|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Skift af tandrem? Fra : Ukendt |
Dato : 14-04-04 19:33 |
|
ohøj
Påtænker snart at gå igang med at skifte tandrem på min mondeo 1.8 benzin.
Første gang jeg prøver på en DOHC, så jeg kiggede lidt i Haynes og "So wirds
gemacht".
Begge bøger påstår hårdnakket at man skal pille ventildækslet af og bruge et
eller andet sindsygt Ford specialværktøj til at låse begge knastaksler med.
Hvorfor skulle det være nødvendigt at pille ventildækslet af og låse
akslerne osv?
Jeg ville da mene at man bare kan stille krumtaphjulet til OTD på cyl. 1 som
er fint afmærket. Derefter ville jeg lave 2 små mærker på hver at
takthjulene som sidder på hver knastaksel og jeg ville lave mærkerne lige
der hvor tænderne er tættest på hinanden.
Kan man ikke bare lave det sådan?
--
Tom
| |
jan@stevns.net (14-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 14-04-04 19:50 |
|
"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :
>Jeg ville da mene at man bare kan stille krumtaphjulet til OTD på cyl. 1 som
>er fint afmærket. Derefter ville jeg lave 2 små mærker på hver at
>takthjulene som sidder på hver knastaksel og jeg ville lave mærkerne lige
>der hvor tænderne er tættest på hinanden.
>Kan man ikke bare lave det sådan?
Det var da den måde jeg selv ville gøre det......
Ford plejer ikke at lave specialværktøjer, med mindre der er en
forbistret god grund til det - som værktøjet til propellen på en
Sierra.
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
| |
Per Beer Hansen (14-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 14-04-04 22:28 |
|
jan@stevns.net wrote:
>
> Ford plejer ikke at lave specialværktøjer, med mindre der er en
> forbistret god grund til det - som værktøjet til propellen på en
> Sierra.
? hvad specielt er der ved det ?
Dem har jeg da skiftet en hel del af, uden special værktøj
--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
| |
![](/images/tree/0.gif) jan@stevns.net (15-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 15-04-04 05:41 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev :
>? hvad specielt er der ved det ?
>Dem har jeg da skiftet en hel del af, uden special værktøj
samme her - men jeg har sgu' oplevet en der ikke lod sig skrue løs,
sådan bare med almindelig vold.
"Brug en større hammer" metoden virkede heller ikke, så jeg "lånte"
det stykke værktøj, og vupti.
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Per Beer Hansen (15-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 15-04-04 21:32 |
|
jan@stevns.net wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev :
>
>> ? hvad specielt er der ved det ?
>> Dem har jeg da skiftet en hel del af, uden special værktøj
>
> samme her - men jeg har sgu' oplevet en der ikke lod sig skrue løs,
> sådan bare med almindelig vold.
OK, den havde måske fået lock-tite ?
>
> "Brug en større hammer" metoden virkede heller ikke, så jeg "lånte"
> det stykke værktøj, og vupti.
OK, jeg ved faktisk ikke engang hvordan værktøjet ser ud
--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) jan@stevns.net (15-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 15-04-04 22:10 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev :
>OK, den havde måske fået lock-tite ?
Det tror jeg ikke, den sad bare herrefast...
>> "Brug en større hammer" metoden virkede heller ikke, så jeg "lånte"
>> det stykke værktøj, og vupti.
>OK, jeg ved faktisk ikke engang hvordan værktøjet ser ud
den er på
http://www.dkfritidbil.dk/hvordan/viskose/vandpumpe_sierra.htm
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Per Beer Hansen (16-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 16-04-04 20:36 |
|
jan@stevns.net wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev :
>
>> OK, den havde måske fået lock-tite ?
>
> Det tror jeg ikke, den sad bare herrefast...
OK, så har jeg bare været heldig at slippe for nogle af de genstridige
>
>> OK, jeg ved faktisk ikke engang hvordan værktøjet ser ud
>
> den er på
> http://www.dkfritidbil.dk/hvordan/viskose/vandpumpe_sierra.htm
OK, så har jeg set det med
--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
| |
alexbo (14-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 14-04-04 19:55 |
|
"Tom" skrev
> Hvorfor skulle det være nødvendigt at pille ventildækslet af og låse
> akslerne osv?
Fordi det er mere nøjagtigt, og faktisk også nemmere.
Knastakslerne vil jo nødig stå af sig selv i topstilling.
Knastakslerne har en rille modsat tandremmen, så akslerne kan fikseres i den
rigtige stilling, så flytter de sig heller ikke mens du står og maser med
tandremmen, et stykke fladjern er fint, det behøver ikke stå Ford på det.
mvh
Alex Christensen
| |
Fly Christensen (14-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 14-04-04 19:56 |
|
On Wed, 14 Apr 2004 20:33:10 +0200, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
>ohøj
>
>Påtænker snart at gå igang med at skifte tandrem på min mondeo 1.8 benzin.
Se sådan noget er jeg fri for på min gamle slæde.
Fly
--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.
| |
Cosworth POWER (14-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 14-04-04 22:12 |
|
> Se sådan noget er jeg fri for på min gamle slæde.
Sierra? Det er jeg ik :( På en 450hk Cossie anbefales det at den skiftes
for hver 5.000 km!!!
--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide
| |
![](/images/tree/0.gif) Ukendt (15-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-04-04 06:42 |
|
> > Se sådan noget er jeg fri for på min gamle slæde.
>
> Sierra? Det er jeg ik :( På en 450hk Cossie anbefales det at den skiftes
> for hver 5.000 km!!!
hehe det er vel derfor at ingen af dem bruger dækslet til at beskytte
tandremmen mere.
--
Tom
Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Cosworth POWER (15-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 15-04-04 16:19 |
|
>> Sierra? Det er jeg ik :( På en 450hk Cossie anbefales det at den
>> skiftes for hver 5.000 km!!!
>
> hehe det er vel derfor at ingen af dem bruger dækslet til at beskytte
> tandremmen mere.
Hehe - ja det tror jeg også :)
--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide
| |
![](/images/tree/0.gif) Uffe Bærentsen (15-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 15-04-04 21:14 |
|
"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c5k9e8$cpe$1@news.cybercity.dk...
> > Se sådan noget er jeg fri for på min gamle slæde.
>
> Sierra? Det er jeg ik :( På en 450hk Cossie anbefales det at den skiftes
> for hver 5.000 km!!!
Jeg tror jeg skal have kigget kæden efter.
Svjv har den ikke fået skiftet kæden og den har jo efterhånden rundet 300k.
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC
| |
![](/images/tree/0.gif) Roberto Saldo (16-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 16-04-04 07:30 |
|
Cosworth POWER wrote:
>>Se sådan noget er jeg fri for på min gamle slæde.
>
>
> Sierra? Det er jeg ik :( På en 450hk Cossie anbefales det at den skiftes
> for hver 5.000 km!!!
Det passer lige med motorrenoveringen efter hvert løb.
Det er altså noget bilplageri at køre til brugsen i sådan een after
mælk og kartofler.
--
Roberto Saldo
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Cosworth POWER (16-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 16-04-04 18:48 |
|
>> Sierra? Det er jeg ik :( På en 450hk Cossie anbefales det at den
>> skiftes for hver 5.000 km!!!
>
> Det passer lige med motorrenoveringen efter hvert løb.
>
> Det er altså noget bilplageri at køre til brugsen i sådan een after
> mælk og kartofler.
Det er gade biler og det er ik noget problem at køre i til hverdag!
--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide
| |
Per Beer Hansen (14-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 14-04-04 22:29 |
|
Tom wrote:
> ohøj
>
> Påtænker snart at gå igang med at skifte tandrem på min mondeo 1.8
> benzin. Første gang jeg prøver på en DOHC, så jeg kiggede lidt i
> Haynes og "So wirds gemacht".
>
> Begge bøger påstår hårdnakket at man skal pille ventildækslet af og
> bruge et eller andet sindsygt Ford specialværktøj til at låse begge
> knastaksler med. Hvorfor skulle det være nødvendigt at pille
> ventildækslet af og låse akslerne osv?
>
> Jeg ville da mene at man bare kan stille krumtaphjulet til OTD på
> cyl. 1 som er fint afmærket. Derefter ville jeg lave 2 små mærker på
> hver at takthjulene som sidder på hver knastaksel og jeg ville lave
> mærkerne lige der hvor tænderne er tættest på hinanden.
> Kan man ikke bare lave det sådan?
Jeg har aldrig selv prøvet på sådan en, men din fremgangsmåde lyder ikke
helt tosset
--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
| |
Ukendt (15-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-04-04 06:40 |
|
> > Jeg ville da mene at man bare kan stille krumtaphjulet til OTD på
> > cyl. 1 som er fint afmærket. Derefter ville jeg lave 2 små mærker på
> > hver at takthjulene som sidder på hver knastaksel og jeg ville lave
> > mærkerne lige der hvor tænderne er tættest på hinanden.
> > Kan man ikke bare lave det sådan?
>
> Jeg har aldrig selv prøvet på sådan en, men din fremgangsmåde lyder ikke
> helt tosset
Hm, så kunne jeg da spare en pakning til topdækslet samt adskillelse af
samme.
Men hvis akslerne er helt ustyrlige så er man vel nød til at fiksere dem med
et stykke fladjern.
Jeg går ud fra at når man har fikseret de to aksler så passer det også OTD
mærket på krumtaphjulet?
--
Tom
Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK
| |
![](/images/tree/0.gif) Per Beer Hansen (15-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 15-04-04 21:36 |
|
Tom wrote:
>
> Hm, så kunne jeg da spare en pakning til topdækslet samt adskillelse
> af samme.
> Men hvis akslerne er helt ustyrlige så er man vel nød til at fiksere
> dem med et stykke fladjern.
De er nok ikke så ustyrlige
> Jeg går ud fra at når man har fikseret de to aksler så passer det
> også OTD mærket på krumtaphjulet?
Det vil jeg da mene, hvis du altså bruger Ford's fremgangsmåde.
--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
| |
Ukendt (15-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-04-04 17:10 |
|
> Påtænker snart at gå igang med at skifte tandrem på min mondeo 1.8 benzin.
> Første gang jeg prøver på en DOHC, så jeg kiggede lidt i Haynes og "So
wirds
> gemacht".
Jubii, fik lige fat i naboen som er uddannet mekaniker, han vil godt hjælpe
mig da han har skiftet den i flere mondeo'er. Han sagde at man ikke skulle
pille ventildæksel af eller bruge noget som helst specialværktøj. 2 timer så
har vi skiftet den siger han.
Så jeg satser på at det går godt, ellers ryger der en 2.0 motor i hullet
hvis remmen knækker
--
Tom
| |
Fly Christensen (15-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 15-04-04 18:27 |
|
On Thu, 15 Apr 2004 18:10:05 +0200, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
[sni]
>Så jeg satser på at det går godt, ellers ryger der en 2.0 motor i hullet
>hvis remmen knækker
Hvorfor kun 2.0? Nu har du jo allerede udstødningen til en 2.5.
Fly
--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.
| |
![](/images/tree/0.gif) Ukendt (15-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-04-04 19:35 |
|
> [sni]
> >Så jeg satser på at det går godt, ellers ryger der en 2.0 motor i hullet
> >hvis remmen knækker
>
> Hvorfor kun 2.0? Nu har du jo allerede udstødningen til en 2.5.
De genkender nok en V6 ved bilinspektionen
--
Tom
| |
Uffe Bærentsen (15-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 15-04-04 21:18 |
|
"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:407eb36b$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Så jeg satser på at det går godt, ellers ryger der en 2.0 motor i hullet
> hvis remmen knækker
Hvorfor sige at du håber det går godt ?
Især når du jo mener det modsatte
<gårhenihjørnetogsyngerlegebarnlegebarn.avi>
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC
| |
Roberto Saldo (16-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 16-04-04 07:35 |
|
Tom wrote:
>>Påtænker snart at gå igang med at skifte tandrem på min mondeo 1.8 benzin.
>>Første gang jeg prøver på en DOHC, så jeg kiggede lidt i Haynes og "So
>
> wirds
>
>>gemacht".
>
>
>
> Jubii, fik lige fat i naboen som er uddannet mekaniker, han vil godt hjælpe
> mig da han har skiftet den i flere mondeo'er. Han sagde at man ikke skulle
> pille ventildæksel af eller bruge noget som helst specialværktøj. 2 timer så
> har vi skiftet den siger han.
> Så jeg satser på at det går godt, ellers ryger der en 2.0 motor i hullet
> hvis remmen knækker
Husk nu at ta' masser af billeder så vi andre har noget at kigge på!
--
Roberto Saldo
| |
![](/images/tree/0.gif) Ukendt (16-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-04-04 07:44 |
|
> Husk nu at ta' masser af billeder så vi andre har noget at kigge på!
Havde jeg også planlagt men ved ikke lige om naboen synes det er lidt for
overdrevet
Jeg kommer nok også til selv at få beskidte fingre da han næppe gider lave
det hele selv. Og med svinede fingre bliver det ikke til så mange billeder.
Men måske et par stykker.
--
Tom
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Roberto Saldo (16-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 16-04-04 07:58 |
|
Tom wrote:
>>Husk nu at ta' masser af billeder så vi andre har noget at kigge på!
>
>
> Havde jeg også planlagt men ved ikke lige om naboen synes det er lidt for
> overdrevet
> Jeg kommer nok også til selv at få beskidte fingre da han næppe gider lave
> det hele selv. Og med svinede fingre bliver det ikke til så mange billeder.
> Men måske et par stykker.
Et par plasticposer over grisefingrene gør det muligt at håndtere
kameraet uden at det bliver helt dækket af skidt.
Dem der monterede mine brianhjul brugte gummihandsker (mange; tog dem
af når telefonen ringede) for ikke at på snavs på de lyserøde hænder.
--
Roberto Saldo
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Uffe Bærentsen (16-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 16-04-04 08:16 |
|
"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:407f804d$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Husk nu at ta' masser af billeder så vi andre har noget at kigge på!
>
> Havde jeg også planlagt men ved ikke lige om naboen synes det er lidt for
> overdrevet
> Jeg kommer nok også til selv at få beskidte fingre da han næppe gider lave
> det hele selv. Og med svinede fingre bliver det ikke til så mange
billeder.
> Men måske et par stykker.
Havde lige sat næsen op efter noget i stil med TV-Stevns
Kort sagt: Glædede mig for tidligt til noget god underholdning.
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC
| |
alexbo (16-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 16-04-04 16:40 |
|
"Tom" skrev i
> Så jeg satser på at det går godt, ellers ryger der en 2.0 motor i hullet
> hvis remmen knækker
Det kan godt undre mig at når du ellers gør så meget ud af din bil, at så
skal tandremmen smides på med en skovl.
Hvis ikke knastakslerne holdes fast kan remstrammeren ikke justere remmen
rigtig, den strammer mod knastakslernes forsøg på at dreje i utide.
Ventilvinklerne kommer heller ikke til at passe, ikke så meget at du kan
mærke det, men præcist er det ikke.
Hele ideen med at låse akslerne er, at man løsner knasthjulene fra akslerne,
så kan de dreje frit, når så remmen er på, remstrammeren har justeret
stramningen, krumtappen er på mærket, så spænder man hjulene fast på
knasterne, så sidder det rigtigt.
mvh
Alex Christensen
| |
![](/images/tree/0.gif) Ukendt (16-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-04-04 18:48 |
|
> > Så jeg satser på at det går godt, ellers ryger der en 2.0 motor i hullet
> > hvis remmen knækker
>
> Det kan godt undre mig at når du ellers gør så meget ud af din bil, at så
> skal tandremmen smides på med en skovl.
Næh jeg vil jo neetop ikke gøre det selv jeg vil heller ikke have en anden
automekanikerven til det da han ikke var så glad for at gå igang med det. Så
jeg vælger min nabo som har været værkfører hos bmwspecialisten i en del år.
Han har lavet det nogle gange og da vi kender hinanden fra dengang vi kørte
motocross sammen så tror jeg nu ikke han bare vil skovle den i.
Går ud fra at han ved hvad han taler om, og måske flytter knasterne sig slet
ikke siden han siger meget skåsikkert at det slet ikke er nødvendig at pille
ventildækslet af.
> Hvis ikke knastakslerne holdes fast kan remstrammeren ikke justere remmen
> rigtig, den strammer mod knastakslernes forsøg på at dreje i utide.
> Ventilvinklerne kommer heller ikke til at passe, ikke så meget at du kan
> mærke det, men præcist er det ikke.
>
> Hele ideen med at låse akslerne er, at man løsner knasthjulene fra
akslerne,
> så kan de dreje frit, når så remmen er på, remstrammeren har justeret
> stramningen, krumtappen er på mærket, så spænder man hjulene fast på
> knasterne, så sidder det rigtigt.
Den er jeg helt med på,
Vi må se hvordan det går, jeg har rimelig tillid til at han har styr på det.
--
Tom
| |
Roberto Saldo (16-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 16-04-04 07:33 |
|
Tom wrote:
> ohøj
>
> Påtænker snart at gå igang med at skifte tandrem på min mondeo 1.8 benzin.
> Første gang jeg prøver på en DOHC, så jeg kiggede lidt i Haynes og "So wirds
> gemacht".
>
> Begge bøger påstår hårdnakket at man skal pille ventildækslet af og bruge et
> eller andet sindsygt Ford specialværktøj til at låse begge knastaksler med.
> Hvorfor skulle det være nødvendigt at pille ventildækslet af og låse
> akslerne osv?
Det er nok fordi at selv den mest limsniffende Joe i en kedeldragt
skal kunne gøre det :)
> Jeg ville da mene at man bare kan stille krumtaphjulet til OTD på cyl. 1 som
> er fint afmærket. Derefter ville jeg lave 2 små mærker på hver at
> takthjulene som sidder på hver knastaksel og jeg ville lave mærkerne lige
> der hvor tænderne er tættest på hinanden.
> Kan man ikke bare lave det sådan?
Hvordan vil du forhindre knasterne i at dreje sig når de ikke længere
er fikseret?
Alle ventilerne er jo trods alt fjederbelastede op mod knasterne.
--
Roberto Saldo
| |
Ukendt (16-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-04-04 07:41 |
|
> Hvordan vil du forhindre knasterne i at dreje sig når de ikke længere
> er fikseret?
> Alle ventilerne er jo trods alt fjederbelastede op mod knasterne.
Jeg venter på at give dig svar til næste weekend hvor vi skal igang.
Men umiddelbart så vil jeg da sige at det er jo ikke alle ventiler som står
i samme stilling så det kunne jo være at nogle trykkede lidt den anden vej
uden dog at vide det.
Men naboen lød som om det var et klax lige at skifte remmen.
--
Tom
| |
|
|