'98 Audi A6 1.8 20V ?
Fra : Mogens Knudsen

Dato : 15-04-04 20:26

En af mine venner har forelsket sig subj, - i en sænket udgave med
brede dæk. Jeg mener ikke, bilen er motormæssig stor nok. Bilen skal
anvendes som privatvogn (ferie og fritid) til en familie, der
sporadisk indeholder 3 børn. Det lyder ikke rigtig i mine ører, men
hvad siger panelet?

Søndag skal jeg ud at vurdere og prøvekøre den og modtager i dén
forbindelse gerne råd samt vejledning...

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-04-04 20:29

Mogens Knudsen wrote:
> [...]
> anvendes som privatvogn (ferie og fritid) til en familie, der
> sporadisk indeholder 3 børn. Det lyder ikke rigtig i mine ører, men

Motoren er lige så stærk som den tidligere 2,0'er...

Det er ikke en stor motor. Svjh 115 hk, men det går vel _lige_ an, hvis man
ikke forventer en raket...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 15-04-04 20:43

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Motoren er lige så stærk som den tidligere 2,0'er...
>
> Det er ikke en stor motor. Svjh 115 hk, men det går vel _lige_ an, hvis
man
> ikke forventer en raket...
Jeg kan kun tilslutte mig - jeg har tidligere haft den gamle 2.0'er. I den
gamle udgave var der dog lige rigeligt med motorstøj.....

Fra : Henrik B.

Dato : 15-04-04 20:44

Morten Fruergaard wrote:
::: sporadisk indeholder 3 børn. Det lyder ikke rigtig i mine ører, men
::: hvad siger panelet?
::
::
:: Motoren er lige så stærk som den tidligere 2,0'er...
::
:: Det er ikke en stor motor. Svjh 115 hk, men det går vel _lige_ an,
:: hvis man ikke forventer en raket...

Men hvad med momentet?

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 15-04-04 20:59

On Thu, 15 Apr 2004 21:43:47 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>:: Motoren er lige så stærk som den tidligere 2,0'er...

OK

>:: Det er ikke en stor motor. Svjh 115 hk, men det går vel _lige_ an,
>:: hvis man ikke forventer en raket...

125 hk.
Han havde en Passat 1.8 st car på ferie og synes, den var sløv. Jeg
mener Audi'en er det samme. (manden kører idag i en gl. Passat st.car)

>Men hvad med momentet?

20V og 125 hk - den skal nok ha' omdrejninger for at trække lidt...

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 21:31

> OK

De to motorer er forbavsende ens at kører med, mit sammenlignings grundlag
er dog Golf IV, hvor 1,8 er den der støjer mest.
Motorstøj skulle ikke være noget problem med 1,8'eren når motoren ellers
vender på langs som i A4.
De første årgange af A4 led dog lidt af nogle resonans lyde, men om det var
fra motoren ved jeg ikke.

> [...]
> mener Audi'en er det samme. (manden kører idag i en gl. Passat st.car)

> 20V og 125 hk - den skal nok ha' omdrejninger for at trække lidt...

Ja det ska' den, men det er jo nok lidt individuelt, jeg mener hvis man
kigger på en 1,8 har men vel ikke de store forventninger og behov.
Bilen er OK til motorvejs cruising, hvis bare der ikke er en kørelejlighed
bag på.

Den har iøvrigt 125 Hk ved sølle 5800 omdrejninger og 173 Nm ved 3950
mdrejninger, nogle steder er den opgivet til 168 Nm ved 3500 omdrejninger.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 16-04-04 07:08

> 20V og 125 hk - den skal nok ha' omdrejninger for at trække lidt...

Den skal op i den høje ende af skalaen før der sker noget. Det er jo nok
heller ikke for sjov, at VW/Audi lagde den "gamle" 2,0 motor i alle modeller
igen. 1,8 uden turbo er vist ikke den bedste, og den gamle havde betydeligt
mere bundtræk og støjede mindre. Jeg har selv kørt en del i en A4 med 1,8
125 HK motor, og det var ikke lige den motor jeg ville vælge. En i
omgangskredsen har en Golf med samme motor, og det bekræfter kun at den er
ret momentsvag. Holdbarhed kender jeg intet til, og kan man leve med at der
skal omdrejninger til, er det sikkert en fin bil.

MVH Klaus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-04-04 16:20

On Fri, 16 Apr 2004 08:08:14 +0200, "Klaus Rejkjær"
<rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>ret momentsvag. Holdbarhed kender jeg intet til, og kan man leve med at der
>skal omdrejninger til, er det sikkert en fin bil.

Jeg har haft fornøjelsen af at køre 1.000 km i en '97 Audi A6 2.8 med
hele svineriet. Man skal nok lede længe efter en mere komfortabel bil
inkl. overskud af kraft. Dén motor ville jég vælge, men min ven her
har forelsket sig i den aktuelle model. Vi må se, søndag...

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-04-04 17:52

Mogens Knudsen wrote:
> [...]
> inkl. overskud af kraft. Dén motor ville jég vælge, men min ven her
> har forelsket sig i den aktuelle model. Vi må se, søndag...

Hvad er prisforskellen?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-04-04 17:58

On Fri, 16 Apr 2004 18:52:02 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Hvad er prisforskellen?

For en '98-er? -> 80.-90.000

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-04-04 17:59

Mogens Knudsen wrote:

> For en '98-er? -> 80.-90.000

Så er det vel derfor at han er forelsket i en 1,8...

Den har han råd til...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-04-04 18:02

On Fri, 16 Apr 2004 18:59:00 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Så er det vel derfor at han er forelsket i en 1,8...
>Den har han råd til...

Nope - kein tema

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-04-04 18:04

Mogens Knudsen wrote:

> Nope - kein tema

Ok.

Så ville jeg aldrig overveje en 1,8.
Den skal man købe, hvis man ikke har råd/vil bruge penge på en større motor
eller bare er ligeglad med trakkraften...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-04-04 18:20

On Fri, 16 Apr 2004 19:04:03 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Så ville jeg aldrig overveje en 1,8.
>Den skal man købe, hvis man ikke har råd/vil bruge penge på en større motor
>eller bare er ligeglad med trakkraften...

Det har jeg sagt til ham, men han har forelsket sig i den aktuelle bil

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 15-04-04 20:45

Mogens Knudsen wrote:
[...]

Har selv haft en tilsvarende størrelse bil, med en 2,3-liters motor. Den var
vældig harmonisk at køre. Ville aldrig købe en 1400 kg's bil med 1,8 liter.

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 15-04-04 21:17

On Thu, 15 Apr 2004 21:44:50 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

> Ville aldrig købe en 1400 kg's bil med 1,8 liter.

Neej, det var også mine ord. Lidt mere power er IMO at foretrække.
Iøvrigt vejer den 1275 kg og har 173 Nm...

Nuvel - vi får se, hvad dyret kan "præstere" ud af Lyngbymotorvejen
på søndag... (inden for lovens rammer!)

/Mogens

Fra : Cosworth POWER

Dato : 15-04-04 21:18

> Nuvel - vi får se, hvad dyret kan "præstere" ud af Lyngbymotorvejen
> på søndag... (inden for lovens rammer!)

90 kmt? Det gåååår pææænt stærkt, hvaaa' :)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 15-04-04 21:20

On Thu, 15 Apr 2004 22:18:25 +0200, "Cosworth POWER"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>90 kmt? Det gåååår pææænt stærkt, hvaaa' :)

Mellemaccelerationer i 5. gear - dieseldrengenes drømmedisciplin

/Mogens

Fra : Cosworth POWER

Dato : 15-04-04 21:23

> Mellemaccelerationer i 5. gear - dieseldrengenes drømmedisciplin

80-90 kmt i 5. gear m. den motor... det kan i vist også bruge hele
strækningen på da ;)

Fra : Henrik B.

Dato : 15-04-04 21:24

Mogens Knudsen wrote:
::: Ville aldrig købe en 1400 kg's bil med 1,8 liter.
::
:: Neej, det var også mine ord. Lidt mere power er IMO at foretrække.
:: Iøvrigt vejer den 1275 kg og har 173 Nm...

Plus to personer, så er man over de 1400 kg.

173 Nm? Ved 5000 omdr/min.?

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 15-04-04 21:25

On Thu, 15 Apr 2004 22:23:32 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>173 Nm? Ved 5000 omdr/min.?

Nope - 3.950

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-04-04 07:52

Henrik B. wrote:
> Har selv haft en tilsvarende størrelse bil, med en 2,3-liters motor.
> Den var vældig harmonisk at køre. Ville aldrig købe en 1400 kg's bil
> med 1,8 liter.

Heller ikke her. Men der findes nogen (guderne forstå det) som ikke kræver
motorkræft.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 22:07

> En af mine venner har forelsket sig subj,

Forståeligt - hamrende lækker bil.

- i en sænket udgave med
> brede dæk. Jeg mener ikke, bilen er motormæssig stor nok.

Det er HELT individuelt og hænger sammen med, hvor meget power, man er vant
til Langt de fleste mennesker i Danmark vil synes, det er helt fint. Men
folk, der køber biler i den prisklasse har ofte hurtigere biler, hvorfor den
nok vi føles en anelse brystsvag.

> Søndag skal jeg ud at vurdere og prøvekøre den og modtager i dén
> forbindelse gerne råd samt vejledning...

Jeg har ikke "biblioteket" i min københavner-lejlighed, og jeg kan derfor
ikke liste alle modellens svagheder. Men hvad angår motor mener jeg ikke,
der er noget "rigtigt" og "forkert".

--
/Jan W Nielsen

Fra : Flemming

Dato : 15-04-04 22:19

> [...]
> hvad siger panelet?
>
> Søndag skal jeg ud at vurdere og prøvekøre den og modtager i dén
> forbindelse gerne råd samt vejledning...

Jeg var inde på bilbasen og syntes de er noget dyre, kunne man ikke få meget
Passat eller Skoda for de penge ?

--
Mvh. Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 22:31

"Flemming" <spamme@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg var inde på bilbasen og syntes de er noget dyre, kunne man ikke få
meget
> Passat eller Skoda for de penge ?

Jojo, men så er man jo ikke "ringenes herre" :)

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 22:34

> Jeg var inde på bilbasen og syntes de er noget dyre, kunne man ikke få
meget
> Passat eller Skoda for de penge ?

Men en A6´er er i Danmark en overklassebil, og det mærker man med det
samme - på alle måder.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Flemming

Dato : 15-04-04 22:34

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> meget
>
> Men en A6´er er i Danmark en overklassebil, og det mærker man med det
> samme - på alle måder.

Du bliver flået ved service ?

--
Mvh. Flemming

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-04-04 22:41

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Men en A6´er er i Danmark en overklassebil, og det mærker man med det
>samme - på alle måder.

Den må du gerne præcisere lidt ;)

Der er i mine øjne sgutte noget overklasserøg i en undermotoriseret
halvstor bil

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 22:53

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Den må du gerne præcisere lidt ;)
>
> Der er i mine øjne sgutte noget overklasserøg i en undermotoriseret
> halvstor bil

Den har i alle henseende en lækker kvalitet, godt skruet sammen af gode
materialer, selv gulvtæppet er tande "lækrere" end stort set alle andre
biler.

Og så er det jo sådan en bil at man kigger lidt misundeligt efter, hvis den
er gjort lidt lækker (lige indtil man ser der står 1,8 på bagklappen).
I modsætning til hvis man fx. ser en af de sidste Scorpio'er, så få man bare
lidt medlidenhed med staklen indeni.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-04-04 23:01

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :

>Og så er det jo sådan en bil at man kigger lidt misundeligt efter, hvis den
>er gjort lidt lækker (lige indtil man ser der står 1,8 på bagklappen).

Godt du huskede det med 1.8 ;)

mht gulvtæpperne, kan man nu købe dem for dyrt.

>I modsætning til hvis man fx. ser en af de sidste Scorpio'er, så få man bare
>lidt medlidenhed med staklen indeni.

Tjaehhhh, jeg ville sgu hellere trille i en sådan 2.9i'er, end en
bovlam Audi.

(på den anden side, er jeg godt tilfreds med den Scorpio, jeg har idag
;)

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 23:05

> Godt du huskede det med 1.8 ;)
>
> mht gulvtæpperne, kan man nu købe dem for dyrt.

> Tjaehhhh, jeg ville sgu hellere trille i en sådan 2.9i'er, end en
> bovlam Audi.

Jowjow men Scorpio'en kunne jo også fåes en en bovlam einsteiger model med
120 Hk og 171Nm i sin tid.
A6'erne kan fåes helt op til 4.2L (nicht fuer einsteiger, nur fuer profis)
:)

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 23:10

Ahhhh.. Ville du nu også det...?

Personligt tror jeg, du ville ændre mening efter et par uger i selskab med
en smuk sølvpil som A6´eren med 17" RS4-fælge.

Det svarer lidt til at sige, at jeg hellere ville hve min alm kvikke Vectra
end en ny bovlam A4 1,6.

Jeg kunne nok finde på at brænde kommentaren af i et muntert øjeblik, men
efter nogle dage i A4´eren, tror jeg ikke længere på, jeg ville mene det
alvorligt.

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-04-04 23:27

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Ahhhh.. Ville du nu også det...?

Jep - en direkte bovlam æske ville jeg hurtigt blive fælt træt af
(prestige værdi eller ej)

Jeg har prøvet en A6'er med den maskine Mogens omtalte, selv min
Rekord er sgu kvikkere

Kig lige på egenvægten på den dersens audi, og så den pyttelille motor

>Personligt tror jeg, du ville ændre mening efter et par uger i selskab med
>en smuk sølvpil som A6´eren med 17" RS4-fælge.

Du lærer nok en dag, at det ikke er al guld der glimter

no comments.

Fra : Henrik B.

Dato : 16-04-04 17:14

jan@stevns.net wrote:
[...]

Hmmm, så'n en 2,9i Scorpio, har den ikke kun latterlige 145 Hk?

M.v.h.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-04-04 17:21

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev :

>Hmmm, så'n en 2,9i Scorpio, har den ikke kun latterlige 145 Hk?

Nope - den grimme har knap 200

Min har 145, til knap 1300kg ~ altså under de magiske 10kg/hk

(min definition på bovlam er over 10kg pr hest)

Audi A6, 1.8 har vist noget mere at slæbe på

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-04 17:38

> Audi A6, 1.8 har vist noget mere at slæbe på

Men er alligevel kun 4 km/t langsommere på toppen end din..

Den kan være Scorpioen skal have måsefuld af min gamle Vectra..

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-04-04 17:49

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Men er alligevel kun 4 km/t langsommere på toppen end din..

Jeg ved ikke hvor hurtig en A6'er er, men jeg kender min Scorpio's
topfart.

>Den kan være Scorpioen skal have måsefuld af min gamle Vectra..

Det kunne du li ? Jeg havde nu ellers tænkt at dukke op med Spirilen
i hvertfald til morgentaffel.

(Så kan Bjørn ærgre sig endnu mere, hehe....)

Hvis vejret holder, laver jeg et par baljer kaffe, og skaffer nogle
krus

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-04-04 17:49

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> (Så kan Bjørn ærgre sig endnu mere, hehe....)

Det kan du spirilme også tro, han nok skal gøre...:)

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-04-04 17:56

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev :

>Det kan du spirilme også tro, han nok skal gøre...:)

Du fangede det var Nørgård ;)

Han glemmer vist sent den tur Claus gav ham ;)

Fra : Henrik B.

Dato : 16-04-04 18:11

jan@stevns.net wrote:
:: (Så kan Bjørn ærgre sig endnu mere, hehe....)
::
:: Hvis vejret holder, laver jeg et par baljer kaffe, og skaffer nogle
:: krus

*spyt* Kaffe? Det er sådan noget man hælder under, inden man asfalterer...

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-04 19:39

> Det kunne du li ? Jeg havde nu ellers tænkt at dukke op med Spirilen
> i hvertfald til morgentaffel.

Fedt, mend.. Glæder mig til at se, høre og opleve den...!

Måske er der lagt op til lidt frisk duel mellem de hurtige biler. Udover Bjørns
trimmede T6´r kommer der også en sprælsk Audi og en morgenfrisk Cossie, har jeg
hørt..

/Jan W Nielen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.242.54.187)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-04-04 19:49

On Fri, 16 Apr 2004 20:39:19 +0200, <Jan W Nielsen> wrote:

> [...]
>trimmede T6´r kommer der også en sprælsk Audi og en morgenfrisk Cossie, har jeg

Rolig nu - de 130 km/t er ikke tilladt før sidst på måneden

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-04-04 19:56

<Jan W Nielsen> skrev :

> [...]

>trimmede T6´r kommer der også en sprælsk Audi og en morgenfrisk Cossie, har jeg

Der bliver ikke megen duel fra Spirilens side af er jeg bange for, den
har fået en besynderlig lyd underneden, og jeg kan ikke lokalisere
hvad årsagen er, men den "kan" da både bremse og styre, så den kommer.

at den så bliver i Køge, medens vi andre er i Bella, er en anden
sag....

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-04-04 17:53

jan@stevns.net wrote:
> (min definition på bovlam er over 10kg pr hest)

Hvad kalder du så:
105 hk til 2.225 kg jf brovægt?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-04-04 19:43

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :

>Hvad kalder du så:
>105 hk til 2.225 kg jf brovægt?

Ikke noget.
Håber det er en diesel der trækker ;)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-04-04 20:06

jan@stevns.net wrote:
> Håber det er en diesel der trækker ;)

Jep. 2,5 TDi.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-04-04 23:30

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :

>Jowjow men Scorpio'en kunne jo også fåes en en bovlam einsteiger model med
>120 Hk og 171Nm i sin tid.

Det kunne faktisk være værre endnu da, en OHC'er med sprøjt: 115
hypper.

Den virkede nu ikke specielt undermotoriseret, da den ikke slæber på
samme antal kilo som Audien gør

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 23:03

> I modsætning til hvis man fx. ser en af de sidste Scorpio'er, så få man
bare
> lidt medlidenhed med staklen indeni.

ROFL....

(Helt enig)

De første havde sgu da i det mindste lidt 80´er-karakter.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-04-04 08:00

Claus Petersen wrote:
> Og så er det jo sådan en bil at man kigger lidt misundeligt efter,
> hvis den er gjort lidt lækker (lige indtil man ser der står 1,8 på
> bagklappen).

Nu forventer jeg ikke, at jeg nogensinde skal have en A6 1,8. Men hvis jeg
skulle, kom det "1,8" af bagklappen meget hurtigt...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 23:02

> Den må du gerne præcisere lidt ;)

Ok.

Forskellen på Skoda og for eksempel Vento er blandt andet kabinens
lækkerhed. På samme måde som Ventoen er lækrere end Skoda´en er A6´eren
lækrere end Ventoen.

A6´eren er også uhyre komfortabel. Man kan mærke, man sidder i en dyr bil -
en overklassebil.

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-04-04 23:29

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>A6´eren er også uhyre komfortabel. Man kan mærke, man sidder i en dyr bil -
>en overklassebil.

lige indtil man træder på speederen og sidder tilbage med en undren :

Mener de virkeligt det alvorligt ?

Jeg husker stadig en tidligere Chef's møde med en SMC værkfører, da
hans daværende svinedyre Audi var gået i stykker (igen)

"Hvad havde du forventet ? Det er den billigste af vores biler ....."

Hold kæft han var tosset....

Fra : Lars B Madsen

Dato : 16-04-04 10:51

jan@stevns.net wrote:

> [...]
> hans daværende svinedyre Audi var gået i stykker (igen)
>
> "Hvad havde du forventet ? Det er den billigste af vores biler ....."

LOL!
Der er ingen grænser for hvad SMC nogengange kan finde på..
--
Madsen - SZR 660

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-04 11:23

> Der er ingen grænser for hvad SMC nogengange kan finde på..

Der er sgu heller ingen grænser for lystfiskerhistorierne

--
/ Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-04-04 16:45

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev :

>Der er sgu heller ingen grænser for lystfiskerhistorierne

og slet ikke de ægte af slagsen : Det var SMC valby, og historien er
sgu' ægte nok...

Fra : Morsing

Dato : 16-04-04 17:20

>Der er sgu heller ingen grænser for lystfiskerhistorierne

og slet ikke de ægte af slagsen : Det var SMC valby, og historien er
sgu' ægte nok...

**********

Nu kan jeg jo tage fejl, og der Valby kan ligge mange steder i landet; men
jeg tror ikke der har ligget en SMC - VW/Audi forhandler i Valby (VW i Kbh
SV / Valby er ikke SMC)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-04-04 17:26

"Morsing" <maegtig_mus@hotmail.com> skrev :

>Nu kan jeg jo tage fejl, og der Valby kan ligge mange steder i landet; men
>jeg tror ikke der har ligget en SMC - VW/Audi forhandler i Valby (VW i Kbh
>SV / Valby er ikke SMC)

Jeg kan da osse tage fejl - forhandleren på hjørnet af folehaven og
gl. køge landevej ? er det ikke en SMC

Fra : Morsing

Dato : 16-04-04 17:32

Det ødelægger jo ikke din pointe at det hedder Svend Christensens autohus

http://www.sca-vw.dk/

/martin

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-04 17:40

> og slet ikke de ægte af slagsen : Det var SMC valby, og historien er
> sgu' ægte nok...

Jeg tror simpelthen ikke på, at en værkfører i ramme alvor siger til en
kunde, der har købt en A6, at hans bil går i stykker, fordi den hører til
blandt de billigste modeller.

Så har han da i hvert fald sagt det med et stort smil på læben - og fordi
han følte forholdet til kunden kunne bære det.

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-04-04 17:54

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Jeg tror simpelthen ikke på, at en værkfører i ramme alvor siger til en
>kunde, der har købt en A6, at hans bil går i stykker, fordi den hører til
>blandt de billigste modeller.

Det finder vi aldrig ud af, for det var før A6'erens tid , og det var
en 80'er , som uanset hvad var noget af det dyreste småbil der var til
at købe, selv om det var den lille i familien

Nu lå det også i luften at Benny havde stillet højere forventinger op
til bilen, end bilen kunne bære, men prisen i menigmands øjne nok
kunne berettige.

>Så har han da i hvert fald sagt det med et stort smil på læben - og fordi
>han følte forholdet til kunden kunne bære det.

Jeg tror nok Benny fandt grinet frem bagefter, men det blev nu sagt
sådan (som jeg skrev: Hvad i alverden havde du forventet ?)

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-04-04 17:53

> [...]

> Så har han da i hvert fald sagt det med et stort smil på læben - og fordi
> han følte forholdet til kunden kunne bære det.

Du drømmer ikke om, hvorledes nogle værkførere må have slået hovedet.

Jeg har oplevet at blive taget ned fra liften og smidt ud af hallen, mens
den stakkels mekanikker må stå og se til.

Udgangsbønnen var: "Sådan en bil kender vi ikke og kan således ikke
servicere".

Sted: Autoriseret Nissan-forhandler (forlængst bortgået......)

Bil: Nissan Silvia Coupe DOHC 2.0 16V (S12), (på daværende tidpunkt blot
solgt i 30 eksemplarer i Danmark).

Årstal: 1987

Hr. Bjørn

Fra : Verner Johnsen

Dato : 16-04-04 22:05

On Fri, 16 Apr 2004 18:40:26 +0200, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

> [...]
>
>Så har han da i hvert fald sagt det med et stort smil på læben - og fordi
>han følte forholdet til kunden kunne bære det.

Åh, man må høre meget før ørerne falder af. Jeg havde for nogle år
siden en oplevelse, som godt nok ikke har så meget med biler at gøre:

Jeg sendte en klage til den danske importør af et udenlandsk
elektronikprodukt (radio, fjernsyn usw) og beklagede mig over, at mit
fjernsyn, som var det pågældede mærkes topmodel, gentagne gange var
gået i stykker.
Importørens servicechef svarede høfligt pr brev, at jeg jo måtte være
opmærksom på, at det pågældende fjernsyn var et meget avanceret og
kompliceret produkt, og at jeg derfor måtte forvente, at der lettere
gik i stykker end øvrige produkter.

Den morede jeg mig meget over

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-04-04 22:10

On Fri, 16 Apr 2004 21:04:43 GMT, Verner Johnsen
<vejoh@post10.tele.dk> wrote:

> [...]
>kompliceret produkt, og at jeg derfor måtte forvente, at der lettere
>gik i stykker end øvrige produkter. Den morede jeg mig meget over...

Forståeligt nok - at du grinede. Nu har jeg sådan et job til hverdag
og må sige, at det kan være vanskeligt at forklare "alm. mennesker",
at sofistikerede produkter KAN HAVE en højere "hitrate" end mindre
sofistikerede. Jeg tror, det var pointen i besvarelsen...

/Mogens

Fra : Verner Johnsen

Dato : 18-04-04 22:04

On Fri, 16 Apr 2004 23:09:39 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

> [...]
>at sofistikerede produkter KAN HAVE en højere "hitrate" end mindre
>sofistikerede. Jeg tror, det var pointen i besvarelsen...

Jo, "vi" ved jo godt, at "alt andet lige" jo flere komponenter, du
bruger i et apparat, jo større er risikoen for fejl, men at skrive det
på et officielt stykke brevpapir, er vist ikke noget
salgs/marketingschefen vil rose ham for.

Jeg har selv en del kundekontakt (erhvervskunder worldwide), og som
teknikker sætter jeg en ære i at betjene og servicere kunderne bedst
muligt, men jeg er også meget bevidst om, at alt hvad vi siger og gør,
er en del af virksomhedens markedsføring.
Det sidste tror jeg den kære servicechef havde glemt.

Fra : Peter Weis

Dato : 19-04-04 16:24

> [...]

> er en del af virksomhedens markedsføring.
> Det sidste tror jeg den kære servicechef havde glemt.

Det kræver faktisk en speciel psykologi at være service- og
supportmedarbejder. Når det går godt for virksomheden så er der også flere
problemer og mere brok. Så stemningen kan nemt blive lidt trykket når salget
stiger.

mvh
Peter

Fra : Carsten Petersen

Dato : 15-04-04 22:34

> [...]
> hvad siger panelet?
>
> Søndag skal jeg ud at vurdere og prøvekøre den og modtager i dén
> forbindelse gerne råd samt vejledning...

Har haft 4 Seat Toledo/Leon med pågældende motor, med og uden turbo.
Versionen uden turbo trækker OK når den får kniven, men der skal snoninger
til, og noget jern er den ikke!
Vær opmærksom på et resonansområde omkring 4000 rpm. Det nævnes andetsteds
at det ikke er noget problem når motoren er placeret langsliggende. Det har
jeg ingen erfaring med, men med tværvendt placering kan det være en plage
ved hastigheder omkr. 140-150 km/t. I turboversionen er problemet der ikke.

Carsten

Endnu en udgydelse fra CP's PC!

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-04-04 16:06

On Thu, 15 Apr 2004 21:26:23 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Søndag skal jeg ud at vurdere og prøvekøre den...

Nu man taler om bilsælger og moral - I guder, mand.
Jeg havde en klar aftale om et forløb, hvor hans kone var indblandet.
Hun skulle nemlig sørge for, at bilen stod klar til mig, idet manden
skulle på arbejde. Og hvad sker der - bilen var der ikke. I stedet
måtte jeg til Amager og bese bilen på en P-plads. Iøvrigt uden at
kunne prøve den, da manden var ude i byen.

Stand:
1) hamrende flot -> sænkning og alu's = perfekt.
1a) dæk og interiør okay
2) ridser hist og pist, men acceptabelt (sidespejle, dørgreb, højre
førerdør)
3) besynderlig afskalning af venstre førerdør forneden. Jeg kunne se,
at døren var omlakeret. Sandsynligvis med en forkert lak ift. gal-
vaniseringen. Malingen fladt af i flager
4) højre baghjul ragede udenfor skærmkanten, hvilket ikke var
tilfældet med venstre!

Jeg ville ikke købe uden at Audi havde sagt god for nogle af tingene.
Især førerdøren generede mig. Det højre bagdæk kan skyldes en bagbro,
der ikke sidder helt rigtigt, hvilket der ikke kan gøres noget ved...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 18:53

> [...]
> Især førerdøren generede mig. Det højre bagdæk kan skyldes en bagbro,
> der ikke sidder helt rigtigt, hvilket der ikke kan gøres noget ved...

Det kunne måske tyde på en skade, der ikke var lavet helt OK.
Jeg tror faktisk at bagbroen kan flyttes lidt på "tolerancen" i bolthulerne,
det er ihvertilfælde muligt på Audi A3.
Men jeg ved selvfølgelig ikke hvor galt det var her.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-04-04 19:07

On Sun, 18 Apr 2004 19:53:15 +0200, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Det kunne måske tyde på en skade, der ikke var lavet helt OK.

Enig

>Jeg tror faktisk at bagbroen kan flyttes lidt på "tolerancen" i bolthulerne,
>det er ihvertilfælde muligt på Audi A3.
>Men jeg ved selvfølgelig ikke hvor galt det var her.

Min kone kunne se forskel

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 18-04-04 20:11

> Min kone kunne se forskel

Sådan nogle småting plejer min kone at rette med lidt nærkontakt med
kantsten m.m.

MVH Klaus
(der håber, at konen ikke læser med her)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-04-04 20:13

On Sun, 18 Apr 2004 21:10:59 +0200, "Klaus Rejkjær"

ROFL

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@