG kunne være, hvis vi havde nogle rimelige
svenske bilpriser i DK !

/Mogens

Fra : Mark Sandberg

Dato : 16-04-04 21:24

"Mogens Knudsen" skrev i en meddelelse:

> Tænk hvilket fora denne NG kunne være, hvis vi havde nogle rimelige
> svenske bilpriser i DK !

Eller MC-priser

/Mark.
Der er netop sprunget ud af skabet.
http://www.kawasaki.com/Flash/uploadFiles/k_VN1600MS_02.jpg

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-04-04 21:38

On Fri, 16 Apr 2004 22:23:39 +0200, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Eller MC-priser

Som du kunne læse i motorsportsgruppen - MC'er siger mig ikke noget

>Der er netop sprunget ud af skabet.
>http://www.kawasaki.com/Flash/uploadFiles/k_VN1600MS_02.jpg

Jow, jow - jeg ville hellere køre:
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111135548905&top=1&

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-04 21:46

> Jow, jow - jeg ville hellere køre:
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111135548905&top=1&

Det var da heller ikke fordi den er så dyr )

--
Tom

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-04-04 21:49

On Fri, 16 Apr 2004 22:46:23 +0200, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Det var da heller ikke fordi den er så dyr )

Leasing

Men de er ikke så dyre dernede. En V8 er ikke så nem at sælge i
Tyskland, fordi den koster det hvide ud af øjnene i driftsomk. Jeg har
netop vendt det med en berlinsk VAG handler (Passat W8)

/Mogens

Fra : Mark Sandberg

Dato : 16-04-04 21:45

> Jow, jow - jeg ville hellere køre:
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111135548905&top=1&

Det ene udelukker ikke det andet

MC'en er kun til fornøjelse og cruiser kørsel på varme sommerdage og
aftener.

/Mark.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 16-04-04 21:56

> Som du kunne læse i motorsportsgruppen - MC'er siger mig ikke noget

Fair nok - bemærkede du ellers forbremserne på billedet, med 6 stemplede
calibre og to 320 mm. skiver

/Mark.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-04-04 21:58

On Fri, 16 Apr 2004 22:56:20 +0200, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Fair nok - bemærkede du ellers forbremserne på billedet, med 6 stemplede
>calibre og to 320 mm. skiver

Nope - vejer den så meget?

/Mogens

Fra : Mark Sandberg

Dato : 16-04-04 22:02

> Nope - vejer den så meget?

Næee kun 300 Kg.
Men med chaufførens vægt oveni, gør bremserne en forskel :-|

/Mark.