Roadrage - fra 1. række til venstre ...
Fra : anders majland

Dato : 15-04-04 23:37

På vej mod holbæk af motorvejen er der en frakørsel i bunden af et
"hul". Det er vel ca. 5-10km før holdbæk. Trafikken i højre spor glider
med ~90-100 km/t og langt de fleste skal sikkert af afkørsel i bunden.
Jeg ligger i venstre bane med god afstand til den forankørende (rød) og
vi kører ca 110km/t. Pludeligt kaster en fra 1.bane bilen ude foran ham
så ham må bremse kraftigt. Ham der trak ud (sølvgrå) accelerer ikke
synderligt og ham der stod på bremsen ligger nok lidt tæt på hans
bagende. Nå men så begynder ham fra 1. at slingre lnoget. Han er helt
ude på kanten af asfalten mod midten af vejen og slinger også lidt over
striben mod højre bane. Jeg tænker at han nok er pisse fuld og sænker
farten lidt for at extra afstand. Nå på vej op ad bakken igen ligger han
stadig og kører underligt og rød holder nu noget afstand til ham. Da vi
er ved at være oppe på toppen af bakken trækker sølvgrå ind og rød
accelerer op for at overhale. Så kaster sølvgrå bilen ud foran ham igen.
Rød slipper gassen og trækker så ind i højre spor. Det samme gør sølvgrå
og bremser lige foran rød. Så fortsætter vi nogle kilometer hvor sølvgrå
ligger og spærrer begge spor og truer med fagter ud af sidevinduet... Så
trækker jeg op på siden af rød og markere med tegnsprog at jeg synes de
skal ringe... Det er passageren også igang med. Efter yderligere et par
km ser det ud til at sølvgrå er faldet til ro og vi kan atter få lov til
at overhale... Der var der også ved at være dannet noget af en hale af
trafikanter...

Jeg kan kun gætte på at det der fik sølvgrå til at slingre i første
omgang var at han havde travlt med at "signalere" til rød.

Nu er jeg lidt spændt på om de fik talt med vagthavende i holbæk og om
de gerne vil have mit vidneudsagn. Rød har ihvertfald haft lejlighed til
at notere mit nummer og med tegnsprog. Hvor mange vidner skal der til
for at man kan dømme en som sølvgrå for sådan noget hasarderet kørsel ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-04-04 08:06

anders majland wrote:
> Hvor mange vidner skal der
> til for at man kan dømme en som sølvgrå for sådan noget hasarderet
> kørsel ?

2 uafhængige burde være nok...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-04-04 15:24

anders majland wrote:

> at notere mit nummer og med tegnsprog. Hvor mange vidner skal der til
> for at man kan dømme en som sølvgrå for sådan noget hasarderet kørsel ?

Dit vidneudsagn sammenholdt med rød's må være nok.

--
Hygge..
Thomas