323 der ikke lyder for godt
Fra : K

Dato : 13-04-04 16:48

En af mine kammerater ( Henrik ) fra den anden ende af landet har købt en
brugt bil, nærmere bestemt en Mazda 323 fra 2000, der har gået ca. 50000 km,
den har efter min og hans egen mening en fæl lyd i motoren, men forhandleren
siger at sådan er der nogle af de 323'ere der lyder ( han er
Suzukiforhandler på Nyk. Falster ), jeg har kun hørt lyden fra motoren via
video som Henrik har sendt, jeg vil gerne spørge jer her i forumet om der er
noget om påstanden med 323'ere der lyder underligt ? jeg synes at det lyder
som om der er noget der banker :-/

Se evt. videoen af motoren igang inde på dk.binaer.motor
--
V.H John

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-04 16:57

> forhandleren
> siger at sådan er der nogle af de 323'ere der lyder

Æwl - sådan en Mazda-motor er enten rask eller også er den ikke rask.

Hvis den er rask lyder den, som alle andre raske Mazda´er af samme slags.

--
/Jan W Nielsen

Fra : phk

Dato : 13-04-04 17:14

"K" <potzFJERNSTOREBOGSTAVER@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> noget om påstanden med 323'ere der lyder underligt ? jeg synes at det

Det er ikke en kilerem eller en remskive der ikke har det godt?

--
Per, Esbjerg

Fra : K

Dato : 13-04-04 17:18

> Det er ikke en kilerem eller en remskive der ikke har det godt?

troede jeg også, men lyden er den samme med afmonterede kilerem ....så
derfor, nej

og det er heller ikke tandremmen der er for stram

John

Fra : Morten Juel

Dato : 13-04-04 17:38

> Se evt. videoen af motoren igang inde på dk.binaer.motor

Lyder da som en dieselbil, det kan da ikke være rigtigt !!!

Mvh
Morten

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 13-04-04 18:42

On Tue, 13 Apr 2004 18:37:54 +0200, "Morten Juel" <kongen[mon ikke her
skal være et @]StarChild.dk> wrote:

>Lyder da som en dieselbil, det kan da ikke være rigtigt !!!

Samme konklusion kom jeg også frem til
Flemming Jacobsen

Fra : Coach [4130]

Dato : 13-04-04 18:57

> [...]
lyder
> som om der er noget der banker :-/
>
> Se evt. videoen af motoren igang inde på dk.binaer.motor

Min lyder lige sådan.

En 323 1,8F glx der tikker lystigt i ventilløftere.
Lyder lidt som en støjsvag dieselbil.

Nu har den kørt 66000 km med den samme lyd, og den kører fint stadig.

Mvh
Bri@n

Fra : Brian

Dato : 13-04-04 19:12

Hejsa

Coach [4130] skrev:

> Min lyder lige sådan.
>
> En 323 1,8F glx der tikker lystigt i ventilløftere.
> Lyder lidt som en støjsvag dieselbil.

Puha, hvis jeg havde købt en bil fra 2000 der kom med den lyd,
ville jeg være slemt utilfreds.... men så igen, jeg havde nok spurgt
til lyden, inden jeg købte bilen

> Nu har den kørt 66000 km med den samme lyd, og den kører fint stadig.

Jeg ville blive åndsvag af den lyd... blev det ihvertfald på min tidligere
Escort.

/Brian

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 13-04-04 21:43

> Min lyder lige sådan.
>
> En 323 1,8F glx der tikker lystigt i ventilløftere.

Jeg vil også sige det lyder som ventil-tikken - syndes ikke det lyder
specielt kriminelt. Men 50.000km er ikke meget til sådan en tikken.....
Gu've om en Mazda skal sige sådan...

Mvh.
B. Madsen

Fra : Deaster

Dato : 13-04-04 20:10

> [...]
lyder
> som om der er noget der banker :-/
>
> Se evt. videoen af motoren igang inde på dk.binaer.motor

Er det en diesel eller benzin, og ja jeg har hørt lydklippet? Hvis det er en
diesel lyder den vist rimelig ok, svært at høre rigtigt på en bærbar.

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme

Fra : Fam. Olsen

Dato : 13-04-04 22:58

> [...]
lyder
> som om der er noget der banker :-/
>
> Se evt. videoen af motoren igang inde på dk.binaer.motor

Jeg ville nok prøve at få justeret ventilerne. De er nemlig svjv. ikke
hydrauliske på Mazda. Er knastakslen ok?Det er vel ikke en af slangerne der
går mellem udst. manifolden og luftfilteret der er faldet af eller
flækket?Servopumpen? Generatorleje? Strømfordeler? Taktrems kappen der går
på et remhjul? Evt. et af dem til tandremmen. Remstrammerhjul/medløberhjul
for tandrem? Vandpumpeleje?

MVH Niels
Alfa forever

Fra : K